THEPOWERGAME
Οι μεγάλοι της πληροφορικής στην ψηφιακή γεωργία
–Μετά τα αρδευτικά ο επόμενος τομέας της γεωργίας που εκτιμάται ότι θα προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες είναι αυτός της ψηφιακής γεωργίας -αυτήν τη φορά βέβαια πρόκειται για εταιρείες της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Πολύ περισσότερο καθώς η ψηφιακή γεωργία είναι ο τομέας στον οποίο θα κριθεί η ανταγωνιστικότητα, άρα και η βιωσιμότητα, της ελληνικής γεωργίας για τις επόμενες δεκαετίες. Τα προγράμματα ψηφιακής γεωργίας ύψους 55 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και οι δράσεις άνω των 20-25 εκατ. ευρώ του οργανισμού αγροτικών επιδοτήσεων ΟΠΕΚΕΠΕ καθώς μάλιστα οι δηλώσεις καλλιέργειας των παραγωγών έχουν μεταφερθεί στο (δημόσιο cloud) gov.gr φαίνεται ότι θα αποτελέσουν την αρχή…
Τα έσοδα της Tesla στην Ελλάδα
-Στα 35 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα έσοδα της Tesla στην Ελλάδα για το 2022. Η συντριπτική πλειοψηφία των εσόδων, περίπου το 97%, αφορά έσοδα από πωλήσεις αυτοκινήτων. Το υπόλοιπο 3%, περίπου 1,1 εκατ. ευρώ, αφορά έσοδα από ερευνητικές δραστηριότητες. Η Tesla έχει έδρα στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» καθώς αρχικά ξεκίνησε με ερευνητική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, ωστόσο, στράφηκε στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Και μάλλον τα πάει καλά, αν κρίνουμε από τα περυσινά αποτελέσματα αλλά και από την εμφάνιση του αριθμού των αυτοκινήτων της εταιρείας που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας.
Task force για τα drones
-Εθνική στρατηγική για τα drones χαράσσει η Ελλάδα, αναζητώντας σύμβουλο ώστε να θέσει αυτήν τη στρατηγική σε ορθές βάσεις. Η ταχεία ανάπτυξη των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών παρουσιάζει οικονομικές ευκαιρίες και είναι αυτές ακριβώς οι ευκαιρίες, που η Ελλάδα δεν θέλει να χάσει. Στο πλαίσιο αυτό, αναζητά σύμβουλο για τη σύνταξη εθνικής στρατηγικής για τα drones. Η θέση του συμβούλου προκηρύχθηκε από την ΚτΠ και αφορά το έργο «Παροχή Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Εθνικής Στρατηγικής για τα Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ)».
-Μάλιστα, στο πλαίσιο της σχετικής προκήρυξης, προβλέπεται η δημιουργία task force για την επίβλεψη της ανάπτυξης και της εφαρμογής της στρατηγικής για τα drones. Αυτή η ειδική ομάδα θα πρέπει να περιλαμβάνει εκπροσώπους κυβερνητικών υπηρεσιών, της βιομηχανίας και άλλων σχετικών ενδιαφερόμενων μερών. Βασικός στόχος της εθνικής στρατηγικής για τα drones είναι η θέσπιση ενός σαφούς και συνεκτικού πλαισίου για την ασφαλή, υπεύθυνη και ρυθμιζόμενη ενσωμάτωση τους στον εθνικό εναέριο χώρο. Και αυτό θα αναλάβει να κάνει ο σύμβουλος, που αναζητά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Τρέχουν οι online πωλήσεις
-Το μισό της τζίρο από το online κανάλι θέλει να αντλεί σε λίγα χρόνια η Public. Δηλαδή στο μέλλον μπορεί να μη χρειάζεται (;) και τα 54 φυσικά καταστήματα που διαθέτει σήμερα σε Ελλάδα και Κύπρο. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σήμερα τα έσοδα από διαδικτυακές πωλήσεις φτάνουν στο 25% του τζίρου της. Έχει δαπανήσει βέβαια 30 εκατ. ευρώ σε εξαγορές startups για να αναπτύξει υπηρεσίες σε μια σειρά από τομείς, από τις πληρωμές μέχρι το last mile και τώρα βλέπει τα έσοδα του online να τρέχουν με διψήφιο ρυθμό και τον τζίρο του νέου Public Marketplace να διπλασιάζεται.
Το νόημα των μικροπιστώσεων
-Τελικά όλα είναι θέμα… timing. Ήρθε η ώρα για να γίνουν οι μικροπιστώσεις πράξη. Αδειοδοτήθηκαν οι τρεις εταιρείες (η μία ανήκει στο ΤΜΕΔΕ) και σύντομα θα πουν το περίφημο «ανοίξαμε και σας περιμένουμε» στους μικρούς της αγοράς. Σε αυτούς που δεν έχουν πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό, σε αυτούς που μπορεί να έχουν ένα μικροδάνειο, αλλά δεν μπορούν να λάβουν άλλο. Παράλληλα, λειτουργεί και ένα αυστηρό, νέο, θεσμικό πλαίσιο το οποίο έχει τη δική του ευελιξία: Οι δόσεις εξοφλούνται από 12 μήνες έως 10 έτη και -κάτι που είναι εντυπωσιακό αλλά και πολύ ευνοϊκό για τους μικρούς της αγοράς- δεν απαιτούνται εμπράγματες εγγυήσεις. Αυτό βέβαια είναι και το νόημα των μικροπιστώσεων. Να λύσει χέρια και προβλήματα. Αρκεί παράλληλα, να υπάρχει σοβαρός έλεγχος και παρακολούθηση.
Τουριστική καμπάνια με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης
-Σουρεαλιστικές αφίσες φτιαγμένες από εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης επιστρατεύει η Λιθουανία για τη φετινή τουριστική της καμπάνια. Πρόκειται για εικόνες που προέκυψαν συνδυάζοντας υπαρκτά τοπία αλλά, μέσω της «φαντασίας» της ΑΙ και με τη βοήθεια των εξειδικευμένων σχεδιαστών, είναι ένα πραγματικό αμάλγαμα όλων των πιθανών απεικονίσεων της Λιθουανίας. «Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μιμηθεί υπάρχοντα πράγματα που είναι ήδη εξαιρετικά, όμορφα και εμπνευσμένα, μόνο οι άνθρωποι μπορούν να αποκτήσουν εμπειρίες από αυτά», αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα, εξηγώντας ότι αυτό είναι το νόημα της καμπάνιας, η οποία φέρει το σλόγκαν «Λιθουανία, μια εμπειρία να μοιραστεί κανείς».