THEPOWERGAME
Δεν ξέρουμε αν το παρατηρήσατε, όμως οι αντιδράσεις των εργαζόμενων στην Πίτσος για το λουκέτο που ανακοινώθηκε χθες ήταν περιορισμένες. Ο λόγος δεν ήταν οι μεγάλες αποζημιώσεις όπως κατά κόρον γράφτηκε. Εξάλλου και στο παρελθόν μεγάλες βιομηχανίες έδωσαν πακτωλό χρημάτων τα οποία όμως η ανεργία εξαφάνισε από τις τσέπες πολλών.
-Το σημαντικό είναι πως οι εργαζόμενοι έχουν δει πως η κυβέρνηση καταβάλει μεγάλη προσπάθεια να κρατηθεί ανοικτή η μονάδα έστω και με άλλο σχήμα μέσω της παρέμβασης Μπακατσέλου. Μαθαίνει η στήλη πως μετά την επιστολή των εργαζόμενων στον πρωθυπουργό το θέμα έχει αναβαθμιστεί, συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι από πάνω ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης προσωπικά διαπραγματεύεται με τους Γερμανούς του ομίλου BSH θέτοντας έως και θέματα στρατηγικών σχέσεων Γερμανίας – Ελλάδας.
-Ως προς την πορεία της διαπραγμάτευσης, κρίνεται θετικό πως οι Γερμανοί συνομιλούν (να πούμε πως για μεγάλο διάστημα δεν ανταποκρίνονταν καν), ενώ υπήρξε και πολιτική παρέμβαση εντός της χώρας τους. Επίσης, η όλη κατάσταση θυμίζει παζάρι καθώς οι Γερμανοί μελετούν διεξοδικά την προσφορά Μπακατσέλου κι ως γνήσιοι Γερμανοί που αγαπούν το χρήμα ζητούν περισσότερα.
Η μυστήρια σχέση της Roadis με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-Αρκετός κόσμος έχει μπερδευτεί με το σήριαλ γύρω από το μεγάλο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και για το τι συνέβη με την κοινοπραξία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και της (καναδικών συμφερόντων) ισπανικής Roadis. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ εδώ και ημέρες υποστηρίζει πως ζήτησε αναβολή της ημερομηνίας κατάθεσης προσφορών, που έληξε χθες, επειδή την άφησε στα κρύα του λουτρού η Roadis. Μάλιστα κύκλοι της διοίκησης δήλωναν χθες πως σε χρόνο μηδέν ετοίμασαν προσφορά και βρήκαν εγγυητική επιστολή ώστε να κατέβουν μόνοι τους.
-Όμως οι όροι του διαγωνισμού ήταν σαφείς, χωρίς τη Roadis δεν μπορούσαν να υποβάλλουν προσφορά, όπως τους εξήγησε και ο δικαστής που είχε αναλάβει να εξετάσει την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν ώστε να τους δοθεί παράταση ενός μήνα. Έτσι έλεγαν οι κύκλοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που επανέλαβαν και χθες πως διαθέτουν επιστολή της Roadis σύμφωνα με την οποία αποχωρεί από την κοινοπραξία επειδή έχει προβλήματα με παραχωρήσεις αεροδρομίων και οδικών αξόνων που λειτουργεί διεθνώς.
-Όμως, η στήλη εξασφάλισε την πρώτη σελίδα από την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και, ω του θαύματος, δίπλα στο όνομα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ εμφανίζεται και το όνομα της Roadis! Δηλαδή την παράταση, δια της δικαστικής οδού, δεν τη ζήτησε η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, αλλά η κοινοπραξία ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Roadis! Μήπως ξέχασαν να σβήσουν το όνομα των Καναδο-Ισπανών; Ας μας πουν κάτι γιατί η αγορά κοντεύει να τρελαθεί!
-UPDATE: Νομικοί κύκλοι μας εξηγούν, πάντως, πως αναγκαστικά έπρεπε να κατατεθεί προσφυγή από την αρχική κοινοπραξία καθώς η ΕΛΛΑΚΤΩΡ δε μπορούσε να προσφύγει μόνη της.
Σύμβουλο επικοινωνίας αναζητεί το ΤΑΙΠΕΔ
-Στην αγορά για να βρει νέο σύμβουλο επικοινωνίας θα βγει σύντομα το ΤΑΙΠΕΔ καθώς λήγει η σύμβαση με την Gravity του Στέλιου Ζοντού. Ο τελευταίος, που έχει εμπλακεί και στην υπόθεση ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει «παγώσει», όπως λέει, τόσο τη σύμβαση, όσο και τις αμοιβές από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Στο ερώτημα αν θα διεκδικήσει τη νέα σύμβαση και με δεδομένη την συνεχή εμπλοκή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ με διάφορους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, οι της Gravity απαντούν πως «μάλλον όχι».
Νέος διαγωνισμός 35,2 εκατ. για προσφυγικές δομές
-Έναν μεγάλο διαγωνισμό, ύψους 35,2 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της εξωτερικής περίφραξης σε 24 δομές φιλοξενίας προσφύγων / μεταναστών έβγαλε στον αέρα το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου. Οι προσφορές θα κατατεθούν στις 26 Απριλίου και θα συναφθούν δύο συμβάσεις πλαίσιο με αντίστοιχους φορείς, μία για 11 δομές της Βόρειας Ελλάδας και μία για 13 δομές στη Νότια Ελλάδα. Οι ανάδοχοι θα κατασκευάσουν, μεταξύ άλλων, περίφραξη ύψους τριών μέτρων, περιστρεφόμενες θύρες ελεγχόμενης εισόδου (τουρνικέ), φυλάκια, κ.λπ.
Έλλειψη σοβαρότητας
– Ματαιώθηκε ο διαφημιστικός διαγωνισμός του ΕΔΣΝΑ (Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής) προ ημερών που αφορούσε το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 4,8 εκατ. ευρώ. Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός αφορούσε το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενεργειών προβολής της πολιτικής διαχείρισης στερεών αποβλήτων
-Εκτός από μια σειρά ενστάσεων που υπήρξαν όσον αφορά τις προσφορές των εταιρειών (εδώ είναι το ζουμί) που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, ο ΕΔΣΝΑ ανέφερε επίσης πως ενημερώθηκε από τον ΕΟΑΝ (Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης), πως «κι από εκεί θα πρέπει να υπάρξει κουμάντο» αν και για τα προσχήματα τονίστηκε πως θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι επικοινωνιακές δράσεις στα σχολεία με την εισαγωγή της έννοιας της ανακύκλωσης. Πάντως για τέτοια ποσά χρειάζεται περισσότερη περίσκεψη και σοβαρότητα.
Που είσαι Θανάση
-Ο Θανάσης Παπανικολάου εγκαταλείπει την MIG και όπως όλα δείχνουν επιστρέφει στο τιμόνι της Vivartia. Ένα «μαγαζί» που το ξέρει καλά, από την γέννηση του καθώς βρέθηκε σε αυτή μέσω της απορρόφησης της Everest. O καλά δικτυωμένος και έμπειρος manager θα κληθεί να εργαστεί σε ένα χώρο τριών ταχυτήτων:
-Ο τομέας των κατεψυγμένων με τον Μπάρμπα Στάθη που πηγαίνει τρένο και αποτελεί το πετράδι του στέμματος της Vivartia, τα γαλακτοκομικά της Δέλτα που στέκονται αξιοπρεπώς στην αγορά και την μαζική εστίαση (Goody’s, Everest, Flocafe) που είναι ο «μαθητής που έχει μείνει πίσω».
-Για την περίπτωση της εστίασης της Vivartia, η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη καθώς όποια αλλαγή επιχειρηθεί θα πρέπει να τύχει και της έγκρισης των franchisee, δηλαδή των επιχειρηματιών που τρέχουν έναν μεγάλο αριθμό καταστημάτων των τριών αλυσίδων. Οι τελευταίοι έχουν βάλει το χέρι στην τσέπη σχετικά πρόσφατα για γενναίες ανακαινίσεις (βλέπε την μετατροπή των Goody’s σε Burger House) και πιθανόν θα πρέπει να κληθούν ξανά σε νέες αλλαγές αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.