THEPOWERGAME
Οι υποσχέσεις Σταϊκούρα για τη γραμμή 4 του μετρό
– Τέλος στα διάφορα σενάρια για τα χρονοδιαγράμματα στη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας έβαλε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας. Η διοίκηση της ΑΒΑΞ, που ηγείται της κοινοπραξίας κατασκευής, έχει ξεκαθαρίσει πως θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Χθες ο κ. Σταϊκούρας είπε πως ο μετροπόντικας «Αθηνά» ξεκίνησε από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό και αναμένεται να ολοκληρώσει τη διάνοιξη μέχρι το τέλος του 2025. Ο μετροπόντικας «Νίκη» προχωρεί τη διάνοιξη από τη Βεΐκου προς τον Ευαγγελισμό και προβλέπεται να έχει ολοκληρώσει τις εργασίες του μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026.
Οι ξεχασμένοι συρμοί
– Εντύπωση προκάλεσε, ωστόσο, η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στην ενίσχυση του στόλου του μετρό της Αθήνας από τη χθεσινή παρουσίαση του κ. Σταϊκούρα στο Υπουργικό Συμβούλιο. Σήμερα στις γραμμές 1, 2 και 3 του μετρό κυκλοφορούν κυρίως απαρχαιωμένοι ή προβληματικοί συρμοί, χωρίς να υπάρχει ορατότητα για το πότε θα ανανεωθεί ο στόλος. Ακόμα και ο πολυδιαφημισμένος διαγωνισμός για τους ειδικούς συρμούς που μπορούν να κυκλοφορούν στο δίκτυο του μετρό και του προαστιακού, ώστε να ενισχυθούν η γραμμή 3 και τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο, χάθηκε! Κατά τα λοιπά, χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υποστήριξε πως το σύνολο των 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων κυκλοφορεί στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης από τα μέσα Ιουνίου. Έως το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου.
– Τις επόμενες εβδομάδες θα βγει σε διαβούλευση ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων βραδείας και ταχείας φόρτισης για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών, με στόχο την προκήρυξη διαγωνισμού τον Οκτώβριο του 2024. Μέσα στο 2025 θα δημοσιευτεί διαγωνισμός για προμήθεια 50-100 λεωφορείων κυψελών υδρογόνου. Επίσης, προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ έχει προσωρινό ανάδοχο, ο οποίος πρόκειται να θέσει σε λειτουργία καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, 96 και 115 αντίστοιχα. Δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 300 και 164 μισθώσεις λεωφορείων αντίστοιχα.
Ακύρωση ιδίων μετοχών από τη Εurobank
– Η φετινή ατζέντα θεμάτων ημερήσιας διάταξης της Εurobank αναμένεται να χαροποιήσει διπλά την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων. Πέραν της έγκρισης για τη διανομή μερίσματος -που αντιστοιχεί στο 30% της κερδοφορίας του 2023, δηλαδή σε 342 εκατ. ευρώ-, άλλη μία απόφαση του ΔΣ περιμένει το «πράσινο φως» των μετόχων (που ευχαρίστως αναμένεται να το δώσουν), για να λάβει σάρκα και οστά. Πρόκειται για την ακύρωση ενός σημαντικού αριθμού ιδίων μετοχών (52.080.673) και την αντίστοιχη κατά 11,2 εκατ. ευρώ μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας, μια κίνηση που ενισχύει την εσωτερική αξία της μετοχής, καθώς το μετοχικό κεφάλαιο μοιράζεται σε λιγότερους τίτλους.
– Μία κίνηση που στοχεύει στην επιστροφή αξίας στους μετόχους και που ελήφθη πέρυσι, όταν, ενώ υπήρχε κερδοφορία, η τράπεζα δεν είχε, όπως καμία άλλη ελληνική, τις ευλογίες του SSM για να δώσει μέρισμα. Και είναι το δεύτερο βήμα της περσινής απόφασης για επαναγορά ιδίων μετοχών από το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Μάλιστα, η Eurobank με την κίνηση επαναγοράς της ίδιας συμμετοχής της άνοιξε τον δρόμο της αποεπένδυσης του ΤΧΣ από τις συστημικές τράπεζες. Έτσι, η Γενική Συνέλευση των μετόχων της Eurobank, που έχει προγραμματιστεί για τις 23 Ιουλίου, θα κληθεί να εγκρίνει την ακύρωση 52.080.673 ιδίων μετοχών που έχει αποκτήσει η τράπεζα στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών, το οποίο κατείχε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Πώς προχωρεί το 5άστερο project της QG Investments στο Ελληνικό
– Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για το «Athens Triton», όπως θα ονομαστεί το πολυτελές συγκρότημα κατοικιών που βρίσκεται σχεδόν «μεσοτοιχία» με τη μεγάλη ανάπλαση του Ελληνικού. Συγκεκριμένα, και οι τέσσερις όροφοι είναι έτοιμοι, ενώ σε δέκα ημέρες θα είναι έτοιμο το δώμα. Το έργο θα διαθέτει 38 πολυτελή εξυπηρετούμενα διαμερίσματα, μαζί με πολυτελείς χώρους ανέσεων συνολικής επιφάνειας 1.000 τ.μ., που θα διαθέτουν γυμναστήρια, πισίνες, spa, wellness area, private lounge bar. Το συγκρότημα πήρε τη θέση της ψυχιατρικής κλινικής «Κασταλία», που ήταν υπό τη διεύθυνση του νευρολόγου-ψυχιάτρου Πέτρου Λυμπέρη. Το οικόπεδο των εννέα στρεμμάτων βρίσκεται δίπλα από το IRC (σύνθετο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο), στα δεξιά του έχει το Riviera Tower, ενώ πλησίον του είναι και η μαρίνα του Αγίου Κοσμά.
Το μνημόνιο του ΤΑΙΠΕΔ με την ΕΤΑΔ
– Κακά τα ψέματα, το μνημόνιο συνεργασίας ΤΑΙΠΕΔ και ΕΤΑΔ συνιστά άλλη μια αναγνώριση του έργου που δεν γίνεται στην ΕΤΑΔ (ή του έργου που γίνεται στο ΤΑΙΠΕΔ). Δυστυχώς, η ΕΤΑΔ, μια νεοσύστατη σχετικά εταιρεία που προέκυψε με το «στανιό» της Τρόικα το 2011, θυμίζει λίγο τη συγχώνευση των Ασφαλιστικών Ταμείων που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ. Κανένας σχεδιασμός, καμία προετοιμασία και κανένας στρατηγικός στόχος. Αναπόφευκτα η εταιρεία μόνον τύποις απορρόφησε τις δραστηριότητες των τριών εταιρειών διαχείρισης της κρατικής ακίνητης περιουσίας. Τώρα μπαίνει το ΤΑΙΠΕΔ στη μέση, μήπως και η αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας λάβει σάρκα και οστά. Σε μια χώρα που αναπτύσσεται κυρίως λόγω του real estate, το Υπερταμείο και η ΕΤΑΔ ιδρώνουν να αξιοποιήσουν μερικά ακίνητα του δημόσιου τομέα.
«Χλιαρό» το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος για τα τουριστικά γραφεία
– Μαθαίνουμε από τουριστικά γραφεία ότι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος τα πακέτα για Ελλάδα και εξωτερικό δεν είχαν την ανταπόκριση που περίμεναν. Έμειναν αρκετά πακέτα απούλητα, αν και οι Έλληνες αξιοποίησαν το τριήμερο για αποδράσεις. Οι περισσότερες, όμως, ήταν είτε σε κοντινούς προορισμούς, είτε σε εξοχικά και σπίτια φίλων και συγγενών. Δηλαδή, η Πελοπόννησος και η Εύβοια γέμισαν ασφυκτικά, αλλά τα νησιά δεν είχαν τις πληρότητες που ήθελαν. Τα οργανωμένα ταξίδια στο εξωτερικό, από την άλλη, φαίνεται ότι δεν ήταν στις πρώτες προτεραιότητες των Ελλήνων αυτό το τριήμερο. Ενώ, αντίθετα, είχαν μεγάλη ζήτηση το προηγούμενο διάστημα και κυρίως την περίοδο του Πάσχα και όλο τον Μάιο. Αυτό που συμπεραίνουν οι πράκτορες είναι ότι ο ζεστός καιρός οδήγησε τους Έλληνες σε παραθαλάσσιες περιοχές, αλλά επέλεξαν να μην ξοδέψουν πολλά χρήματα, εν όψει και των καλοκαιρινών διακοπών.
Διαβάστε επίσης:
Πώς η Τοσκάνη αναζωογονείται “αγοράζοντας” νέους κατοίκους
Hotel Bauer: Ο μεγιστάνας Αρνό διεκδικεί το “κόσμημα” της Βενετίας
EnEarth: Κατατέθηκε η αίτηση για αποθήκευση CO2 στον Πρίνο