THEPOWERGAME
Ξενοδοχείο η πρώην έδρα της ΝΔ στη Ρηγίλλης
– Προχωρεί σχεδόν έπειτα από μία πενταετία καθυστερήσεων, λόγω των χρονοβόρων αδειοδοτικών διαδικασιών, το σχέδιο για την αξιοποίηση και την αλλαγή χρήσης του κτιρίου επί της οδού Ρηγίλλης 18, στην Αθήνα, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως μνημείο και επί δεκαετίες στέγαζε την έδρα της Nέας Δημοκρατίας. Το ακίνητο, ιδιοκτησίας του κοινωφελούς ιδρύματος «Βοτανικός κήπος Ιουλίας και Αλεξάνδρου Διομήδου», έχει ενοικιαστεί για 50 χρόνια στην ξενοδοχειακή εταιρεία Τhe Margi A.E, η οποία είχε ως σχέδιο τη μετατροπή του σε χώρο φιλοξενίας. Στο πλαίσιο αυτό, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεώτερων Μνημείων καλείται σήμερα να εγκρίνει τη νέα μελέτη αποκατάστασης του κτιρίου, η οποία προβλέπει την αλλαγή χρήσης του σε κατοικία, με αποκατάσταση υφιστάμενου ισογείου κτίσματος στον περιβάλλοντα χώρο, καθώς και την κατασκευή κολυμβητικής δεξαμενής. Το υπουργείο καλείται επίσης να εγκρίνει τη μελέτη συντήρησης του ζωγραφικού διακόσμου και των διακοσμητικών στοιχείων του νεοκλασικού.
Η ψηφιακή τράπεζα (Snappi) της Πειραιώς…
– Χρονιά Snappi θα είναι το 2024 και μάλιστα «με τη βούλα» του business plan της Τράπεζας Πειραιώς. Η ψηφιακή τράπεζα του Ομίλου αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της με πλήρη άδεια τραπεζικών εργασιών, εντός του δεύτερου εξαμήνου του έτους, με το μοντέλο να εμπεριέχει συνεργασίες με fintech, εταιρείες πληρωμών, τεχνολογία σε ένα ψηφιακό οικοσύστημα. Οι στόχοι για το 2026 μιλάνε για 1 εκατομμύριο πελάτες, 150 σημεία embedded finance (ενσωματωμένες υπηρεσίες πληρωμής μέσα σε άλλες υπηρεσίες ή προϊόντα), για απλούστευση και άμεση έγκριση δανείων (μέσα σε 1 μέρα για μικροπιστώσεις) και άλλα ευφάνταστα πακέτα προϊόντων. Το όραμα της υπό ίδρυση Snappi θέλει την τράπεζα να επεκτείνεται εκτός Ελλάδος το 2030 με διεθνείς συνεργασίες με partners ανά τον κόσμο.
…το τέλος των εθελούσιων εξόδων…
– Τελευταία χρονιά προγραμμάτων εθελούσιας εξόδου η φετινή για την Τράπεζα Πειραιώς… καθώς το 2024 αναμένεται να φτάσει η τράπεζα τον βέλτιστο αριθμό που έχει θέσει ως στόχο για το προσωπικό της. Αυτό προέκυψε χθες ως απάντηση προς αναλυτή ξένου οίκου κατά τη διάρκεια του conference call των αποτελεσμάτων, που αναφερόταν στο θέμα των δαπανών και του κόστους. Τα στελέχη της τράπεζας μίλησαν για one-off έξοδα, που σχετίζονται με προγράμματα εθελούσιας, τα οποία μετά το πέρας του 2024 παύουν να επιβαρύνουν τον ισολογισμό. Φυσικά, διέξοδοι για εθελούσια αποχώρηση φαντάζομαι ότι θα υπάρχουν και τα επόμενα χρόνια, αλλά σίγουρα σε μια άλλη λογική και χωρίς επίπτωση στο κόστος.
…και οι αριθμητικές συγκρίσεις
Όσο για το δίδυμο Μεγάλου – Γναρδέλη (CEO και CFO), γέμισαν με…αριθμούς όλη τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, γιατί εκτός από τα αποτελέσματα για το 2023 και το δ’ τρίμηνο ειδικότερα, είχαν να αναφέρουν τις προβλέψεις της επόμενης διετίας, με επιμέρους στόχους για έως και το 2026, και σαν να μην έφταναν αυτά, είχαν αριθμητική σύγκριση κατά τομείς τόσο με τράπεζες στο εσωτερικό της χώρας (Eurobank, Alpha, Εθνική) όσο και με ένα δείγμα τραπεζών από Ιταλία και Ισπανία, με αντιπροσωπευτικές μεταξύ άλλων τις Unicredit και Santader.
Συμμαχίες από τους μικρούς παίκτες των σούπερ μάρκετ
– Το αντίπαλον δέος του ΕΛΟΜΑΣ προωθούν οι όμιλοι αγορών Αστέρας και ΕΛΕΤΑ, που στήνουν συμμαχία. Σημειώνεται ότι ο ΕΛΟΜΑΣ, μετά τις ηχηρές αποχωρήσεις (όπως της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, της Bazaar και του SYNKA Χανίων), τα τελευταία χρόνια έχει επιχειρήσει να προσελκύσει νέα μικρομεσαία μέλη του κλάδου σούπερ μάρκετ από τον ανταγωνισμό. Πιέσεις από αυτές τις κινήσεις φέρεται να δέχθηκε ο Αστέρας. Παρ’ όλα αυτά ο ΕΛΟΜΑΣ συνεχίζει να έχει απώλειες. Σημειώνεται ότι η AS Αγορά, που ήταν μέλος του, εξαγοράστηκε πριν από λίγο καιρό από τον Σκλαβενίτη. Από άποψη μεγεθών, ο ΕΛΟΜΑΣ με 23 μέλη και πάνω από 830 καταστήματα είναι ο μεγαλύτερος όμιλος αγορών, αλλά πλέον ο δεύτερος παίκτης θα απέχει λιγότερο, αφού Αστέρας και ΕΛΕΤΑ μαζί θα ελέγχουν δίκτυο σχεδόν 800 καταστημάτων.
Στο πνεύμα του Βαλεντίνου και τα Boutique Hotels
– Με κύριο μήνυμα «Love to host you», το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος παρουσίασε τη νέα ταυτότητα επικοινωνίας του σήματος Boutique Hotel, εξέλιξη που σηματοδοτεί την έναρξη της δυναμικής φάσης εξωστρέφειας του εν λόγω προγράμματός του. Το νέο λογότυπο του προγράμματος, το αρχίγραμμα Β, σχηματίζει μία καρδιά. Το σήμα Boutique Hotel του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος είναι η επίσημη σφραγίδα πιστοποίησης μικρών ξενοδοχείων απαράμιλλης αισθητικής και καινοτόμων υπηρεσιών και η κορυφαία κοινότητα μικρών διακεκριμένων ξενοδοχείων στην Ελλάδα. Πλέον μετρά 200 μέλη, τα οποία μετά την πιστοποίησή τους απολαμβάνουν διάφορα προνόμια, όπως δυνατότητα αναβάθμισης κατηγορίας αστεριών, προοπτικές ανάπτυξης μέσω επαγγελματικών επαφών (B2b forum), οργανωμένης συμμετοχής σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, συμμετοχή σε διαφημιστικές καμπάνιες, προβολή στη διαδικτυακή πύλη και τα social media του προγράμματος, συμμετοχή σε εξειδικευμένα workshops κ.λπ.
Το υψηλό μέρισμα της Coca-Cola HBC
Το μεγαλύτερο μέρισμα μετά το 2020 διανέμει η Coca Cola HBC. Το μέρισμα ανέρχεται σε 347 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο μέρισμα από εκείνο του ΟΠΑΠ. Ο τελευταίος έχει ήδη διανείμει προμέρισμα 368 εκατ. ευρώ, και αν σε αυτό προστεθεί το μέρισμα της CCHBC (347 εκατ. ευρώ) και της Jumbo (281 εκατ. ευρώ), τότε εύκολα φτάνουμε στο 1 δισ. ευρώ μόνον από τις τρεις προαναφερόμενες επιχειρήσεις. Το διανεμόμενο μέρισμα της CCHBC ιστορικά είναι το δεύτερο μεγαλύτερο όλων των εποχών. Το μεγαλύτερο μέρισμα ιστορικά διανεμήθηκε το 2020 (για τα αποτελέσματα του 2019) και είχε ανέλθει στο ιλιγγιώδες ποσό των 941 εκατ. ευρώ. Το μέρισμα αυτό, που ανήλθε σε 2,57 ευρώ ανά μετοχή, είχε περιλάβει μια έκτακτη διανομή 2 ευρώ ανά μετοχή, που αφορούσε κέρδη προηγούμενων χρήσεων.