Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Το διαφαινόμενο αυτογκόλ της κυβέρνησης, το κυκλοφοριακό χάος στην Αττική και η εύκολη λύση με επέκταση του δακτυλίου

Το «αυτογκόλ» της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση φλερτάρει με ένα… αυτογκόλ. Σε μια συγκυρία που η πίεση για μέτρα στήριξης εντείνεται, μαθαίνουμε ότι υπάρχουν φωνές που διαφωνούν με το «πάγωμα» της διάταξης, που προβλέπει αύξηση των εισφορών για τους επαγγελματίες και μάλιστα ανάλογη του πληθωρισμού! Σίγουρα δεν μπορεί να υποστηρίξει κανείς ότι πρόκειται για αιφνιδιασμό, μια και θα εφαρμοστεί διάταξη του νόμου Βρούτση. Ωστόσο, όταν ψηφίστηκε ο νόμος ουδείς μπορούσε να προβλέψει τι πρόκειται να γίνει και σίγουρα οι εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες, που βλέπουν εδώ και μήνες τα λειτουργικά κόστη να «καλπάζουν», δεν βλέπουν με καλό μάτι μια νέα επιβάρυνση, που μπορεί να αγγίξει το 10%. Να κρατήσουμε την πρόταση που έβαλε στο τραπέζι το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, καθώς μπορεί να λειτουργήσει ως χρυσή τομή. Αν μπει η αύξηση, να ισχύει μόνο στο τμήμα των εισφορών, που αφορά το τελικό ύψος της σύνταξης των ασφαλισμένων. Σε διαφορετική περίπτωση, θα δούμε αυξήσεις εισφορών οι οποίες σε ετήσια βάση θα αγγίζουν το ύψος του κατώτατου μισθού…

Οι κίνδυνοι επιβίωσης της βιομηχανίας

Τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ και του ΔΕΣΦΑ δείχνουν ότι από τον Ιούλιο έχουμε μπει σε mood μείωσης κατανάλωσης ρεύματος και φυσικού αερίου. Ωστόσο, ο ετήσιος υποχρεωτικός στόχος του 5% δεν έχει ακόμα κατακτηθεί και το ζητούμενο είναι τι μέλλει γενέσθαι τώρα που ξεκινά ο χειμώνας. Αρμόδιες κυβερνητικές πηγές διαβεβαιώνουν ότι το κυνήγι αυτού του στόχου δεν θα έχει κυρώσεις για τις επιχειρήσεις, πολύ δε περισσότερο για τα νοικοκυριά. Οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας φρόντισαν, πάντως, να στείλουν από κοντά το μήνυμα στον υπουργό Ενέργειας: «Η προσαρμογή είναι απαραίτητο να επιτευχθεί χωρίς σοβαρή επιβάρυνση της παραγωγικής δραστηριότητας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, κάτι που θα εγκυμονούσε σημαντικούς κινδύνους επιβίωσης, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα».

! Προφανώς δεν πέφτουμε από τα σύννεφα, καθώς άπαντες περίμεναν σημαντική επιδείνωση των μακροοικονομικών δεικτών το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος του ΙΟΒΕ επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις, καθώς επιδεινώθηκε ισχυρά τον Οκτώβριο και διαμορφώθηκε στις 98,3 μονάδες, σε σύγκριση με 104,9 τον Σεπτέμβριο, όντας στη χαμηλότερη επίδοση των τελευταίων 20 μηνών. Αυτό που κρατάμε από τη μελέτη είναι ότι η ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, με την οποία συνδέονται άμεσα ή έμμεσα πλήθος ελληνικών νοικοκυριών και ο αντίστοιχος τερματισμός των εποχικών θέσεων εργασίας, επηρεάζει αρνητικά τις προσδοκίες για τη συνέχεια, καθώς αναζητούνται πηγές απασχόλησης.

Ο μητροπολιτικός φορέας για τα ΜΜΜ και το κυκλοφοριακό χάος στην Αττική

Καθόλου ευχαριστημένοι δεν είναι κάποιοι στην κυβέρνηση με τις (ανύπαρκτες) πρωτοβουλίες της Περιφέρειας και των δήμων της Αττικής για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο Λεκανοπέδιο. Προ ημερών, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας ενός μητροπολιτικού φορέα, ώστε να υπάρχει ενιαία εικόνα της κατάστασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), στις υπεραστικές συγκοινωνίες, στα ταξί, στην κίνηση των φορτηγών για διανομές προϊόντων κ.λπ. Αυτός ο φορέας θα μπορούσε να προσφέρει π.χ. στους τουρίστες και πακέτα μετακίνησης που θα συνδυάζουν όλα τα μέσα, ακόμα και τα ταξί, με εισιτήρια για τους αρχαιολογικούς χώρους κ.ά. Η κυβέρνηση μπορεί, βεβαίως, να νομοθετήσει για τη σύσταση ενός τέτοιου φορέα, αλλά πρέπει πρώτα να υπάρξουν συντονισμός και αποφάσεις της περιφέρειας και των δημάρχων, λένε οι γνωρίζοντες. Προς το παρόν, τέτοια ζύμωση δεν υπάρχει, καθώς η κατάσταση έχει αφεθεί στην τύχη της. «Ούτε αναλυτικά στοιχεία για την κυκλοφορία δεν έχουμε», υποστηρίζουν όσοι παρακολουθούν την κατάσταση. Παραπέμπουν στην υποστελέχωση και την υπολειτουργία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας στην περιφέρεια Αττικής.

Η εύκολη συνταγή με την επέκταση του δακτυλίου

Με κάθε ευκαιρία επανέρχεται ως σωτήρια λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού η επέκταση του δακτυλίου. Κι ας μη λαμβάνονται ουσιαστικά μέτρα για την τήρηση του σημερινού. Και χωρίς να έχουν γίνει σοβαρές μελέτες για τις επιπτώσεις που θα έχει η επέκταση του δακτυλίου στις περιοχές που θα καλύπτει, στις γειτονικές συνοικίες κ.λπ. Στις περισσότερες πρωτεύουσες του εξωτερικού υπάρχουν πράγματι μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας στο κέντρο. Με τεχνολογικά συστήματα (κάμερες κ.ά.) και αυστηρές ποινές. Στην Αθήνα ακόμα συζητάμε.

Το μπάχαλο με τις διανομές…

Την ώρα που ψάχνουν μαγικές λύσεις με επέκταση δακτυλίου και άλλα, δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα από τη σημερινή περιφερειακή αρχή για το μπάχαλο με τα φορτηγά, που πραγματοποιούν διανομές οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, σε οποιονδήποτε δρόμο της Αθήνας, με οποιοδήποτε όχημα βολεύει τις επιχειρήσεις. Ακόμα και τεράστια φορτηγά μπαίνουν στις 10 και στις 11 το πρωί στους συνοικιακούς δρόμους για να ξεφορτώσουν δύο συσκευασίες με γάλα στο τοπικό κατάστημα ψιλικών.

…και ο πιο «γερασμένος» στόλος φορτηγών στην Ε.Ε.

Δεν ζητάμε το μοντέλο ευρωπαϊκών πόλεων, όπου οι διανομές στο κέντρο γίνονται πλέον αποκλειστικά με ηλεκτρικά βαν, ώστε να υπάρχει μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Πώς να ζητήσεις κάτι τέτοιο, όταν η Ελλάδα διαθέτει ίσως τον πιο «γερασμένο» στόλο φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Ζητάμε, όμως, το αυτονόητο. Να γίνονται οι διανομές συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, από συγκεκριμένου μεγέθους οχήματα, που θα παρκάρουν σε συγκεκριμένα σημεία, για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια. Δύσκολο, ε;

Έως το 2025 ο Π. Λιαργκόβας στο τιμόνι του ΚΕΠΕ

Για άλλα τρία χρόνια, έως το 2025, ανανεώθηκε η θητεία του Παναγιώτη Λιαργκόβα ως προέδρου του διοικητικού συμβουλίου και επιστημονικού διευθυντή στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ). Την ανανέωση της θητείας του καθηγητή του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου υπέγραψε ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος έχει τακτική συνεργασία με το ΚΕΠΕ -το αναφέρει συχνά και στο δημόσιο λόγο του-, καθώς το Κέντρο αποτελεί το συμβουλευτικό όργανο του υπουργείου.

Πολυεθνικό πρέσινγκ

Εντείνεται η πίεση των πολυεθνικών στο παιχνίδι των μεριδίων, σύμφωνα με τοπικούς επιχειρηματίες. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των τελευταίων, οι διεθνείς παίκτες, ελέγχοντας δίκτυα διανομής και έχοντας αρκετό λίπος να κάψουν, μπορούν να πουλούν ακόμη και στα όρια του κόστους ή και κάτω του κόστους σε ορισμένες περιπτώσεις, ώστε να κερδίσουν μερίδια σε μια περίοδο που ο καταναλωτής αγοράζει με κριτήριο την τιμή.

Τα βραχύβια φυλλάδια της Pepco

Κάτι λιγότερο από ένα μήνα κράτησε η διανομή φυλλαδίων από την Pepco στην ελληνική αγορά. Η πολωνική αλυσίδα, που απέκτησε παρουσία στη χώρα μας στις αρχές Οκτωβρίου, από χθες, 1η Νοεμβρίου, διέκοψε την έκδοση έντυπων φυλλαδίων για οικολογικούς αλλά και για οικονομικούς λόγους, καθώς το κόστος του χαρτιού και των εκτυπώσεων έχει εκτοξευθεί (και αυτό). Πλέον τα φυλλάδια της Pepco θα υπάρχουν μόνο σε ψηφιακή μορφή, είτε στο site είτε σκανάροντας το QR Code στα καταστήματα της αλυσίδας.

Άργησε, αλλά πήρε μπρος η μετοχή της Αlumil

Πέντε ανοδικές και μια πτωτική συνεδρίαση για τη μετοχή της Alumil τις τελευταίες μέρες στο Χρηματιστήριο, επιστρέφοντας πάνω από τα 2 ευρώ για πρώτη φορά από τις… 26 Απριλίου, δηλαδή έπειτα από έξι μήνες και κάτι. Με τη διαφορά ότι στο εξάμηνο η αγορά «αγνόησε» κάτι πολύ σημαντικό: τον υπερδιπλασιασμό της κερδοφορίας, τη μείωση των συσσωρευμένων ζημιών παρελθουσών χρήσεων και τις νέες επενδύσεις σε πάγια στοιχεία. Ύστερα από μια «πέτρινη» δεκαετία λόγω κρίσης και μνημονίων, ο Γιώργος Μυλωνάς επαναλειτουργεί βιομηχανικές μονάδες που είχε κλείσει, όπως στην Ξάνθη, και επενδύει με νέες θυγατρικές στην καινοτομία των προϊόντων του, όπως διαβάζουμε στην οικονομική έκθεση. Με την κεφαλαιοποίηση στα 66,7 εκατ. ευρώ, η εταιρεία ανακοίνωσε στο πρώτο εξάμηνο αύξηση στα καθαρά κέρδη 178,3%, στα 25,3 εκατ. ευρώ από 9,1 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2021. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου ανήλθαν σε 39,8 εκατ. ευρώ, με αύξηση 104,10%.

Τα βραχυπρόθεσμα δάνεια του Λιβάνη

Κανονικά… δωρεάν θα έπρεπε να δουλεύουν τα στελέχη και τα μέλη του Δ.Σ. στις Εκδόσεις Λιβάνη, εξαιτίας των τεράστιων ζημιών, οι οποίες μαζί με την όλη διαχείριση έχουν προκαλέσει τα αρνητικά σχόλια του ορκωτού, ο οποίος μιλά για κίνδυνο λειτουργίας της εταιρείας αν δεν πάρει μέτρα. Στη γενική συνέλευση που έγινε την περασμένη Κυριακή (σ.σ.: μέσα στο τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου…), μεταξύ των θεμάτων που αποφάσισαν οι μέτοχοι ήταν και οι αμοιβές των μελών του Δ.Σ. Το 2021 τα μέλη του Δ.Σ. ελάμβαναν 70 χιλιάδες ευρώ και το 2022 40 χιλιάδες. Οι ζημίες διαμορφώθηκαν σε 2,5 εκατ. ευρώ το 2021 και τα δάνεια ξεπερνούν τα 16,5 εκατ. ευρώ, και είναι όλα βραχυπρόθεσμα…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!