THEPOWERGAME
Ο Σταϊκούρας αναλαμβάνει τα έργα σε Θεσσαλία – Αν. Στερεά
– Με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε όλα τα κατεπείγοντα έργα που αφορούν την αποκατάσταση βλαβών που προκλήθηκαν από τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias». Πρόκειται για τα έργα των οδικών δικτύων (όπως αποκαταστάσεις οδοστρωσίας, ασφαλτικών, επιχωμάτων, ορυγμάτων, τεχνικών έργων, γεφυρών, καθώς και συνοδών τεχνικών και υδραυλικών έργων αντιπλημμυρικής προστασίας αυτών), υποδομών σχολικών μονάδων (όπως εργασίες οικοδομικές, υδραυλικές, μηχανολογικές, ηλεκτρικές και περιβάλλοντος χώρου, καθώς και μερική ή ολική αποκατάσταση κινητού εξοπλισμού ή πλήρης ανακατασκευή σχολικής μονάδας στον ίδιο ή άλλον χώρο) και, τέλος, έργα αποκατάστασης στην περιοχή της ζώνης ακτογραμμής γύρω από το λιμάνι Κυμασίου. Η πρώτη κατηγορία έργων, που αφορούν τους οδικούς άξονες, είναι αρμοδιότητας των πληγεισών περιφερειών, ενώ οι δύο άλλες κατηγορίες, που αφορούν σχολεία και ακτογραμμές είναι αρμοδιότητας των ΟΤΑ που υπέστησαν τα πλήγματα από τις κακοκαιρίες.
Η αρχαιότερη φαρμακοβιομηχανία επεκτείνεται
– Η Medhel Ελλάς, η οποία θεωρείται από τις αρχαιότερες ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες, με παρουσία στην αγορά πάνω από 100 χρόνια, ενισχύει τη δραστηριότητά της. Πρόσφατα αδειοδοτήθηκε προκειμένου να προσθέσει μηχανολογικό εξοπλισμό μεταποιητικής μονάδας στις εγκαταστάσεις της στο Μαρκόπουλο Αττικής. Ειδικεύεται στην παραγωγή φαρμάκων και καλλυντικών επιλεκτικής διανομής. ενώ στον όμιλο ανήκει και η Kylifar, εταιρεία που ιδρύθηκε το 1960 από τον Χρήστο Β. Κυλικά και δραστηριοποιείται κυρίως στην έρευνα και καινοτομία.
Επιπλέον 3,5 εκατ. έριξε ο Ιβάν στο Open
– Νέα Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου στο Open. Το ζημιογόνο κανάλι του Ιβάν Σαββίδη έλαβε από τον βασικό μέτοχό του νέα κεφαλαιακή ένεση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ. Είναι η 11η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας που γίνεται μετά την απόκτηση του καναλιού το καλοκαίρι του 2017 και είναι από τις μικρότερες αυξήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στην εταιρεία. Αισίως η πλευρά Σαββίδη έχει ρίξει στην εταιρεία 111 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα, αλλά χωρίς να υπάρχει κάποια δυναμική απομείωσης της χασούρας. Σημειώνεται ότι η επιχείρηση το 2021 είχε ζημίες (για το 2022 δεν έχει ανακοινώσει ακόμη αποτελέσματα) που ξεπέρασαν τα 20 εκατ. ευρώ, ενώ οι συσσωρευμένες ζημίες πλησίαζαν τα 100 εκατ. ευρώ. Έτσι, η εταιρεία με τις συνεχείς κεφαλαιακές ενέσεις διατηρεί τα ίδια κεφάλαια σε θετικό έδαφος.
Ρυθμίσεις 30 δισ. από τους servicers
– Τριάντα δισ. ευρώ δεν τα λες και λίγα. Σε αυτό το ποσό ανέρχονται οι ρυθμίσεις των servicers (όπως ονομάζονται με μία λέξη οι Εταιρείες Διαχείρισης Κόκκινων Δανείων), τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια. Αν θέλει κάποιος να κάνει την αναγωγή τι σημαίνει αυτό το νοικοκύρεμα σε μηνιαία βάση, δεν χρειάζεται να… πονοκεφαλιάσει. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάθε μήνα ρυθμίζονται περί τα 500 εκατ. ευρώ Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων. Στα οποία, αν προστεθούν και οι μηνιαίες ρυθμίσεις από τον Εξωδικαστικό, μιλάμε για σύνολο ρυθμίσεων «κόκκινων» δανείων 650 εκατ. ευρώ. Not bad at all, που λένε και οι Άγγλοι…
– Εν τω μεταξύ, σήμερα-αύριο περιμένει η αγορά να βγουν τα επίσημα στοιχεία που ανά τακτά διαστήματα δημοσιεύει η Ένωση Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων για την πορεία των ρυθμίσεων και το συνολικό έργο τους. Πάντως, σχεδόν όλες οι εταιρείες έχουν ήδη εναρμονιστεί με την Κοινοτική Οδηγία και τις απαιτήσεις για ενημέρωση, διαφάνεια και παροχή πληροφορίας προς τους χιλιάδες πελάτες τους. Ψηφιακά πλέον, με καινοτόμες πλατφόρμες, για να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να μη χάνουν την μπάλα…
Ο πόλεμος στρέφει κρουαζιερόπλοια σε ελληνικά νησιά
– Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή φέρνει και «πάγωμα» των ταξιδιών, με ακυρώσεις πτήσεων και ξενοδοχειακών κρατήσεων στους προορισμούς που επέλεγαν οι Ισραηλινοί. Φέρνει όμως και μια πρόσκαιρα θετική επίπτωση, την αύξηση προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά νησιά. Με τις εταιρείες κρουαζιέρας να αφαιρούν εσπευσμένα τα ισραηλινά λιμάνια της Haifa και του Ashdod από τα προγράμματά τους, οι εναλλακτικές λύσεις τους είναι να κατευθύνουν τα πλοία τους προς τα ελληνικά νησιά και την Τουρκία. Η Ρόδος, η Σαντορίνη, η Μύκονος, το Ηράκλειο, αλλά και ο Πειραιάς υποδέχονται αυτήν τη στιγμή τον μεγαλύτερο όγκο των κρουαζιερόπλοιων των Royal Caribbean, Celebrity, TUI, MSC και Celestyal, που ανακοίνωσαν ακύρωση των προσεγγίσεων στο Ισραήλ, ενώ κάποια από αυτά κατευθύνονται προς τα τουρκικά παράλια.
! Ωστόσο, αυτή η εξέλιξη είναι θετική μόνο προσωρινά, καθώς οι εταιρείες θα εξετάσουν πολύ σοβαρά την ένταξη του συνόλου της Ανατολικής Μεσογείου στα προγράμματα της επόμενης χρονιάς. Αυτό βέβαια θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια της πολεμικής σύρραξης.
! Από την άλλη, προορισμοί όπως η Σαντορίνη, που είναι ήδη «κορεσμένοι» σε ό,τι αφορά την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων, δεν βλέπουν με τόσο «καλό μάτι» την προσθήκη και νέων αφίξεων.
! Πάνω από 750 κρουαζιερόπλοια πρόκειται να προσεγγίσουν φέτος το λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε ο αναπληρωτής διευθυντής μάρκετινγκ του ΟΛΠ, Θανάσης Καρλής, σε πρόσφατη εκδήλωση. Είπε μάλιστα ότι τα δύο τρίτα εξ αυτών έχουν τον Πειραιά ως homeporting. Να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΠ ΑΕ, την περίοδο Ιανουάριος – Αύγουστος του 2023 σημειώθηκε στο λιμάνι του Πειραιά 85% αύξηση στο σύνολο των επιβατών κρουαζιέρας σε σχέση με το έτος 2022, συνολικά 928.357 επιβάτες, έναντι 500.905.