Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Η ναυμαχία του Αιγαίου, οι παρατάσεις λόγω Αττικής Οδού και οι δύσκολες ημέρες των FSRU

Τρέχουν για τα ακτοπλοϊκά

Σύσκεψη πραγματοποιείται σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου για το θέμα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που φούντωσε ξαφνικά τις τελευταίες ημέρες. Χθες υπήρξαν δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών περί ανησυχίας για τις τιμές. Οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών υποστηρίζουν πως τα εισιτήρια παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με αρκετές χώρες της Ευρώπης και να επικαλούνται τη μεγάλη αύξηση του ενεργειακού και εργατικού κόστους. Οι μισθοί στον κλάδο θα αυξηθούν συνολικά κατά περίπου 14% την τριετία 2022-2024, τονίζουν, ενώ προσθέτουν πως οι ακτοπλοϊκές έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά από την αύξηση των επιτοκίων, σε μια περίοδο που προωθούν σημαντικά προγράμματα ανανέωσης στόλου. Με ενδιαφέρον αναμένεται η κυβερνητική παρέμβαση.

Παράταση στα αρδευτικά ΣΔΙΤ λόγω… Αττικής Οδού

Σε παράταση μιας εβδομάδας, από τις 17 στις 24 Ιουλίου, για τους δύο τελευταίους διαγωνισμούς αρδευτικών έργων μέσω ΣΔΙΤ της πρώτης φάσης του προγράμματος «Ύδωρ 2.0» προσανατολίζεται η υπό τον Δημήτρη Παπαγιαννίδη Γενική Γραμματεία Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Σχετικό αίτημα έχουν υποβάλει ενδιαφερόμενες εταιρείες επικαλούμενες φόρτο εργασίας λόγω του διαγωνισμού για την Αττική Οδό, στον οποίο απασχολείται το σύνολο του στελεχιακού τους δυναμικού. Πρόκειται για τα έργα «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς», εκτιμώμενης αξίας σύμβασης 210,2 εκατομμυρίων ευρώ, και το αρδευτικό σύστημα Αλμωπαίου ποταμού, εκτιμώμενης αξίας σύμβασης 154,1 εκατ. ευρώ.

Μας μάτιασαν με τα FSRU!

Είναι γνωστή η κόντρα μεταξύ ΔΕΣΦΑ και διαφόρων επενδυτών ή υποψηφίων επενδυτών σε πλωτούς τερματικούς σταθμούς φυσικού αερίου (FSRU), όπως για παράδειγμα με τη Motor Oil, που σχεδιάζει FSRU στην Κορινθία. Η διαμάχη έχει επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως προκύπτει και από την πρόσφατη κόντρα των δύο ομίλων για τον σταθμό εκφόρτωσης βυτιοφόρων στη Ρεβυθούσα. Όμως, φαίνεται πως γενικότερα μας έχουν… ματιάσει με τα FSRU, καθώς παράπονα υπάρχουν για όσα συμβαίνουν με τις δημοπρασίες για τη δέσμευση δυναμικότητας στο σημείο εισόδου «Αμφιτρίτη», μέσω του οποίου το φυσικό αέριο από το FSRU της Αλεξανδρούπολης θα κινείται προς την ελληνική αγορά ή προς τη Βουλγαρία. Το FSRU που υλοποιείται από την Gastrade θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2024. Γενικά εμφανίζεται μια πολύ πολύπλοκη κατάσταση, με πλήθος πρόσθετων δημοπρασιών, για την εξαγωγή φυσικού αερίου προς την Βουλγαρία μέσω του αγωγού IGB. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα εναλλακτικής εξόδου του αερίου προς Βουλγαρία, με λιγότερη ταλαιπωρία και χαμηλότερες τιμές, με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί μπάχαλο! Ελπίζουμε πως θα βρεθεί άκρη το συντομότερο.

Προς Θεσσαλονίκη βαδίζουν οι tour operators

Σοβαρή υποψηφιότητα της Θεσσαλονίκης προκειμένου να φιλοξενήσει το ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Ανεξάρτητων Tour Operators (ΑΙΤΟ). Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες ο εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης, Martin Vincent Thomas Sumners, επισκέπτεται την πόλη, με σκοπό τη διεξαγωγή της τελικής επιθεώρησης και τον έλεγχο τεχνικών λεπτομερειών για τη διεξαγωγή του εν λόγω συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη, κατά το διάστημα 23-26 Νοεμβρίου 2023. Η ένωση ΑΙΤΟ πραγματοποιεί κάθε χρόνο το ετήσιο συνέδριό της σε διαφορετική χώρα, με σκοπό την προβολή του εκάστοτε προορισμού τόσο στο δίκτυο των μελών της, όσο και σε πληθώρα βρετανικών ΜΜΕ που συμμετέχουν και καλύπτουν το εν λόγω συνέδριο.

Γεωθερμία και κυματική ενέργεια στις προτάσεις της Eurobank για Ενέργεια – «πράσινη» ανάπτυξη

Μεταρρυθμίσεις και άλλες παρεμβάσεις πολιτικής «ζητεί» η Eurobank στο πλαίσιο του πυλώνα Ενέργειας – Πράσινης Μετάβασης και των προκλήσεων που αυτός παρουσιάζει για επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Άλλωστε, η ενέργεια είναι βασικό αγαθό για όλους τους πολίτες και δη τα νοικοκυριά, όπως επικαλείται η τράπεζα στην εισαγωγή της νέας της οικονομικής μελέτης για τον κλάδο.

Προφανώς, μέτρα σε συνδυασμό με χρηματοδοτικά προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ αποτελούν στοιχεία εθνικών στρατηγικών, με προεξέχον το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, με επιμέρους στόχους που οδηγούν στην ταχύρρυθμη ανάπτυξη των ΑΠΕ.

Ειδικά όμως γι’ αυτές, όπως επισημαίνουν στη νέα μελέτη της Eurobank για την ενέργεια, σε ό,τι αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ θα πρέπει να διερευνηθούν εντονότερα οι δυνατότητες αξιοποίησης κι άλλων πηγών, όπως η γεωθερμία, η κυματική ενέργεια και οι μικρές ανεμογεννήτριες.

Την πολύ ενδιαφέρουσα και αναλυτική μελέτη της Eurobank υπογράφουν οι Μιχ. Βασιλειάδης, ερευνητής oικονομολόγος, δρ Δημ. Εξαδάκτυλος, οικονομικός αναλυτής, και Σιμεώνη-Ελένη Σούρσου, junior οικονομική αναλύτρια, υπό τη χρήσιμη συμπαράσταση σε σχόλια και παρατηρήσεις του δρος Τάσου Αναστασάτου, group chief economist του Ομίλου.

Ρευστότητα με το σταγονόμετρο και εγγυήσεις στην Avramar

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Avramar έδωσε άδεια σύμφωνα με τα α. 99 επ. του Ν. 4548/2018 για την παροχή εγγύησης προς τις τράπεζες Πειραιώς και Eurobank υπέρ των συνδεδεμένων εταιρειών Περσεύς και Καλλιέργειες Υδρόβιων Οργανισμών και μέχρι του ποσού των 2 εκατ. ευρώ και 2,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Δεδομένου ότι για τις συγκεκριμένες συναλλαγές η Avramar έχει και την έγκριση της γενικής συνέλευσης, η παροχή άδειας θεωρείται οριστικά έγκυρη.

Σημειώνεται ότι η Avramar, ο μεγαλύτερος όμιλος ιχθυοκαλλιεργειών στη Μεσόγειο (που έχει προσαρτήσει τις εταιρείες Νηρέας, Σελόντα, Περσεύς και Ανδρομέδα), προωθεί αναδιάρθρωση του δανεισμού του (περί τα 350 εκατ. ευρώ) και βρίσκεται σε συζητήσεις με τις τράπεζες, προκειμένου να διαχειριστεί το υψηλό κόστος δανεισμού και άλλες προκλήσεις, που, όπως φαίνεται, δεν είχαν προβλεφθεί στο business plan.

Ο νέος κανονισμός για τις μπαταρίες της ΕΕ

Το Συμβούλιο της Επιτροπής εξέδωσε νέο κανονισμό, που ενισχύει τους κανόνες βιωσιμότητας για τις μπαταρίες και τα απόβλητα μπαταριών. Ο κανονισμός θα ρυθμίζει ολόκληρο τον κύκλο ζωής των μπαταριών -από την παραγωγή έως την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση- και θα εγγυάται ότι είναι ασφαλείς, βιώσιμες και ανταγωνιστικές. Ο κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου θα ισχύει για όλες τις μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένων όλων των αποβλήτων φορητών μπαταριών, μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, μπαταριών βιομηχανικού τύπου, μπαταριών εκκίνησης, φωτισμού και ανάφλεξης (SLI) (που χρησιμοποιούνται κυρίως για οχήματα και μηχανήματα) και μπαταριών για ελαφρά μέσα μεταφοράς (π.χ. ηλεκτρικά ποδήλατα, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, ηλεκτρικά σκούτερ).

«Πράσινη» μόδα ίσον παπούτσι με μηδενικές εκπομπές άνθρακα

Η μόδα προσπαθεί σιγά σιγά να γίνει πιο «πράσινη». Άλλωστε, είναι πολλές οι εταιρείες που προσπαθούν να εντάξουν στις κολεξιόν τους βιώσιμα υλικά. Η φίρμα Allbirds παρουσίασε το Moonshot, ένα αθλητικό υπόδημα με βιοπλαστική σόλα σε στυλ μάλλινης κάλτσας, υποστηρίζοντας ότι στη διάρκεια της ζωής του εκπέμπει μηδενικές ποσότητες άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Το άνω μέρος του trainer παπουτσιού είναι κατασκευασμένο από μαλλί μερινός που προέρχεται από τη Lake Hawea Station, μια φάρμα στη Νέα Ζηλανδία η οποία εφαρμόζει βιώσιμη διαχείριση γης για να δεσμεύει περισσότερο διοξείδιο απ’ όσο παράγει. Η Allbirds έγινε η πρώτη μάρκα μόδας που παρείχε σήμανση άνθρακα για όλα τα προϊόντα της από το 2020.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!