THEPOWERGAME
Ο Κασσελάκης στον ΣΕΒ και άλλες ιστορίες!
– Έκπληκτοι οι επιχειρηματίες του ΣΕΒ, άκουσαν τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Στ. Κασσελάκη, να υποστηρίζει στην πρόσφατη συνάντησή τους πως το κόμμα είναι ανοικτό στις προτάσεις τους και πως επειδή διαμορφώνει τις θέσεις του εν όψει συνεδρίου, μπορούν να στείλουν και εκπροσώπους ώστε να συμμετάσχουν στις ζυμώσεις! Μάλιστα, ένας συνεργάτης ισχυρού επιχειρηματία πήρε στα σοβαρά τις προτροπές του προέδρου και την επόμενη ημέρα τηλεφώνησε στο αφεντικό του, προκειμένου να του προτείνει το πρόσωπο που θα οριστεί ως εκπρόσωπος του ομίλου στο επιτελείο Κασσελάκη! Θα μπορούσαμε να γράψουμε πώς απάντησε, αλλά το αποφεύγουμε επειδή θα μας το έκοβε η λογοκρισία!
Το λουκέτο της Pop Market
– «Αυτό που οφείλεις ως founder είναι να κάνεις ό,τι περνάει απ’ το χέρι σου για να πετύχει η εταιρεία. Αυτό οφείλεις στους υπαλλήλους σου, στον εαυτό σου και στους επενδυτές σου». Με αυτά τα λόγια, πριν από περίπου έναν χρόνο, ο Τάκης Μαλαβέτας, συνιδρυτής του Pop Market, σχολίαζε το νέο του εγχείρημα, τη δημιουργία της quick delivery εταιρείας. Οι υψηλοί στόχοι της Pop Market, που μέτρησε μόλις δύο χρόνια ζωής, δεν επαληθεύτηκαν και χθες η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα ότι κατεβάζει ρολά. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το λουκέτο κυοφορούνταν εδώ και πολλούς μήνες, με την εταιρεία να κάνει κινήσεις για να σώσει την κατάσταση, όπως η παράδοση προϊόντων σε μαρίνες και γιοτ, οι οποίες, ωστόσο, δεν τελεσφόρησαν.
– Οι πελάτες της Pop θα περάσουν σταδιακά στη Wolt, έπειτα από εμπορική συμφωνία των δύο πλευρών, ενώ το ίδιο θα γίνει και με κάποια περιουσιακά στοιχεία της Pop, όπως ράφια, κουτιά παράδοσης, καρότσια. Στον χώρο των startups η αποτυχία δεν ήταν ποτέ ρετσινιά. Έτσι, ο Τάκης Μαλαβέτας, ο οποίος δεν είναι καινούργιος στο grocery delivery, αφού το πρώτο του εγχείρημα ήταν στη Μεγάλη Βρετανία με τη Home Run, η οποία έβαλε λουκέτο ύστερα από τέσσερα χρόνια, διερευνά, όπως μαθαίνουμε, το έδαφος για νέο επιχειρηματικό ξεκίνημα…
Το νέο φορολογικό πλαίσιο για το ΧΑ
– Αν κρίνει κανείς από την αντίδραση του Χρηματιστηρίου χθες (ήταν από τις λίγες αγορές στην Ευρώπη που έκλεισαν με κέρδη), το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας έκανε τη… δουλειά του. Σε ένα από τα άρθρα του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι μειώνονται οι φόροι συγκέντρωσης κεφαλαίου από 0,50% σε 0,20% και των χρηματιστηριακών συναλλαγών κατά 50%, σε 1 τοις χιλίοις από 2 τοις χιλίοις πριν. Ως προς την πρώτη μείωση φόρου, ευνοούνται, μεταξύ άλλων, οι εταιρείες που προχωρούν σε αυξήσεις κεφαλαίου, καθώς θα πληρώνουν λιγότερο φόρο. Από την άλλη, η μείωση του φόρου στις συναλλαγές, σε συνδυασμό με την ήδη μειωμένη φορολογία στα μερίσματα, εκτιμάται ότι θα ανεβάσει τον τζίρο στο Χρηματιστήριο. Πηγές του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν στο powergame.gr ότι το νέο φορολογικό πλαίσιο για την αγορά θα τεθεί σε ισχύ αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή, δηλαδή μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Σημειωτέον ότι η μείωση της φορολογίας αποτελούσε αίτημα της διοίκησης του Χρηματιστηρίου, το οποίο εκκρεμούσε πριν από τις πρώτες εκλογές του περασμένου Μαΐου.
IPO’s και ομολογιακά 1,2 δισ. ευρώ
– Πάνω από 1,2 δισ. ευρώ από τον Σεπτέμβριο και μετά την πρώτη αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από την DBRS αντλούνται ήδη ή δρομολογείται να αντληθούν μέχρι το τέλος του χρόνου. Ανεξάρτητα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, πρόκειται για ειλημμένες αποφάσεις των διοικήσεων των εταιρειών να συγκεντρώσουν τα απαιτούμενα κεφάλαια για την ανάπτυξή τους. Κατ’ αρχάς, με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η δημόσια εγγραφή και η εισαγωγή των μετοχών της Optima Bank στο Χρηματιστήριο, η οποία άντλησε 150 εκατ. ευρώ, ενώ η έκδοση είχε καλυφθεί πάνω από δύο φορές. Νωρίτερα η Εθνική Τράπεζα είχε εκδώσει ομόλογο 400 εκατ. ευρώ.
– Την περίοδο αυτήν τρέχει αύξηση κεφαλαίου της Intralot, ύψους 135 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της αύξησης και μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 9μήνου θα εκδοθεί και ομολογιακό αντίστοιχου ύψους (σ.σ.: 135 εκατ. ευρώ), διαπραγματεύσιμο στο ΧΑ. Ταυτόχρονα, είναι θέμα ημερών η έγκριση του ενημερωτικού δελτίου της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Φουρλής, Trade Estates, με σκοπό την άντληση 100 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, πληροφορίες κάνουν λόγο ότι και η διοίκηση της ΔΕΗ, που διατηρεί ζεστό το ενδιαφέρον των ξένων θεσμικών επενδυτών, εξετάζει την έκδοση ομολογιακού δανείου έως 300 εκατ. ευρώ για την αναχρηματοδότηση παλαιών δανείων.
Τρέχουν οι e-πωλήσεις καλλυντικών
– Τα 300 εκατ. ευρώ αναμένεται να αγγίξουν το 2023 οι πωλήσεις καλλυντικών, μόνο στο ηλεκτρονικό κανάλι. Τη μερίδα του λέοντος (περίπου το ήμισυ του τζίρου) φέρονται να αποσπούν οι ψηφιακές πλατφόρμες των φαρμακείων και ακολουθούν τα καλλυντικά ευρείας διανομής, που διατίθενται στα σούπερ μάρκετ μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους, τα καλλυντικά επιλεκτικής διανομής και όσα αγοράζονται από το εξωτερικό από e-shops σαν το notino, που κάνουν χρυσές δουλειές στην Ελλάδα.
Κομισιόν vs influencers
– Στο στόχαστρο της Κομισιόν μπαίνει η κοινότητα των influencers, με την Επιτροπή να βάζει στο μικροσκόπιό της τις επιχειρηματικές πρακτικές των «επηρεαστών της κοινής γνώμης». Με το marketing των influencers να έχει γίνει μια ακμάζουσα αγορά, η ΕΕ αποφάσισε να διερευνήσει αν τα άτομα αυτά τηρούν τις προβλεπόμενες νομικές τους υποχρεώσεις. Η λογική της Κομισιόν είναι ότι οι influencers, που ασκούν συνήθεις εμπορικές δραστηριότητες, όπως μέσω εμπορικών συμφωνιών για τη διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών, θεωρούνται έμποροι βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.
– Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την Κομισιόν, οφείλουν να εφαρμόζουν θεμιτές εμπορικές πρακτικές, ενώ οι ακόλουθοί τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν δικαίωμα σε διαφανείς και αξιόπιστες πληροφορίες. Μάλιστα, τις επόμενες εβδομάδες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα σκανάρει διεξοδικά online αναρτήσεις. Στόχος, να διακριβώσουν αν απαιτείται τελικά νέα νομοθεσία, για να καταστούν οι ψηφιακές αγορές εξίσου ασφαλείς με τις αγορές εκτός Διαδικτύου.
Η μάχη των οικονομικών ξενοδοχείων
– Η αγορά των οικονομικών ξενοδοχείων φαίνεται ότι αποτελεί το μήλον της Έριδος μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων. Είναι χαρακτηριστικό το παρ’ ολίγον mega deal στην Αμερική μεταξύ της Choice Hotels και της Wyndham. Συγκεκριμένα, η Choice Hotels υπέβαλε επιθετική προσφορά για την απόκτηση όλων των μετοχών της ανταγωνίστριας Wyndham Hotels & Resorts στην τιμή των 90 δολαρίων ανά μετοχή, υπολογίζοντας την αξία της εξαγοράς σε 7,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, η Wyndham απέρριψε δημοσίως την προσφορά της Choice Hotels, που σε περίπτωση αποδοχής της θα δημιουργούσε τον μεγαλύτερο δικαιοπάροχο οικονομικών ξενοδοχείων στη Βόρεια Αμερική, με περίπου 16.360 ξενοδοχεία.