Γ.Δ.
1387.76 -1,15%
ACAG
-1,08%
5.49
BOCHGR
+0,22%
4.47
CENER
-1,53%
8.37
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-0,67%
8.83
NOVAL
-0,83%
2.38
OPTIMA
-0,78%
12.74
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,27%
1.402
ΑΒΕ
+1,68%
0.483
ΑΔΜΗΕ
-2,10%
2.335
ΑΚΡΙΤ
-4,41%
0.65
ΑΛΜΥ
-2,40%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,25%
1.5435
ΑΝΔΡΟ
+0,93%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-1,81%
9.515
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.59
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
-1,42%
2.09
ΒΙΟ
-1,88%
5.22
ΒΙΟΚΑ
-1,46%
1.685
ΒΙΟΣΚ
-2,01%
1.46
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,03%
17.32
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-1,99%
11.81
ΔΟΜΙΚ
-4,00%
2.88
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
-4,83%
1.38
ΕΕΕ
+0,48%
33.26
ΕΚΤΕΡ
-2,30%
1.526
ΕΛΒΕ
-2,50%
4.68
ΕΛΙΝ
0,00%
2.01
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,47%
1.712
ΕΛΠΕ
-1,10%
6.725
ΕΛΣΤΡ
-1,00%
1.98
ΕΛΤΟΝ
-1,78%
1.872
ΕΛΧΑ
-1,26%
1.718
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,28%
1.155
ΕΤΕ
-1,07%
7.026
ΕΥΑΠΣ
+1,59%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,53%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,52%
1.94
ΕΧΑΕ
-1,15%
4.28
ΙΑΤΡ
+1,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.31
ΙΛΥΔΑ
-3,92%
1.715
ΙΝΚΑΤ
-1,14%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-1,59%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-2,71%
0.896
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-1,10%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+1,76%
346
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+0,18%
1.088
ΚΟΥΕΣ
-0,88%
5.64
ΚΡΙ
0,00%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.94
ΛΑΒΙ
-0,51%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-1,23%
7.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
+0,95%
2.13
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
0,00%
3.2
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,31%
19.52
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,60%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,57%
23.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,64%
32.46
ΝΑΚΑΣ
+5,77%
3.3
ΝΑΥΠ
+3,89%
0.908
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
+9,55%
0.436
ΟΛΘ
-1,45%
20.4
ΟΛΠ
0,00%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-2,13%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,19%
14.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.8
ΟΤΕ
-1,54%
14.66
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,58%
3.589
ΠΕΡΦ
-1,25%
5.52
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-0,75%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,34%
5.16
ΡΕΒΟΙΛ
-2,12%
1.615
ΣΑΡ
-0,77%
10.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,35%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.78
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,94%
3.68
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Το δύσκολο μέτωπο των απορριμμάτων, η Θεσσαλονίκη που θα αποκτήσει τον πρώτο ουρανοξύστη της και η επενδυτική βαθμίδα που πέρασε στα… ψιλά της ΔΕΘ

Το δύσκολο μέτωπο των απορριμμάτων

Μέχρι το 2027 πρέπει να έχουμε τελειώσει με τις μονάδες επεξεργασίας και ανακύκλωσης απορριμμάτων, είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Θεσσαλονίκη. Το ερώτημα είναι αν ακούστηκε από τους υποψήφιους περιφερειάρχες και δημάρχους. Αλλά και από τα στελέχη της αγοράς, που τα τελευταία χρόνια πολεμούν στα μαρμαρένια αλώνια με απανωτές προσφυγές, με αποτέλεσμα να καθυστερούν διαγωνισμοί. Βέβαια, αρκετές προσφυγές στηρίζονται σε επιχειρήματα περί φωτογραφικών διατάξεων προς όφελος συγκεκριμένων ανταγωνιστών. Πάντως, είναι αλήθεια πως θα χρειαστεί μια κάποια επιτάχυνση. Όχι μόνο για την προκήρυξη των νέων μονάδων, αλλά και για την αναβάθμιση των υφισταμένων, όπως έχει συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πώς θα αποκτήσει η Θεσσαλονίκη τον πρώτο ουρανοξύστη της

Χώρους αναψυχής και αστικού πρασίνου, κατοικίες, τουριστικά καταλύματα και υποδομές, καταστήματα μονάδες διοίκησης/κοινωνικής πρόνοιας, χώρους στάθμευσης κ.λπ. προβλέπει το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο (ΕΠΣ) για τα κεραμοποιεία Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη. Πρακτικά, θα έχουμε μια επέκταση της πόλης της Θεσσαλονίκης προς ανατολάς και συγκεκριμένα προς την περιοχή της Νέας Ελβετίας. Ο συντελεστής κάλυψης είναι 0,25, συμπεριλαμβανομένων των διατηρητέων κτιρίων του πρώην κεραμοποιείου. Επίσης, το ΕΠΣ προβλέπει την κατασκευή πύργου 30 ορόφων, δηλαδή μέγιστο ύψος 100 μέτρα. Στην Αθήνα στο Ελληνικό οι ουρανοξύστες θα είναι διπλάσιου ύψους, έως 200 μέτρα. Ετσι, και η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει τον πρώτο ουρανοξύστη. Υπενθυμίζεται ότι η έκταση του Κεραμοποιείου Αλλατίνη είναι 82 στρέμματα και έχει αποκτηθεί πριν από δύο χρόνια από τον Σταύρο Ανδρέαδη (Sani/Ikos).

Υπό άλλες συνθήκες, η επενδυτική βαθμίδα θα ήταν πρώτη είδηση στη ΔΕΘ

Αν δεν είχε συμβεί όλη αυτή η καταστροφή λόγω Daniel, η πρώτη είδηση στη ΔΕΘ θα ήταν η επενδυτική βαθμίδα. Η επισήμανση αυτή, που αποτελεί κοινή παραδοχή, ακούστηκε χθες από τον πρωθυπουργό, στο πλαίσιο απάντησής του για τα οικονομικά της χώρας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Θεσσαλονίκη. Και πράγματι, πέρα από το βαρύ κλίμα των ημερών λόγω Θεσσαλίας, οι αγορές πανηγυρίζουν, αν και το είχαν προεξοφλήσει, τις θετικές εξελίξεις στο μέτωπο της επενδυτικής βαθμίδας. Τρεις μήνες ακριβώς μετά τις εκλογές, ο πολυπόθητος στόχος ήρθε και τα μηνύματα για τις επόμενες αξιολογήσεις δημιουργούν ένα κλίμα ευφορίας. Πρώτη η DBRS σήκωσε τη σημαία της επενδυτικής βαθμίδας και το βράδυ της Παρασκευής η Moody’s -ο αυστηρότερος κριτής μας- προχώρησε δύο βήματα μπροστά στην αξιολόγησή της. Όσοι θέλουν να προφητεύσουν αυτά που θα έρθουν στο εξής δεν έχουν παρά να παρατηρήσουν την πορεία των ομολόγων, στην οποία αποτυπώνεται η προεξόφληση των μελλούμενων.

Πλήρη έξοδο από τη Ρωσία μεθοδεύει η Alumil

Η Alumil έχει περιορίσει, ως γνωστόν, τη λειτουργία της ουκρανικής θυγατρικής της (Alumil LLC), λόγω των στρατιωτικών επιχειρήσεων στην περιοχή, αλλά φέρεται να σχεδιάζει πλήρη διακοπή των εξαγωγών στη Ρωσία. Εξαιτίας δε των εκτεταμένων εμπορικών κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την ΕΕ στη Ρωσία, οι εξαγωγές προϊόντων από τη μητρική προς τη θυγατρική εταιρεία στη Ρωσία (Alumil YUG, στην οποία ο όμιλος έχει ποσοστό συμμετοχής 90%) έχουν παύσει ολοκληρωτικά και παράλληλα η διοίκηση του Γιώργου Μυλωνά σχεδιάζει την άμεση απεμπλοκή του ομίλου από κάθε εμπορική δραστηριότητα και μετοχική παρουσία στη Ρωσία.

Οι πυρόπληκτοι δήμοι της Αττικής και οι ασύγχρονες υπουργικές αποφάσεις

Οι Δήμοι Αχαρνών και Ασπροπύργου για τις φορολογικές Αρχές είναι «πυρόπληκτοι», αλλά για τις ασφαλιστικές/εργασιακές Αρχές, όχι. Αυτό δείχνουν δύο αποφάσεις της κυβέρνησης, μία του υπουργού Εθνικής Οικονομίας, Κωστή Χατζηδάκη, και μία άλλη του υφυπουργού Εργασίας, Πάνου Τσακλόγλου. Συγκεκριμένα, με την απόφαση Αριθ. 17252/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325 (ΦΕΚ Β’ 5413/12.09.2023), που υπογράφεται από τον Κωστή Χατζηδάκη, ο Δήμος Ασπροπύργου, ο Δήμος Φυλής και ο Δήμος Αχαρνών οριοθετούνται στις περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές της 22ας Αυγούστου. Κατά συνέπεια, νοικοκυριά και επιχειρήσεις δικαιούνται στεγαστικής αρωγής. Με άλλη απόφαση του Πάνου Τσακλόγλου (Αριθμ. Δ.15/Δ’/80773, ΦΕΚ B’ 5415/12.09.2023), με την οποία παρέχεται αναστολή καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών, η πυρόπληκτη περιοχή στην Αττική είναι μόνο ο Δήμος Φυλής. Απουσιάζουν οι δήμοι Ασπροπύργου και Αχαρνών. Έτσι, οι επιχειρήσεις που βρίσκονται στους δύο τελευταίους δήμους υποχρεούνται σε καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, ενώ για τον Δήμο Φυλής ισχύει η αναστολή, διάρκειας περίπου 2-6 μηνών, ανάλογα με τη ζημία που υπέστη η επιχείρηση. Σημειώνεται ότι και οι δύο αποφάσεις εκδόθηκαν την ίδια ημέρα και επομένως δεν μπορεί να έχει αλλάξει κάτι στο ενδιάμεσο.

Στο κόκκινο ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αεροπορικές

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες «χτυπάει κόκκινο» όσο οι τιμές των καυσίμων εκτοξεύουν τις τιμές των εισιτηρίων. Οι ταξιδιώτες αναζητούν μετά μανίας προσφορές και οι αερομεταφορείς μπαίνουν δυναμικά σε αυτό το παιχνίδι. Πρόσφατο παράδειγμα, η EasyJet, η οποία ανακοίνωσε 493 δημοφιλή καλοκαιρινά δρομολόγια και άνοιξε ήδη από τώρα τις κρατήσεις. Μεταξύ αυτών και η Κέρκυρα, ένα δρομολόγιο το οποίο πωλείται για τους Βρετανούς από 42,99 λίρες. Άλλοι προορισμοί από το Ηνωμένο Βασίλειο που έβγαλε στον αέρα η ΕasyJet είναι οι ισπανικοί προορισμοί Μάλαγα, Μινόρκα, Πάλμα και Αλικάντε. Έτσι, οι Βρετανοί «κλειδώνουν» από τώρα τις τιμές για τις καλοκαιρινές διακοπές του επόμενου έτους. Και φυσικά οι εταιρείες δημιουργούν από νωρίς το απαραίτητο cash flow.

Φρένο στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Φρένο στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα βάζει η Ευρώπη. Σε μια χρονική συγκυρία που η ηλεκτροκίνηση θεωρείται κρίσιμη για την «πράσινη» οικονομία που οραματίζεται η Ένωση, η ΕΕ θέλει να σταματήσει την πλημμυρίδα φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που κατακλύζουν την Ευρώπη. «Οι αγορές έχουν πλημμυρίσει πλέον με φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και η τιμή τους παραμένει χαμηλή με τεχνητό τρόπο, λόγω των τεράστιων κρατικών επιδοτήσεων», είπε με νόημα προχθές η επικεφαλής της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Η ίδια σημείωσε ότι το γεγονός αυτό προκαλεί στρεβλώσεις στην αγορά μας, ενώ προειδοποίησε με νόημα: «Όπως δεν δεχόμαστε κάτι τέτοιο από το εσωτερικό, δεν το δεχόμαστε ούτε από το εξωτερικό». Μάλιστα, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπάνω, η πρόεδρος Φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε ότι η Επιτροπή ξεκινά έρευνα κατά των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα. «Η Ευρώπη είναι ανοικτή στον ανταγωνισμό. Όχι όμως σε έναν αγώνα δρόμου για χειρότερες συνθήκες. Πρέπει να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας απέναντι στις αθέμιτες πρακτικές», ήταν η χαρακτηριστική ατάκα της Ευρωπαίας αξιωματούχου, η οποία επιχείρησε με αυτόν τον τρόπο να στείλει ένα μήνυμα στην κινεζική ηγεσία, εν όψει και της Συνόδου Κορυφής ΕΕ-Κίνας εντός του τρέχοντος έτους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!