THEPOWERGAME
Ψήνεται (;) η μετατροπή μεγάλου Οργανισμού Υγείας σε ΑΕ
– Πολύ έντονα ακούγεται το τελευταίο διάστημα η μετατροπή μεγάλου Οργανισμού από τον χώρο της Υγείας σε ΑΕ, με αντικρουόμενες απόψεις. Ο λόγος για μεγάλο διαχειριστή των οικονομικών της Yγείας, που η συμβολή του στην οικονομική ισορροπία του χώρου είναι καθοριστική. Η ιδέα αυτή δημιουργεί αναστάτωση τόσο στο εσωτερικό του Οργανισμού όσο και στους ιδιώτες παρόχους, οι οποίοι προσπαθούν να λύσουν τα τελευταία χρόνια τον γρίφο του claw back και να διαχειριστούν τις εταιρείες τους: ελληνικές ή πολυεθνικές. Ο χρόνος θα δείξει…
Η επέλαση των Ισραηλινών στη Θεσσαλονίκη
– Ιδιαίτερα έντονη εξακολουθεί να είναι η παρουσία των Ισραηλινών επενδυτών στη Θεσσαλονίκη, παρά τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει, καθώς η ροή κεφαλαίων από το Ισραήλ διατηρείται αναλλοίωτη, με τα συμβόλαια που έχουν προγραμματισθεί να προχωρούν κανονικά. Οι Ισραηλινοί στη συμπρωτεύουσα στρέφονται κυρίως στην αγορά κτιρίων, μεμονομένων κατοικιών, οικοπέδων, αλλά και σε projects μεγαλύτερης κλίμακας, που αφορούν ξενοδοχειακές μονάδες και οικιστικές αναπτύξεις. Ήδη μέσα στο 2024 αναμένεται να ξεκινήσει το ΤhessINTEC, ενώ το 2025 τοποθετούνταν το άνοιγμα των δύο ξενοδοχείων που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η ισραηλινών συμφερόντων Brown στη Θεσσαλονίκη.
Νέος παίκτης στην αγορά του νερού
– Πληροφορίες του powergame.gr αναφέρουν ότι εδώ και λίγες ημέρες άρχισε η τοποθέτηση στην αγορά του μεταλλικού νερού Arrena, από το Πευκόφυτο Καστοριάς, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Στην περιοχή έχει επενδύσει η εταιρεία Νερά Πηγών Γράμμου, που ελέγχεται από τη ναυτιλιακή οικογένεια Τσάκου, η οποία φέρεται να έχει φιλόδοξα σχέδια για την αγορά του φυσικού μεταλλικού νερού, όπου ο ανταγωνισμός ενισχύεται από τις κινήσεις υφιστάμενων αλλά και νεοεισερχόμενων παικτών.
Ο διαγωνισμός για τη μαρίνα στην Καλαμαριά
– Συνεχίζουμε με τη Θεσσαλονίκη, καθώς μεγάλος ντόρος γίνεται για τη μαρίνα στην Καλαμαριά, όπου το ΤΑΙΠΕΔ τελικά σχεδιάζει μέχρι το καλοκαίρι του 2024 να διενεργήσει νέο διαγωνισμό για τη μακροχρόνια παραχώρησή της σε ιδιώτη. Στον πρώτο διαγωνισμό είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από έξι επενδυτικά σχήματα, που πέρασαν στη β’ φάση, όμως έπειτα από προσφυγή του δήμου Καλαμαριάς στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, καθώς δεν είχε προηγηθεί η επικύρωση του Γενικού Σχεδιασμού μαρίνας με Προεδρικό Διάταγμα. Πλέον το ΠΔ που έχει ήδη εκδοθεί δίνει τη δυνατότητα να οικοδομηθούν σχεδόν 15.000 τ.μ. με χρήσεις τουριστικές, αλλά και κατοικίας, σε μια παραλιακή ζώνη-φιλέτο. Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει ήδη τα επόμενα βήματα, για να αξιοποιήσει αυτό το περιουσιακό στοιχείο που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο του. Πάντως, η νέα δημοτική αρχή του δήμου Καλαμαριάς έχει εκφράσει τις αντιρρήσεις της και μένει να φανεί ποια θα είναι τα περιθώρια αντίδρασης στα σχέδια αξιοποίησης της μαρίνας με όρους real estate.
418 νέα σύγχρονα πυροσβεστικά οχήματα
– Σε 20 επιμέρους τμήματα χωρίστηκε ο διαγωνισμός-μαμούθ που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ για την προμήθεια 418 πυροσβεστικών οχημάτων ύψους 180 εκατ. ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν για ένα έως 20 τμήματα, των οποίων οι προϋπολογισμοί κυμαίνονται από 1,3 εκατ. ευρώ έως 20,9 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για εξειδικευμένα οχήματα, των οποίων η τιμή κυμαίνεται από 90.000 έως 1,2 εκατ. ευρώ. Η παράδοση των οχημάτων μετά την ανάθεση θα γίνει σε 30 μήνες. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, το ΠΔΕ και δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Η υποβολή των προσφορών έχει καθοριστεί για 5 τις Φεβρουαρίου 2024.
Το τέλος… εποχής για την Cosmote
– Διαγράφηκε από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο η Cosmote. H εταιρεία, βέβαια, θα «ζήσει» μέσω του brand name που κληρονόμησε στον ΟΤΕ. Η διαδικασία συγχώνευσης των δύο εταιρειών ξεκίνησε από το 2009-2010, αμέσως μετά την εξαγορά του 100% της εταιρείας από τον ΟΤΕ το 2007. Ο τελευταίος από νωρίς ξεκίνησε τη διαδικασία συγχώνευσης των δύο επιχειρήσεων, εγχέοντας κυρίως το brand name της Cosmote στα προϊόντα και υπηρεσίες του ΟΤΕ. Οι δραστικές αλλαγές, ωστόσο, προήλθαν τα τελευταία τέσσερα-πέντε χρόνια, όταν ομογενοποιήθηκαν οι εργασιακές σχέσεις στις δύο επιχειρήσεις, το τεχνικό προσωπικό μεταφέρθηκε σε κοινή εταιρεία, όπως επίσης και τα δίκτυα πωλήσεων, αλλά και κέντρα υποστήριξης πελατών. Έτσι, σήμερα συνεχίζει τη λειτουργία η μητρική εταιρεία ΟΤΕ, με το brand name Cosmote.
Τα μεγάλα ξενοδοχειακά brands
– Όπως έγινε εμφανές το 2023, τα μεγάλα ξενοδοχειακά brands δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για να τοποθετηθούν στην Ελλάδα και αυτό το ενδιαφέρον δεν αναμένεται να σταματήσει τη νέα χρονιά. Διεθνή εμπορικά σήματα είτε αποκτούν για πρώτη φορά θέση στον εγχώριο ξενοδοχειακό χάρτη είτε ενισχύουν το αποτύπωμά τους. Αναμένονται ηχηρές ανακοινώσεις και το 2024, καθώς οι όμιλοι βλέπουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού. Άλλωστε, μόνο το 9% των brands στην Ελλάδα είναι διεθνή, όταν στην Ιταλία αυτό το ποσοστό είναι στο 22% και ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 45%.
Κέρδισαν τα… συγκρουόμενα
– Γέμισαν και φέτος τα χριστουγεννιάτικα πάρκα ανά την Ελλάδα, με τις οικογένειες να απολαμβάνουν τη λαμπερή γιορτινή ατμόσφαιρα. Ταυτόχρονα, οι περιοχές που φιλοξένησαν τέτοιες εγκαταστάσεις είδαν τα έσοδά τους να αυξάνονται, λαμβάνοντας την απαραίτητη τονωτική ένεση. Πάντως, στις ουρές των παιχνιδιών πολύ γνωστού χριστουγεννιάτικου πάρκου της επαρχίας (ομολογουμένως φαντασμαγορικού) ακούσαμε πολλούς γονείς να μετρούν με προσοχή τα χρήματα που είχαν στο πορτοφόλι τους και να επιχειρούν να πείσουν τα πιτσιρίκια να επιλέξουν λιγότερα παιχνίδια. Το αποτέλεσμα ήταν τελικά τα καταστήματα που πωλούσαν δώρα και στολίδια, αν και ιδιαιτέρως γουστόζικα, να έχουν εμφανώς πολύ λιγότερη κίνηση απ’ ό,τι τα τρενάκια και τα συγκρουόμενα.