Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Ο Αραβο-Μεσογειακός Διάδρομος, η δημοτική επιχείρηση που θα λειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης και οι influencers

Σημαντική (και) για την Ελλάδα είναι η εξαγγελία από την κυβέρνηση του Ισραήλ της κατασκευής νέου σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει το Βόρειο με το Νότιο τμήμα της χώρας και συγκεκριμένα το λιμάνι του Ελιάτ στην Ερυθρά Θάλασσα με τη βορειότερη πόλη, Kiryat Shmona, στη Μεσόγειο, εξυπηρετώντας και το λιμάνι της Χάιφα. Με το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο στο Ισραήλ, έργο εκτιμώμενου προϋπολογισμού 27 δισ. δολαρίων, γίνεται ένα καθοριστικό βήμα για τον Αραβο-Μεσογειακό Διάδρομο από την Ινδία στην Ευρώπη.

Μέσω του νέου διαδρόμου (από το Μουμπάι με πλοία στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και από εκεί μέσω σιδηροδρόμου σε Σαουδική Αραβία, Ιορδανία και Ισραήλ και το τελευταίο τμήμα της διαδρομής, από τη Χάιφα με πλοία στον Πειραιά), τα προϊόντα της πολυπληθέστερης χώρας του πλανήτη, που αποτελεί και δυναμικά αναπτυσσόμενη οικονομία, θα μεταφέρονται σε 10 ημέρες στην Ευρώπη, δηλαδή γρηγορότερα κατά 40% απ’ ό,τι σήμερα, που μεταφέρονται αποκλειστικά μέσω θαλάσσης και με τις καθυστερήσεις που συνεπάγεται η διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Πύλη της Ινδίας στην Ευρώπη ο Πειραιάς

Το πρότζεκτ αποτελεί game changer για την Ινδία, η οποία ευλόγως δίνει μεγάλη βαρύτητα στον Αραβο-Μεσογειακό Διάδρομο για την ταχεία μεταφορά των προϊόντων της στις αγορές της Ευρώπης. Ταυτόχρονα, όμως, είναι νευραλγικής σημασίας και για την Ελλάδα, με το βασικότερο λιμάνι της, τον Πειραιά, να εξελίσσεται σε πύλη για την Ευρώπη μετά την Κίνα και της Ινδία, ήτοι δύο εκ των σημαντικότερων οικονομιών του πλανήτη.

Βεβαίως, τέτοια πολυσύνθετα πρόζτεκτ χρειάζονται πολλά χρόνια και πολύ μεγάλα κεφάλαια για να υλοποιηθούν. Ωστόσο, και ο Αραβο-Μεσογειακός Διάδρομος έρχεται να καταδείξει τη σημαντική γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας, καθώς και τις προοπτικές που ανοίγονται για την ελληνική οικονομία τις επόμενες δεκαετίες. Ταυτόχρονα, όμως, αναδεικνύεται και η αδήριτη αναγκαιότητα γρήγορης ολοκλήρωσης των έργων υποδομής, ιδίως στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Οι influencers και τα συστήματα εισροών/εκροών στα πρατήρια

Διαβάζουμε και ακούμε με ενδιαφέρον πως οι φορολογικές Αρχές έχουν βάλει στο στόχαστρο τους… influencers, γνωστούς/γνωστές περσόνες που διαφημίζουν στα κοινωνικά δίκτυα διάφορες υπηρεσίες και προϊόντα. Θα τους ελέγξουν, λέει, ώστε να διαπιστώσουν αν δηλώνουν τα εισοδήματα που έχουν. Στελέχη της αγοράς ενέργειας έλεγαν, πάντως, με πικρό χαμόγελο πως θα περίμεναν τους αρμόδιους να ελέγξουν αν και πώς «κλειδώνουν» τα συστήματα εισροών/εκροών τα πρατήρια καυσίμων, αν εξακολουθούν να δρουν αετονύχηδες οι οποίοι αξιοποιούν το πασπαρτού συστημάτων προκειμένου να χρεώνουν κάτι παραπάνω στους πελάτες που αγοράζουν καύσιμα και να δηλώνουν κάτι παρακάτω στην Εφορία! Οι ίδιοι αναρωτιούνταν αν υπάρχει πλέον πλήρης διασύνδεση των συστημάτων εισροών/εκροών με την ΑΑΔΕ και πώς αξιοποιούνται τα δεδομένα που συλλέγονται.

Η δημοτική επιχείρηση που θα λειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης

Τώρα που πλησιάζουν οι δημοτικές εκλογές και που βλέπουμε τους δημάρχους να ξηλώνουν δρόμους και πεζοδρόμια ώστε να δείξουν έργο, ας βάλουμε στο μυαλό μας πως η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi (ATM), που ελέγχει το 51% της κοινοπραξίας που θα λειτουργεί από του χρόνου (Θεού θέλοντος…) το μετρό Θεσσαλονίκης, ανήκει κατά 100% στον δήμο Μιλάνου. Η ΑΤΜ, που μαζί με τη γαλλική Egis θα λειτουργούν το μετρό της συμπρωτεύουσας, είναι ήδη ο διαχειριστής του πλήρως αυτόματου (χωρίς οδηγό) μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο βασίζεται στην ίδια τεχνολογία της Hitachi. Στο Μιλάνο, εκτός από τις γραμμές μετρό, τραμ, τρόλεϊ και λεωφορείων, η ΑΤΜ λειτουργεί ακόμα και υπηρεσία ενοικίασης ποδηλάτων.

Πού θα πάει, κάποια στιγμή θα αρχίσουμε να συζητάμε και στην Ελλάδα για τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι δημοτικές επιχειρήσεις, εκτός από τις απανωτές ζημιές και τη συνεχή αιμοδοσία από τον Κρατικό Προϋπολογισμό!

Η νέα καθολική υπηρεσία στις τηλεπικοινωνίες τίθεται σε ισχύ

Από σήμερα, 1η Αυγούστου 2023, ισχύει η νέα σύμβαση παροχής καθολικής υπηρεσίας στις τηλεπικοινωνίες από τη Nova. Η νέα σύμβαση υπογράφηκε στις 17 Ιουλίου μεταξύ της Nova και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και ισχύει για τρία χρόνια. Συγκεκριμένα, λήγει στις 31 Ιουλίου 2026. Σημειώνεται ότι το κόστος παροχής καθολικής υπηρεσίας στις τηλεπικοινωνίες, σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ ετησίως.

Aυτή είναι η πρώτη σύμβαση παροχής καθολικής υπηρεσίας στις τηλεπικοινωνίες, η περίμετρος της οποίας περιλαμβάνει την ευρυζωνική πρόσβαση, ταχύτητας τουλάχιστον 10 Mbps. Μέχρι πριν η καθολική υπηρεσία στις τηλεπικοινωνίες περιελάμβανε την τηλεφωνική επικοινωνία, την καρτοτηλεφωνία και την υπηρεσία τηλεφωνικού καταλόγου. Τώρα, οι δύο τελευταίες υπηρεσίες εξαλείφθηκαν από το περιεχόμενο της Καθολικής Υπηρεσίας και η μόνη που απέμεινε περιλαμβάνει και τη βασική διαδικτυακή πρόσβαση.

Απορροφά τη Regate η SoftΟne

Σε απορρόφηση της θυγατρικής της εταιρείας Regate προχωρεί η SoftOne. Η εταιρεία πληροφορικής Regate είχε εξαγοραστεί πλήρως (100%) τον Φεβρουάριο του 2022 από τη SoftOne και τώρα η τελευταία προχωρεί στην απορρόφησή της. Με τον τρόπο αυτόν η εταιρεία του ομίλου Olympia ενισχύεται στην αγορά της πληροφορικής, η οποία σήμερα στενάζει από «χέρια». Σημειώνεται ότι ένας λόγος που υπάρχει η φρενίτιδα εξαγορών στην πληροφορική έχει να κάνει και με το προσωπικό των εταιρειών, που βρίσκεται στο στόχαστρο των εταιρειών που δρομολογούν τις εξαγορές.

Στο Spiegel η διαμαρτυρία των κατοίκων της Πάρου

Μέχρι τη Γερμανία ταξίδεψε η Πάρος. Συγκεκριμένα, το γερμανικό περιοδικό Spiegel, αναφερόμενο στο πανέμορφο κυκλαδίτικο νησί, σχολιάζει: Σκουπίδια, ελλείψεις κατοικιών -και διαμαρτυρία. Όπως αναφέρει ο Γερμανός δημοσιογράφος, το νησί είναι ίσως ο μεγαλύτερος ωφελούμενος από την τρέχουσα ανάπτυξη στις κατασκευές και το ελληνικό real estate, τονίζοντας ταυτόχρονα, όμως, πως το χάος είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Το χάος συνθέτουν τα σκουπίδια από τα εργοτάξια και το μποτιλιάρισμα που δημιουργούν τα πολλά βαριά οχήματα που χρησιμοποιούνται στον κατασκευαστικό κλάδο. Κάθε χειμώνα οι δρόμοι σκάβονται ξανά και ξανά, για να συνδεθούν νέα οικοδομήματα με το δίκτυο ύδρευσης, καταγγέλλουν κάτοικοι στο Spiegel, τονίζοντας ότι δάσκαλοι και γιατροί, που διορίζονται στο νησί, δύσκολα βρίσκουν κατοικία και πολλές φορές οι ιδιοκτήτες ακινήτων τους πετούν έξω κατά την τουριστική περίοδο.

Το δημοσίευμα του Spiegel για την Πάρο
Το δημοσίευμα του Spiegel για την Πάρο

Όπως αναφέρει το γερμανικό μέσο, η πίεση στις υποδομές του νησιού αυξάνεται όσο μεγαλώνει η κατασκευαστική έκρηξη. Οι ντόπιοι, μιλώντας στο Spiegel, κάνουν λόγο για ωριαίες διακοπές νερού, προκειμένου να περιορίσουν τη συνεχώς αυξανόμενη κατανάλωση. «Αυτό θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια», προβλέπει ο τουριστικός ειδικός, Ιωάννης Σπηλάνης. «Η τρέχουσα έκρηξη είναι αλόγιστη», σχολιάζει και προσθέτει: «Πολλοί δείχνουν το Ντουμπάι και λένε ότι υπάρχει τουρισμός και εκεί. Αλλά αυτό είναι ανοησία! Πετάς στο Ντουμπάι για να ψωνίσεις. Είμαστε Κυκλάδες και όχι εμπορικό κέντρο. Όταν κάνει τόση ζέστη πιο συχνά, δεν έρχεται κανείς, είναι τόσο απλό».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!