THEPOWERGAME
Trading και έσοδα από ενοίκια οι νέες business της MIG
– Το trading και τα έσοδα από ενοίκια, κυρίως από τη σερβική θυγατρική RKB, η αξία των ακινήτων της οποίας ξεπερνάει τα 204 εκατ. ευρώ, είναι πλέον το αντικείμενο δραστηριοτήτων της MIG, μετά την πώληση της Attica Group και την είσοδο της Τράπεζας Πειραιώς απευθείας στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας συμμετοχών με ποσοστό πάνω από 86%, που σημαίνει ότι απαλλάχτηκε από δάνεια σχεδόν μισού δισ. ευρώ. Η επόμενη μέρα στη MIG βρίσκει την εταιρεία με νέα φιλοσοφία, βασίζοντας τη στρατηγική της για το 2024 στους εξής πυλώνες:
- Εξέταση της χρήσης των εναλλακτικών τρόπων ενίσχυσης των κεφαλαίων της, όταν κριθεί ότι η ενίσχυση αυτή θα είναι προς το συμφέρον όλων των μετόχων της.
- Επενδύσεις σε εισηγμένες και μη εταιρείες, με σκοπό αφενός την αποκόμιση βραχυπροθέσμων κερδών και αφετέρου την ενίσχυση της κερδοφορίας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
- Επενδύσεις σε τίτλους Σταθερού Εισοδήματος-Διερεύνηση επενδύσεων σε Κεφάλαια Επιχειρηματικών Συμμετοχών.
- Ενεργητική διαχείριση της επένδυσης στην RKB με στοχευμένες παρεμβάσεις σε θέματα εσόδων, εξόδων, διαχείρισης διαθεσίμων, πωλήσεων ακινήτων και νέων επενδύσεων.
Μετά την πώληση της Attica η MIG έχει ίδια κεφάλαια 121,8 εκατ. ευρώ, μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις 91,8 εκατ. ευρώ και, όπως προαναφέρθηκε, τα ακίνητα στη Σερβία αξίας 204 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά τα ακίνητα στη Σερβία είναι το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο, μαζί με κάποιες επενδύσεις σε μετοχές, ομόλογα και έντοκα αξίας 5,7 εκατ. ευρώ.
Περιμένοντας την Bank of America
– Από μέρα σε μέρα και από ώρα σε ώρα… περιμένουν στο ΤΧΣ την εισήγηση του συμβούλου Bank of America για το placement της Τράπεζας Πειραιώς. Μια εισήγηση που θα αποτελέσει τη βάση της στρατηγικής που θα ακολουθηθεί σχετικά και με αυτό το πολύ σημαντικό βήμα αποεπένδυσης του Ταμείου. Όσον αφορά το ποσοστό διάθεσης, αυτό είναι «άλλου παπά ευαγγέλιο», όπως έχετε καταλάβει, αποτελεί απόφαση που θα περάσει και από το Μαξίμου, κατόπιν βέβαια των σχετικών εισηγήσεων. Στο Ταμείο επικρατεί «σιγή ιχθύος», αλλά σε σε κάποιο από τα βράδια, αν κρίνουμε και εμπειρικά από το προηγούμενο placement της Εθνικής, θα λάβει χώρα το έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου. Τότε θα έχει σημάνει και η ώρα του book building, καθώς λίγες ώρες μετά θα ανοίξει το Βιβλίο Προσφορών.
Ινδοί αναζητούν (μάταια) logistics στη Θεσσαλονίκη
– Παρά το γεγονός ότι στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να υλοποιηθούν σημαντικές επενδύσεις στον τομέα των logistics, για να γίνει μια ανταγωνιστική αγορά και να προσελκύσει νέους παίκτες χρειάζεται σ’ αυτήν να δημιουργηθούν αποθήκες της τάξεως των 100.000 τ.μ. και των 200.000 τ.μ. Ήδη, όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια της 7ης Prodexpo North, από επαγγελματίες της αγοράς, οι ισχυροί παίκτες από το εξωτερικό και συγκεκριμένα από την Ινδία αναζητούν κατάλληλους χώρους στην πόλη για την αποθήκευση των εμπορευμάτων τους, ωστόσο φεύγουν άπραγοι, καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι χώροι και οι υποδομές. Η κατάσταση αυτή, όπως τόνισαν, οδηγεί τους ξένους επενδυτές στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, με αποτέλεσμα η συμπρωτεύουσα να χάνει πελάτες και κέρδη.
Ξεκινά η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης
Μέσα στο 2024 αναμένεται να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα, για να μπει σε τροχιά υλοποίησης το μεγάλο έργο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, που θα ξεκινά από το Καλοχώρι και θα καταλήγει στο Αγγελοχώρι (συνολικά 40 χιλιόμετρα). Το έργο, που προβλέπει τη δημιουργία παράκτιας ζώνης αναψυχής και περιπάτου δίπλα στη θάλασσα, ποδηλατοδρόμου, νέων τοποσήμων και ελεύθερων χώρων, φαίνεται ότι εδώ και ενάμιση χρόνο είχε κολλήσει λόγω των αντιδράσεων των φορέων του Δημοσίου. Συγκεκριμένα, εξαιτίας των ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, που διαφωνούσαν με τον αρχικό σχεδιασμό του project και συγκεκριμένα για το πώς θα αξιοποιηθεί ο παλιός εμπορευματικός σταθμός, στη δυτική Θεσσαλονίκη. Ήδη, ωστόσο, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και οι διαβουλεύσεις και, εφόσον εκδοθεί το ΠΔ, θα ξεκινήσουν, όπου απαιτούνται, οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί. Μάλιστα, όπως μαθαίνουμε, στην περιοχή της Λιμνοθάλασσας του Καλοχωρίου μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες.
Κρίνεται η τύχη του ακινήτου στη Βερβερόντα
– Αύριο, Πέμπτη, θα γνωρίζουμε την τύχη της προσφοράς για το ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ στη Βερβερόντα Αργολίδας. Πρόκειται για την έκταση όπου η χούντα στη δεκαετία του ’70 ήθελε να δημιουργήσει ένα μικρό αεροδρόμιο και την οποία απαλλοτρίωσε από τους ιδιοκτήτες της. Τώρα το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να την αξιοποιήσει τουριστικά.
Ωστόσο, η αξιοποίηση αυτή βρήκε σφοδρή αντίδραση από διάφορους… μεγαλόσχημους, που μάλλον διαθέτουν τα εξοχικά τους στην περιοχή και δεν θα ήθελαν να δουν μια τουριστική ανάπτυξη να τους κόβει… τη θέα. Το ίδιο έργο έχει ήδη παιχθεί μία φορά στην Κασσιώπη της Κέρκυρας, όπου περίοικοι δεν επιθυμούν την ανάπτυξη του ακινήτου που απέκτησε η NCH Capital από το ΤΑΙΠΕΔ.
Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, ωστόσο, που ετοιμάζεται ν’ ανοίξει τη βελτιωμένη προσφορά για το ακίνητο της Βερβερόντας, δεν θα σταματήσει. Ακόμη και αν η προσφορά που θα υποβάλει ο μοναδικός ενδιαφερόμενος είναι υποδεέστερη των προσδοκιών του, το ακίνητο θα βγει ξανά σε διαγωνισμό. Και αυτό θα συμβαίνει μέχρι να βρεθεί αγοραστής με το «σωστό» τίμημα.
Ο διάσημος hotelier αρτοποιός
– O Nίκος Τσελέπης, πιο γνωστός από το Ammos Hotel, έξω από τα Χανιά, που εδώ και χρόνια συγκαταλέγεται στα καλύτερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, μπαίνει για τα καλά, όπως φαίνεται, στην παραγωγή ειδών αρτοποιίας και αλευρωδών προϊόντων. Όχημα για την επένδυση είναι η Red Jane, ετερόρρυθμη εταιρεία του επιχειρηματία, μέσω της οποίας λειτουργεί τον ομώνυμο φούρνο στα Χανιά, που άνοιξε μόλις πέρυσι και έχει προσελκύσει διεθνή δημοσιότητα. Ο διάσημος hotelier συνεργάστηκε για το μενού με τον Eyal Schwartz, πρώην ιδιοκτήτη του Ε5 Bakehouse του Λονδίνου, ενώ πρόσφατα έλαβε έγκριση για χρηματοδότηση επενδυτικού σχεδίου συνολικού ύψους 0,26 εκατ. ευρώ.
Ψώνια μέσα από τα social media
– Business μέσα από το Facebook, το Instagram και τα άλλα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν οι ελληνικές λιανεμπορικές επιχειρήσεις. Τα social media εξελίσσονται σε σημαντικό κανάλι πωλήσεων για πάσης φύσεως εταιρείες, αφού σήμερα 1 στους 4 Έλληνες κάνει ήδη αγορές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, οι νεότερες ηλικίες δείχνουν να είναι φανατικές του shopping από τα social media: με το 20% των ατόμων ηλικίας 18-34 να κάνουν αγορές σε μηνιαία βάση. Σύμφωνα με μελέτη της Visa και του ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ, όσοι ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ των 35-45 αγοράζουν σε μηνιαία βάση από τα social media σε ένα ποσοστό 13%, ενώ το ίδιο ισχύει μόλις για ένα 5% των ατόμων άνω των 55 ετών. Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι η άνοδος του ποσοστού των Ελλήνων που πληρώνουν με ψηφιακά πορτοφόλια. Σήμερα 1 στους 4 χρησιμοποιεί «σε κάποιον βαθμό» ένα digital wallet όταν κάνει συναλλαγές σε φυσικά καταστήματα ή online. Μάλιστα, το 12% επιλέγει να έχει μαζί του ψηφιακό πορτοφόλι, το κύριο μέσο πληρωμής.