THEPOWERGAME
Προχωρούν οι εργασίες στο πρώην ακίνητο της οικογένειας Μητσοτάκη
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την ανέγερση συγκροτήματος πολυτελών κατοικιών στο ακίνητο της οδού Παύλου Μπακογιάννη στη Γλυφάδα, όπου βρισκόταν η ιστορική κατοικία της οικογένειας Μητσοτάκη. Η πώληση του ακινήτου πραγματοποιήθηκε πριν από περίπου δύο χρόνια και μάλιστα οργανώθηκε από την Κατερίνα Μητσοτάκη, η οποία δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στον χώρο του real estate, καθώς είναι διευθύντρια στο µεσιτικό γραφείο BARNES Greece. Οι πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, ότι το ακίνητο πέρασε στα χέρια μιας ισραηλινής οικογένειας. Η κατασκευή του έργου, ωστόσο, ξεκίνησε στα μέσα του 2023 και προχωρεί με γοργούς ρυθμούς, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ακόμη το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του.
Σύμφωνα με τις μακέτες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, θα δημιουργηθούν στο οικόπεδο των 3.000 τ.μ. συνολικά 16 πολυτελή διαμερίσματα τριών και τεσσάρων δωματίων, με το κάθε διαμέρισμα να διαθέτει ιδιωτική πισίνα στη βεράντα, ενώ αυτά που θα βρίσκονται στο ισόγειο, εκτός από πισίνα, θα έχουν και μικρό ιδιωτικό κήπο. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι η ακριβότερη περιοχή της Αθήνας, πληροφορίες κάνουν λόγο ότι η τιμή πώλησης αυτών των διαμερισμάτων θα ξεκινά από 11.000 με 12.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Ωστόσο, το εν λόγω ακίνητο έχει μεγάλη ιστορία, καθώς μάλιστα κάποια στιγμή ένα κομμάτι του οικοπέδου της αρχικής ιδιοκτησίας είχε πωληθεί στον Αριστοτέλη Ωνάση, για να εξελιχθεί στο ησυχαστήριο του Έλληνα Κροίσου μέχρι που αναχώρησε για το Παρίσι. Το υπόλοιπο τμήμα μεταβιβάστηκε στη Μαρίκα Μητσοτάκη, η οποία στη διαθήκη της το έγραψε εξ αδιαιρέτου και στα τέσσερα παιδιά της οικογένειας.
Στα ύψη οι χρεώσεις στη Νέα Μαρίνα Αλίμου
Πριν ακόμα πραγματοποιηθεί η γενική αναμόρφωση της Μαρίνας Αλίμου από την παραχωρησιούχο εταιρεία του Ομίλου Ελλάκτωρ, οι πλοιοκτήτες επαγγελματικών τουριστικών σκαφών χωρίς πλήρωμα έλαβαν τον τιμοκατάλογο της χρονιάς. Σε αυτόν είδαν αυξήσεις που φτάνουν και στο 43% σε σύγκριση με τον τιμοκατάλογο του 2022, αντί να υπάρξουν μειώσεις λόγω όχλησης από τα έργα, όπως είθισται. Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) είχε ήδη καταθέσει τις προτάσεις του στο αρμόδιο υπουργείο σχετικά με τη Μαρίνα Αλίμου, πριν ακόμα γίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρησή της, εξηγώντας ότι θα έπρεπε να υπάρξει πρόβλεψη για τα επαγγελματικά σκάφη, με ειδική ζώνη σε κάποιο σημείο του παραλιακού μετώπου της Αττικής, όπου οι χρεώσεις για τους επαγγελματίες να είναι πιο χαμηλές από τους ιδιώτες. Τώρα στα σχέδια της Μαρίνας Αλίμου οι θέσεις για τα επαγγελματικά σκάφη μειώνονται από 1.100 σε 840, ενώ το κόστος ελλιμενισμού εκτοξεύεται. Αυτό, όπως εξηγεί ο ΣΙΤΕΣΑΠ, βάζει σε κίνδυνο το μέλλον του yachting, καθώς από την Αττική ξεκινά περίπου το 50% των ναυλώσεων και αποτελεί τη σημαντικότερη βάση ενοικίασης ενός σκάφους για yachting στα νησιά.
Οι αλλαγές στην επικοινωνία Nova και Mυτιληναίου
Στον όμιλο Μυτιληναίου μετακινήθηκε από τη Nova ο Γιάννης Παπάζογλου. Το νέο στέλεχος της διεύθυνσης επικοινωνίας του ομίλου θα αναλάβει τις εταιρικές σχέσεις της εταιρείας, αναφερόμενος στη Βίβιαν Μπουζάλη, γενική διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων. Τη θέση του Γ. Παπάζογλου στη Nova αναμένεται να αναλάβει η Μάρθα Κεσσίσογλου, προερχόμενη από τον ΣΕΤΕ, όπου ασκεί καθήκοντα συμβούλου του προέδρου Γ. Παράσχη.
Το διπλό χτύπημα της SiNSAY
Δυο-δυο ανοίγουν τα νέα καταστήματα της SiNSAY. Η πολωνική αλυσίδα, που αναπτύσσει η πολωνικών συμφερόντων LPP Greece στην Ελλάδα, προανήγγειλε μέσω της ιστοσελίδας της εγκαίνια σε δύο νέα καταστήματα μέσα στον Ιανουάριο, 30 και 31 του μηνός αντίστοιχα, σε Ρέντη και Πειραιά. Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα ενεργοποίησε την παρουσία της στην Ελλάδα στις αρχές του 2023, ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στην Κρήτη, με στόχο σε 2-3 χρόνια να φτάσει τα 30 σημεία. Πλέον επεκτείνεται στην πρωτεύουσα, ενώ ο όμιλος LPP φέρεται να προωθεί τοποθέτηση στην τοπική αγορά και άλλου σήματος του χαρτοφυλακίου του (που περιλαμβάνει εκτός της SiNSAY τα brands House, Mohito, Reserved και Cropp).
Αύξηση εσόδων και ζημίες για την αλυσίδα Mikel
Αύξηση εσόδων κατά 16% παρουσίασε η αλυσίδα Mikel το 2022. Η λαρισινή βιομηχανία καφέ εμφάνισε έσοδα 18,8 εκατ. ευρώ, από 16,2 εκατ. ευρώ το 2021. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 0,16 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 0,17 εκατ. ευρώ το 2021. Στο τέλος του 2022 η αλυσίδα είχε 39 ιδιόκτητα καφέ σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η εταιρεία, παρά τις ζημίες, θα δώσει μέρισμα στους μετόχους της ύψους 250.000 ευρώ, όσο διένειμε μέσα στο 2022 για τη χρήση του 2021.
Το κάλεσμα σε φοιτητές για σπουδές στην Ελλάδα
Στο «φουλ» η εξωστρέφεια της Ελλάδος που μεταξύ άλλων προτάσσει τώρα τα ελληνικά πανεπιστήμια, σε μια στιγμή που συμπτωματικά και συγκυριακά επιδιώκει να προσελκύσει κορυφαία ξένα πανεπιστήμια να ανοίξουν τις πύλες τους σε ελληνικό έδαφος (όπως π.χ. το γνωστό αμερικανικό Columbia). «Study in Greece», με πηχυαία μεγάλα γράμματα, καλωσορίζει η καμπάνια του ομόλογου φορέα τους ταξιδιώτες που προσγειώνονται στο «Ελ. Βενιζέλος», εκεί που συχνά έβλεπαν το αγαιοπελαγίτικο γαλάζιο και τις μοναδικές παραλίες της χώρας. Εκτός, λοιπόν, από το «live your myth in Greece» ή το «hippy chic Μάταλα project», η Ελλάδα πλέον προσκαλεί διεθνείς φοιτητές, όχι μόνο να χαρούν τον ήλιο της, αλλά και το επίπεδο των σπουδών της. Μια ευχάριστη έκπληξη, στις αφίξεις του αεροδρομίου, η διαφήμιση του εθνικού φορέα διεθνοποίησης των ελληνικών πανεπιστημίων. Και εννοείται και σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Μια πρωτοβουλία που, αν αποδώσει, θα αυξήσει και αυτή εν μέρει το ΑΕΠ της χώρας. Μακάρι!