THEPOWERGAME
-Εδώ και καιρό οι Δημ. Μπάκος και Γ. Καϋμενάκης, μέσω της Greenhill, επιχειρούν να αποδομήσουν τους συνεταίρους – συνεργάτες των Ολλανδών της Reggeborgh όπως οι Λεωνίδας Μπόμπολας και Εντυ Σαραντόπουλος (ναι, αυτός που ηγούνταν του τομέα φωτοβολταϊκών που φόρτωσε με κάτι δεκάδες εκατομμύρια ζημιές την ΑΚΤΩΡ). Τις τελευταίες ημέρες, λοιπόν, οι της Greenhill άρχισαν να σκαλίζουν την υπόθεση με το ακίνητο του ομίλου Πήγασος κοντά στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας του μετρό στο Χαλάνδρι.
-Πρόκειται για ακίνητο (εκεί στεγάζονταν επί χρόνια η εφημερίδα Έθνος) που είχε αγοραστεί από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, αλλά παραμένει αναξιοποίητο εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια. Η σημερινή του αξία πρέπει, όπως υποστηρίζουν στην Greenhill, να είναι πολύ χαμηλότερη από την τιμή αγοράς. Οι εφοπλιστές διαρρέουν πως η νέα διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ πρέπει να ζητήσει τα ρέστα και γι’ αυτή τη συναλλαγή και όχι μόνο για τα ζητήματα που έχουν ήδη κατατεθεί αγωγές.
Οι υπουργικές γκάφες
-Το μήνυμα για τις ημερομηνίες ανοίγματος διαφόρων δραστηριοτήτων που έστειλε ο πρωθυπουργός και η παραίνεση να σταματήσουν οι όποιες αστοχίες ξεκάθαρα είχε να κάνει όχι με τους βουλευτές που έχουν παρουσιαστεί πολύ φειδωλοί αλλά με τους υπουργούς. Μαθαίνουμε δε πως στο στόχαστρο έχουν μπει δυο τρεις υπουργοί που υπέπεσαν και υποπίπτουν σε γκάφες.
Τα ακίνητα της ΕΡΤ και η εκπαίδευση
-Δεν πέρασαν πολλές ημέρες που από τη στήλη σας ενημερώναμε ότι στο συμμάζεμα που προσπαθεί να κάνει η νέα διοίκηση της ΕΡΤ συμπεριλαμβάνονται και τα ακίνητα της και ήδη έχουμε την πρώτη κίνηση. Σε «Πάρκο Αναψυχής και Πολιτισμού» θα μετατραπεί η έκταση 33 στρεμμάτων που φιλοξενεί το Πάρκο Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ στο Ίλιον. Μετά από μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Ιλίου θα υπάρξουν ήπιες παρεμβάσεις από τον τελευταίο με την ιδιοκτησία του τεράστιου οικοπέδου να παραμένει στην ΕΡΤ.
-Σε δεύτερο χρόνο σκοπός της ΕΡΤ είναι να αποκαταστήσει και να αξιοποιήσει τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις του Πάρκου επανασυστήνοντας μία σχολή ραδιοφωνίας και τηλεόρασης που πριν από πολλά χρόνια λειτουργούσε στα συγκεκριμένα κτήρια. Ουσιαστικά η ΕΡΤ εισέρχεται στον χώρο της εκπαίδευσης έναν τομέα που πέρα από τις δημόσιες και ιδιωτικές σχολές μόνο ο Ant1 έχει αξιοποιήσει από τους επαγγελματίες του χώρου. Όπως και να έχει ενδιαφέρον είναι να δούμε πως θα γίνει αυτή η επέκταση.
Εκθέσεις: Το μέγεθος μετράει
Ποιο είναι το ποσοστό των ξένων επισκεπτών στις εκθέσεις που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα; Μόλις 6%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του ΙΟΒΕ για τον κλάδο των εκθέσεων στην χώρα μας ένα από τα βασικά προβλήματα είναι η έλλειψη μεγάλων εκθεσιακών χώρων που θα μπορέσουν να προσελκύσουν διεθνείς εκθέσεις.
– Για να καταλάβετε πόσο «μικροί» είμαστε σε αυτό τον τομέα, το Metropolitan Expo στο Αεροδρόμιο της Αθήνας (50 χιλ. τ.μ.) μαζί με τους χώρους της Helexpo στην ΔΕΘ (62 χιλ. τ.μ.) δεν φθάνουν τους χώρους μίας μόνο έκθεσης στην Βουλγαρία, της International Fair Plovdiv (140 χιλ. τ.μ.) ή της Tuyap στην Κωνσταντινούπολη ( 145 χιλ. τ.μ.). Αν πάμε λίγο πιο μακριά εκεί μιλάμε για μεγέθη που αγγίζουν τα 400 χιλ. τ.μ. όπως η Fiera Milano και η Fiera Roma.
Τροπολογία για τα escape rooms
-Η ώρα της ρύθμισης έφθασε και για τα πολυδιαφημισμένα – έως ότου εμφανισθεί η πανδημία βεβαίως – «δωμάτια απόδρασης» ή, αγγλιστί, «escape rooms». Με τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης προβλέπεται ότι οι προδιαγραφές για τη λειτουργία τους θα ορίζονται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και αφού γνωμοδοτήσει η Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων επί θεμάτων που αφορούν την προστασία των ανηλίκων καταναλωτών. Η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία επειδή σήμερα απουσιάζει το ειδικό κανονιστικό πλαίσιο για τους εν λόγω χώρους.
Γκρίνιες για τη Ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας
-Σκέψεις υπάρχουν σε σειρά φορέων αναφορικά με το έργο για τη Ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας. Ήδη το θέμα προκαλεί προβληματισμό καθώς ενδεχόμενη συρρίκνωση στο έργο των εκεί ακτοπλοϊκών γραμμών θα σημάνει απώλεια εσόδων σε σειρά λιμενικών ταμείων και απώλειες φόρων που δεν αντισταθμίζονται από τις εταιρείες που θα αναλάβουν το operational κομμάτι της υποθαλάσσιας σήραγγας.
-Και το χειρότερο: κανιβαλισμό σειράς πορθμείων της χώρας, καθώς τα περίπου 45 πλοία των σαλαμινιακών κοινοπραξιών ferry boats θα αναζητήσουν άλλες γραμμές ανά τη χώρα (Καβάλα – Θάσο, Ηγουμενίτσα, Εύβοια) με αποτέλεσμα να μην υπάρχει βιωσιμότητα στο χώρο. Αυτά τα πράγματα έχουν δημιουργήσει μεγάλη κινητικότητα συν το γεγονός πως πλήθος κατοίκων της Σαλαμίνας ήδη αντιδρούν σε ένα έργο όχι ιδιαίτερα δημοφιλές.