THEPOWERGAME
Το επόμενο deal στις κατασκευές
Πριν στεγνώσει το μελάνι της συμφωνίας εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat, στην αγορά αναζητούν το επόμενο deal στις κατασκευές. Πάντως, όσοι διακινούν τα σενάρια ενός γάμου μεταξύ Mytilineos και ΑΒΑΞ πιθανώς δεν γνωρίζουν τους βασικούς μετόχους των δύο ομίλων! Ειδικά στην ΑΒΑΞ υπάρχουν μέτοχοι οι οποίοι δεν βιάζονται να πωλήσουν. Βέβαια, υπάρχει και η σκληρή πραγματικότητα των αριθμών και των δυσκολιών. Πάντως, πολλοί θεωρούν πως η επόμενη κίνηση στις κατασκευές θα έρθει από χαμηλότερα, από εταιρείες που σήμερα ανήκουν στην 6η τάξη του εργοληπτικού πτυχίου. Και υπάρχουν ακόμα υγιείς μονάδες σε αυτήν την κατηγορία, που θεωρούν πως δημιουργείται χώρος στην κορυφή…
5,2 εκατ. ευρώ οι αμοιβές των μελών του Δ.Σ. της Viohalco για το 2022
Σε 5,2 εκατ. ευρώ ανήλθαν πέρυσι οι αποζημιώσεις των μελών του ΔΣ της Viohalco. Την υψηλότερη αμοιβή, ύψους 1,28 εκατ. ευρώ, έλαβε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Ευάγγελος Μουστάκας, και ακολούθησε ο επικεφαλής του Ομίλου στις ΗΠΑ, Θανάσης Μολοκότος, με αμοιβές 914.000 ευρώ. Τα αδέλφια Γιάννης και Μιχάλης Στασινόπουλος έλαβαν πέρυσι αμοιβές περίπου 888.000 ευρώ έκαστος. Ο πρώτος είναι ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου και ο δεύτερος ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος. Όλες οι αμοιβές αφορούν τον βασικό μισθό, συν κάποιες επιπρόσθετες αμοιβές και είναι μικρές (συμπεριλαμβάνουν τη φορολογία). Ο πατριάρχης και μη εκτελεστικός πρόεδρος του ΔΣ, Νίκος Στασινόπουλος, αμείφθηκε πέρυσι με 35.000 ευρώ.
Γιατί καθυστερεί τον Σκαραμαγκά η ΕΤΑΔ;
Εδώ και 10 ημέρες η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) έχει λάβει το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τη σύμβαση πώλησης του ακινήτου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Εντούτοις, η υπογραφή της σύμβασης δεν έχει μπει, παρά την πρόθεση της κυβέρνησης η εξυγίανση των Ναυπηγείων να προχωρήσει άμεσα. Αναφερόμαστε στο ακίνητο έκτασης 340 στρεμμάτων που στο παρελθόν φιλοξενήθηκαν χιλιάδες μετανάστες, στη συνέχεια διεκδίκησε ανεπιτυχώς προκειμένου να κάνει πλαζ (!) ο Δήμος Χαϊδαρίου και για το οποίο ο προτιμητέος επενδυτής (Γ. Προκοπίου) συμφώνησε να καταβάλει 37 εκατ. ευρώ για την αγορά του.
Η τράπεζα με το 0,5% NPLs και η ανακύκλωση χρήματος του… 1990
Κάτω από 0,5% κυμαίνεται το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPL) που χορηγήθηκαν με βάση τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας κατά την πανδημία, ενώ το 40% των χρημάτων έχει ήδη επιστραφεί από τις επιχειρήσεις που τα έλαβαν. Η κυκλικότητα των πόρων είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς με τα «παλιά» χρήματα (από τις αποπληρωμές των δανείων) χορηγούνται νέα δάνεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αναπτυξιακή τράπεζα της Γερμανίας Kfw χρησιμοποιεί ακόμη και σήμερα χρήματα από τα κεφάλαια με βάση τα οποία χορηγήθηκαν δάνεια κατά τη επανένωση της τότε Δυτικής και Ανατολικής Γερμανίας, το 1990!
Καλοκαιρινή βόμβα μεγατόνων για τους τραπεζικούς λογαριασμούς των φορολογουμένων
Κρατηθείτε, γιατί στις 7 Ιουνίου μπορεί να σκάσει δικαστική βόμβα μεγατόνων. Αυτήν την ημέρα το Συμβούλιο της Επικρατείας -η 7μελής Σύνθεση του Β’ Τμήματος- θα κρίνει εάν η εξέταση των δεδομένων των τραπεζικών λογαριασμών των φορολογουμένων αποτελεί συμπληρωματικό στοιχείο, το οποίο και εφαρμόζεται δυνάμει του ν. 3296/2004, που επιτρέπει τον επανέλεγχο από την αρμόδια αρχή της ακρίβειας φορολογικών δηλώσεων που έχουν περαιωθεί ως ειλικρινείς. Αν το ΣτΕ κρίνει θετικά, τότε άγνωστος αριθμός χρήσεων, που «έκλεισαν» με περαίωση, θα μπορέσουν να επανελεγχθούν, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για χιλιάδες επιχειρήσεις και επαγγελματίες…
Τα περίεργα πετρελαϊκά by pass των Γερμανών
Περίεργα by pass των Γερμανών. Η Transneft άρχισε να προμηθεύει πετρέλαιο από το Καζακστάν σε διαμετακόμιση μέσω Πολωνίας στη Γερμανία. Η άντληση προς την κατεύθυνση του σημείου «Adamova Zastava» (στα σύνορα Λευκορωσίας και Πολωνίας) ξεκίνησε στις 27 Φεβρουαρίου. Με τη σειρά της, η Kaz Trans Oil (μέρος της Kaz Munay Gas) ανέφερε ότι στις 25 Φεβρουαρίου «παρέδωσε 20.000 τόνους πετρελαίου Καζακστάν» στο σύστημα αγωγών πετρελαίου Transneft. Τον Δεκέμβριο του 2022 η εταιρεία Kaz Munay Gas έστειλε αίτηση για την ετήσια μεταφορά 1,2 εκατ. τόνων πετρελαίου μέσω των πετρελαιαγωγών της Transneft το 2023 για περαιτέρω παράδοση στη Γερμανία.
Σήμερα «κληρώνει» για την τιμή της βενζίνης
Μέχρι τώρα δεν δείχνουν να επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις -ή μήπως προσδοκίες;- κάποιων πρατηριούχων, ότι θα κάνουμε Πάσχα με βενζίνη στα 2 ευρώ. Η τιμή πανελλαδικά έχει «τσιμπήσει», όντως στα νησιά έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ εδώ και καιρό, αλλά η γενική εικόνα είναι ότι συγκρατείται κάτω από το 1,95 ευρώ κατά μέσο όρο. Από σήμερα θα φανεί αν θα ξεπεράσουμε σχετικά ανώδυνα το μίνι ράλι της διεθνούς τιμής του πετρελαίου ή αν θα δικαιωθούν οι Κασσάνδρες…
Τα 600 smart lockers του SHOPFLIX.gr
Τα smart lockers είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ πλατφορμών και εταιρειών, που εστιάζουν, πλέον, στην ταχύτητα και την ευκολία παράδοσης, η οποία δεν είναι πάντα εφικτή με τα… παραδοσιακά couriers. Το SHOPFLIX, σε συνεργασία με τα Clever Points και την Courier Center, εμπλουτίζει και ανανεώνει συνεχώς τις υπηρεσίες του, με στόχο να κάνει τις αγορές των πελατών μια μοναδική εμπειρία. Πλέον κάθε πελάτης του SHOPFLIX.gr μπορεί να παραλαμβάνει αλλά και να επιστρέφει την παραγγελία του εύκολα και άμεσα σε 600 επιλεγμένα σημεία, που θα βρει δίπλα στο σπίτι του, στη γειτονιά του ή στον χώρο εργασίας του, χωρίς να χρειάζεται να δεσμεύει το πρόγραμμά του.
Το συντηρητικό και το αισιόδοξο σενάριο για τον τουρισμό
Να ρίξει ελαφρώς τους πανηγυρικούς τόνους για τον φετινό τουρισμό επιχείρησε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, μιλώντας την προηγούμενη εβδομάδα στη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Τράπεζας της Ελλάδος. Ανέλυσε το συντηρητικό και το αισιόδοξο σενάριο για τα έσοδα του 2023 από τον τουρισμό. Συγκεκριμένα, το συντηρητικό σενάριο είναι τα έσοδα να κινηθούν στα επίπεδα της περσινής χρονιάς. Σύμφωνα με το αισιόδοξο, με το πρώτο τρίμηνο ίδιο με το 2019 και τα υπόλοιπα τρίμηνα με αυξήσεις 3%-5% (κυρίως λόγω ανάκαμψης του οδικού τουρισμού), μπορούμε να φτάσουμε μεταξύ 18.2-18.6 δισ., πλην της κρουαζιέρας, που το 2019 έφτασε τα 500 εκατ. και φέτος θεωρούμε πως μπορεί πάλι να φτάσει το νούμερο αυτό.
Στα θετικά, πάντως, καταγράφεται ότι ο αριθμός των διαθέσιμων θέσεων στα συστήματα αεροπορικών εταιρειών για τη θερινή σεζόν 2023 είναι 7% μεγαλύτερος από πέρυσι, χρονιά με ιστορικό υψηλό.