THEPOWERGAME
Με νέα εταιρεία η διαχείριση ακινήτων της Σκλαβενίτης
Μια νέα εταιρεία ίδρυσαν τα μέλη της οικογένειας Σκλαβενίτη με σκοπό τη διαχείριση ακινήτων. Η Άρτεμις Διαχείρισης Ακινήτων ΑΕ εγκαινίασε την παρουσία της με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 60.000 ευρώ που κατέβαλαν ισόποσα οι: Μαρία Σκλαβενίτου, Γεράσιμος Σκλαβενίτης και Βασιλική Σκλαβενίτου. Η κίνηση δεν κάνει εντύπωση για τον μεγάλο παίκτη της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου, με δίκτυο περί τα 500 καταστήματα σε επίπεδο ομίλου. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται ένας μεγάλος αριθμός καταστημάτων που απέκτησε τα τελευταία 6-7 χρόνια μέσω εξαγορών αρχής γενομένης από την Μαρινόπουλος, ενώ η εταιρεία διατηρεί συμβάσεις leasing με κυμαινόμενο επιτόκιο που επηρεάζονται από την αύξηση του euribor. Οι υποχρεώσεις leasing ήταν περίπου 113 εκατ. ευρώ το 2021 στο μακροπρόθεσμο σκέλος τους. Αφορούν κυρίως στο ανεξόφλητο μέρος της σύμβασης που συνάφθηκε το 2008, για 20 έτη, για τα λειτουργικά ακίνητα της εταιρείας. Σημειώνεται ότι μέσω της δραστηριότητάς της η Σκλαβενίτης ασκεί εκμετάλλευση των ακινήτων της, του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεών τους, ιδίως με ιδιόχρηση, αλλά και με εκμίσθωσή τους προς τρίτους. Με την Άρτεμις αποκτά μεγαλύτερη ευελιξία…
Τα R&D centers και οι προσλήψεις με υψηλές αμοιβές
Ελλείψεις προσωπικού στα δημόσια ερευνητικά κέντρα αρχίζουν να παρατηρούνται τον τελευταίο καιρό, καθώς υψηλών προσόντων ερευνητές-επιστήμονες μετακινούνται να εργαστούν στα R&D centers, που εγκαθιστούν παγκόσμιοι κολοσσοί στην Ελλάδα λόγω των αισθητά υψηλότερων αμοιβών. Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, όπου έχουν γίνει οι περισσότερες τέτοιες επενδύσεις, το πρόβλημα είναι εντονότερο, ενώ ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις προσλαμβάνει στην Πάτρα και την Κρήτη – λιγότερο στην Αττική λόγω του μεγαλύτερου αριθμού επιστημόνων.
Το θέμα είναι δεδομένο ότι θα απασχολήσει κατά προτεραιότητα τη νέα κυβέρνηση, καθώς εάν δεν δοθούν ισχυρότερα κίνητρα, τα δημόσια ερευνητικά κέντρα θα κινδυνεύσουν να μείνουν χωρίς προσωπικό με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την βασική και εφαρμοσμένη έρευνα και τις εξαιρετικές επιδόσεις της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Τα παραπλανητικά δημοσιεύματα για τον τουρισμό και τα πραγματικά στοιχεία
Τις τελευταίες ημέρες βλέπουμε άπειρα δημοσιεύματα για άδεια ξενοδοχεία λόγω ακρίβειας, με τους τουρίστες να προτιμούν τη φθηνότερη Τουρκία. Κατ’ αρχήν, όπως έχουμε ξαναπεί τα ξενοδοχεία δεν είναι άδεια. Το πρώτο πεντάμηνο του έτους έχουν έρθει 4 εκατομμύρια τουρίστες περισσότεροι από πέρυσι, συνολικά πάνω από 18 εκατ. τουρίστες. Στην Ακρόπολη, μόνο τον Μάιο, οι επισκέπτες ήταν κατά 70% περισσότεροι από τον περυσινό Μάιο! Οι τιμές είναι παντού πιο ακριβές, αφενός λόγω πληθωρισμού και αφετέρου λόγω βελτίωσης των προϊόντων μια και έχουν γίνει πολλές επενδύσεις. Υπάρχουν φυσικά και τα περιστατικά κερδοσκοπίας, με τις υπέρογκες χρεώσεις και πλέον οι τουρίστες δεν τα ανέχονται και τα αναρτούν στο διαδίκτυο. Εδώ χρειάζεται η παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών.
Σε ό,τι αφορά την Τουρκία, ναι είναι πιο φθηνή, πάντα ήταν. Δεν είναι, όμως, ότι έχει μαζέψει και όλο το «χαρτί» του τουρισμού. Το πεντάμηνο είχε περίπου 14 εκατομμύρια επισκέπτες. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι στην Τουρκία πηγαίνουν οι γαλαντόμοι Ρώσοι, τους οποίους η Ελλάδα έχει χάσει και η έλλειψή τους γίνεται αισθητή σε πολλούς προορισμούς.
Οι Αμερικάνοι τουρίστες κάνουν φέτος τη διαφορά στον ελληνικό τουρισμό
Αν το 2022 ήταν οι Γάλλοι και οι Γερμανοί που τράβηξαν το «κάρο» της ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού φέτος είναι οι Αμερικάνοι. Και όταν λέμε Αμερικάνοι, εννοούμε πολίτες των ΗΠΑ. Στο πρώτο τετράμηνο του έτους, τα έσοδα είναι αυξημένα κατά 94% σε σχέση με πέρυσι και ο αριθμός των αφίξεων είναι κατά 108%. Πλέον, οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ κατατάσσουν την χώρα τους ως την 4η καλύτερη χώρα για τον ελληνικό τουρισμό (έχοντας μπροστά Γερμανία, Γαλλία και Ην. Βασίλειο), ενώ τα έσοδα που αφήνουν σε αυτή την κατατάσσουν στην 2η θέση μετά την Γερμανία.
Νέος γύρος χρηματοδότησης για τη Hosthub
Σε νέο γύρο χρηματοδότησης προχωρά η Hosthub, με στόχο να αυξήσει την παγκόσμια παρουσία της και να προσθέσει νέα εργαλεία. Η Hosthub είναι μια εταιρεία ελληνικών συμφερόντων η οποία παρέχει υπηρεσίες σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και πλέον έχει εξελιχθεί σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης (all-in-one software). Στον προηγούμενο γύρο χρηματοδότησης, το 2018, είχε σηκώσει 800.000 ευρώ και τώρα απευθύνεται εκ νέου στην αγορά προκειμένου να επεκτείνει την παρουσία της και άλλες χώρες του κόσμου και μάλιστα στις αντίστοιχες τοπικές γλώσσες (ισπανικά, γαλλικά, ιταλικά κ.ο.κ.). Επιπλέον, στόχος είναι να προσθέσει νέα εργαλεία που απευθύνονται σε μεγάλους διαχειριστές με εκατοντάδες ακίνητα.
Νέα ευκαιρία στους οφειλέτες του ΕΟΠYΥ
Δεύτερη ευκαιρίας 15 ημερών, δίνει το υπ. Οικονομικών στους παρόχους υγείας που οφείλουν στο δημόσιο και δεν μπήκαν στη ρύθμιση των 120 δόσεων. Απόφαση που υπογράφει ο υπ. Υγείας Αν. Κοτανίδου αναβιώνει προγενέστερη απόφαση του πρώην υπουργού Θάνου Πλεύρη της 21ης Νοεμβρίου 2021, η οποία όριζε ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής της αίτησης για την ρύθμιση οφειλών Clawback ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2021. Όσοι δεν εντάχθηκαν στη ρύθμιση αυτή, μπορούν να ενταχθούν εντός των επομένων 15 ημερών.
Όταν το ESG γίνεται… πολιτική αντιπαράθεση
Οι διάλογοι της κάλπης, συχνά μια αποτύπωση όλης της κοινωνίας, της φιλοσοφίας του κάθε πολίτη, του τρόπου σκέψης του. Αφορμή χθες τα άπειρα -η αλήθεια είναι- έντυπα ψηφοδέλτια που υπομονετικά μάζευε το ηλικιωμένο ζευγάρι, αργά-αργά και μεθοδικά, μόνο του φυσικά. Και ήρθε η απορία: τόσο πολύ χαρτί, κρίμα δεν είναι στην εποχή της ψηφιοποίησης και του ESG; «Μα, όλα αυτά πάνε μετά στην ανακύκλωση» απαντά μία εκπρόσωπος των κομμάτων. «Εννοείται», συμπληρώνει η γιαγιά από το παραβάν- «εδώ εμείς κάνουμε ανακύκλωση σπίτι μας, δεν θα κάνουν με τόσο χαρτί στα εκλογικά τμήματα»; Πάει πια… είχαν οι οικολόγοι και οι διάφοροι πράσινοι ένα στοιχείο να διαφοροποιηθούν (βλέπε περιβάλλον), το πήραν αυτό πάλι τα μεγάλα κόμματα…