Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Οι επενδύσεις της Nestle στην πίτσα, οι 100.000 κενές θέσεις στον τουρισμό και η ΑΜΚ της Attica Bank

Γιατί η Nestle επενδύει στην πίτσα

Υπεραξίες στην πίτσα «βλέπει» μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ροφημάτων στην Ευρώπη αλλά και στον πλανήτη, η Nestle, η οποία προτίθεται ν’ αυξήσει τις επενδύσεις της στην παρασκευή κατεψυγμένης πίτσας. Προς την κατεύθυνση αυτήν, ο ελβετικός κολοσσός προχωρεί στη σύσταση κοινοπραξίας με το private equity fund PAI Partners, εγκαθιστώντας δύο νέες μονάδες παρασκευής πίτσας (ακόμη δεν έχει γνωστοποιηθεί το brand) σε Γερμανία και Ιταλία, οι οποίες θα καλύπτουν το σύνολο της Ευρώπης, με στόχο «την καλύτερη πίτσα για τους Ευρωπαίους καταναλωτές και retailers». Σήμερα η Nestle δραστηριοποιείται στην παρασκευή κατεψυγμένης πίτσας με τρία brands (Wagner, Buitoni και Garden Gourmet). Τα ετήσια έσοδά της υπερβαίνουν τα 400 εκατομμύρια ευρώ, με τα στελέχη της εταιρείας να εκτιμούν ότι υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια αύξησης σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, παρά τις πιέσεις λόγω πληθωρισμού σε βραχυπρόθεσμο.

Ακριβαίνουν τα ταξίδια

– Την εκτόξευση του κόστους μεταφορών σηματοδοτεί η χθεσινή έγκριση των 27 της ΕΕ της σαρωτικής μεταρρύθμισης στην αγορά ρύπων. Με αυτήν προβλέπεται η δραστική μείωση των αδειών δωρεάν εκπομπής ρύπων στην αγορά, με τις άδειες αυτές να καταργούνται οριστικά το αργότερο έως το 2034. Στόχος είναι μέσω της εκτίναξης του κόστους ρύπανσης να κινητοποιηθούν όλες οι οικονομικές μονάδες ταχύτερα, προς μια αποτελεσματική μετάβαση σε μια οικονομία μηδενικών ρύπων. Εν τω μεταξύ, όμως, οι τιμές σε αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια αναμένεται να ανέβουν σημαντικά.

H Αθήνα αποκτά το δικό της… ΟΝΟΜΑ

– Σύντομα η Αθήνα θα έχει το δικό της «instagrammable hotel» 5 αστέρων. Δίπλα στην Ακρόπολη, απέναντι από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός, το νέο ONOMA Hotel μεταφέρει το επιτυχημένο concept φιλοξενίας για millennials από τη Θεσσαλονίκη στην καρδιά της κλασικής Αθήνας. Η μητρική εταιρεία, Anatolia Hospitality, προχώρησε ήδη στην εκμίσθωση του κτιρίου στη Λεωφόρο Συγγρού 6, με διάρκεια 15+15 έτη, ενώ το ύψος ανακατασκευής αναμένεται να φτάσει τα 2,5 εκατ. ευρώ. Το ξενοδοχείο θα διαθέτει 40 δωμάτια και σουίτες, dining & experience areas και εντυπωσιακό roof garden με θέα στην Ακρόπολη -όλα σχεδιασμένα για millennials ταξιδιώτες, που αναζητούν προσωποποιημένες εμπειρίες διαμονής.

Έμεινε στις καλές προθέσεις

– Στις καλές προθέσεις έμεινε η ενημέρωση του e-katanalotis  με τα τιμολόγια ρεύματος ανά πάροχο, καθώς υπάρχουν δύο στοιχεία που καθιστούν μάλλον ανεπαρκή την πληροφόρηση. Το πρώτο είναι ότι δεν αναγράφονται οι διάφορες εκπτώσεις συνέπειας ανά πάροχο, με αποτέλεσμα η αναγραφόμενη χρέωση να είναι πλασματική. Το δεύτερο είναι ότι οι καταναλωτές ενημερώνονται για κάτι που απλά δεν υπάρχει: το μηνιαίο μέσο τιμολόγιο. Είναι προφανές ότι όταν αναζητείς πάροχο δεν «ψάχνεσαι» με τον μέσο όρο, αλλά με βάση τη δική σου κατανάλωση. Συμπερασματικά, άνθρακες ο θησαυρός, εκτός αν η πλατφόρμα ανανεωθεί και εμπλουτιστεί με περισσότερα και πιο ακριβή στοιχεία.

– Σε πρακτικές μνημονιακών χρόνων έχουν επιστρέψει οι καταναλωτές, αν λάβουμε υπόψη τα στοιχεία της έρευνας του ΙΕΛΚΑ, που δείχνουν ότι το 63% κυνηγά τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ. Είναι, πάνω-κάτω, τα ίδια ποσοστά με αυτά της περιόδου 2017- 2018, που μπορεί ο πληθωρισμός να ήταν μηδενικός, αλλά τα εισοδήματα ήταν βαριά τραυματισμένα…  

Οι κενές θέσεις στον τουρισμό

– Αυτό που συμβαίνει με τον τουρισμό δεν έχει προηγούμενο. Ενώ πάμε για νέο ρεκόρ, με κοσμοσυρροή πριν καλά-καλά φτάσει το καλοκαίρι, ξενοδοχεία κι εστιατόρια ψάχνουν εργαζόμενους με το… κιάλι. Πέρυσι έμειναν «κενές» 60.000 θέσεις εργασίας και φέτος υπολογίζεται ότι θα λείψουν τουλάχιστον 100.000 εργαζόμενοι. Και δεν είναι (μόνο) οι μισθοί που λειτουργούν αποτρεπτικά, είναι κυρίως οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης που αντιμετώπισαν πολλοί από τους νέους που πήγαν τα προηγούμενα χρόνια στα νησιά για να εργαστούν. 

Η ΑΜΚ της Attica Bank και η επόμενη μέρα

– Σήμερα στην Κεφαλαιαγορά ασχολούνται με την Attica Bank, καθώς οι προγραμματισμένες επίσημες ανακοινώσεις που αναμένονται μετά το κλείσιμο του Χρηματιστηρίου σηματοδοτούν την επιτυχή έκβαση της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου μιας τράπεζας που ως μη συστημική ταλαιπωρήθηκε πολύ κατά την εξυγίανση του χαρτοφυλακίου της. Οι δυσκολίες προφανώς δεν τελειώνουν εδώ, υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος και πολύ κόστος για την πλήρη εξυγίανση του ισολογισμού και τη βελτίωση των κεφαλαιακών δεικτών, αλλά τουλάχιστον υπάρχει και συγκεκριμένο σχέδιο -επιχειρησιακό, καθώς και στρατηγικής μείωσης NPEs-, τα οποία αμφότερα έχουν εγκριθεί από τις εποπτικές Αρχές. 

– Το χρονοδιάγραμμα της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου της Attica Bank (η οποία θα συνδυασθεί και με επιπλέον κεφαλαιακή ενίσχυση μέσα από έκδοση warrants, ώστε συνολικά να εισρεύσουν 490 εκατ. ευρώ) προβλέπει ότι σήμερα μετά το κλείσιμο του ΧΑ θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις προς το επενδυτικό κοινό. Οι νέοι μέτοχοι που μπαίνουν δυναμικά στην Attica Bank είναι η Thrivest Holdings, η οποία ως γνωστόν έχει το 45% της Παγκρήτιας. Η Thrivest βάσει του σχεδιασμού της αναμένεται να εισφέρει 30 εκατ. ευρώ και άλλα 34 εκατ. ευρώ να εισφέρει με εγγύησή της  η Παγκρήτια, ώστε συνολικά η συμμετοχή του ευρύτερου Ομίλου -στον οποίο σε μια δεύτερη φάση μπορεί να ενταχθεί και η Attica Bank- να αντιστοιχεί σε κεφάλαια ύψους 64 εκατ. ευρώ. 

Ο Έλληνας θέλει τον γκισέ του 

– Μπορεί την τελευταία πενταετία -και ειδικά από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά- οι τραπεζικές υπηρεσίες να μπήκαν σε ψηφιακό fast forward, ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, ο Έλληνας θέλει και τον… γκισέ του. Η σημασία της ανθρώπινης επαφής και σχέσης αποτελεί κεντρικό ζητούμενο για τους πελάτες των τραπεζών στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς. Έρευνα της Accenture δείχνει ότι οι καταναλωτές, ανεξαρτήτως γενιάς και ηλικίας, εξακολουθούν να δίνουν σημασία στο φυσικό δίκτυο των τραπεζών. Η επιθυμία των καταναλωτών να συνομιλήσουν με την τράπεζά τους είναι εμφανής στην εντυπωσιακή σύνδεσή τους με τα τραπεζικά υποκαταστήματα. 

– Ενώ πολλές τράπεζες συνεχίζουν να μειώνουν το δίκτυο των καταστημάτων τους, το 68% των καταναλωτών στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως ηλικίας, επιθυμεί να βλέπει υποκαταστήματα τραπεζών στη γειτονιά του, καθώς αυτό αποκωδικοποιείται ως ένδειξη αξιοπιστίας, σταθερότητας και διαθεσιμότητας υπηρεσιών. Επιπλέον, το 63% των καταναλωτών παγκοσμίως (68% στην Ελλάδα) απαντά ότι απευθύνεται σε υποκαταστήματα για την επίλυση συγκεκριμένων και σύνθετων προβλημάτων. Τα παραπάνω υποδηλώνουν ότι υπάρχει σημαντική αξία, παγιδευμένη στον τρόπο που οι τράπεζες λειτουργούν σήμερα, την οποία μπορούν να ξεκλειδώσουν, στηριζόμενες στο δίπολο άνθρωπος και τεχνολογία.

Περί καινοτομίας 

– Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για την πρόοδο που καταγράφει η Ελλάδα στο πεδίο της καινοτομίας. Και όντως, η χώρα έχει κάνει άλματα στις επιδόσεις της στον στίβο της καινοτομίας. Ωστόσο, σε μια χρονική συγκυρία που η τεχνολογία αλλάζει άρδην τα πάντα, το βήμα πρέπει να είναι πιο γρήγορο από τη φθορά -που έλεγε ο ποιητής. Οι έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας επιβεβαιώνουν ότι η επιχειρηματική καινοτομία είναι ένας τομέας στον οποίο ως χώρα έχουμε ακόμη δρόμο να διανύσουμε. Για την ακρίβεια, σήμερα μόλις το 8% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα θεωρούνται «ηγέτες καινοτομίας». Διεθνώς, σύμφωνα με τον «Dell Technologies Innovation Index», το αντίστοιχο ποσοστό είναι επίσης χαμηλό, αλλά κινείται στο επίπεδο του 18%. 

– Η επίδοση αυτή φαίνεται να κοστίζει ακριβά στις ελληνικές επιχειρήσεις, αφού οι επιχειρήσεις που είναι «ηγέτες καινοτομίας» είναι 1,14 φορές πιο πιθανό (2,2 φορές παγκοσμίως) να επιταχύνουν την πορεία τους εν μέσω μιας ύφεσης σε σχέση με τις λιγότερο καινοτόμες εταιρείες, που είναι πιο πιθανό να επιβραδύνουν τους αναπτυξιακούς τους ρυθμούς. Με τη σύνδεση ανάμεσα στην ανταγωνιστικότητα και την τεχνολογία να είναι άμεση, είναι προφανές ότι ο βηματισμός της Ελλάδας στα καινοτόμα μονοπάτια πρέπει να επιταχυνθεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!