THEPOWERGAME
Σε εγρήγορση για την επάρκεια ρεύματος
– Οι τελευταίες παρεμβάσεις της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ για τους κινδύνους που εγκυμονούν για το ηλεκτρικό σύστημα οι μαζικές εντάξεις μονάδων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) προκάλεσαν τελικά την παρέμβαση της ΡΑΕ. Ο επικεφαλής της ομάδας διαχείρισης κρίσεων και αντιπρόεδρος της ΡΑΕ, Δημήτρης Φούρλαρης, έχει συγκαλέσει σήμερα σύσκεψη, με στόχο να συζητηθεί το θέμα της ευστάθειας του συστήματος εν όψει και του Πάσχα.
To bonding της Πειραιώς με τις ΜμΕ
– Ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις εγκαινιάζει η Τράπεζα Πειραιώς, μέσα από τη χθεσινή υπογραφή Memorandum με τη ΓΣΕΒΕΕ. Πέραν της πρωτοβουλίας, που ως αρχικό στάδιο έχει τη διευκόλυνση ένταξης των ΜμΕ στο ΕΣΠΑ, η Πειραιώς κάνει… bonding με τις ΜμΕ, που αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της πελατείας της. Μόνο πέρυσι η χρηματοδότηση των μικρομεσαίων από την τράπεζα έφτασε στο 33% του συνόλου των χορηγήσεων. Και αν συμπεριληφθούν και τα συγχρηματοδοτούμενα επενδυτικά εργαλεία, το ποσοστό αυτό φτάνει το 45%. Στη βάση αυτήν, η Πειραιώς σκέφτηκε τη ΜμΕ πελατεία της, με την οποία εγκαινιάζει μια ευρύτερη συνεργασία με αμοιβαία οφέλη για ένα σύνολο τραπεζικών εργασιών. Αυτό που λέμε… bonding.
Η TUI φέρνει 1,5 εκατ. Γερμανούς στην Ελλάδα
– Περισσότερες από τις μισές αεροπορικές θέσεις της TUI Γερμανίας για το 2023 αφορούν τα ελληνικά νησιά. Όπως ανακοίνωσε ο μεγάλος tour operator, με αφορμή την έναρξη του καλοκαιρινού πτητικού προγράμματος του αερομεταφορέα της TUI fly αυτήν την εβδομάδα, από τις περίπου 3 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις φέτος, περισσότερες από τις μισές αφορούν τα ελληνικά νησιά. Η Κρήτη και η Μαγιόρκα είναι οι προορισμοί με τις πιο συχνές πτήσεις της αυτό το καλοκαίρι, με 70 εβδομαδιαίες πτήσεις για καθέναν.
Οι εργάτες πιο δυσεύρετοι και από τους επενδυτές
– Σε υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας εξελίσσεται η έλλειψη εργατικού δυναμικού. Χαρακτηριστική είναι η άποψη που διατύπωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, σε πρόσφατη ομιλία του, ότι τα επόμενα χρόνια οι εργάτες θα είναι περισσότερο δυσεύρετοι ακόμη και από τους επενδυτές (με δεδομένο ότι έχουν δρομολογηθεί, κυρίως μέσω Ταμείου Ανάκαμψης, επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων)!
– Και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, αναγνωρίζει ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για το μέλλον της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας είναι η έλλειψη εργατικού δυναμικού στον τομέα των κατασκευών, τόσο στις οικοδομές όσο και στα μεγάλα έργα. Ανάλογη είναι η εικόνα και στον τουρισμό, αλλά και στον αγροτικό τομέα, και προφανώς αυτό θα είναι ένα από τα πρώτα θέματα που θα κληθεί να διαχειριστεί η νέα κυβέρνηση.
! Αποκαλυπτικά τα ποιοτικά στοιχεία της έκδοσης του 5ετούς ομολόγου. Το 89% των αγοραστών είναι «βαριά» χαρτοφυλάκια, δηλαδή τράπεζες, επενδυτικά funds, κεντρικές τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες και ταμεία. Ούτε στο υπουργείο Οικονομικών δεν περίμεναν τέτοιο γκελ. Όσο για την επικείμενη αξιολόγηση από την S&P στις 21 Απριλίου, κρατάνε χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών…
Οι πονηροί της εστίασης
– Στενό κορσέ ετοιμάζονται να φορέσουν η ΑΑΔΕ και το υπουργείο Οικονομικών στις επιχειρήσεις εστίασης. Από το καλοκαίρι γίνεται υποχρεωτική η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, έτσι ώστε να σταματήσουν οι «πονηροί» να βγάζουν χαρτάκι μόνο από το μηχανάκι και όχι από την ταμειακή. Όσοι εστιάτορες έχουν, μάλιστα, ταμειακή συνδεδεμένη με υπολογιστή, θα πρέπει να την καταργήσουν έως τον Οκτώβριο, αφού από τις εφόδους των ελεγκτικών υπηρεσιών έχουν εντοπιστεί ουκ ολίγες περιπτώσεις «πειράγματος» των λογισμικών για να… σβήνει ο τζίρος. Το κερασάκι στην τούρτα; Τελειώνουν οι πληρωμές με μετρητά στα delivery, καθώς θα υποχρεωθούν να έχουν φορητό POS…
Αίτημα για παράταση της επιδότησης στο πετρέλαιο θέρμανσης
– Παράταση για έναν ακόμα μήνα της ειδικής επιδότησης στο πετρέλαιο θέρμανσης ζητούν οι έμποροι καυσίμων από το υπουργείο Οικονομικών. Σίγουρα με τέτοιες θερμοκρασίες είναι μάλλον δύσκολο κάποιοι να ψηθούν να βάλουν τώρα πετρέλαιο, αλλά από την άλλη ουδείς μπορεί να εγγυηθεί ότι τον Οκτώβριο η τιμή του πετρελαίου θα είναι στο σημερινό επίπεδο, δηλαδή γύρω στο 1,15 ευρώ. Το μπαλάκι τώρα στο οικονομικό επιτελείο, που σίγουρα δεν μπορεί να φοβάται το ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος.
! Κόπηκε πέρυσι η ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυκόνου – Πάτμου και οι κάτοικοι (και οι επιχειρηματίες) του «νησιού της Αποκάλυψης» διαμαρτύρονται. Να μπει, λένε, η γραμμή στις άγονες, για να πάρει επιδότηση και να επανέλθει. Προφανώς, στοχεύουν σε αυτούς που πηγαίνουν στη Μύκονο για ξεσάλωμα και μετά θέλουν να πάνε στην Πάτμο για να συγχωρεθούν οι αμαρτίες τους… Από πλευράς brand positioning, είναι μια καλή στρατηγική!