THEPOWERGAME
Τεράστιες αποκλίσεις τιμών στο ίδιο προϊόν
Η ενασχόληση των καταναλωτών με την ειδική πλατφόρμα e-katanalotis ανέδειξε μια ακόμα πτυχή της εγχώριας αγοράς τροφίμων. Το ίδιο ακριβώς συσκευασμένο προϊόν μπορεί να πωλείται με απόκλιση 40 λεπτών από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ και να μην τρέχει κάστανο. Και, για να μην αοριστολογούμε, ένα πακετάκι μακαρόνια Νο 6 γνωστής φίρμας βρέθηκε να πωλείται από 0,74 ευρώ έως 1,24 ευρώ.Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε το πώς και το γιατί…
Μαθήματα καλαθοπλεκτικής, «πονοκέφαλος» για τα σούπερ μάρκετ
Τη ξεχασμένη τέχνη του καλαθοποιού κλήθηκαν να αναγεννήσουν οι υπεύθυνοι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για χάρη του «καλαθιού του νοικοκυριού». Στο τέλος της πρώτης ημέρας, αν θα έπρεπε να βαθμολογήσουμε τους συμμετέχοντες, η βαθμολογία θα ξεκινούσε από το μηδέν και θα έφτανε έως το οκτώ με άριστα το δέκα. Για παράδειγμα, κάποιοι δεν έπιασαν το νόημα του «καλαθιού», ότι βάζουμε το φθηνότερο προϊόν από τα επιλεγμένα είδη, και έτσι βορειοελλαδίτικη αλυσίδα τοποθέτησε επώνυμη φέτα αξίας 4,90 ευρώ, όταν διέθετε ως επιλογή επίσης επώνυμη φέτα ίδιου μεγέθους και συσκευασίας προς 4,52 ευρώ, ενώ ηλεκτρονική αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην πρώτη της προσπάθεια τοποθέτησε στο καλάθι φρέσκο γάλα αξίας 1,89 ευρώ, όταν όλοι οι ανταγωνιστές κινήθηκαν λίγο πάνω από το 1 ευρώ.
– Κάποιοι έπαιξαν έξυπνα, δημιουργώντας μεικτά καλάθια με ισχυρά brands σε πραγματικά μειωμένες τιμές και private label και κάποιοι άλλοι εκ του ασφαλούς με ένα λιτό καλάθι με τα φθηνότερα των private labels. To αν το πείραμα του υπουργείου θα έχει επιτυχία θα το μάθουμε τις επόμενες ημέρες, από την κίνηση που θα παρουσιάσουν τα προϊόντα που προβλήθηκαν, και αντίστοιχα από το αν θα παρουσιάσουν πτώση τα ανταγωνιστικά τους. Για τις αλυσίδες που η όλη διαδικασία είναι ένας παραπάνω «πονοκέφαλος» -σήμανση, συμφωνίες με προμηθευτές, επάρκεια προϊόντων- η επιτυχία ή όχι του μέτρου θα φανεί επίσης το επόμενο διάστημα, από το πόσο θα βελτιώσουν τις προσφορές τους ή θα μείνει ένα «καλάθι» που θα… σέρνεται.
Χοντρό παιχνίδι με τις τιμές των τουριστικών πακέτων
Μετ’ εμποδίων οι διαπραγματεύσεις των ξενοδόχων για την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΞ, Γρηγόρη Τάσιο, υπήρξε, κατά μέσο όρο, μια αύξηση τιμών στη σύναψη συμβολαίων μεταξύ ξενοδόχων και tour operators, κατά 10%. Ουσιαστικά, όμως, πρόκειται για μια τιμαριθμική προσαρμογή, η οποία δεν είναι πραγματικά η ουσία της αύξησης της τιμής όπως αναφέρθηκε. Το χοντρό παιχνίδι -ως ήταν αναμενόμενο- γίνεται από τους μεγάλους «παίκτες» της αγοράς…
! Οι πληροφορίες από την αγορά αναφέρουν ότι λίαν συντόμως η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα «προσγειωθεί» στο 1,30-1,32 ευρώ. Για να παραμείνει, όμως, σε αυτό το επίπεδο θα πρέπει να συνεχιστεί η ειδική εκπτωτική πολιτική από τα διυλιστήρια και τις εταιρείες εμπορίας πέραν της 15ης Νοεμβρίου. Το «ψηστήρι» έχει ήδη ξεκινήσει…
Ο υποψήφιος αγοραστής της Hellenic Train
Έχουν επανέλθει τις τελευταίες ημέρες οι φήμες σύμφωνα με τις οποίες ο όμιλος Κοπελούζου καλοβλέπει την εξαγορά της Hellenic Train (της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) από τους Ιταλούς της FSI. Οι τελευταίοι πιθανώς έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά με την τραγική κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, για το οποίο έχουμε δαπανήσει περισσότερα από 5 δισ. ευρώ τις τελευταίες δεκαετίες. Χωρίς μέχρι σήμερα να έχει παραδοθεί πλήρως κάποιο τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα, από την Πάτρα μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Η γκαρσονιέρα για την οποία θα «χτυπηθεί» η μισή Πάτρα
Μια γκαρσονιέρα στο κέντρο της Πάτρας, η τιμή της οποίας έχει προσδιορισθεί μόλις στις 17.000 ευρώ, έχει ανάψει «φωτιές» (με την καλή έννοια) στην αχαϊκή πρωτεύουσα. Η «μισή Πάτρα», κατά τη χαρακτηριστική έκφραση έμπειρου στελέχους του τομέα του real estate στην περιοχή, ενδιαφέρεται να μετάσχει στον επικείμενο ηλεκτρονικό πλειστηριασμό για την γκαρσονιέρα, καθώς η τιμή της (που έχει προσδιοριστεί σε άλλες οικονομικές συνθήκες) θεωρείται εξαιρετικά ελκυστική, σε σχέση φυσικά με την εκτιμώμενη απόδοση -οι γκαρσονιέρες στην Πάτρα γίνονται ανάρπαστες λόγω του μεγάλου αριθμού των φοιτητών.
Οι 15 μετοχές που δεν συμμετείχαν στην αντίδραση του ΧΑ
Δεκαπέντε μετοχές δεν θυμίζουν σε τίποτα ότι στο Χρηματιστήριο της Αθήνας έχουν έρθει τα κάτω… πάνω και πως οι απώλειες από την αρχή της χρονιάς έχουν συρρικνωθεί σε μόλις 2%. Όπως προκύπτει από τα μηνιαία στοιχεία που επεξεργάστηκε η Berta Χρηματιστηριακή, η Lavipharm λόγω της αύξησης κεφαλαίου έχει πτώση 70%, από την αρχή του έτους μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου, καθώς οι επενδυτές βλέπουν πως η αύξηση θα γίνει με χαμηλή τιμή διάθεσης. Η εταιρεία έχει καταθέσει πληροφοριακό δελτίο και αναμένει την έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Στη Frigoglass οι απώλειες προσεγγίζουν το 50%, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και της πυρκαγιάς στο εργοστάσιο στη Ρουμανία, ενώ αναμένεται το σχέδιο κεφαλαιακής ενίσχυσης σε συνεργασία με τους πιστωτές. Η Κέκροψ χάνει 46%, καθώς δεν κατάφερε να κερδίσει τη δικαστική μάχη με το Δημόσιο για την έκταση στα Τουρκοβούνια. Η Πλαστικά Θράκης έχει εγκαταλειφθεί στη μοίρα της και υποχωρεί 45%, αν και τα θεμελιώδη παραμένουν ισχυρά.
– Η Medicon, παρά τα καλά αποτελέσματα, έχει απώλειες 37%, η Κρι-Κρι έχει επηρεαστεί από το υψηλό ενεργειακό κόστος και χάνει 32%, η Quest έχει επηρεαστεί από την υποχώρηση των αποτιμήσεων των εταιρειών πληροφορικής και χάνει και αυτή 35%, η Intrakat εξαγοράστηκε σε τιμή κοντά στα 3 ευρώ, δεν ακολούθησε δημόσια πρόταση και θα γίνει αύξηση σε πολύ χαμηλότερη τιμή, με αποτέλεσμα να χάνει 35%, η Entersoft χάνει σχεδόν 35% λόγω της πορείας του κλάδου διεθνώς, αλλά και λόγω αποτελεσμάτων, η Premia έχει μεγάλο πωλητή ξένο fund και χάνει 34%. Η ΔΕΗ, παρά την πρόσφατη ανάκαμψη, εξακολουθεί να χάνει 32%, η Fourlis εξακολουθεί να δέχεται πιέσεις και μάλιστα με υψηλούς όγκους και χάνει από την αρχή του έτους 31%, ο ΑΔΜΗΕ έχει απογοητεύσει το σύνολο της αγοράς καθώς χάνει 30% και η Πετρόπουλος λόγω υποχώρησης των μεγεθών της χάνει 29%. Τέλος, η Space, και λόγω της γενικότερης πορείας του κλάδου αλλά και της ακύρωσης του διαγωνισμού για τις ταυτότητες, έχει απώλειες 31%.
! Η Finaro και η EveryPay θα συνεργαστούν με σκοπό την παροχή μιας νέας λύσης πληρωμών, με την παρουσία κάρτας, στους Έλληνες εμπόρους. Η συνεργασία αυτή θα δώσει τη δυνατότητα να διευρυνθούν οι επιλογές των τρόπων πληρωμής για τους καταναλωτές, ενώ την ίδια στιγμή επιτρέπει στους εμπόρους να δέχονται απευθείας πληρωμές από το τηλέφωνό τους, από ανέπαφες κάρτες, smart phones, ApplePay, GooglePay, χωρίς την ανάγκη επιπλέον συσκευών, όπως τερματικά POS.