THEPOWERGAME
-Τον δρόμο για νέες επενδύσεις στην υδατοκαλλιέργεια ανοίγει η υπογραφή από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου τριών Προεδρικών Διαταγμάτων, με τα οποία εγκρίνονται ισάριθμες Περιοχές Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (ΠΟΑΥ) σε Κεφαλονιά (κόλπος Αργοστολίου), Χαλκιδική (χερσόνησος Σιθωνίας) και Ιθάκη Αιτωλοακαρνανίας (νήσος Οξειάς και εκβολές Αχελώου).
-Πρόκειται για μια σύγχρονη Οδύσσεια καθώς οι αιτήσεις για τις δύο πρώτες ΠΟΑΥ υποβλήθηκαν το 2014 και για την τρίτη το 2013! Ως κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ «έθαψε» τις ΠΟΑΥ όσο πιο βαθιά μπορούσε στα συρτάρια (ενέκρινε μόλις μία από τις 25, λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές του 2019…), για να έλθει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να εκκινήσει ουσιαστικά την διαδικασία από την αρχή, μέσω των συναρμόδιων υφυπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Φωτεινής Αραμπατζή και Περιβάλλοντος, Δημήτρη Οικονόμου.
-Τη σκυτάλη από τον Δημ. Οικονόμου πήρε κατά τον ανασχηματισμό του Ιανουαρίου ο Νίκος Ταγαράς και πλέον στο αρμόδιο συμβούλιο χωροταξίας του υπουργείου Περιβάλλοντος βρίσκονται οι φάκελοι για την έγκριση άλλων 5-6 ΠΟΑΥ, τις οποίες περιμένει εναγωνίως η αγορά με το επενδυτικό ενδιαφέρον να περιγράφεται ως μεγάλο.
Δεν θα γίνουμε κόλπος του Μεξικού
Όλες οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες του κόσμου στρίβουν με μεγάλη ταχύτητα προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Στην Ελλάδα είχαμε ήδη αποχωρήσεις ξένων ομίλων (βλέπε Repsol) από παραχωρημένα «οικόπεδα» για έρευνες υδρογονανθράκων ενώ τις τελευταίες ημέρες πύκνωσε η φημολογία πως και τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) θα επιστρέψουν στο ελληνικό δημόσιο τα δικαιώματα για την έρευνα κι εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στα χερσαία «οικόπεδα» στις περιοχές «Άρτα – Πρέβεζα» και «Βορειοδυτική Πελοπόννησος».
-Συνεπώς μια χαρά τα είπε ο υπουργός Εξωτερικών Ν. Δένδιας όταν δήλωσε προ ημερών πως το Αιγαίο «είναι ένας παράδεισος στη γη» και «δεν σκοπεύουμε να το μετατρέψουμε σε κόλπο του Μεξικού»! Όσοι έπεσαν από τα σύννεφα γιατί περίμεναν πως μέχρι το 2030 θα κολυμπάμε στο πετρέλαιο ας ρίξουν μια ματιά στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ). Προβλέπει πως, σε σχέση με το 2020, η εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου δεν αναμένεται να μεταβληθεί σημαντικά. Η όποια μείωση εισαγωγής πετρελαιοειδών μέχρι τότε συμβαδίζει με την κάμψη της εγχώριας κατανάλωσης σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Τα μπλεξίματα του Ν. Σταθόπουλου στη Σερβία
-Άγριες καταστάσεις ζει η αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης στην Σερβία αλλά και η United Group που ελέγχει στην Ελλάδα την Forthnet. Ο ισχυρός άνδρας της βρετανικής επενδυτικής εταιρείας BC Partners Νίκος Σταθόπουλος, που στήριξε τη ραγδαία επέκταση του United Group στη Νοτιοανατολική Ευρώπη έχει μπλέξει στο Βελιγράδι.
-Εκτός από τις νομικές ενέργειες κατά της Telecom Serbia και της Telenor, με τις οποίες μονομαχεί για τα μερίδια στη συνδρομητική τηλεόραση, η διοίκηση της United μιλάει πλέον για «σχέδιο καταστροφής μιας ιδιωτικής εταιρείας» από τις κρατικές αρχές της Σερβίας. Όπως φαίνεται, η μητρική της Forthnet θα προσφύγει και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.
Κινητικότητα στην ένδυση
-Αν κάτι δείχνουν οι πρώτοι ισολογισμοί που βγαίνουν μετά την πανδημία από εταιρείες ένδυσης είναι ότι οι τζίροι μπορεί να έπεσαν – σε λογικά επίπεδα – όμως σε αρκετές περιπτώσεις τα κέρδη αυξήθηκαν. Βλέπεις όταν το μεγαλύτερο κόστος στον τομέα αυτό είναι τα ενοίκια και τα εργατικά η εικόνα των ισολογισμών δεν είναι και τόσο μαγική. Κάπως έτσι το location, location, location που ήταν το τρίπτυχο της επιτυχίας στον συγκεκριμένο κλάδο φαίνεται να δίνει τη θέση του στο e-commerce, e-commerce, e-commerce.
-Την αρχή την έκανε η Mothercare που μετά από δεκαετίες άφησε το κατάστημα της στην Ερμού για να καρπώνεται τα ενοίκια από το flagship shop της Adidas που θα ανοίξει στην θέση του καταστήματος της ενώ έκλεισε και το Early Learning Center στον The Mall Athens στη Νερατζίωτισσα. Η Κλουκίνας Λάππας στην οποία ανήκουν τα σήματα έχει ξεκαθαρίσει ότι βαρύτητα πλέον πέφτει σε ηλεκτρονικό εμπόριο και σε επιλεγμένες περιοχές.
-Δεν είναι όμως η μόνη, πολλές αλυσίδες που έβλεπαν ότι τα καταστήματα τους ήταν είτε οριακά κερδοφόρα είτε ζημιογόνα το τελευταίο διάστημα βάζουν λουκέτα κυρίως σε καταστήματα της επαρχίας και επιλέγουν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις με τις οποίες πλέον έχουν εκπαιδευτεί και εξοικειωθεί οι καταναλωτές στον ένα και πλέον χρόνο της πανδημίας.