THEPOWERGAME
Παρέμβαση ΕΕΕΠ υπέρ της μετεγκατάστασης του Καζίνο Πάρνηθας
-Παρέμβαση υπέρ της μετεγκατάστασης του Καζίνο Πάρνηθας στο Μαρούσι πραγματοποίησε, σύσσωμο το Ελληνικό Δημόσιο στην πρόσφατη εκδίκαση της προσφυγής στο ΣτΕ. Τόσο η Ελληνική Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), όσο και η Επιτροπή Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) με υπομνήματά τους προς το ΣτΕ, τάχθηκαν υπέρ του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) που χωροθετεί τη σχετική επένδυση. Κι ενώ η ΕΤΑΔ ως συμμέτοχος στο εγχείρημα έχει κάθε συμφέρον να προχωρήσει η επένδυση, το ίδιο ισχύει και για τη ρυθμιστική αρχή. Εξ’ άλλου όλα τα καζίνο μαζί αποτελούν το 5% της αγοράς.
Επιπλέον το επιχείρημα του νομικού συμβούλου του Καζίνο Λουτρακίου, ότι τυχόν έγκριση της μετεγκατάστασης αυτής θα κλείσει το καζίνο στο Λουτράκι, δεν ευσταθεί. Η απάντηση δόθηκε από τους παρευρισκόμενους στη δίκη στο ΣτΕ, που υποστήριξαν ότι το καζίνο είναι ήδη κλειστό εξαιτίας οφειλών ύψους 280 εκατ. ευρώ που δεν μπορεί ν’ αποπληρώσει. Σημειώνεται ότι το Καζίνο Λουτρακίου είναι ένας από τους προσφεύγοντες κατά του ΠΔ που χωροθετεί τη συγκεκριμένη επένδυση.
Οι νέοι τομείς δραστηριότητας της Άκτωρ
-Στους τομείς του e-ticketing και των νέων τεχνολογιών επεκτείνεται η εταιρεία Άκτωρ. Η θυγατρική της Intrakat, ενόψει της λειτουργίας του μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και λόγω της επέκτασης του ομίλου Intrakat στα έργα πληροφορικής, αποκτά τις νέες δραστηριότητες.
Ειδικότερα στους σκοπούς της εταιρείας συμπεριλήφθηκαν η προμήθεια, εγκατάσταση, θέση σε λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση πάσης φύσεως μηχανημάτων έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων, καθώς και η παροχή υπηρεσιών στον τομέα της ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων (e-ticketing). Παράλληλα επιτρέπεται η ανάληψη και εκτέλεση πάσης φύσεως έργων και η παροχή υπηρεσιών στον τομέα της πληροφορικής, της επικοινωνίας και των νέων τεχνολογιών.
Ξεκίνησαν οι πωλήσεις στο Elounda Hills
-Επίσημα ξεκίνησαν οι πωλήσεις των πολυτελών κατοικιών για το project Elounda Hills, ενώ οι κρατήσεις έφτασαν τα 65 εκατ. ευρώ, με στόχο να ξεπεράσουν τα 100 εκατομμύρια μέσα στη χρονιά. Με βάση τον σχεδιασμό, η ανάπτυξη του έργου περιλαμβάνει 4 φάσεις, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε μια δεκαετία. Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 800 εκατ. ευρώ και στόχος είναι η δημιουργία ενός παραθεριστικού χωριού στην άκρη του κόλπου του Μιραμπέλο, το οποίο θα περιλαμβάνει συνολικά 600 κατοικίες και βίλες προς πώληση, καθώς και ένα luxury resort ξενοδοχείο 5 αστέρων με 137 δωμάτια, υπό το brand name της 1Hotels, του Νο2 luxury brand των ΗΠΑ. Οι βίλες στην εν λόγω επένδυση, τις οποίες προωθεί προς πώληση η Santorini Invest – International Realty, ξεκινούν από 82 τ.μ. έως και 330 τ.μ. και κοστίζουν από 500.000 ευρώ η φθηνότερη έως 2,7 εκατ. ευρώ η ακριβότερη.
Το νέο προφίλ των αγοραστών κατοικιών για το 2024
-Το 2024 πρόκειται να φέρει αρκετές αλλαγές σε αντίθεση με τη στασιμότητα της αγοράς ακινήτων της τελευταία περιόδου όπως αναφέρει στην τελευταία της έκθεση «2024 Real Estate» η Berkshire Hathaway HomeServices. Σύμφωνα με την έκθεση χαρακτηριστικό των καιρών μας, είναι πως πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να παραμείνουν στην κατοικία τους, αναδιαμορφώνοντας τα σπίτια τους, αντί να μετακομίσουν, με αποτέλεσμα ορισμένες κατοικίες, να έχουν την τάση υψηλότερης αξίας μεταπώλησης. Παράλληλα, η νεότερη γενιά αγοραστών, επιλέγει ένα σπίτι που είναι ανακαινισμένο και έτοιμο, ώστε να μπορεί να μετακομίσει άμεσα. Αυτό μπορεί να αποτελέσει κίνητρο, ώστε πριν πουληθεί κάποιο ακίνητο να έχει πρώτα ανακαινιστεί.
Για το 2023 ο τυπικός πρώτος αγοραστής ήταν κατά μέσο όρο 35 ετών, σταθερά στη γενιά του millennium, ενώ το ποσοστό των αγοραστών με παιδιά κάτω των 18 ετών μειώθηκε σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο του 30% από το υψηλό του 58% το 1985.
Μεγαλώνει ο ανταγωνισμός για το e-fresh
-Τρόπους να ενισχύσει τα μεγέθη του ψάχνει το e-fresh, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με επικεφαλής τη Ζήνα Μαυροειδή. Μέχρι την πανδημία οι πωλήσεις της πλατφόρμας, που εγκαινίασε την παρουσία της στην αγορά το 2016, κατέγραφαν ράλι, για να φτάσουν τα 19,4 εκατ. ευρώ το 2020. Μέχρι τότε δεν είχε ουσιαστικά ανταγωνισμό. Από την εμφάνιση της πανδημίας όμως μπήκαν στην αγορά όλες σχεδόν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενώ σταδιακά μπήκαν στην αγορά και πλατφόρμες τύπου Wolt και efood. Πλέον διεκδικούν μερίδιο στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μεγάλοι παίκτες όπως Σκλαβενίτης, ΑΒ, My market, Μασούτης, Κρητικός, Market In, Bazaar, Θανόπουλος. Οπότε, αν και το e-fresh διατηρεί ηγετική θέση στην online αγορά ειδών σούπερ μάρκετ στην Αττική, πλέον ο ανταγωνισμός έχει βάλει φρένο στους ρυθμούς ανάπτυξής του. Για το 2022 ανακοίνωσε τζίρο 20 εκατ. ευρώ από 20,7 εκατ. ευρώ το 2021, με ζημιά 480.488,81 ευρώ. Λαμβάνει μέτρα για να κερδίσει έδαφος προωθώντας και συνεργασίες για πρόσβαση σε νέα κανάλια, όπως πρόσφατα με το Skroutz, σε συνέχεια της συμφωνίας με την Wolt πέρυσι.
Το νέο ξενοδοχείο του ομίλου Mitsis στον Πειραιά
-Ανοίγει σήμερα τις πόρτες του το νέο ξενοδοχείο του ομίλου Mitsis στον Πειραιά, το Mitsis N’ U Piraeus Port. Πρόκειται για ένα boutique hotel, με 101 δωμάτια και σουίτες, και στεγάζεται στο πρώην αποστακτήριο Metaxa. Το ξενοδοχείο απευθύνεται τόσο σε business ταξιδιώτες όσο και σε επισκέπτες που ετοιμάζονται να ταξιδέψουν σε νησιά. Με αυτή τη μονάδα, ο όμιλος Mitsis διαθέτει ξενοδοχεία και στις δύο πύλες εισόδου της Αττικής, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με το Sofitel Athens Airport και τον Πειραιά. Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 6,5 εκατ. ευρώ και αποτελεί το πρώτο βήμα στο νέο πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου Mitsis, το οποίο ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ.
Η Αθήνα, ο πρώτος «άγνωστος προορισμός» της SAS
-Μια πολύ έξυπνη κίνηση μάρκετινγκ έκανε η αεροπορική εταιρεία SAS καλώντας τα μέλη του προγράμματος SAS Eurobonus σε μια πτήση με άγνωστο προορισμό. Στόχος της αεροπορικής, όπως η ίδια είπε, ήταν να προσελκύσει το περιπετειώδες πνεύμα των σύγχρονων ταξιδιωτών που λαχταρούν για φρέσκες εμπειρίες. Τα εισιτήρια προσφέρονταν μόνο με ανταλλαγή πόντων από το πρόγραμμα πιστότητας της αεροπορικής. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Destination Unknown ήταν εντυπωσιακή, με 6.070 μέλη να έχουν κάνει εγγραφή. Την Παρασκευή 5 Απριλίου, στις 09:25, τοπική ώρα Κοπεγχάγης, αναχώρησε η πρώτη από τις πτήσεις της SAS, του προγράμματος «Destination Unknown» με επιστροφή στις 8 Απριλίου. Η πτήση προσγειώθηκε στην Αθήνα και τους επισκέπτες του… «άγνωστου προορισμού» τους υποδέχτηκαν μέλη της διοίκησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αλλά και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης.