THEPOWERGAME
Τα «χρυσά» δρομολόγια των ΚΤΕΛ
Ξεπερνά και το 100% κατά περιπτώσεις η αύξηση της επιβατικής κίνησης στα υπεραστικά ΚΤΕΛ των νομών που εξυπηρετούνταν μέσω (και) του σιδηροδρόμου. Η αναστολή των δρομολογίων των τρένων, ως συνέπεια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και των επαναλαμβανόμενων απεργιών των σιδηροδρομικών, έχει εκτοξεύσει τη ζήτηση για τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ, που είναι πλέον το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς σε περιοχές όπως η Θεσσαλία, η Κεντρική Μακεδονία (εξαιρουμένου φυσικά του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης), η Φθιώτιδα και η Βοιωτία. Είναι τέτοια η ζήτηση, που σε δρομολόγια στα οποία μέχρι πρότινος ένα λεωφορείο ήταν υπεραρκετό, τώρα επιστρατεύονται δύο ή και τρία λεωφορεία για να καλύψουν την αυξημένη κίνηση. Το ερώτημα είναι πώς θα καλυφθεί η αυξημένη κίνηση, τόσο την περίοδο του Πάσχα, όσο και μετά -και μέχρις ότου επανέλθει στην κανονικότητα η κυκλοφορία των τρένων-, όταν η τουριστική κίνηση, ειδικά φέτος, είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Σπίτι μου, σπιτάκι μου
Διογκούμενη βαίνει η ζήτηση για την ασφάλιση σπιτιού στην Ελλάδα. Αν και η πλειονότητα των κατόχων ασφαλιστηρίων κατοικίας είναι δανειολήπτες που ασφαλίζουν το σπίτι τους επειδή τους υποχρεώνει η τράπεζα, η κλιματική αλλαγή, τα ακραία φυσικά φαινόμενα και οι ολοένα μεγαλύτερες πυρκαγιές των τελευταίων χρόνων έχουν οδηγήσει σε αύξηση των αναζητήσεων για ασφάλειες σπιτιού, ιδίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Σύμφωνα με στοιχεία της υπηρεσίας σύγκρισης και αγοράς ασφαλιστικών προϊόντων insurancemarket, το 2022 στην ασφάλιση σπιτιών παρατηρήθηκε ότι περισσότερα από τα μισά συμβόλαια κατοικίας που εκδόθηκαν αφορούν κατοικίες στην Αττική. Ειδικότερα, η Αττική συγκέντρωσε το 57% των ασφαλιστηρίων συμβολαίων κατοικίας, ενώ ακολούθησαν η Θεσσαλονίκη με 10,85%, η Αχαΐα με 2,6%, η Κορινθία με 2% και η Μαγνησία με 1,98% των συμβολαίων .
Όλη η Ελλάδα κάνει like
Φανατικοί των social media είναι πλέον οι Έλληνες, αφιερώνοντας -κατά μέσο όρο- 1,5 ώρα την ημέρα στα κοινωνικά δίκτυα. Μάλιστα, το Facebook, το Instagram, το Twitter και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι πια ενασχόληση μόνο των πιτσιρικάδων ή των 30άρηδων, αλλά και των μεγαλύτερων ηλικιακά Ελλήνων. Σύμφωνα με στοιχεία της Focus Bari, οι Έλληνες χρήστες ηλικίας 55 έως 64 ετών αφιερώνουν κατά μέσο όρο στα social media 69 λεπτά ημερησίως. Στις ηλικίες 45-54 ο αντίστοιχος χρόνος είναι 71 λεπτά την ημέρα, ενώ όσο μειώνονται οι ηλικιακές ομάδες, τόσο αυξάνεται η καθημερινή χρήση των social media. Για παράδειγμα, οι νέοι μεταξύ 16 και 24 ετών περνούν σχεδόν δύο ώρες της ημέρας τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ στις ηλικίες 25-34 ετών ο αντίστοιχος καθημερινός χρόνος ενασχόλησης είναι 100 λεπτά.
Ανεβάζει ταχύτητα το τουριστικό ρεύμα
Οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού για το τρέχον έτος παραμένουν ευοίωνες, παρά τις συνεχιζόμενες πληθωριστικές πιέσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη και την αβεβαιότητα λόγω του πολέμου, που εξακολουθεί να μαίνεται στην επικράτειά της. Όπως σημειώνει σε ειδικό report η Alpha Bank, οι αρχικές ενδείξεις είναι ιδιαίτερα θετικές, καθώς το πρώτο δίμηνο του έτους οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν κατά 4,3% περισσότερες από τις αντίστοιχες του 2019, ενώ, σύμφωνα με στοιχεία της Fraport για τον Ιανουάριο, οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ήταν κατά 0,8% περισσότερες σε σύγκριση με αυτές του Ιανουαρίου του 2019. Επιπρόσθετα, από τις αρχές του έτους μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου οι προκρατήσεις ξενοδοχείων στη χώρα μας ξεπερνούν τις αντίστοιχες του 2019, ενώ, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Τουρισμού, οι προκρατήσεις τον Ιανουάριο υπερέβησαν κατά 20% τις αντίστοιχες του Ιανουαρίου του 2019.
Πλησιάζει η επόμενη έξοδος στις αγορές
Ως δοκιμαστική της επόμενης έκδοσης ομολόγου θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τη χθεσινή έκδοση των ετήσιων εντόκων γραμματίων. Στην πραγματικότητα, το ελληνικό Δημόσιο θα αντλήσει 1 δισ. ευρώ με απόδοση 3,75%, όταν στις 7 Δεκεμβρίου είχαμε ανακυκλώσει αντίστοιχο ποσό με 2,73%. Η έξοδος στις αγορές, είτε με κανονική έκδοση, είτε με reopening, δεν θα αργήσει και αυτό που επισημαίνεται αρμοδίως είναι ότι όσο «καλυπτόμαστε» από τα swap rates που έχουν γίνει τις ημέρες των… παχιών αγελάδων, δεν μας τρομάζουν οι «φουσκωμένες» αποδόσεις.
! Με ρυθμό ανάπτυξης 3,5% υπολογίζεται ότι θα κινηθεί η ελληνική αγορά καλλυντικών το 2023, η οποία πρωταγωνιστεί στην αύξηση πωλήσεων στα φαρμακεία. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος φαρμακείων- καλλυντικών τον Δεκέμβριο ήταν αυξημένος 17,4% και σε όρους «καθαρών» πωλήσεων (όγκος) 8,8%.