THEPOWERGAME
Η απόβαση του Γκριμάλντι στο Ηράκλειο
Με τη συμμετοχή του ίδιου του Εμανουέλε Γκριμάλντι έγινε η επίσκεψη των στελεχών του Ομίλου Grimaldi στο λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης, εν όψει του διαγωνισμού πώλησης του 67% των μετόχων του λιμένα.
Η κίνηση αυτή υπογραμμίζει το ενδιαφέρον του ιταλικού ομίλου για το κρητικό λιμάνι και, με δεδομένο ότι για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας πραγματοποίησε μια μεγάλη ρελάνς, φαίνεται να βάζει πλώρη και για το κρητικό λιμάνι. Σημειώνεται ότι ο όμιλος Grimaldi είναι ο μεγαλύτερος χρήστης του λιμένα σήμερα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Ηγουμενίτσα. Όσον αφορά την υποβολή των προσφορών για τον λιμένα Ηρακλείου, όλα δείχνουν ότι η προγραμματισμένη για τις 31 Μαρτίου υποβολή δεσμευτικών προσφορών θα μετατεθεί για μετά το Πάσχα.
Η ερευνητική γεώτρηση της Energean στα Ιωάννινα
– Ένα βήμα πιο κοντά έρχεται η ερευνητική γεώτρηση της Energean στη χερσαία περιοχή των Ιωαννίνων, καθώς την Τρίτη το Δημοτικό Συμβούλιο Ζίτσας Ιωαννίνων γνωμοδότησε θετικά για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων. Θετικά είχε γνωμοδοτήσει την περασμένη Παρασκευή η Επιτροπή Χωροταξίας και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου. Ο τεχνικός σύμβουλος και αντιπρόεδρος της Energean στην Ελλάδα, Κων/νος Νικολάου, δήλωσε χθες στο Power & Gas Forum πως ο όμιλος προωθεί επενδύσεις 2,5 δισ. δολαρίων στη Μεσόγειο, με επίκεντρο το κοίτασμα Έψιλον στην Ελλάδα, τα οικόπεδα ΝΕΑ/ΝΙ στην Αίγυπτο, τα κοιτάσματα Καρίς και Τανίν στο Ισραήλ και το κοίτασμα Κασσιόπη στην Ιταλία.
Το άλλοθι της Hellenic Train
– Δεν άφησε πολλά περιθώρια παρερμηνείας ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, στην προχθεσινή συνέντευξή του. «Θα συζητήσουμε με την Hellenic Train και την ιταλική κυβέρνηση για μια καλύτερη συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επενδύσουμε στον ελληνικό σιδηρόδρομο», τόνισε. Είναι εμφανές, όπως έχει επισημάνει και στο παρελθόν το powergame.gr, πως η κατάντια του ΟΣΕ χρησιμοποιείται ως άλλοθι από την Hellenic Train, για να καθυστερήσει επενδύσεις και να βελτιώσει τις υπηρεσίες της. Τώρα πρέπει να βρεθεί ένα νέο σημείο ισορροπίας, με νέες, εκατέρωθεν, δεσμεύσεις, αν θέλουμε να αναστηθεί πραγματικά ο σιδηρόδρομος.
Οι εκλογές και η λειτουργία της αγοράς τις Κυριακές
– Την Κυριακή των Βαΐων (9 Απριλίου), όπως προβλέπει η νομοθεσία, θα είναι ανοιχτά -και φέτος- τα εμπορικά καταστήματα, καθώς τελικά δεν χρειάστηκε να επισπευσθεί κατά μία εβδομάδα η κυριακάτικη λειτουργία της αγοράς, όπως προέβλεπε ο σχεδιασμός της κυβέρνησης στην περίπτωση που οι εκλογές θα διεξάγονταν μία εβδομάδα πριν από το Πάσχα.
Με τις εκλογές να τοποθετούνται 21 ή (έστω) 28 Μαΐου, Κυριακές που τα καταστήματα είναι ούτως ή άλλως κλειστά, το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στις δεύτερες εκλογές, στις αρχές Ιουλίου. Εάν οι κάλπες στηθούν 2 ή (έστω) 9 Ιουλίου, και πάλι τα εμπορικά καταστήματα είναι κλειστά. Στις 16 Ιουλίου θα είναι, όμως, ανοιχτά, καθώς στις 10 Ιουλίου ξεκινούν (δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου, κατά τη νομοθεσία) οι θερινές εκπτώσεις κι η αγορά είναι ανοιχτή την πρώτη Κυριακή της περιόδου των εκπτώσεων. Είναι κι αυτή μια παράμετρος που λαμβάνεται υπ’ όψιν στον εκλογικό σχεδιασμό, δεδομένου ότι έμποροι και εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν ανεμπόδιστα τη δυνατότητα να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα.
! Πρόταση- βόμβα έβαλαν στο τραπέζι οι Γερμανοί κι αν «περάσει» από τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, θα γίνει χαμός. Ως γνωστόν, το FDP είναι ο τρίτος εταίρος στον κυβερνητικό συνασπισμό. Το FDP, που μπλοκάρει, λοιπόν, την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, αντιπροτείνει την αύξηση της τιμής των εκπομπών ρύπων από βενζίνη και πετρέλαιο και τη δημιουργία ενός μηχανισμού που θα επιστρέφει τη διαφορά στους πολίτες. Αν περάσει αυτή η πρόταση, θα εκτοξεύσει τη σχετική επιβάρυνση στη βενζίνη από τα 8,4 λεπτά στα 28 λεπτά ανά λίτρο!
Ποδαρικό με το δεξί για τον τουρισμό
– Για όσους εξακολουθούν να αμφιβάλλουν για το ότι η φετινή τουριστική σεζόν θα σπάσει όλα τα κοντέρ, τους παραθέτουμε δύο, τρία νέα στοιχεία, απολύτως ενδεικτικά του τι πρέπει να περιμένουμε στη συνέχεια. Τον Ιανουάριο, λοιπόν, οι τουριστικές εισπράξεις ήταν αυξημένες κατά 72% από πέρυσι, ενώ η κίνηση στο πρώτο δίμηνο του έτους σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας ήταν 64,4% πάνω από πέρυσι και 2,5% πάνω από το 2019. Αν συνεχίσουμε έτσι, τα 20 δισ. ευρώ μοιάζουν λίγα…
Οι περιζήτητες καμαριέρες και η λύση στο πρόβλημα
– Παρατηρώντας τις ειδικότητες όπου σημειώνονται οι περισσότερες ελλείψεις σε προσωπικό στα ξενοδοχεία, βλέπουμε ότι οι περισσότερες από αυτές αφορούν προσωπικό σχεδόν ανειδίκευτο. Καμαριέρες, σερβιτόροι, βοηθοί σερβιτόρου και λαντζέρηδες αναζητούνται μετ’ επιτάσεως από τους ξενοδόχους όλης της χώρας. Σε πρόσφατο σχετικό πάνελ συζήτησης σε μεγάλο συνέδριο του τουριστικού χώρου, επιχειρηματίες από την εστίαση και τον τουρισμό γκρίνιαζαν ότι οι πλατφόρμες διανομής τούς παίρνουν τους εργαζομένους. Στο ερώτημα γιατί συμβαίνει αυτό, η απάντηση από τους ίδιους τους επιχειρηματίες ήταν αφοπλιστική: «Γιατί πληρώνουν καλύτερα και δουλεύουν όποτε θέλουν». Μήπως η απάντηση αυτή «δείχνει» και τη λύση στο πρόβλημα; Λέω τώρα…
! Η πλειονότητα του σύγχρονου εργατικού δυναμικού επιθυμεί ευελιξία. Έρευνες τονίζουν ότι το να υπαγορεύονται οι ώρες γραφείου από τις εταιρείες τις θέτει σε μειονεκτική θέση στην ανταγωνιστική αγορά για τα ταλέντα. Ενδεικτική είναι η νέα έρευνα της IWG, σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες που επιβάλλουν στους εργαζόμενους τους να δουλεύουν από το γραφείο στο μέλλον θα αποτελούν εξαίρεση. Όσο για εκείνους τους εργοδότες που σκέπτονται όπως παλιά, η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ότι σχεδόν το 50% των εργαζομένων θα παραιτούνταν αν τους ζητούσαν να επιστρέψουν στο γραφείο πέντε ημέρες την εβδομάδα.