THEPOWERGAME
H διέξοδος της Hellenic Train
Στη μεγάλη ποσότητα χαρτιού που κατατέθηκε την Τετάρτη στα πρακτικά της Βουλής, κατά τη συζήτηση για την Τραγωδία των Τεμπών, δεν εντοπίσαμε χρυσάφι! Μάλιστα, όποιος διαβάσει την αλληλογραφία για τη σύμβαση 717 (σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση) θα μπερδευτεί ακόμα περισσότερο. Πιθανώς θα καταλάβει πως ακόμα και ένας καλόπιστος παρατηρητής χάνεται σε μια θύελλα λέξεων. Το ενδιαφέρον είναι να δούμε μέχρι πότε θα τη βγάζουν καθαρή οι φίλοι μας της Hellenic Train, οι οποίοι κρύβονται πίσω από την ανυποληψία του ΟΣΕ. Κάποια στιγμή θα πρέπει και αυτοί να κάνουν κάποια σοβαρή επένδυση. Εκτός και αν ισχύουν οι φήμες περί αναζήτησης άλλης διεξόδου, οι οποίες κυκλοφορούσαν προ της τραγωδίας.
Στα 204,2 εκατ. το τίμημα πώλησης της Betano
Κέρδη 181 εκατ. ευρώ κατέγραψε ο ΟΠΑΠ στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 από την πώληση της συμμετοχής του 36,75% στην Kaizen Gaming. Αγοραστής της συμμετοχής ήταν η μητρική του εταιρεία, η Allwyn Entertainment, ενώ η συμμετοχή αυτή αφορά το χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων της Kaizen Gaming σε όλες τις άλλες χώρες, πλην Ελλάδος και Κύπρου. Στις δύο τελευταίες οι δραστηριότητες είναι γνωστές με το brandname Stoiximan και έχουν αποκτηθεί πλειοψηφικά από τον ΟΠΑΠ. Το τίμημα πώλησης του 36,75% της Kaizen (Betano), σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2022, καθορίστηκε τελικά σε 204,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 74,2 εκατ. ευρώ ήδη εισπράχθηκαν από τον ΟΠΑΠ μέσα στο 2022, ενώ παραμένουν απαιτητά 130 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το 2018 ο ΟΠΑΠ απέκτησε το 36,75% της Kaizen αντί 50 εκατ. ευρώ, ενώ τώρα έχει συμφωνήσει να εισπράξει 204,2 εκατ. ευρώ και μάλιστα όχι για το σύνολο των δραστηριοτήτων που απέκτησε (Stoiximan+Betano), αλλά το δεύτερο μέρος αυτών (Betano). Με άλλα λόγια, ο ΟΠΑΠ εισέπραξε πέντε χρόνια αργότερα 8-9 φορές το τίμημα που κατέβαλε το 2018.
Πρόγευμα στις Κάννες με μενού επενδύσεις στην Ελλάδα
Πρόγευμα εργασίας με συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών διεθνών εταιρειών στους τομείς του real estate και της φιλοξενίας διοργάνωσαν η Entreprise Greece και η Deloitte στις Κάννες, όπου πραγματοποιείται η έκθεση MIPIM, το σημαντικότερο εκθεσιακό γεγονός στον τομέα του real estate διεθνώς. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, υπήρξαν επαφές μεταξύ στελεχών διεθνών επενδυτικών οίκων και εξειδικευμένων ελληνικών εταιρειών, ενώ ο CEO της Entreprise Greece, Μαρίνος Γιαννόπουλος, ανέδειξε στην τοποθέτησή του τις σημαντικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά για τους έξυπνους επενδυτές. Συμπέρασμα; Το επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα παραμένει ισχυρό.
! Στην Αλεξανδρούπολη θα βρεθεί σήμερα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να συζητήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης του λιμανιού. Το πρώτο έργο, προϋπολογισμού γύρω στα 20 εκατ. ευρώ (ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο για ένα περιφερειακό λιμάνι), αφορά παρεμβάσεις στη χερσαία ζώνη και έργα εκβάθυνσης. Μετά την απόφαση ακύρωσης του διαγωνισμού πώλησης του 67%, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει την επιτάχυνση των έργων, στο πλαίσιο και της συμφωνίας με ΗΠΑ για χρήση τμήματος του λιμανιού.
Κλατάρουν οι υπεύθυνοι κυβερνοασφάλειας
Με το φαινόμενο του burning out έρχονται αντιμέτωποι σήμερα οι εργαζόμενοι στην κυβερνοασφάλεια. Ειδικά τα στελέχη που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης σχετικές με την ψηφιακή ασφάλεια φαίνεται ότι βρίσκονται… με την πλάτη στα σχοινιά. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία ερευνών Gartner προβλέπει ότι σχεδόν οι μισοί ηγέτες κυβερνοασφάλειας θα αλλάξουν δουλειά μέχρι το 2025. Μάλιστα, το 25% των υπευθύνων κυβερνοασφάλειας θα ασκήσει διαφορετικούς ρόλους εξ ολοκλήρου, λόγω στρες στον χώρο εργασίας. «Οι επαγγελματίες της κυβερνοασφάλειας αντιμετωπίζουν μη βιώσιμα επίπεδα άγχους», αναφέρει η εταιρεία.
– Προβλέπει δε ότι μέχρι το 2025 η έλλειψη ταλέντου ή η ανθρώπινη αποτυχία θα ευθύνονται για περισσότερα από τα μισά σημαντικά περιστατικά στον κυβερνοχώρο. Ειδικά ο ανθρώπινος παράγοντας δείχνει να παίζει κορυφαίο ρόλο, δημιουργώντας αδύναμους κρίκους στην περίμετρο ασφαλείας των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την Gartner, το 69% των εργαζομένων έχει παρακάμψει τις οδηγίες για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο της εταιρείας του τους τελευταίους 12 μήνες.
! Οι ρυθμίσεις οφειλών χάθηκαν μέσα στον θόρυβο και τη σκόνη που σήκωσε η «βόμβα» της Credit Suisse. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δεν θα αξιοποιήσουν την ευκαιρία για να πάρουν βαθιά ανάσα. Αν όλα πάνε καλά, η πλατφόρμα για τις αιτήσεις θα ανοίξει προς το τέλος του μήνα ή στις αρχές Απριλίου και αναμένεται κοσμοσυρροή.
Στο μισό το περσινό έλλειμμα
«Αν δεν είχαμε την ενεργειακή κρίση, η ανάπτυξη τον προηγούμενο χρόνο θα είχε φτάσει το 8%», έλεγε αρμόδια κυβερνητική πηγή, με φόντο τα νέα στοιχεία του Προϋπολογισμού και τις προβολές που δείχνουν ότι, αφενός το περσινό έλλειμμα έκλεισε κοντά στο 1% -δηλαδή σχεδόν στα μισά από τις αρχικές εκτιμήσεις-, αφετέρου η φετινή ανάπτυξη θα ξεπεράσει κατά πολύ το 1,8%. Για να το κάνουμε λιανά, αν δεν είχε σκάσει η τραπεζική κρίση -που κανείς δεν ξέρει πώς μπορεί να εξελιχθεί- το υπουργείο Οικονομικών ήταν έτοιμο να αναθεωρήσει την αρχική εκτίμηση τουλάχιστον στο 2%.
Το δίλημμα για τις επιδοτήσεις στο ρεύμα
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εξελίξεις στο πεδίο της ενέργειας έχουν επαναφέρει τα χαμόγελα -έστω συγκρατημένα- στο οικονομικό επιτελείο. Η τιμή του πετρελαίου έχει βουτήξει στα επίπεδα του Δεκεμβρίου του 2021, ενώ το φυσικό αέριο κινείται προς τα 40 ευρώ. Πέρα από την «ανακούφιση» στο εμπορικό έλλειμμα, οι θετικές επιπτώσεις στο ΑΕΠ είναι δεδομένες. Από την άλλη πλευρά, στο οικονομικό επιτελείο δεν αισθάνονται έτοιμοι να ανακοινώσουν τι θα γίνει με τις ενεργειακές επιδοτήσεις μετά τον Ιούνιο, οπότε κι εκπνέει η ισχύς του Μηχανισμού. Στο καλό σενάριο, οι τιμές του ρεύματος θα έχουν πέσει τόσο, που δεν θα χρειάζεται επιδότηση. Στο κακό σενάριο, οι επιδοτήσεις θα συνεχιστούν, αλλά δεν είναι ακόμα σαφές με ποιον τρόπο και σε ποιους.
Οι Έλληνες αγαπούν το YouTube
Φανατικούς των social media έκανε τους Έλληνες η πανδημία. Τα τελευταία χρόνια, αλλά ειδικά μετά την πανδημική κρίση, τα κοινωνικά δίκτυα παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση, τόσο στη χρήση, όσο και στη δημοτικότητά τους στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, εννέα στους 10 Έλληνες έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ στα social media. Και κατά δήλωσή τους αφιερώνουν στα social τους συνειδητό χρόνο 1,5 ώρα την ημέρα. Επίσης κατά δήλωσή τους, ακολουθούν στα social κατά μέσο όρο 12,3 «influencers» καθημερινά. Χέρι-χέρι με τη χρήση των social media πηγαίνει και η χρήση βίντεο, με το 63% των Ελλήνων να καταναλώνουν περιεχόμενο βίντεο κάθε μέρα και μάλιστα πολλές φορές την ημέρα, για να ψυχαγωγηθούν, να εμπνευστούν, να πάρουν χρήσιμες πληροφορίες. Πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων είναι το YouTube, ενώ ακολουθούν το Instagram και το TikTok.