THEPOWERGAME
Το μέρισμα της Τράπεζας Πειραιώς
– Με την έγκριση του Επόπτη, η Τράπεζα Πειραιώς σχεδιάζει τη μερισματική πολιτική για το 2024, που, φυσικά, ξεκινάει από τα αποτελέσματα του 2023. Επειδή των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν, η διοίκηση του Χρήστου Μεγάλου στην Τράπεζα Πειραιώς δεσμεύει ήδη κάθε τρίμηνο ένα 10% των εκτιμώμενων κερδών στις προβλέψεις της ακριβώς γι’ αυτόν τον σκοπό. Αν τελικά ο στόχος της φετινής κερδοφορίας φθάσει τα 700 εκατ. ευρώ (μετά φόρων), στόχος που θεωρείται επιτεύξιμος, οι μέτοχοι θα έχουν λαμβάνειν 70 εκατ. ευρώ. Και, όπως αναφέρει επ’ αυτού ο CEO της τράπεζας, είναι ένα συμβολικό μέρισμα για το 2023. Και στις επόμενες χρήσεις θα είναι αρκετά πιο αυξημένο.
Το ράλι των χορηγήσεων της Εθνικής
– Έξι δισ. ευρώ νέες εκταμιεύσεις υπολογίζει για το σύνολο του έτους η Εθνική Τράπεζα, γράφοντας ένα ράλι στις χορηγήσεις που αυτήν τη φορά δεν αφήνει ανεπηρέαστη την αγορά στεγαστικής πίστης. Μάλιστα, ένα από τα τελευταία προϊόντα της Τράπεζας φαίνεται να πηγαίνει… σφαίρα -το στεγαστικό δάνειο με το 3% επιτόκιο και την προέγκριση εντός 48 ωρών. Αυτήν την τάση περιέγραψε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής, Παύλος Μυλωνάς, σε πηγαδάκι, στο περιθώριο της έναρξης της χθεσινής συνεδρίασης στο ΧΑ, όπου χτύπησε το καμπανάκι, λόγω των τελευταίων εξελίξεων με την επιτυχημένη πώληση του 22% των μετοχών. Και μια και αναφέρομαι στο placement, ο Παύλος Μυλωνάς στάθηκε ιδιαίτερα στην εντυπωσιακή ανταπόκριση του retail στο Ελληνικό Βιβλίο, με τη ζήτηση που προσέγγισε τα 500 εκατ. ευρώ -ποσό που είχε να δει η αγορά 17 χρόνια.
Μπήκε σε ρυθμίσεις η οικογένεια Μαρινόπουλου
– Με την απόφαση του Εφετείου Αθηνών που επικυρώνει τη συμφωνία εξυγίανσης, η εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Μαρινόπουλου που αναπτύσσει τη φίρμα GAP (Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων) συνεχίζει να ρυθμίζει χρέη. Πριν από λίγους μήνες ρύθμισε τα ληξιπρόθεσμα του ΕΦΚΑ (1,7 εκατ. ευρώ) σε 180 δόσεις, τα χρέη στην Εφορία (2,7 εκατ. ευρώ) σε 180 δόσεις και μπορεί να πληρώσει την επιστρεπτέα προκαταβολή που πήρε στην πανδημία σε 96 δόσεις. Εντωμεταξύ, μείωσε την αξία εγγυητικών προς την GAP Europe και με συμφωνία που έκλεισε τον Σεπτέμβριο η συνολική τους αξία από την Optima bank ανέρχεται σε 1,125 εκατ. δολ. Επιπλέον, αποπλήρωσε δανειακές υποχρεώσεις στη μητρική Yamaran Ενδυμάτων (συμφερόντων του Στ. Μαρινόπουλου).
– Η εταιρεία, που διοικείται από τον Ιωάννη Σ. Μαρινόπουλο, πρόεδρο του ΔΣ, έχει δίκτυο 8 καταστημάτων συμπεριλαμβανομένου του e-shop και πέρυσι εμφάνισε αύξηση τζίρου σχεδόν 11%, στα 11,3 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι άνοιξε ένα νέο σημείο πώλησης στο Mediterranean Cosmos, όπου διατηρούσε παρουσία μέσω των πολυκαταστημάτων attica. Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ από 315 χιλ. έναν χρόνο πριν, βελτίωση που οφείλεται στη διαγραφή του 95% των οφειλών προς μη ουσιώδεις πιστωτές, όπως προβλέπει το σχέδιο εξυγίανσης, ήτοι συνολικού ποσού περίπου 3,6 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι στον έλεγχο που έκανε η Deloitte στις οικονομικές καταστάσεις αναδεικνύεται ουσιώδης αβεβαιότητα στα αρνητικά ίδια κεφάλαια 15,4 εκατ. ευρώ και στον υψηλό δανεισμό 16,9 εκατ. ευρώ.
Αυτά τα κονδύλια ποιος θα τα πάρει;
– Τρέχουν και δεν φτάνουν στο υπουργείο Τουρισμού, προκειμένου να πετύχουν απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς τα χρονοδιαγράμματα είναι εξαιρετικά «σφιχτά». Η υπουργός, Όλγα Κεφαλογιάννη, αφού παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα τις δράσεις που αφορούν τον τουρισμό, έχει ξεκινήσει τις επιμέρους παρουσιάσεις ανά είδος, με το μεγάλο στοίχημα να είναι οι μαρίνες – αγκυροβόλια – τουριστικά καταφύγια. Χθες πήγε στην Ένωση Μαρινών Ελλάδας και τους κάλεσε να αξιοποιήσουν τα 139 εκατ. ευρώ που είναι διαθέσιμα για την «Αναβάθμιση Τουριστικών Λιμένων». Τους είπε μάλιστα ότι έχει δημοσιευτεί διακήρυξη για την εκπόνηση μελετών ωρίμανσης για όσους φορείς διαχείρισης μαρινών δεν έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν μόνοι τους. Επίσης, το υπουργείο Τουρισμού χρηματοδοτεί την ανάπτυξη ψηφιακής πλατφόρμας με στόχο την καταγραφή, διαχείριση και απεικόνιση του συνόλου των θαλάσσιων τουριστικών υποδομών της χώρας. Όπως έχει ξεκαθαρίσει όμως η κ. Κεφαλογιάννη, εδώ η διαδικασία είναι first come, first served. Χρειάζεται ετοιμότητα. Όποιος είναι έτοιμος και ώριμος να ενταχθεί και να υλοποιήσει, θα μπορεί να πάρει και κονδύλια.
Ο κύκλος γύρω από τα ίδια προβλήματα
– «Οι “πράσινες” περικοπές πραγματοποιούνται, διότι ένα μέρος από την παραγωγή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας δεν απορροφάται από το δίκτυο. Η προσφορά είναι επί της ουσίας πολύ υψηλότερη σε σχέση με την κατανάλωση, γεγονός που ενέχει κινδύνους», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της HELLENiQ Renewables, Σωτήρης Καπέλλος. «O στόχος του 80% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να προέρχεται από AΠΕ αν δοθεί η αναγκαία βαρύτητα στην αποθήκευση, γιατί η αποθήκευση θα δημιουργήσει νέο ηλεκτρικό χώρο. Σε δεύτερο επίπεδο πρέπει να ενισχύσουμε τις διασυνδέσεις μας με την Ευρώπη», σχολίασε. Η συζήτηση πάντως κάνει διαρκώς κύκλο γύρω από τα ίδια προβλήματα. Άρα τι πρέπει να αλλάξει στο μοντέλο ανάπτυξης των ΑΠΕ;
Την τιμητική του το online shopping
– Το online shopping θα έχει την τιμητική του και τη φετινή εκπτωτική περίοδο της Black Friday. Με την ημέρα-τοτέμ των απανταχού shoppers να πλησιάζει, οι μάχες των καταστημάτων και των αλυσίδων του λιανεμπορίου θα δοθούν -και φέτος, όπως όλα δείχνουν- διαδικτυακά. Τα αποτελέσματα έρευνας της Klarna δείχνουν ότι σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές έναντι των αγορών σε φυσικό κατάστημα. Μόνο στην κατηγορία των κοσμημάτων & αξεσουάρ, το 52% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι θα προτιμήσει τις αγορές σε φυσικό κατάστημα. Όσον αφορά τις δαπάνες, το 39% των καταναλωτών θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, ενώ μόνο το 5% δήλωσε ότι μπορεί να καταλήξει να ξοδέψει πάρα πολλά στις εκπτώσεις της Black Friday. Σχεδόν οι μισοί Έλληνες καταναλωτές (47%) δήλωσαν ότι θα αγοράσουν προϊόντα που θα αγόραζαν ούτως ή άλλως, αλλά σε φθηνότερη τιμή. Τα δε κορυφαία προϊόντα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν οι καταναλωτές είναι τα ηλεκτρονικά είδη (55%), τα είδη ένδυσης και υπόδησης (52%) και τα προϊόντα ομορφιάς (25%).
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Antetokounbros Academy
– Βαθαίνει τους δεσμούς του με την ελληνική αγορά το Charles Antetokounmpo Family Foundation (CAFF), το παγκόσμιο φιλανθρωπικό ίδρυμα που έχουν δημιουργήσει οι αδερφοί Αντετοκούνμπο. Το CAFF, που ήδη έχει επενδυτική παρουσία στην Ελλάδα -και όχι μόνο επενδυτική- συνεργάζεται πλέον με το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, για να επεκτείνει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Antetokounbros Academy, ένα pro bono πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν περισσότεροι από 100 νέοι χαμηλού εισοδήματος κάθε χρόνο. Εκτός από το πρόγραμμα σπουδών, η συνεργασία θα προσφέρει 24 υποτροφίες κολεγίου σε νέους με περιορισμένους πόρους, καθώς και σε πρόσφυγες, με στόχο να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
– «Δημιουργήσαμε το CAFF για να τιμήσουμε τον πατέρα μας, Τσαρλς, ο οποίος μας δίδαξε ότι ο καθένας από εμάς έχει ευθύνη να βοηθήσει τους συνανθρώπους του να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Το όραμά μας είναι να ξεκλειδώσουμε αλλά και να τροφοδοτήσουμε ευκαιρίες που θα επιτρέψουν σε όλους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους». Αυτό αναφέρουν σε κοινή δήλωσή τους τα αδέρφια Γιάννης, Κώστας, Θανάσης, Άλεξ και Φράνσις Αντετοκούνμπο, σχολιάζοντας τη συνεργασία του CAFF με το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, σημειώνοντας μάλιστα ότι αυτή είναι μόνο η αρχή της συνεργασίας των δύο πλευρών.