Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Τα πρόστιμα σε ιδιοκτήτες οικοπέδων, τα ατυχήματα στον ΟΛΠ, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και του αφορολόγητου

Πρόστιμα σε ιδιοκτήτες οικοπέδων

– Πολλά και διάφορα περιλαμβάνονται στις δύο τροπολογίες που κατατέθηκαν στο περίφημο πολυνομοσχέδιο για τη νέα ρυθμιστική αρχή αποβλήτων, υδάτων και ενέργειας. Μεταξύ άλλων, γίνεται και πιο αυστηρή η νομοθεσία για όσους έχουν οικόπεδα εντός αστικού ιστού και εξοχικά στις παρυφές των πόλεων και δεν φροντίζουν να καθαρίσουν τα αγριόχορτα. Η αδιαφορία τέτοιων ιδιοκτητών κοστίζει ακριβά, όπως γνωρίζουμε από τις καλοκαιρινές φωτιές. Έτσι, με τροπολογία προβλέπεται ελάχιστο πρόστιμο 200 ευρώ για όσους δεν καθαρίζουν τα οικόπεδά τους. Το πρόστιμο επιβάλλει ο τοπικός δήμος. Διατηρείται και η πρόβλεψη για πρόστιμο μισό ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο οικοπέδου, αλλά το λιγότερο που μπορεί να πληρώσει ο αδιάφορος ιδιοκτήτης, μισθωτής κ.ά. είναι το 200άρι. Αν δεν καθαριστεί το οικόπεδο μετά το πρόστιμο, τότε αναλαμβάνει αυτεπάγγελτα ο δήμος. Για τους περιφραγμένους χώρους ζητείται πρώτα αξιολόγηση κινδύνου από την Πυροσβεστική και, αν θεωρηθεί πως απαιτείται καθαρισμός, τότε και πάλι επεμβαίνει ο δήμος.

Η αναθεώρηση του «Ελλάδα 2.0» και οι μεταρρυθμίσεις

– Το παράθυρο ευκαιρίας που δίνει το Ταμείο Ανάκαμψης για τη χρηματοδότηση μεταρρυθμίσεων σκοπεύει να αξιοποιήσει έτι περαιτέρω η κυβέρνηση, εμπλουτίζοντας το υφιστάμενο πρόγραμμα που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0». Το καινούργιο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, με αιχμή σε συγκεκριμένους τομείς του κράτους, εκπονείται ήδη και θα τεθεί υπ’ όψιν των Ευρωπαίων εταίρων, έτσι ώστε να ενσωματωθούν στο «Ελλάδα 2.0» κατά την αναθεώρησή του, προκειμένου η υλοποίηση των (νέων) μεταρρυθμίσεων να συνδεθεί (ορόσημα) με τις μελλοντικές πληρωμές από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η λογική των αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων συνοψίζεται στην εξής φράση: «Οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται με πολιτική επιβολή, χωρίς επαρκή χρηματοδότηση, είναι τελικά λιγότερες και παρουσιάζουν υψηλό κίνδυνο ανατροπής. Αντίθετα, οι μεταρρυθμίσεις με χρηματοδότηση είναι περισσότερες στον δεδομένο πολιτικό χρόνο, με πολύ μικρότερες πιθανότητες ανατροπής, διότι οι πόροι δίνουν τη δυνατότητα σύμπτυξης επαρκών συμμαχιών, ώστε οι μεταρρυθμίσεις να μην ανατραπούν».

Αύξηση εργατικών ατυχημάτων στον ΟΛΠ

– Μεγάλη αύξηση σημειώθηκε στα εργατικά ατυχήματα στον ΟΛΠ μέσα στο 2022. Καταγράφηκαν συνολικά 38 ατυχήματα, από 28 που ήταν το 2021. Σημειώθηκε, δηλαδή, αύξηση 35%. Από τα ατυχήματα που καταγράφηκαν μέσα στη χρονιά, τα 17 ήταν εργατικά (+54% σε σχέση με το 2021) και τα 21 παθολογικά (+23%). Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι είχαμε 114 διακομιδές ανθρώπων από τον ΣΕΜΠΟ (+25%) και 19 διακομιδές από το Πέραμα (Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη), από 22 που ήταν το 2021. Ήταν και ο μόνος χώρος εργασίας που σημειώθηκε υποχώρηση μεγεθών όσον αφορά την ασφάλεια εργαζομένων.

Ο μετεκλογικός οικονομικός σχεδιασμός

– Άρχισε να ξετυλίγεται ο μετεκλογικός οικονομικός σχεδιασμός και, απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε, οι αλλαγές στους δημοσιονομικούς κανόνες και το νέο κριτήριο των «καθαρών» δαπανών καθιστούν απαγορευτικές τις ακροβασίες. Κοινώς, δεν θα είναι δυνατές οι φοροελαφρύνσεις που θα βασίζονται απλώς και μόνο σε υπερβάσεις εσόδων. Τουτέστιν, όλα θα πρέπει να είναι μετρημένα εκ των προτέρων. Και κάπως έτσι καθίστανται πιο ασφαλείς δημοσιονομικά οι μειώσεις ασφαλιστικών εισφορών και οι αλλαγές στη φορολογική κλίμακα (π.χ. αύξηση του αφορολόγητου), σε σχέση με τις μειώσεις στους συντελεστές ΦΠΑ.  

Οι παγίδες… θανάτου για τις τράπεζες

– Από ασφαλές καταφύγιο, τα κρατικά ομόλογα μετατρέπονται σε παγίδες «θανάτου»  για τις τράπεζες που έχουν υπερβολική έκθεση. Η αλήθεια είναι ότι οι ευρωπαϊκές εποπτικές Αρχές έχουν βάλει «κόφτη» στις ευρωπαϊκές τράπεζες, αλλά όταν δεν υπάρχουν αντίστοιχοι περιορισμοί στις αμερικανικές τράπεζες, οι κανόνες στη Γηραιά Ήπειρο μοιάζουν δώρον άδωρον. Το μόνο σίγουρο είναι ότι, πέρα από τα προφανή χρηματιστηριακά παιχνίδια, οι αγορές δεν έχουν πειστεί ακόμα ότι δεν υπάρχει κίνδυνος διάχυσης της τραπεζικής κρίσης, έστω από ατύχημα.

Ο στόχος για τους έμμεσους φόρους

Φόρους 55,2 δισ. ευρώ θα πρέπει να εισπράξουν οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ στη διάρκεια της χρονιάς. Αυτό είναι το πλάνο των στόχων που έθεσε το υπουργείο Οικονομικών κι έχει ενδιαφέρον το ότι τα 29,3 δισ. ευρώ από αυτά αφορούν έμμεσους φόρους, δηλαδή ΦΠΑ και Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης. Για να το κάνουμε λιανά, πρόκειται για εισπράξεις που θα έρθουν κι από την προσδοκώμενη ανάπτυξη της οικονομίας, αλλά κι από την αποτελεσματική εποπτεία της αγοράς, δηλαδή από την αντιμετώπιση φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Κι επειδή τα λεφτά είναι πολλά, στην ΑΑΔΕ ετοιμάζονται για ελέγχους νέου τύπου, με την αξιοποίηση όλων των νέων ηλεκτρονικών «εργαλείων».

! Πάνω από επτά στα 10 μέλη του Ελληνικού Πάνελ Οικονομολόγων υποστηρίζουν τη θέσπιση της υποχρεωτικής ασφάλισης των κατοικιών έναντι φυσικών καταστροφών, όπως οι σεισμοί, οι πυρκαγιές, οι πλημμύρες, στη χώρα μας. Το υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο, ωστόσο έχει αφήσει ορθάνοικτο το παράθυρο για φοροκίνητρα, όπως η έκπτωση φόρου για ασφαλιστικές δαπάνες, η οποία καταργήθηκε επί μνημονίων. 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!