THEPOWERGAME
Το νέο data center 100 εκατ. ευρώ στο Ηράκλειο Κρήτης
Από επένδυση σε επένδυση ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης. Την ώρα που ήταν στη Νάξο για την πρωτοβουλία «Smart Island» της Amazon web services, ήρθε μήνυμα στο κινητό του για την ανακοίνωση στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης της Digital Realty σχετικά με τη νέα της επένδυση, ύψους 100 εκατ. ευρώ, που αφορά στη δημιουργία νέου data center στο Ηράκλειο ώστε να συνδέσει την Κρήτη με Μέση Ανατολή και Βόρειο Αφρική.
Η Digital Realty κατασκευάζει, ως γνωστόν σε data center και στην Αττική (Κορωπί). Στις 9 Δεκεμβρίου, δηλαδή σε 12 μήνες από την πρώτη «σκαφτιά» παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, το κτίριο θα είναι έτοιμο και θα εγκαινιαστεί παρουσία και του ΔΣ της αμερικάνικης εταιρείας. Την ίδια ώρα, ακριβώς δίπλα, θα γίνει η πρώτη «σκαφτιά» και στο νέο data center που προωθεί η εταιρεία και βρίσκεται τώρα στη φάση έκδοσης της οικοδομικής άδειας.
Λιβάνης: Γενική συνέλευση ημέρα Κυριακή, το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου!
Η εκδοτική εταιρεία Λιβάνης 10 μήνες μετά την ολοκλήρωσης χρήσης του 2021 ανακοίνωσε τα αποτελέσματα. Ίσως αυτό να εξηγεί γιατί οι μετοχές της εταιρείας μπήκαν σε αναστολή διαπραγμάτευσης. Πέρα από την άθλια εικόνα που εμφανίζουν τα μεγέθη μιας ιστορικής εκδοτικής εταιρείας, που ίδρυσε ο αείμνηστος πατέρας του Αντώνης Λιβάνης, πιστός εταίρος και προνομιακός συνομιλητής του Ανδρέα Παπανδρέου, η κοροϊδία προς την αγορά και τους μετόχους του συνεχίζεται. Προγραμμάτισε την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων στις… 30 Οκτωβρίου! Ημέρα Κυριακή, μέσα στο τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου που σχεδόν η μισή Αθήνα θα βρίσκεται στα βουνά! Το ερώτημα βεβαίως είναι, πόσοι μέτοχοι θα συμμετέχουν, αφού η οικογένεια ελέγχει ποσοστό πάνω από 80%. Και όχι μόνο αυτό, αλλά στην οικονομική έκθεση ο κ. Αντώνης Λιβάνης κάνει λόγο για… ύφεση της ελληνικής οικονομίας, τη στιγμή που δεν υπάρχει οίκος για οίκος, think tank, ή τράπεζα που να μην βλέπει ανάπτυξη της χώρας φέτος 6% και πάνω και για του χρόνου από 2,3% plus. «Στο τρέχον οικονομικό κλίμα», αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, «με εμφανή τα σημάδια της οικονομικής ύφεσης (πτώση πωλήσεων, ανεργία, έλλειψη ρευστότητας, αύξηση πληθωρισμού, κ.λπ.) η λειτουργία της Εταιρείας και του Ομίλου εμφανίζει χρηματοοικονομικές αδυναμίες στις οικονομικές της καταστάσεις. Οι αδυναμίες αυτές συνίστανται στις σωρευμένες ζημιές που έχουν σαν συνέπεια τα ίδια κεφάλαια την 31/12/2021 να είναι αρνητικά, ενώ υφίστανται και ληξιπρόθεσμες οφειλές σε Τράπεζες, Δημόσιο, Ασφαλιστικά Ταμεία και προμηθευτές». Δηλαδή, του κ. Λιβάνη δεν του φταίνε τα δάνεια 16,5 εκατ. ευρώ που έχει πάρει τα προηγούμενα χρόνια, ανακάλυψε ύφεση (σ.σ. που δεν υπάρχει) φέτος! Για την ιστορία, ο ορκωτός βάζει θέμα βιωσιμότητας της εταιρείας, ενώ τον περασμένο Ιούλιο, η Λιβάνης πραγματοποίησε αίτηση υπαγωγής στον εξωδικαστικό μηχανισμό.
Ο μελετητής που ήταν πολύ large για τα γούστα της Κομισιόν
Κόντεψαν να μείνουν στον τόπο τα στελέχη μιας γενικής διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όταν προ τετραετίας τους κατατέθηκε πρόταση για χρηματοδότηση σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με ένα λιμάνι της χώρας. Η μελέτη προέβλεπε τη δημιουργία μιας τεράστιας γέφυρας, κόστους κοντά στα 50 εκατ. ευρώ (!), όταν η σύνδεση με το λιμάνι μπορούσε να γίνει επιφανειακά με κόστος κοντά στα 15 εκατομμύρια. Ο μελετητής ήταν πολύ… large για τα γούστα της Κομισιόν, που φυσικά έκοψε το έργο από χρηματοδότηση μέχρι να συμμορφωθούμε! Τώρα, προωθείται με χαμηλότερο κόστος και επιφανειακή σύνδεση. Ξέρετε, η στήλη μπορεί να γράφει πολλές σιδηροδρομικές ιστορίες, αλλά καλύτερα να το αποφύγουμε γιατί κάθε τέτοια ιστορία συνοδεύεται και από σπατάλη εκατομμυρίων!
Η παράλογη ισοδυναμία πετρελαίου κίνησης και βενζίνης
Κάτι δεν πάει καλά στην αλυσίδα εφοδιασμού καυσίμων. Δεν θυμόμαστε ποτέ να μην υπήρχε σχεδόν καμία διαφορά της βενζίνης με το πετρέλαιο κίνησης. Στα όρια των 2 ευρώ κινούνται και τα δύο καύσιμα και θα είχε ενδιαφέρον να δούμε τι δείχνουν οι έλεγχοι για τα περιθώρια κέρδους. Το γεγονός ότι πριν σταματήσει η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης, το περιθώριο κέρδους ήταν σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την αμόλυβδη, κάτι λέει…
Πρώτος διδάξας ο Θ. Σκυλακάκης
Αν πάει κανείς στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους, θα νομίσει ότι έχει πέσει η ασφάλεια του γενικού στον πίνακα διανομής ηλεκτρικών φορτίων. Πολύ λίγα πράγματα μαρτυρούν την αδιάλειπτη παροχή ρεύματος στο κτίριο π.χ. το ασανσέρ, οι υπολογιστές κ.λπ. Και φυσικά για τη συσκότιση αυτή, υπεύθυνος δεν είναι άλλος από τον αν. υπουργό Οικονομικών Θόδωρο Σκυλακάκη. Βλέπετε αυτός υπέγραψε την απόφαση για την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο Δημόσιο, και βεβαίως δεν μπορεί παρά να δώσει ο ίδιος το παράδειγμα.
Η Ηγουμενίτσα δίνει φτερά στο ΤΑΙΠΕΔ
Φτερά έδωσε η αποκρατικοποίηση του λιμένα της Ηγουμενίτσας στο ΤΑΙΠΕΔ. Το τίμημα που έλαβε από τον όμιλο Grimaldi (84,2 εκατ. ευρώ) είναι αρκούντως υψηλό, αφού ακόμη και τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν μίλησαν για την έκβαση που σημειώθηκε προχθές. Το πιο σημαντικό είναι ότι η επιτυχής υλοποίηση της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης δίνει άλλον αέρα για αντίστοιχες αποκρατικοποιήσεις λιμένων σε Ηράκλειο, Βόλο και άλλα λιμάνια της χώρας. Σημαντικό δε στοιχείο, είναι ότι πλέον το ΤΑΙΠΕΔ έχει στα χέρια του μια σύμβαση παραχώρησης που «δούλεψε» στην Ηγουμενίτσα, και δεν υπάρχει κανένας λόγος για να μην λειτουργήσει και στα άλλα λιμάνια. Όπως έλεγε καλά ενημερωμένη πηγή, η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Ειδικά για τα λιμάνια όπου χρειάστηκαν (τουλάχιστον) δύο χρόνια για να καταρτιστεί η πρώτη σύμβαση παραχώρησης λιμένα.
Προβάδισμα για το ιβηρικό μοντέλο…
Δεν θέλουμε να είμαστε απαισιόδοξοι, αλλά οι συσχετισμοί δυνάμεων και οι ισορροπίες στην Άτυπη Σύνοδο της Πράγας, μάλλον απομακρύνουν το ενδεχόμενο ενός γενικού πλαφόν- έστω κυμαινόμενου- στις εισαγωγές φυσικού αερίου. Το γεγονός, δε, ότι κερδίζει έδαφος η πρόταση της Κομισιόν, που εκφράζει λίγο ως πολύ τις ανησυχίες των Γερμανών, σημαίνει ότι σε δέκα ημέρες, στην τακτική Σύνοδο, το ιβηρικό μοντέλο θα έχει το προβάδισμα, τουτέστιν πλαφόν στο αέριο για την ηλεκτροπαραγωγή…
Διακοπή παραγωγής της Toyota στη Ρωσία
Η Toyota ανακοίνωσε επίσημα στον ιστότοπο της εταιρείας τη διακοπή της παραγωγής αυτοκινήτων στη Ρωσία. Η εταιρεία σημείωσε ότι έπειτα από έξι μήνες διακοπής λειτουργίας, δεν βλέπει προοπτικές για επανέναρξη των εργασιών του εργοστασίου στο μέλλον. Οι ρωσικές δραστηριότητες της εταιρείας θα επικεντρωθούν στην υποστήριξη του δικτύου αντιπροσώπων, το οποίο θα συνεχίσει να εξυπηρετεί Ρώσους πελάτες της Toyota και της Lexus. Έτσι, για να έχουμε μια εικόνα για το αν η ρωσική οικονομία βρίσκεται ή όχι υπό πίεση…
ΗΠΑ και ΕΕ εισάγουν ρωσικό αλουμίνιο και νικέλιο
Υπάρχει, όμως και η άλλη όψη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Ηνωμένες Πολιτείες αύξησαν τις εισαγωγές αλουμινίου και νικελίου από τη Ρωσία παρά τα προβλήματα στις μεταφορές που συνδέονται με την ουκρανική κρίση και την πρόθεση να στερήσουν από τη Ρωσία σημαντικό μέρος των εσόδων, σύμφωνα με το Reuters, το οποίο επικαλείται τη στατιστική βάση δεδομένων Comtrade του ΟΗΕ. Οι εισαγωγές ρωσικού νικελίου και αλουμινίου από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο του 2022 αυξήθηκαν κατά 70%, συνολικής αξίας $1,98 δισ. ΗΠΑ. Ταυτόχρονα, η ΕΕ παρέμεινε ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ακατέργαστου αλουμινίου από τη Ρωσική Ομοσπονδία…
Το σούπερ μάρκετ του μεσονυκτίου
Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, η λειτουργία σούπερ μάρκετ εκτός του στεγανού ωραρίου θα ήταν αφορμή να ξεσηκωθεί ο κλάδος και πολύ πιθανόν να ήταν πρωτοσέλιδη είδηση στις εφημερίδες. Η είσοδος των τεχνολογιών και των νέων παικτών έφερε ανατροπές και ο ΣΕΣΜΕ, ο Σύνδεσμος των Σούπερ Μάρκετ που λειτουργούσε ως χωροφύλακας για τέτοιες περιστάσεις δεν υπάρχει πια. Πλέον, σούπερ μάρκετ λειτουργούν και με τον νόμο Κυριακές, άλλα ανοίγουν από τις 7 το πρωί και κλείνουν μετά τις 9 το βράδυ. Η νεότερη εξέλιξη έχει να κάνει με το efood market το οποίο διεύρυνε το ωράριο λειτουργίας του και πλέον θα πραγματοποιεί διανομές έως τις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα.
Μπορεί να επιστρέψουν τα Παγωτά Δωδώνη;
Αν δει κάποιος τον ισολογισμό της «Παγωτά Δωδώνη», μία πίκρα θα του μείνει στο στόμα. Τζίρος το 2021 4,88 εκατ. ευρώ και ζημιές μετά από φόρους 3,88 εκατ. ευρώ. Και αυτή είναι μία βελτιωμένη εικόνα αν αναλογιστεί κανείς ότι την προηγούμενη χρήση ο τζίρος ήταν 4,48 εκατ. ευρώ και οι ζημίες 5,98 εκατ. Αν πάμε στη μεγάλη εικόνα, οι συσσωρευμένες ζημιές ξεπερνούν τα 33 εκατ. ευρώ και ο συνολικός δανεισμός αγγίζει τα 38 εκατ. ευρώ. Με αυτά τα δεδομένα η First Runner που αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής καλείται να «τρέξει» για να αλλάξει την εικόνα της εταιρείας από τον νέο χρόνο. Το brand αν και πληγωμένο είναι ιδιαίτερα αγαπητό και η νέα διοίκηση καλείται να αποδείξει ότι μπορεί να «γυρύσει» μία υπόθεση που φαντάζει τελειωμένη.