Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Το real estate της ΤτΕ, ο μοναδικός υποψήφιος για το Θριάσιο ΙΙ και η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης

Η αλήθεια των αριθμών για τα φορολογικά έσοδα

-Συγγνώμη αλλά μάλλον κάποιοι δεν τα πάνε καθόλου καλά με τους αριθμούς. Ακούσαμε στη Βουλή ότι τα φορολογικά έσοδα στο 5μηνο ήταν 3,8 δισ. ευρώ πάνω από τους στόχους κι ότι αυτό συνιστά αφαίμαξη των πολιτών κ.λ.π. Κατ’ αρχάς, υπήρξε υπέρβαση αλλά 2,8 δισ. ευρώ. Πάμε να δούμε τώρα αν επιβεβαιώνεται από την ανάλυση των στοιχείων η… αφαίμαξη. Πρώτον, είχαμε 800 εκατ. ευρώ παραπάνω από τον ΕΝΦΙΑ αλλά επειδή η είσπραξη ξεκίνησε τον Μάιο κι όχι τον Σεπτέμβριο. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο αυτά τα 800 εκατ. δεν συνυπολογίστηκαν στον δημοσιονομικό χώρο του Μαΐου, που αξιοποιείται για το Fuel Pass 2.

Δεύτερον, είχαμε 550 εκατ. ευρώ υπέρβαση από τους φόρους εισοδήματος. Μήπως λόγω αύξησης φόρων; Φυσικά και όχι. Πρόκειται για υπεραπόδοση αφενός από τους Φόρους Μισθωτών Υπηρεσιών, που σχετίζεται με την αύξηση των θέσεων εργασίας και την αύξηση αποδοχών αφετέρου από την παρακράτηση φόρου σε «μπλοκάκια» που σχετίζεται με αύξηση τζίρου.

Τρίτον. Εδώ είτε κάποιοι είναι αδιάβαστοι είτε σκοπίμως λένε τη μισή αλήθεια. Οι εισπράξεις του ΦΠΑ είναι αυξημένες κατά 754 εκατ. ευρώ, όχι όμως λόγω καυσίμων, όπως υποστηρίζουν κάποιοι. Αντιθέτως, η υπέρβαση των 145 εκατ. ευρώ στο ΦΠΑ πετρελαιοειδών απορροφάται σχεδόν πλήρως από την υστέρηση των 137 εκατ. από τους ΕΦΚ πετρελαιοειδών, δηλαδή από τη μειωμένη κατανάλωση, συνεπώς το κράτος δεν θησαυρίζει από την άνοδο του ενεργειακού κόστους, όπως υπαινίσσονται κάποιοι. Όσο για την υπέρβαση των 612 εκατ. από ΦΠΑ στις υπόλοιπες συναλλαγές, ένα μέρος μπορεί να αποδοθεί στην αύξηση τιμών, αλλά υπάρχει και σημαντική αύξηση του όγκου των πωλήσεων αγαθών και υπηρεσιών.

!Μάλλον κάποιοι υποτιμούν τη νοημοσύνη μας, υποστηρίζοντας ότι η ρήτρα αναπροσαρμογής θα «κρυφτεί» στα τιμολόγια, εκτός αν δεν μπήκαν καν στον κόπο να διαβάσουν και τη διάταξη που προβλέπει πλαφόν στις χονδρικές τιμές. Ο Μηχανισμός για το ρεύμα έχει ένα κόστος 2 δισ. ευρώ ως το τέλος του έτους κι όσοι αρνούνται την πραγματικότητα, ψαρεύουν σε… θολά νερά και τη δίκαιη δυσφορία των πολιτών για το κύμα ακρίβειας.

Η απόφαση του ΣτΕ και οι απώλειες των συνταξιούχων

-Ένα ακόμα δικαστικό σήριαλ έλαβε τέλος μετά από ενάμιση χρόνο. Οι προσφυγές συνταξιούχων που ζητούσαν αναδρομικά και για δώρα- επικουρικές, απορρίφθηκαν από το ΣτΕ, που έκρινε συνταγματική την καταβολή αναδρομικών μόνο για τις κύριες συντάξεις. Για τους συνταξιούχους αυτό συνεπάγεται απώλεια γύρω στα 2 δισ. ευρώ, αλλά για τα κρατικά ταμεία είναι μεγάλη «ανάσα» σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία.

Ένας υποψήφιος για το «Θριάσιο ΙΙ»

-Μόνο ένας υποψήφιος φαίνεται πως εμφανίστηκε στο διαγωνισμό του ΟΣΕ για το λεγόμενο «Θριάσιο ΙΙ», τη διαχείριση του εμπορευματικού συγκροτήματος που βρίσκεται δίπλα στο μεγάλο εμπορευματικό κέντρο που προωθεί η ΘΕΚ ΑΕ (ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair). Πρόκειται για την κοινοπραξία ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Damco του ομίλου Κοπελούζου. Οι φήμες περί σφοδρού ενδιαφέροντος και από άλλους ομίλους από το χώρο των logistics δεν επιβεβαιώθηκαν. Αρκετοί επιδίωξαν συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που διαχειρίζεται τις αποθήκες Κ1 και Κ2 στο Θριάσιο αλλά τελικά τα κατάφερε ο όμιλος Κοπελούζου.

Δέκα χρόνια φαγούρα στο Μαρκόπουλο

-Νέα απόπειρα αξιοποίησης του Ολυμπιακού Κέντρου Μαρκοπούλου ξεκινά την επόμενη εβδομάδα το ΤΑΙΠΕΔ. Την Πέμπτη αναμένεται να οριστικοποιηθεί το τεύχος για την έκταση που γειτνιάζει με τις εγκαταστάσεις του Ιπποδρόμου. Πριν από περίπου δέκα χρόνια είχε ξεκινήσει η πρώτη προσπάθεια με πρόβλεψη για παραχώρηση 40 ετών. Είχε γίνει, μάλιστα, και διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ στον οποίο είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον οι εταιρείες Dimand ΑΕ, ΕΛΙΑ Κατασκευαστική ΑΕ και Μαρκόπουλο ΑΕ. Μετά βρέθηκαν κάτι αρχαία, προέκυψαν κάτι χωροταξικά ζητήματα, τα γνωστά.

Οι πωλήσεις των ακινήτων της Τράπεζας της Ελλάδας

-Το project που προωθείται για να δημιουργηθεί το «Σπίτι του Ανταγωνισμού και του Καταναλωτή» στο ιστορικό κτίριο της Λυρικής Σκηνής στην οδό Ακαδημίας συνιστά και το δεύτερο βήμα της ΤτΕ στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της. Έχει προηγηθεί η πώληση μετά από διαγωνισμό του κτιρίου της στον Πειραιά αντί 4,2 εκατ. ευρώ, ενώ όταν ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του κτιρίου των 9 χιλιάδων τ.μ. της οδού Ακαδημίας στο Δημόσιο για τη στέγαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, του Συνηγόρου του Καταναλωτή κι άλλων υπηρεσιών σχετικών με την προστασία του καταναλωτή, στα ταμεία της κεντρικής τράπεζας θα εισρεύσει ποσό 9,3 εκατ. ευρώ, όσο η εύλογη αξία του ακινήτου (βάσει της νομοθεσίας η ΤτΕ δεν μπορεί να πωλήσει ακίνητα κάτω της εύλογης αξίας). Σειρά παίρνουν άλλα ακίνητα που στέγαζαν τα υποκαταστήματα της κεντρικής τράπεζας (όπως στην Κέρκυρα, τον Βόλο και την Ηγουμενίτσα), ενώ σχέδια υπάρχουν και για άλλα με στόχο αφενός τη μείωση του κόστους, αφού πρόκειται για κτίρια που υποαξιοποιούνται ή είναι ανενεργά αλλά επιβαρύνουν την κεντρική τράπεζα, κι αφετέρου την αξιοποίησή τους προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

Πετάνε τα ελληνικά αεροδρόμια

– Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία της ACI Europe, δηλαδή της Ένωσης των αεροδρομίων της Ευρώπης. Από αυτά προκύπτει η  επαναφορά της κίνησης στα ελληνικά αεροδρόμια κατά τον μήνα Ιούνιο στο100% της (αντίστοιχης) κίνησης του 2019. Είναι η καλύτερη επίδοση σε όλη την Ευρώπη (και όχι μόνον). Τη δεύτερη καλύτερη επίδοση έχει η Τουρκία, όπου η κίνηση στα αεροδρόμιά της βρέθηκε στο 97% του 2019, η Αλβανία (95%), η Βοσνία-Ερζεγοβίνη (90%) και η Νορβηγία (88%). Τις χειρότερες επιδόσεις καταγράφουν όπως αναμενόταν η Ουκρανία (0%), η Λευκορωσία (22%) και η Ρωσία 38%.

Η ώρα του Θεσσαλονίκη – Σμύρνη

-Σας έχουμε μιλήσει επανειλημμένα από αυτή τη στήλη  για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης με Σμύρνη που έχει περάσει από χίλια κύματα και τελικά κόντεψε να ματαιωθεί μετά και από την τελευταία κρίση στα ελληνοτουρκικά. Όλα δείχνουν ότι τελικά η σύνδεση μπαίνει μπροστά τον επόμενο μήνα. Θα την πραγματοποιεί η γνωστή από το Ιόνιο Levante Ferries με το πλοίο Smyrna di Levante το οποίο θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 950 επιβατών και 60 οχημάτων. Το πλοίο πέρα από τις δύο μεγαλουπόλεις θα συνδέει και το νησί της Μυτιλήνης με Θεσσαλονίκη και Σμύρνη.

Οι Αυστραλοί ήρθαν πιο κοντά μας

-Για να έρθουν οι ομογενείς και οι Αυστραλοί από την Ωκεανία ως την Ελλάδα θα έπρεπε να αλλάξουν αρκετά αεροπλάνα και να περάσουν δεκάδες ώρες ταξιδιού. Η ευχάριστη είδηση τόσο για τον ελληνικό τουρισμό όσο και για τους μακρινούς αυτούς ταξιδιώτες είναι ότι ξεκινάει μετά από χρόνια απευθείας πτήση Σίδνεϊ – Περθ – Ρώμη, που μειώνει σημαντικά τον χρόνο του ταξιδιού. Θα πραγματοποιείται τρεις φορές την εβδομάδα και θα ξεκινάει στις 6 παρά πέντε το απόγευμα από το Σίδνεϊ και μετά από μία στάση στο Περθ θα φτάνει στη Ρώμη στις 9 παρά τέταρτο το πρωί της επόμενης με τον συνολικό χρόνο να φθάνει στις 16 ώρες και 25 λεπτά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!