THEPOWERGAME
Έργο 125 εκατ. στη Mytilineos
-Με έκπτωση 7,61% η Mytilineos ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών, προϋπολογισμού 125 εκατ. ευρώ. Οι δύο άλλοι υποψήφιοι που είχαν μείνει στο παιχνίδι, η ΑΒΑΞ και η ΑΚΤΩΡ, προσέφεραν εκπτώσεις 7% και 5,40% αντίστοιχα. Η κοινοπραξία της ιταλικής CMC SpA – Ιντερκάτ – ΤΕΚΑΛ αποκλείστηκε. Ούτως ή άλλως είχε προσφέρει χαμηλότερη έκπτωση από τον προσωρινό ανάδοχο.
Οι αυξημένοι τζίροι στα νησιά και η ΑΑΔΕ
-Μαθαίνουμε ότι στα συναρμόδια υπουργεία πέφτουν βροχή οι καταγγελίες και τα παράπονα από ξένους κι Έλληνες επισκέπτες σε νησιά, για τις εξωφρενικές τιμές που συναντούν. Και δεν μιλάμε για τις ακραίες καταστάσεις με… καβουροπόδαρα και λοιπά εξωτικά εδέσματα, που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, αλλά για τιμές σε mini μάρκετ, σε πρατήρια καυσίμων, σε επιχειρήσεις εστίασης. Κατ’ αρχάς, περιμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των ελέγχων, που έχει προαναγγείλει το υπουργείο Ανάπτυξης, για το κατά πόσο τηρούνται τα πλαφόν στα περιθώρια κέρδους στα καύσιμα. Επιπλέον, ακούμε ότι η ΑΑΔΕ έχει επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους αυξημένους τζίρους σε αυτά τα νησιά, καθώς θα ήταν… κρίμα να μην δηλωθούν στην εφορία. Και ο νοών, νοείτω…
Η αποκλιμάκωση της τιμής της βενζίνης
-Παρεμπιπτόντως, η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει πέσει στα 2,08 ευρώ, δηλαδή 40 ολόκληρα λεπτά πιο κάτω από τα επίπεδα- ρεκόρ της 17ης Ιουνίου. Όσοι θέλουν, μάλιστα, να ψαχτούν λίγο παραπάνω, πριν γεμίσουν το ρεζερβουάρ τους, θα βρουν σχετικά εύκολα πρατήρια με τιμή γύρω στα 1,95 ευρώ ή και πιο κάτω. Αν διατηρηθεί αυτή η τάση, θα λυθούν τα χέρια του υπουργείου Οικονομικών για τις προτεραιότητες των μέτρων στήριξης, που θα ανακοινωθούν στη ΔΕΘ. Βλέπετε, είναι προτιμητέα η μεγαλύτερη ενίσχυση των πιο αδύναμων νοικοκυριών, ειδικά από τη στιγμή που καταγράφονται διψήφιες αυξήσεις σε βασικά είδη διατροφής…
!Οι επτά στους 10 που έχουν κάνει αίτηση για Fuel Pass ζητάνε την πίστωση του επιδόματος στο λογαριασμό τους. Και κάπως έτσι επιβεβαιώνεται ότι μέσω της επιδότησης καυσίμων πολλά νοικοκυριά προσπαθούν να κλείσουν άλλες τρύπες στον οικογενειακό τους προϋπολογισμό…
Η νέα επένδυση της οικογένειας Τσατσαρωνάκη
Στην οικογένεια Τσατσαρωνάκη, που εσχάτως κινείται πέρα από τον κλάδο την αρτοποιίας, αφού προωθεί τουριστική επένδυση στη Φαλάσαρνα πέρασε ένα ακόμα φιλέτο των Χανίων. Μέσω της εταιρείας «Αειφόρες Τουριστικές Επιχειρήσεις Φαλάσαρνα» (ΑΤΕΦΑ) η οικογένεια απέκτησε και την έκταση φιλέτο της πάλαι ποτέ κραταιής τεχνικής εταιρείας ΑΕΓΕΚ στην Ελαφόνησο Χανίων. Πρόκειται για έκταση που είχε περιέλθει στην ΑΕΓΕΚ (όπως και άλλα «φιλέτα» όπως το Κτήμα Μέρλιν στην Κέρκυρα, το λιμάνι του Αστακού, κ.α.) με τη συγχώνευση με τον όμιλο ΜΕΤΩΝ – ΕΤΕΠ.
Εκτός ΧΑ η Ευρωπαϊκή Πίστη
Εκτός ΧΑ και η μετοχή της Ευρωπαϊκής Πίστης. Η Allianz, ανακοίνωσε ότι πλέον ελέγχει πάνω από το 97% των μετοχών της ελληνικής εταιρείας και ότι προχωρά σε Squeeze Out των μετόχων που δεν ανταποκρίθηκαν στη δημόσια πρότασή της. Μόλις το 2,81% των μετοχών δεν ελέγχει και έτσι, άλλη μια ιστορική μετοχή βρίσκεται εκτός ταμπλό. Σημειώνεται ότι η μετοχή της εταιρείας ξεκίνησε τη διαπραγμάτευση το 1997 και έκτοτε ήταν ένα από τα «καλά» χαρτιά της μεσαίας κεφαλαιοποίησης. Η εταιρεία έδινε μέρισμα ακόμη και τις πιο δύσκολες ημέρες της περασμένης δεκαετίας, αποτελώντας ένα ασφαλές καταφύγιο σε όσους επένδυαν σε κινητές αξίες. Γι’ αυτό, άλλωστε, και η Allianz έδωσε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για να την αποκτήσει.
Παπουτσάνης: Το… καραβάκι των υπεραποδόσεων
-Συνεχίζει να μοιράζει συγκινήσεις η μετοχή της Παπουτσάνης, καθώς η εταιρεία έχει… ανοίξει πανιά για τις αγορές του εξωτερικού εξάγοντας το 66% της παραγωγής της. Η διαγραμματική εικόνα της μετοχής της Παπουτσάνης έχει αποτυπώσει τη μεγάλη βελτίωση του ισολογισμού και τα όσα πέτυχε τα τελευταία χρόνια η διοίκηση της εταιρείας. Όταν το 2017 ξεκινούσε η ανοδική κίνηση από τα 0,25 ευρώ, κανείς δεν πίστευε αυτή την πορεία της μετοχής αλλά ούτε και την πορεία των μεγεθών. Σήμερα η τιμή της μετοχής έχει δεκαπλασιαστεί και με βάση τα αποτελέσματα εξαμήνου και παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα που προκαλεί η ενεργειακή κρίση και η άνοδος των τιμών των πρώτων υλών, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως η αποτίμηση δεν είναι «ακριβή», ειδικά αν το δεύτερο εξάμηνο είναι καλύτερο από το πρώτο.
-Μετά από μία μικρή διόρθωση από τα υψηλά των 3 ευρώ σήμερα ο τίτλος είναι στα 2,54 ευρώ με την αποτίμηση να δείχνει σχεδόν 69 εκατ. ευρώ. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία σημείωσε ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών της κατά 39%. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 33,6 εκατ. ευρώ έναντι 24,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.Η σημαντική αυτή αύξηση στον κύκλο εργασιών αποδίδεται στην επανεκκίνηση της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ελλάδα και το εξωτερικό και στις υψηλές επιδόσεις των βιομηχανικών πωλήσεων ειδικών σαπωνομαζών στο εξωτερικό και των παραγωγών για τρίτους, σε συνδυασμό με αυξήσεις στις τιμές πώλησης (κυρίως των δύο τελευταίων κατηγοριών) προκειμένου να μετακυλιστεί κατά το δυνατόν η αύξηση του κόστους.
Η Κρήτη ετοιμάζεται για υδροπλάνα
-Η λειτουργία των υδροπλάνων στην Ελλάδα έχει ίσως ξεπεράσει σε αναμονή αυτή του μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης μαζί. Όμως, οι δήμοι και οι εταιρείες ετοιμάζονται και περιμένουν πότε θα δοθεί το πράσινο φως. Τον τελευταίο καιρό και καθώς μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο και για τους τοπικούς άρχοντες, έντονη κινητικότητα έχουμε στην Κρήτη, όπου οι δημοτικές και λιμενικές αρχές σημαντικών περιοχών του νησιού, όπως Ηράκλειο, Χανιά, Χερσόνησος, Πλατανιάς και Γαζί Μαλεβιζίου ξεκινούν τις διαδικασίες για απόκτηση του δικού τους υδατοδρομίου ακολουθώντας το Ρέθυμνο, την Κίσσαμο, την Ιεράπετρα και τη Σητεία που έχουν κάνει ήδη αποφασιστικά βήματα προς την κατεύθυνση αυτή. Αποτέλεσμα της παραπάνω κινητικότητας είναι η Κρήτη να μπει στο επενδυτική πλάνο της Hellenic Seaplanes.
Τα γαλλικά σύννεφα
-Ως κακό προάγγελο για το οικονομικό μέλλον της ζώνης του ευρώ μπορεί να προσλάβει κανείς τα στοιχεία για το εμπορικό ισοζύγιο της Γαλλίας – της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στη ζώνη και έβδομης μεγαλύτερης στον κόσμο – το πρώτο εξάμηνο του 2022. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το γαλλικό Υπουργείο Ευρώπης και Εξωτερικών Σχέσεων, το εμπορικό έλλειμμα της Γαλλίας άγγιξε τα 71 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο, δηλαδή 20 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο έναν χρόνο νωρίτερα. Τόσο ο εισαγόμενος πληθωρισμός, όσο και ο πόλεμος στην Ουκρανία που τροφοδότησε τις αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, αλλά και η ανατίμηση του δολαρίου έναντι του ευρώ, συνέβαλαν στη σημαντική επιβάρυνση του γαλλικού εμπορικού ισοζυγίου. Εκτιμάται πως περίπου το 60% της προαναφερθείσας επιδείνωσης του εμπορικού ισοζυγίου, οφείλεται στην αύξηση του κόστους της ενέργειας.
Υποχωρούν οι χρεώσεις στις τηλεπικοινωνίες
Ενώ το καλάθι της νοικοκυράς ανατιμήθηκε κατά 11,6% σε ετήσια βάση τον μήνα Ιούλιο, οι τηλεπικοινωνίες συνέχισαν την κατιούσα. Ο δείκτης τιμών στις τηλεπικοινωνίες υποχώρησε κατά 2,1% σε ετήσια βάση και είναι η δεύτερη συνεχής χρονιά υποχώρησης. Τον Ιούλιο του 2021, είχε υποχωρήσει σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, έναντι του Ιουλίου 2020 κατά 2,7%. Έτσι μέσα σε δύο χρόνια το καλάθι αγορών στη χώρα μας ανατιμήθηκε σχεδόν 13% ενώ οι τηλεπικοινωνίες υποχώρησαν κατά 4,8%. Βεβαίως έχουν ακόμη δρόμο, σύμφωνα με τους δείκτες της ΕΕ αλλά και του ΟΟΣΑ.