Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Το bonus με prepaid card στο Δημόσιο, η πρόβλεψη της ΕΔΕΕ για την αγορά διαφήμισης – επικοινωνίας και η εξάπλωση του Mikel στη Μ. Ανατολή

ΕΔΕΕ: Γιατί μπορεί να κινηθεί πτωτικά η αγορά διαφήμισης & επικοινωνίας το 2023

– Δυσάρεστες είναι οι προβλέψεις του προέδρου της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), Μανόλη Παπαπολύζου, στη χθεσινή επιστολή προς τα μέλη, με αφορμή τη γενική συνέλευση της Πέμπτης. Όπως γράφει, «ο κύκλος εργασιών της αγοράς, παρά τη μεγέθυνση που παρουσίασε το 2022, υπολείπεται σημαντικά από τα προ της κρίσης μεγέθη. Το 2022 ήταν περίπου 800 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με περίπου 1.200 εκατ. ευρώ το 2008». Ο Μαν. Παπαπολύζος υποστηρίζει πως το 2023 «φαίνεται ότι τρέχει με έναν ρυθμό κοντά στο 0%, ενώ λόγω της έλλειψης μεγάλων αθλητικών γεγονότων φέτος, αλλά και της μείωσης της συνολικής τηλεθέασης, ενδέχεται να κλείσει με αρνητικό πρόσημο». Ο πρόεδρος της ΕΔΕΕ υπενθυμίζει πως «η πιστωτική επέκταση και η χαλάρωση των δημοσιονομικών κανόνων της ΕΕ λόγω πανδημίας και ενεργειακής κρίσης φαίνεται να φθάνουν προς το τέλος τους, κάτι που θα αποτυπωθεί στην αγορά διαφήμισης και επικοινωνίας.

– Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΔΕΕ, «συνεχίζεται η σημαντική μείωση των επιβραβεύσεων που χορηγούν τα Μέσα. Έτσι, πιέζονται ακόμα περισσότερο τα οικονομικά των εταιρειών των τομέων Διαφήμισης και Media», την ίδια στιγμή που «το κόστος αυξάνεται, τόσο λόγω της έλλειψης προσωπικού όσο και της ταχείας ανακύκλωσής του». Κατά τον κ. Παπαπολύζο, «οι περιορισμός των επιβραβεύσεων των εταιρειών μας, που αποτελούν σήμερα ένα πολύ σημαντικό μέρος του εσόδου μας, είναι ίσως η μόνη εξοικονόμηση που έχουν πετύχει τα Μέσα, αφού το κόστος λειτουργίας και προγράμματος διαβάζουμε ότι αυξάνεται». Ταυτόχρονα, η απώλεια τηλεθέασης προς τις πλατφόρμες, τη συνδρομητική τηλεόραση και το Internet «αργά, αλλά σταθερά μειώνουν το συνολικό μερίδιο τηλεθέασης των επίγειων δωρεάν καναλιών». Ο κ. Παπαπολύζος θέτει στην επιστολή και μια σειρά άλλων ζητημάτων για τον κλάδο των διαφημιστικών εταιρειών, από το brain drain, αφού ο τομέας δεν έχει πλέον τη λάμψη του παρελθόντος, μέχρι νομοθετικές εκκρεμότητες.

Αυξήσεις μέσω… προπληρωμένης κάρτας στο Δημόσιο;

– Μία πρακτική που είναι ευρέως διαδεδομένη τόσο στον ιδιωτικό τομέα όσο και σε ΔΕΚΟ-εποπτευόμενους οργανισμούς και εταιρείες του Δημοσίου, η χορήγηση προπληρωμένης κάρτας στους υπαλλήλους τους για αγορά τροφίμων (από σούπερ μάρκετ και καταστήματα) ή/και φαγητού, πιθανόν να επεκταθεί την επόμενη τετραετία και στον στενό δημόσιο τομέα. Οι υποστηρικτές αυτής της πρότασης επισημαίνουν ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο θα μεγιστοποιηθεί το όφελος για τους δημόσιους υπαλλήλους στο σημερινό περιβάλλον του υψηλού πληθωρισμού τροφίμων, ενώ η προπληρωμένη κάρτα θα μπορεί να συνδεθεί και με το μπόνους επίτευξης στόχων. Υπενθυμίζουν άλλωστε ότι ούτως ή άλλως στο Δημόσιο ισχύει από πολλών ετών η χορήγηση φρέσκου γάλακτος σε συγκεκριμένες κατηγορίες υπαλλήλων. Η προπληρωμένη κάρτα αποτελεί προφανώς τη μετεξέλιξη αυτής της πρακτικής στο πιο σύγχρονο, αφού ο υπάλληλος μπορεί να επιλέξει το φαγητό της αρεσκείας του.

Επέλαση του Mikel στη Μέση Ανατολή

– Συνεχίζεται με γοργό ρυθμό η επέκταση της ελληνικής αλυσίδας Mikel Coffee Company στη Μέση Ανατολή. Έβαλε πόδι και στο Ερμπίλ, με κατάστημα στο Family Mall του ιρακινού ομίλου Darin. Έχοντας αποκτήσει παρουσία σε όλες τις αραβικές χώρες, με καταστήματα στο Μουσκάτ, στην Ντόχα, στο Ντουμπάι και άλλες πόλεις, ήταν θέμα χρόνου η είσοδος στο Ιράκ. Υπενθυμίζεται ότι η Mikel διαθέτει επίσης σημαντικό αποτύπωμα στην Τουρκία, με πάνω από 10 καταστήματα στην Κωνσταντινούπολη, ενώ έχει επεκταθεί σε Ικόνιο και Ντιγιάρμπακιρ κι ετοιμάζει περαιτέρω επέκταση.

Camelot και ΟΠΑΠ, τα δύο πιο ισχυρά χαρτιά της Allwyn

– Ώθηση έδωσε η αγγλική Camelot στα μεγέθη της Allwyn International, μητρικής εταιρείας του ΟΠΑΠ. Η εταιρεία παρουσίασε για το α’ τρίμηνο 2023 αύξηση εσόδων 80% φτάνοντας το 1,64 δισ. ευρώ, και αύξηση λειτουργικών κερδών (EBITDA) κατά 23%, φτάνοντας τα 329 εκατ. ευρώ. Εξαιρουμένων των μεγεθών της Camelot, η αύξηση εσόδων στον όμιλο της Allwyn ήταν 17%, στο 1,05 δισ. ευρώ, με αύξηση κερδών EBITDA κατά 20%. Πλέον η πιο σημαντική αγορά από πλευράς εσόδων είναι η βρετανική, αλλά η ελληνική αγορά παραμένει η πιο κερδοφόρα. Σχεδόν το 46% των λειτουργικών κερδών του ομίλου προέρχονται από την ελληνική αγορά.

! Στον τοπικό «Σύλλογος Φίλων Αυτοκίνησης Ανατολικής Αιγιάλειας MOTO & CARS» έχει παραχωρήσει για μια εβδομάδα ο ΟΣΕ το πάρκινγκ του σταθμού «Ακράτα» για τη διοργάνωση αγώνων. Αναρωτήθηκαν στον οργανισμό πού θα παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους όσοι θέλουν να πάρουν τον προαστιακό; Η εκδήλωση που φιλοξενείται στον χώρο στάθμευσης μαθαίνουμε πως έχει εισιτήριο εισόδου 3 ευρώ, πάντως.

Ένας στους δύο Έλληνες κάνει διακοπές στο εξοχικό

– Σε εξοχικά δικά τους ή συγγενών και φίλων στρέφονται φέτος οι Έλληνες για τις διακοπές τους, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος. Το 48% των ερωτηθέντων επιλέγουν εξοχικά και μόνο το 9% θα μείνουν σε ξενοδοχεία (7% χωρίς διατροφή και 2% με πλήρη διατροφή). Το 20% επιλέγει διαμονή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, το 6% επιλέγει camping και το 6% επιλέγει ταξίδι στο εξωτερικό. Περικοπές και στις δαπάνες εστίασης, με το 45% των ερωτηθέντων να απαντά ότι κατά τη διάρκεια των διακοπών μαγειρεύει συχνά. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η δαπάνη τους για τις φετινές διακοπές εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένη κατά 15%, λόγω της ακρίβειας σε προϊόντα, μεταφορικά, διαμονή και ενέργεια, που περιορίζει τα εισοδήματά τους.

Φως στο τούνελ για 5,5 εκατ. εργαζομένους

– Εν όψει μιας συμφωνίας-ορόσημο για την απασχόληση στις ψηφιακές πλατφόρμες τύπου uber, e-food, wolt βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ευρώπη, μετά τις ανεπιτυχείς προσπάθειες των τελευταίων ετών, φαίνεται να κάνει πλέον ένα βήμα για τη βελτίωση των συνθηκών απασχόλησης στις online πλατφόρμες, με τη χθεσινή συμφωνία που επήλθε σε επίπεδο υπουργών Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων της ΕΕ. Πρόκειται για ένα ακανθώδες θέμα, καθώς σήμερα η πλειονότητα των 28 εκατ. εργαζομένων σε πλατφόρμες της ΕΕ είναι τυπικά αυτοαπασχολούμενοι, αν και πολλοί εξ αυτών πληρούν τα κριτήρια του μισθωτού.

– Σύμφωνα με την κυοφορούμενη πρόταση, οι εργαζόμενοι θα θεωρούνται μισθωτοί (και όχι αυτοαπασχολούμενοι) εάν η σχέση τους με την πλατφόρμα πληροί τουλάχιστον τρία από τα επτά κριτήρια που ορίζονται στην οδηγία. Στα κριτήρια αυτά περιλαμβάνονται: τα ανώτατα όρια στην αμοιβή που μπορούν να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι, οι περιορισμοί της δυνατότητάς τους να απορρίπτουν την εκτέλεση μιας εργασίας και οι κανόνες που διέπουν την εμφάνιση ή τη συμπεριφορά τους. Σύμφωνα με την Επιτροπή, περίπου 5,5 εκατομμύρια εργαζόμενοι που επί του παρόντος χαρακτηρίζονται ως αυτοαπασχολούμενοι βρίσκονται σε de facto εργασιακή σχέση με ψηφιακές πλατφόρμες και, ως εκ τούτου, θα πρέπει να δικαιούνται τα ίδια εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα που παρέχονται στους μισθωτούς εργαζομένους βάσει του δικαίου της ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!