Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Η συμφωνία για τη Διώρυγα της Κορίνθου, οι εξελίξεις στην ΠΥΡΚΑΛ και η αναβολή για το νέο αεροδρόμιο Πάρου

Τι συμφώνησαν ΤαχιάοςΔημητριάδηςIntrakat για τη Διώρυγα Κορίνθου

Μέχρι τις 25 Απριλίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασης στη διώρυγα της Κορίνθου. Έτσι, συμφωνήθηκε σε χθεσινή συνάντηση στην οποία συμμετείχε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο επικεφαλής του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης και η ανάδοχος εταιρεία, η ΑΚΤΩΡ του ομίλου Intrakat. Οι εργασίες είχαν κριθεί απαραίτητες μετά από σειρά κατολισθήσεων προ τριετίας. Η ΑΚΤΩΡ είχε αναλάβει το έργο τον Δεκέμβριο του 2021 μετά από διαγωνισμό, προϋπολογισμού 34 εκατ. ευρώ, με στόχο να επανέλθει η διώρυγα σε κανονική λειτουργία.

Ένα βήμα μπροστά για το Πάρκο στην ΠΥΡΚΑΛ

Έγινε το πρώτο αποφασιστικό βήμα για τη δημιουργία του νέου Κυβερνητικού Πάρκου στην ΠΥΡΚΑΛ, καθώς προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση της εταιρείας Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) από το ακίνητο της Δάφνης – Υμηττού στη Μάνδρα. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών διακηρύττει ανοικτή διαδικασία μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.) για την επιλογή αναδόχων εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου.

Θα ακολουθήσει ο δεύτερος διαγωνισμός έως το καλοκαίρι, ο οποίος θα προβλέπει τη μεταφορά του υπόλοιπου εξοπλισμού στις εγκαταστάσεις του ομίλου στο Λαύριο. Φαίνεται πως με τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ που θα γίνει θα χρειαστούν από 18 έως και 20 μήνες, ενώ θα έχει προηγηθεί απαλλοτρίωση. Το αμέσως επόμενο στάδιο θα είναι οι εργασίες κατασκευής του κυβερνητικού πάρκου, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν σε περίπου τρία χρόνια. Η μετεγκατάσταση των υπουργείων και των υπηρεσιών του Δημοσίου, υπολογίζεται λοιπόν σε 4 ή 5 χρόνια, δηλαδή το 2028 ή το 2029.  Στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη θα  εγκατασταθούν εννέα υπουργεία (και άλλες υπηρεσίες του Δημόσιου) που σήμερα βρίσκονται διασκορπισμένα, κυρίως  στο Κέντρο της Αθήνας αλλά και στον Πειραιά, το Μαρούσι και τον Χολαργό, σε συνολικά 127 κτίρια εκ των οποίων τα 107 είναι μισθωμένα και τα υπόλοιπα 20 ιδιόκτητα.

Το νέο οικιστικό project της Prodea στο Ελληνικό

Στη δημιουργία συγκροτήματος πολυτελών κατοικιών πρόκειται να προχωρήσει το προσεχές διάστημα η Prodea Investments σε έκταση που βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση με την επένδυση του Ελληνικού. Η  εταιρεία έχει στην ιδιοκτησία της οικόπεδο στην οδό Τρίτης 22 στο Ελληνικό, όπου προτίθεται να δημιουργήσει το συγκεκριμένο οικιστικό συγκρότημα, ενώ το project βρίσκεται σε διαδικασία αδειοδότησης. Η συνολική έκταση του οικοπέδου είναι 2,5 στρέμματα. Ήδη ο σχεδιασμός του κτιρίου έχει ολοκληρωθεί. Το συγκεκριμένο κτιριακό συγκρότημα όταν θα δημιουργηθεί πρόκειται να διατεθεί προς πώληση καθότι δεν αποτελεί προτεραιότητα της Prodea να το διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιό της. Πρόκειται να δημιουργηθούν δύο κτίρια πολυτελών διαμερισμάτων.

Αναβολή για το νέο αεροδρόμιο Πάρου λόγω έλλειψης υλικών

Το 2026 θα ολοκληρωθούν τελικά οι εργασίες για την ανάπτυξη και βελτίωση των υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου, καθώς η Intrakat ζήτησε παράταση της προθεσμίας που έληγε στις 11 Ιουλίου 2025. Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν χρονικές καθυστερήσεις στην παράδοση αδρανών υλικών που χρειάζονται για τις εργασίες επέκτασης του διαδρόμου προσγειώσεων/απογειώσεων κατά 400 μέτρα αλλά και του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 140 μέτρα.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Intrakat, απαιτούνται περίπου 125.000 τόνοι αδρανών υλικών. Αυτά είναι οικοδομικά υλικά, όπως άμμος και χαλίκι, που πρέπει να μεταφερθούν με φορτηγά πλοία στο νησί, τα οποία όμως απαγορεύεται να προσεγγίσουν το λιμάνι της Παροικιάς από 1η Ιουνίου έως 30η Σεπτεμβρίου κάθε χρόνου. Και καθώς οι εργασίες στην πίστα του αεροδρομίου θα πρέπει να γίνουν γρήγορα (για λόγους ασφαλείας), θα πρέπει να υπάρχει διαθέσιμο στο σημείο ικανό απόθεμα αδρανών υλικών.

Πάντως, όπως λένε οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εκκρεμούν και άλλα ζητήματα τα οποία όμως θα εξεταστούν μετά την έγκριση του συνόλου των προβλεπόμενων μελετών και την έκδοση της οικοδομικής άδειας των κτηριακών εγκαταστάσεων. Συγκεκριμένα, πρόκειται να κατασκευαστεί νέο κτήριο αεροσταθμού και νέος Πύργος Ελέγχου του Αεροδρομίου, συνολικής επιφάνειας 12.117 τ.μ. Στο μεταξύ, ο τουρισμός της Πάρου αυξάνεται χρονιά με τη χρονιά και η ανάγκη για επέκταση του αεροδρομίου γίνεται διαρκώς πιο επιτακτική.

Νέα δημοπρασία εξάμηνων εντόκων

Αποταμίευση χωρίς ρίσκο και επένδυση υψηλής απόδοσης, θα μπορούσε να ήταν το μότο της καμπάνιας, αν το υπουργείο Οικονομικών τύπωνε διαφημίσεις και τις στόλιζε σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως, στις στάσεις λεωφορείων για παράδειγμα, που είναι hot διαφημιστικό σημείο.

Μεταξύ αστείου και σοβαρού – καθόλου αστείου εν προκειμένω – το Δημόσιο προχωρά σε μια νέα δημοπρασία έντοκων γραμματίων. Αυτή τη φορά με εξάμηνη διάρκεια (άρα ευέλικτο χρονικό διάστημα να κλειδώσει κάποιος τα χρήματά του) και με απόδοση που τείνει να διαμορφωθεί (αυτό θα γίνει στη δημοπρασία της επόμενης Τετάρτης) από 3,70-3,80% όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς. Ελάχιστο ποσό είναι τα 1.000 ευρώ.

Για όσους θεωρούν ότι η επένδυση δεν πρέπει να έχει ρίσκο, αλλά και ότι η απλή αποταμίευση δεν επαρκεί, είναι ίσως η βέλτιστη πρόταση τοποθέτησης διαθέσιμης ρευστότητας. Συν το γεγονός ότι είναι αφορολόγητη. Χρηστικό tip: να έχετε ανοίξει μερίδα σε Χρηματιστηριακή ή Τράπεζα, αν δεν είστε ήδη ενεργός πελάτης asset management.

Ένας Βέλγος στα Ιλίσια 

Ο Alain Coumont μπορεί να ατύχησε στο Βέλγιο, στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο καθώς τον «χτύπησε» οικονομικά η κρίση των lockdowns αλλά παρόλα αυτά βλέπει ευκαιρίες ανάπτυξης στον κλάδο εστίασης στην Ελλάδα. Το «Le Pain Quotidien», αρτοποιείο-εστιατόριο, που άνοιξε στα Ιλίσια τέλη Ιανουαρίου, έχει αποκτήσει πιστούς πελάτες. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα, με δραστηριότητα από το 1990 και αφετηρία τις Βρυξέλλες, επιχειρεί επανατοποθέτηση μετά τις προκλήσεις των τελευταίων ετών και έχει επεκταθεί από πέρυσι σε νέες αγορές όπως Λουξεμβούργο, Ουρουγουάη και Μαρόκο.

Δεν ζουν χωρίς Internet

Ραγδαία ανάπτυξη συνεχίζουν να εμφανίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα, με τους καταναλωτές να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα online ψώνια τους. Είναι εντυπωσιακό ότι πλέον η μέση δαπάνη ανά εξάμηνο για ηλεκτρονικές αγορές έχει φτάσει τα 1.000 ευρώ. Το ποσό αυτό είναι μάλιστα κατά 110 ευρώ υψηλότερο σε σχέση με μόλις έναν χρόνο νωρίτερα.

Οι Έλληνες δεν έχουν εμμονή μόνο με το e-shopping, αλλά και με τα social media. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari που δημοσιοποιήθηκε χθες, είναι ο κύριος λόγος σύνδεσης για όλες τις δημογραφικές ομάδες στη χώρα. Ειδικά οι νεαρές ηλικίες φτάνουν να αφιερώνουν κατά μέσο όρο 3 ώρες την ημέρα «συνειδητά» (καθώς ο μη συνειδητοποιημένος χρόνος scrolling on social πιθανά είναι πολύ μεγαλύτερος).
Ακόμη πιο εντυπωσιακό εύρημα της έρευνας είναι ότι οι Έλληνες παραδέχονται ότι δεν μπορούν να ζήσουν offline. Πρακτικά πάνω από 1 στους 3 Έλληνες και πάνω από 1 στους 2 της Gen Z δηλώνουν ότι δεν θα μπορούσαν να ζήσουν χωρίς ίντερνετ!

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!