THEPOWERGAME
ΕΤΑΔ: Παλαιές αμαρτίες, καινούργια προβλήματα!
Όταν αφήνεις τα προβλήματα να χρονίζουν, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι Έλληνες φορολογούμενοι να πληρώσουν 800 εκατ. ευρώ στον όμιλο Μαντωνανάκη, που έχει κερδίσει διαιτητικές αποφάσεις στον Άρειο Πάγο, γίνεται πιο δύσκολη και η επίλυσή τους. Τώρα, που στην κυβέρνηση και στην Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) αποφάσισαν να προχωρήσουν σε συμβιβαστική λύση με τον όμιλο Παντ. Μαντωνανάκη, που διαχειρίζεται το συγκρότημα Grand Resort Lagonissi, και να του δώσουν παρακείμενη έκταση του Δημοσίου, ώστε να κατασκευάσει πολυτελείς κατοικίες στο συγκρότημα του Λαγονησίου και να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση των 800 εκατ., βρίσκονται αντιμέτωποι με τον Δήμο Σαρωνικού.
Στο οικόπεδο της ΕΤΑΔ, που θα παραχωρηθεί τελικά, αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια μια σειρά από δραστηριότητες (από γλίστρα για να μπαίνουν σκάφη στη θάλασσα που προϋπήρχε της παραχώρησης του συγκροτήματος, μέχρι συνεργεία για σκάφη κ.λπ.). Κατά σύμπτωση, κανείς δεν το πήρε χαμπάρι στην ΕΤΑΔ. Τώρα έβγαλαν άδεια κατεδάφισης της γλίστρας και μόλις πήγαν να την εκτελέσουν συνάντησαν τον Δήμο Σαρωνικού και τους κατοίκους, που θεωρούν πως κλείνει μία ακόμα παραλία της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση, πήγαν τα ΜΑΤ και η κατεδάφιση δεν έγινε. Καλά ξεμπερδέματα για τη νέα διοίκηση της κρατικής εταιρείας που, πράγματι, προσπαθεί να κλείσει πολλά μέτωπα ταυτόχρονα.
«Έβρεξε» Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου στις εταιρείες της Lamda Development
– Τρεις Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου ολοκλήρωσε η Lamda Deveopment σε θυγατρικές της εταιρείες. Συνολικά διατέθηκαν 43,7 εκατ. ευρώ για Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου στις εταιρείες Lamda Malls, Hellinikon Hospitality Investments και Lamda Hellinikon Malls. Τα περισσότερα κεφάλαια τοποθετήθηκαν στην τελευταία Lamda Helliniko Malls, όπου το μετοχικό κεφάλαιο αυξήθηκε κατά 31,5 εκατ. ευρώ και ανήλθε σε 309,4 εκατ. ευρώ. Επίσης, 8,6 εκατ. ευρώ τοποθετήθηκαν στη Lamda Malls, αυξάνοντας το μ.κ. της εταιρείας στα 491,6 εκατ. ευρώ, και τα υπόλοιπα, 5,1 εκατ. ευρώ τοποθετήθηκαν στην Hellinikon Hospitality, ανεβάζοντας το μ.κ. στα 32,6 εκατ. ευρώ.
FinThesis, η νέα μεσιτική εταιρεία της doValue SpA
– Θυγατρική εταιρεία με στόχο την αξιοποίηση ακινήτων δημιούργησε η ιταλική εταιρεία διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων doValue SpA, μητρική εταιρεία της ελληνικής doValue κατά 80%. Η νέα εταιρεία ονομάζεται FinThesis Financing Solution Creators ΜΑΕ και έχει ως μοναδικό μέτοχο την ιδρύτρια εταιρεία. Στους σκοπούς της επιχείρησης περιλαμβάνεται, πρώτον, η παροχή υπηρεσιών μεσιτείας επί ακινήτων, εκτεινόμενων τόσο στην υπόδειξη ευκαιριών, όσο και στη μεσολάβηση για τη σύναψη συμβάσεων σχετικών με ακίνητα, όπως συμβάσεων πώλησης, ανταλλαγής, μίσθωσης, χρηματοδοτικής μίσθωσης, σύστασης δουλείας ή αντιπαροχής ακινήτων κ.λπ. και, δεύτερον, η παροχή υπηρεσιών πιστωτικής διαμεσολάβησης σε καταναλωτές, δηλαδή η παροχή υπηρεσιών μεσίτη πιστώσεων. Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται σε 400.000 ευρώ, η εταιρεία θα συστεγαστεί στις εγκαταστάσεις της doValue στον Ταύρο και επικεφαλής της τέθηκε ο Τάσος Πανούσης, διευθύνων σύμβουλος της doValue Greece. Σημειώνεται ότι σε αντίστοιχη κίνηση προχώρησαν πρόσφατα η Εθνική Τράπεζα με την Qualco.
Η δυναμικότητα μετράει για την οικογένεια Τσινάβου
– Η Κρι-Κρι, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία της οικογένειας Τσινάβου, έχει επενδύσει 100 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία και συνεχίζει να ενισχύει τη δυναμικότητα των εγκαταστάσεών της στις γραμμές για γαλακτοκομικά, παγωτό και γιαούρτι. Ειδικότερα, με την επέκταση της μονάδας παραγωγής γιαουρτιού η συνολική δυναμικότητα του εργοστασίου ανήλθε σε 50.857.000 κιλά γιαούρτης ετησίως. Επίσης, με επένδυση στη γραμμή παγωτού και γαλακτοκομικών η Κρι-Κρι αύξησε τη συνολική δυναμικότητα των μονάδων της σε 46.907.000 κιλά γαλακτοκομικών και 6.926.000 κιλά παγωτού ετησίως, με ισχύ 9.111,82 KW.
Μια καλή αρχή για τον χειμερινό τουρισμό
– Σχεδόν 14 εκατομμύρια τουρίστες έφτασαν στην Ελλάδα αεροπορικώς και οδικώς τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Ο αριθμός είναι διόλου ευκαταφρόνητος, αν σκεφτεί κανείς ότι το διάστημα αυτό περιλαμβάνει τους πολύ χαμηλής επισκεψιμότητας μήνες του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου και μόνο τον Ιούνιο από την καλοκαιρινή σεζόν. Πέρυσι το πρώτο εξάμηνο είχαν επισκεφθεί τη χώρα μας κάτι λιγότερο από 11,5 εκατ. τουρίστες. Τους δύο πρώτους μήνες του έτους η διεθνής αεροπορική κίνηση συγκεντρώνεται στα αεροδρόμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Κρήτης (Ηράκλειο και Χανιά), στα οποία ήρθαν σχεδόν 1 εκατομμύριο ξένοι επισκέπτες, περίπου 170.000 περισσότεροι από το περσινό δίμηνο. Οδικώς έφτασαν λίγο περισσότεροι από 800.000 τουρίστες, δηλαδή περίπου 100.000 περισσότεροι από πέρυσι. Αν και δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να μιλήσουμε για χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα με τόσο λίγους ξένους τουρίστες, ωστόσο αυτό το νούμερο είναι μια καλή αρχή για να δουλέψουν οι προορισμοί προς την κατεύθυνση της δημιουργίας τουριστικών προϊόντων που θα απευθύνονται σε όσους ταξιδεύουν εκτός σεζόν και σε εναλλακτικούς προορισμούς. Και αυτοί οι επισκέπτες ολοένα και αυξάνονται. Το ζήτημα είναι αν οι προορισμοί προτίθενται να επενδύσουν σε αυτούς.
Έκτη γραμμή για τα μακαρόνια Eurimac
– Οριστικοποιήθηκε το κόστος και πιστοποιήθηκε η έναρξη παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης της Eurimac, που εντάχθηκε στις διατάξεις του αναπτυξιακού ν. 4399/2016. Η επένδυση, που αφορά την επέκταση της δυναμικότητας της μονάδας της βιομηχανίας ζυμαρικών του Κιλκίς με προσθήκη 6ης γραμμής ζυμαρικών στη ΒΙΠΕ Σταυροχωρίου, είναι συνολικού κόστους 3,7 εκατ. ευρώ και συνολικής ενίσχυσης με τη μορφή φορολογικής απαλλαγής 1,3 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η συνολική δυναμικότητα της μονάδας ανήλθε σε 12.200 κιλά ζυμαρικά/ώρα, με συνολική ισχύ 4.831,00 KW.
Φανατικοί του delivery οι Έλληνες
– Μεγάλοι fans του delivery έτοιμου φαγητού αποδεικνύονται οι λαοί της Μεσογείου, με τους Έλληνες να είναι οι πιο φανατικοί μεταξύ αυτών. Για την ακρίβεια, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στην Ελλάδα, το 43%, κάνουν online αγορές σε μηνιαία βάση για την παράδοση έτοιμου φαγητού ή την παραλαβή του από το κατάστημα. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Κροατία είναι μόλις 21%, στη Δανία 19%, στη Νορβηγία 15%, ενώ στη Γερμανία μόλις 12%.
Όπως διαπιστώνει μελέτη της Nexi, στις μεσογειακές χώρες υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση για παράδοση έτοιμου φαγητού ή παραλαβή του από το κατάστημα, γεγονός που τις διαφοροποιεί από άλλες περιοχές. Αυτή η τάση παρατηρείται επίσης στη Δανία, η οποία διαφέρει από τις άλλες σκανδιναβικές χώρες, αλλά και από τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, στις οποίες η συγκεκριμένη κατηγορία δεν εμφανίζει μεγάλη κίνηση.
Διαβάστε επίσης
Χρυσός κληρονόμος της Hermes έχασε 12 δισ. ευρώ
Τουρισμός: Εξαιρετικός ο Ιούνιος πλην Μυκόνου και Σαντορίνης
Γιατί ακυρώθηκε ο δίδυμος διαγωνισμός για τη ΛΑΡΚΟ