THEPOWERGAME
-Αύριο αναμένεται να περάσει από το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΗ η λίστα των υποψηφίων επενδυτών για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου στη συνέχεια να ανοίξει το λεγόμενο VDR (Virtual Data Room). Μέσω του VDR οι υποψήφιοι θα έχουν πρόσβαση στα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ ώστε κάποια στιγμή μέσα στο χρόνο να κληθούν να καταθέσουν οικονομικές προσφορές.
-Μεταξύ των 11 υποψηφίων επενδυτών που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον περιλαμβάνεται και το γνωστό fund CVC (Εθνική Ασφαλιστική, Vivartia, ιδιωτικά νοσοκομεία, κ.α.). Υποψήφιες είναι και άλλες γνωστές επενδυτικές εταιρείες όπως η Blackrock, η Macquarie, η Ardian, η Oak Hill κ.α.
Ελλάκτωρ: Χωρίς συμφωνία των δύο μεγαλύτερων μετόχων δεν προχωρά η αύξηση
-Αν βγήκε κάποιο συμπέρασμα από όσα συνέβησαν την Παρασκευή στην έκτακτη γενική συνέλευση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι πως αν δεν υπάρξει συμφωνία των εφοπλιστών Δημ. Μπάκου και Γ. Καϋμενάκη με τους Ολλανδούς της Reggeborgh θα μείνει στα χαρτιά η αύξηση κεφαλαίου που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο όμιλος. Όσα και δηλώνει ή να διαρρέει η κάθε πλευρά, αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα. Συνεπώς κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα του συμβιβασμού.
-Η πλευρά των Ολλανδών υποστηρίζει πως οι εφοπλιστές διατηρούν το κλίμα έντασης γιατί δεν θέλουν να βάλουν νέα κεφάλαια μέσω της αύξησης. Πρόσωπα που συνομιλούν με τους Μπάκο και Καϋμενάκη ανταπαντούν πως η σημερινή ατμόσφαιρα βολεύει και την Reggeborgh που «μπορεί να μη θέλει την αύξηση κεφαλαίου γιατί έχει διαφορετική ατζέντα». Οι της Reggeborgh δηλώνουν «έτοιμοι να στηρίξουν» την ΕΛΛΑΚΤΩΡ βέβαια. Με τα λόγια, πάντως, η ΑΚΤΩΡ δεν σώζεται! Χρειάζεται και κεφάλαια, γρήγορα. Και κάποιος πρέπει να τα βάλει.
Συμβόλαιο για πέντε
-Μόνο οι πέντε εταιρείες συμβούλων / ελεγκτών, δηλαδή οι PwC, Grant Thornton, KPMG,Deloitte και Ernst & Young (EY) έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο μεγάλο διαγωνισμό του υπουργείου Εργασίας για την ανάπτυξη κέντρου τηλεφωνικής υποστήριξης που προκηρύχθηκε την Παρασκευή. Μέσω του έργου, ύψους 12 εκατ. ευρώ που υλοποιείται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, η εταιρεία συμβούλων που θα επικρατήσει θα αναλάβει το σχεδιασμό, ανάπτυξη και η εφαρμογή ενός Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης Πολιτών για θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευόμενων φορέων του, όπως ενδεικτικά είναι τα θέματα ασφάλισης και σύνταξης, απασχόλησης και επαγγελματικής κατάρτισης, παροχών κοινωνικής πρόνοιας, εργασίας και κοινωνικής αλληλεγγύης, ισότητας κλπ.
Η μάχη για τα 46 εκατ. ευρώ
Στις 4 Μαΐου υποβάλλονται οι προσφορές στο μεγαλύτερο διαγωνισμό για υπηρεσίες συμβούλου μηχανικού που προκήρυξε την Παρασκευή το Υπουργείο Υποδομών. Ήδη στήνονται οι κοινοπραξίες που θα τον διεκδικήσουν με τη συμμετοχή ξένων και ελληνικών ομίλων.
-Μέσω του διαγωνισμού, συνολικού προϋπολογισμού 46,5 εκατ. ευρώ μαζί με το δικαίωμα προαίρεσης, θα επιλεγούν τρεις εταιρείες οι οποίες θα παρέχουν υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης και υλοποίησης των έργων του υπουργείου. Μεταξύ άλλων θα συμβάλλουν στην προεργασία – ιεράρχηση και υποβοήθηση για τον στρατηγικό σχεδιασμό νέων έργων, υποστήριξη στη δημοπράτηση, ανάθεση και παρακολούθηση της εκπόνησης μελετών, υποστήριξη στην εξασφάλιση και διαχείριση της χρηματοδότησης, στα ΣΔΙΤ κ.α.
Σύνταξη από το βενζινάδικο
-Πολύ γκρίνια υπάρχει στις επαρχιακές πόλεις για τα υποκαταστήματα των τραπεζών που κλείνουν και τα ATM που ξηλώνονται. Από την μία οι συνταξιούχοι που θα πρέπει να «ξενιτευτούν» για να πάρουν την σύνταξη τους και από την άλλη οι τράπεζες που βλέπουν ότι τα υποκαταστήματα που διατηρούν “μπαίνουν μέσα”. Λύση στο πρόβλημα υπάρχει και εφαρμόζεται ήδη στο εξωτερικό.
-Στην Γερμανία το δημόσιο παρακάμπτει τις τράπεζες και συνεργάζεται με την Viafintech για τα βοηθήματα ανεργίας. Οι άνεργοι με ένα μοναδικό κωδικό που τους έρχεται στο κινητό τους λαμβάνουν το αντίτιμο του βοηθήματος από τα ταμεία των σούπερ μάρκετ που συνεργάζεται η Viafintech.
-Η Viafintech έχει έρθει και στην Ελλάδα και εδώ και λίγο καιρό συνεργάζεται με τα σούπερ μάρκετ Bazaar ενώ είναι σε συζητήσεις και με αλυσίδες πρατηρίων καυσίμων, άλλα σούπερ μάρκετ και χώρους εστίασης. Σε ερώτηση του powergame.gr προς τον εδώ Γενικό Διευθυντή της για το εάν το γερμανικό παράδειγμα θα μπορούσε να έχει εφαρμογή και στην Ελλάδα ήταν καταφατικότατος. Το θέμα είναι αν υπάρχει θέληση και ευελιξία από την πλευρά του κράτους.
Ανοίγει ο τουρισμός για Ισραηλινούς
-Οι πολίτες του Ισραήλ που έχουν εμβολιαστεί είναι οι πρώτοι που παίρνουν το πράσινο φως να επισκεφθούν την Ελλάδα χωρίς καραντίνα. Αυτή είναι η είδηση που έβγαλε η τελευταία ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Μικρή αγορά αυτή του Ισραήλ, δύσκολοι και απαιτητικοί πελάτες σύμφωνα με αρκετούς ξενοδόχους, αλλά κάθε αρχή και δύσκολη.
-Ενδιαφέρον έχει να δούμε πόσες αεροπορικές εταιρείες θα τρέξουν να καλύψουν την σύνδεση πέρα από την Aegean και την Εl Al. Για δρομολόγια μεταξύ των δύο χωρών έχουν δείξει ενδιαφέρον τόσο κυπριακές αεροπορικές όσο και κάποιες low cost. Παράλληλα από φέτος ανοίγει και η κρουαζιέρα ανάμεσα στις δύο χώρες.
Νέο φάλτσο του ΟΛΠ στο Πέραμα
-Νέες παρασπονδίες από τον ΟΛΠ στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο από τα τρία εργοστάσια που παρέμεναν κλειστά, αντί να μισθωθούν σε ενδιαφερόμενους ναυπηγοεπισκευαστές, αναμένεται να μετατραπούν σε αποθήκες. Μάλιστα ως ενδιαφερόμενοι αναφέρονται οι εφοπλιστές Νίκος Πατέρας και Γιώργος Προκοπίου.
-Ο μετασχηματισμός αυτός είναι παράτυπος λένε οι ναυπηγοεπισκευαστές καθώς το Πέραμα έχει χαρακτηριστεί ως Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και δεν μπορεί να έχει άλλες δραστηριότητες πέραν από αυτές που προδιαγράφεται στην σύμβαση παραχώρησης.
Μουρμούρες στη Σαλαμίνα για τη ζεύξη
-Σημαντική κι επιτυχημένη ήταν η παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών για τη γρήγορη προώθηση της έγκρισης των περιβαλλοντικών μελετών του έργου της Ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας. Η τεχνοκρατική εργασία που συντελέστηκε ήταν εξαιρετική όλα τα επίπεδα. Το ζήτημα όμως έχει να κάνει και με την κοινωνική επίδραση του έργου αυτού.
-Μαθαίνουμε λοιπόν πως ναι μεν το Πέραμα έχει θετική άποψη καθώς ανοίγεται μια αγορά όπως αυτή της πολυπληθούς (και καλύτερης σε εισοδήματα) Σαλαμίνας, όμως οι κάτοικοι της Σαλαμίνας είναι επιφυλακτικοί. Πρώτον διότι η ζεύξη θα σημάνει πρόβλημα για τις δύο κοινοπραξίες πλοίων που μεταφέρουν πλήθος κόσμου και απασχολούν άνω των 500 ατόμων αλλά και γενικότερα η κοινή γνώμη του νησιού παρουσιάζεται διχασμένη μιας και λείπουν πολλά έργα υποδομών (δρόμοι, αποχετεύσεις κ.α.) που θα βουλιάξουν το νησί σε περίπτωση περαιτέρω πληθυσμιακής πύκνωσης του όπως αναμένεται.
-Για το θέμα μαθαίνουμε επίσης πως θα εμπλακεί – αναγκαστικά – λόγω των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων του νησιού που δεν είναι διόλου αμελητέες και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικών Υποθέσεων καθώς το θέμα της απασχόλησης τόσων ναυτικών θα αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων.
Αίτημα για πάγωμα απολύσεων στην ΠΙΤΣΟΣ
-Η υπόθεση της ΠΙΤΣΟΣ αυτή την εβδομάδα κρύβει ειδήσεις και πως υπάρχει μια λογική πίεση των εργαζόμενων προς το υπουργείο Εργασίας αυτή τη φορά, να παγώσει τις ανακοινώσεις απολύσεων των εργαζόμενων λόγω επικείμενων εξελίξεων. Το αίτημα πήγε στο υπουργείο Εργασίας από τοπικό βουλευτή της ΝΔ λόγω σχέσεων με το συνδικάτο και είναι κάτι που διερευνάται.
– Μιας και πιάσαμε το υπουργείο Εργασίας να πούμε πως σε αντίθεση με τον Γιάννη Βρούτση, ο Κωστής Χατζηδάκης δεν δίνει μεγάλη βαρύτητα στην υφυπουργό Κοινωνικής Πολιτικής Δόμνα Μιχαηλίδου την οποία θεωρεί κάπως light: Αντιθέτως νύχτα ημέρα συνεργάζεται με τη Μαρία Συρεγγέλα που έχει κερδίσει πόντους καθώς και με τον Πάνο Τσακλόγλου που αναλαμβάνει και σύνθετες αποστολές. Οι σχέσεις των δύο είναι άριστες.