THEPOWERGAME
Στο φουλ οι μηχανές της ΔΕΗ για τις οπτικές ίνες
– Το «καπέλο» του τηλεπικοινωνιακού παίκτη ετοιμάζεται να φορέσει η ΔΕΗ, με τον τομέα των τηλεπικοινωνιών να είναι κάτι παραπάνω από κομβικός στον στρατηγικό σχεδιασμό του ομίλου. Η απόφαση της ΔΕΗ να ενεργοποιηθεί δυναμικά στις οπτικές ίνες, πουλώντας χωρητικότητα στην αγορά χονδρικής, όπως φαίνεται αποτελεί πλάνο που εξελίσσεται πλήρως και μάλιστα ταχύτατα. Πηγές προερχόμενες από τον όμιλο, στο περιθώριο του 1ου Growthfund Summit, έκαναν λόγο για ένα πλάνο ανάπτυξης οπτικών ινών αφενός άκρως εφικτό, αφετέρου τάχιστα εξελισσόμενο. Σύμφωνα με τις συγκεκριμένες πηγές, το δίκτυο οπτικών ινών της ΔΕΗ μετρά ήδη 100.000 συνδέσεις. Ο στόχος για το πρώτο εξάμηνο έχει τεθεί στις 400.000 συνδέσεις, ενώ ο πήχης μπαίνει στο 1 εκατ. στο τέλος του 2024. Ήδη οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει το Fiber To The Home (FTTH) δίκτυο της ΔΕΗ δουλεύουν στο φουλ τις μηχανές, όπως προέκυψε κατά τη χθεσινή ενημερωτική εκδήλωση της εταιρείας Adaptit, η οποία μέσω της θυγατρικής της, Telcoserv, έχει αναλάβει τμήμα του δικτύου της ΔΕΗ. Μάλιστα, η Adaptit έχει αναλάβει για τη ΔΕΗ και έτερο έργο για την εγκατάσταση συστήματος επιτήρησης του δικτύου οπτικών ινών της.
Ο Σταύρος Μήτσης στρέφεται στον… συνδικαλισμό
– Ο Σταύρος Μήτσης για πρώτη φορά βάζει πλώρη για τον… συνδικαλισμό. Στις 14 Δεκεμβρίου η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου έχει εκλογές για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου και μεταξύ των υποψηφίων βλέπουμε και το όνομα του επικεφαλής του ομίλου Mitsis Hotels, ο οποίος για πρώτη φορά θα είναι υποψήφιος σε τοπική ένωση. Υποψηφιότητα θέτει και ο νέος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γιάννης Χατζής, αλλά και ο νυν πρόεδρος, Μανώλης Μαρκόπουλος, ο οποίος όμως αποφάσισε να μη διεκδικήσει εκ νέου τη θέση του προέδρου.
Το ελληνικό φαινόμενο στην αγορά «κόκκινων» δανείων
– Φαινόμενο αποτελεί η ελληνική αγορά «κόκκινων» δανείων συγκριτικά με το τι ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Φαινόμενο, υπό την έννοια της κινητικότητας και του ενδιαφέροντος που εκδηλώνουν οι επενδυτές, τόσο πρωτογενώς όσο και στη δευτερογενή αγορά. Απ’ ό,τι λένε εκπρόσωποι της αγοράς των NPLs ή μάλλον των NPEs στην ελληνική αγορά, με το που βγαίνει ένα πακέτο δανείων προς πώληση, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από funds, τα οποία -σε αντίθεση με ό,τι ισχύει εκτός συνόρων- δεν σταματούν στην αγορά του χαρτοφυλακίου, αλλά είτε το αναθέτουν σε διαχείριση, είτε το μεταπωλούν αυτούσιο ή σε τμήματα. Τουλάχιστον, δεν τελειώνουν με το που το αγοράζουν, έλεγε προχθές εκπρόσωπος των διαχειριστών «κόκκινων» δανείων. Για να συμπληρώσει ότι είναι τέτοιο το… πάθος για Ελλάδα, μετά και τις αναβαθμίσεις, που «οτιδήποτε ελληνικό προς πώληση πουλιέται πάραυτα…». Η κουβέντα αφορά «κόκκινα» δάνεια, αλλά προφανώς επεκτείνεται σε καθετί που πουλάει η χώρα: είτε αυτό είναι τουρισμός είτε είναι επισφάλειες.
Τα έσοδα των Καθημερινών Εκδόσεων
Οι φασόν δουλειές του συγκροτήματος Αλαφούζου έγιναν η πιο σημαντική εκδοτική δραστηριότητα. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του ομίλου, ύψους 16,5 εκατ. ευρώ, προέρχεται από τις παρεχόμενες «φασόν» υπηρεσίες σε τρίτους. Ακολουθεί η διαφήμιση με έσοδα περίπου 15 εκατ. ευρώ και τέλος έσοδα περίπου 10,8 εκατ. ευρώ φέρνουν οι πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών. Οι εκδοτικές δραστηριότητες του ομίλου πλέον διαχωρίστηκαν από τις ναυτιλιακές (Αργοναύτης) και τις τεχνικές/κατασκευαστικές και πλέον έχουν περιέλθει σε ένα νέο ενιαίο σχήμα, τις Καθημερινές Εκδόσεις ΑΕ. Σύμφωνα με τα pro forma αποτελέσματα, ο όμιλος είχε το 2022 έσοδα 48,7 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ύψους 7,4 εκατ. ευρώ.
Zara από δεύτερο χέρι
– Η Inditex φέρνει την Pre-Owned πλατφόρμα της Zara στην Ελλάδα, κάνοντας άνοιγμα στην αγορά ειδών ένδυσης από δεύτερο χέρι, καθώς δίνει στους πελάτες της τη δυνατότητα να επισκευάσουν, να πουλήσουν ή να δωρίσουν ρούχα της μάρκας μέσω του Zara.com, ειδικής εφαρμογής για κινητά, αλλά και μέσω των καταστημάτων Zara. Το Zara Pre-Owned ξεκίνησε από το Ηνωμένο Βασίλειο και επεκτάθηκε στη Γαλλία, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα, 12 Δεκεμβρίου, κάνει πρεμιέρα σε 14 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Ειδικότερα, η πλατφόρμα ενεργοποιείται στο μενού του Zara.com μαζί με τις κατηγορίες γυναικείων, ανδρικών, παιδικών και ειδών ομορφιάς σε Ισπανία, Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Σλοβακία, Σλοβενία, Φινλανδία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία και Πορτογαλία. Κατά τα άλλα, είναι μια πρωτοβουλία της ισπανικής Inditex, στο πλαίσιο των στόχων βιωσιμότητας που έχει θέσει με ορίζοντα το 2025.
Η τεχνητή νοημοσύνη και ο έρωτας
– Στην τεχνητή νοημοσύνη επικεντρώθηκε -όπως ήταν αναμενόμενο- η συζήτηση σε χθεσινό πάνελ του συνεδρίου του Υπερταμείου, που αφορούσε την ψηφιοποίηση της επόμενης ημέρας της Ελλάδας. Οι απόψεις που ακούστηκαν, πολλές και κάποιες εξ αυτών αρκούντως αιρετικές. Ο διευθύνων σύμβουλος της 5G Ventures, Αντώνης Τζωρτζακάκης, για παράδειγμα, παραλλήλισε την τεχνητή νοημοσύνη με τον έρωτα… «H τεχνητή νοημοσύνη είναι σαν τον έρωτα. Είναι ό,τι περιεχόμενο δίνει ο καθένας. Άλλος το βλέπει σαν αγάπη, άλλος σαν σεξ, άλλος σαν φορολογική δήλωση, άλλος σαν περιουσία συζύγου. Ο καθένας θεωρεί διάφορα πράγματα, κάποιες φορές μπορεί να είναι όλα μαζί κάποιες και τίποτα».
– Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας για το ΑΙ, κατά την τοποθέτησή του στο ίδιο πάνελ, έκανε λόγο για τον… ελέφαντα στο δωμάτιο. Όπως αποκάλυψε, καθημερινά περνούν την πόρτα του υπουργείου ελληνικές επιχειρήσεις που κάνουν εφαρμογές ΑΙ, οι οποίες, πάντως, όπως είπε, όταν δοκιμάζονται στην πράξη αδυνατούν να πραγματοποιήσουν τελικά αυτά τα οποία υπόσχονται.
– «Ναι, θα εντάξουμε τεχνητή νοημοσύνη στο Δημόσιο. Ναι, θα βοηθήσουμε κι άλλα υπουργεία ώστε να ελέγξουν τα οδικά ατυχήματα με ΑΙ, να κάνουν καλύτερες τις μεταφορές προϊόντων και προσώπων», είπε ο κ. Κυρανάκης. Ωστόσο, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο πώς αυτές όλες οι εφαρμογές που κατακλύζουν την αγορά μπορούν όντως να λειτουργήσουν στην πράξη. Περιμένουμε την ερχόμενη Δευτέρα, για να δούμε πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπει στο ελληνικό Δημόσιο και πώς το gov.gr θα γίνει ΑΙ gov.gr.