Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Το παράθυρο Σταϊκούρα για πρόσθετα μέτρα στήριξης, ο νέος CEO στη ΣΤΑΣΥ, ο αγρότης, το δάνειο και η εκταμίευση σε 24 ώρες

Το παραθυράκι Σταϊκούρα για τα μέτρα στα καύσιμα

«Ακόμη δεν ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε τα μέτρα που εξαγγείλαμε (σ.σ. για το ρεύμα), και ζητάτε να σας πούμε πότε θα υπάρξουν νέα μέτρα (σ.σ. για τα καύσιμα);», αναρωτήθηκε χθες σε πηγαδάκι δημοσιογράφων ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. Σημείωσε ότι ο δημοσιονομικός χώρος έχει εξαντληθεί, τα νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών και επιχειρήσεων (αναφορικά με το ρεύμα) θα ξεκινήσουν από τον ερχόμενο μήνα και πως επί του παρόντος είναι δύσκολο να υπάρξουν άλλα μέτρα, χωρίς να έχουν μεταβληθεί τα δημοσιονομικά στοιχεία. Πάντως ο υπουργός Οικονομικών άφησε ένα παραθυράκι, σημειώνοντας ότι εφόσον τα έσοδα από το τουρισμό πάνε καλά, η κυβέρνηση όπως έπραξε και στο παρελθόν, θα προσπαθήσει να μετριάσει τις επιπτώσεις της κρίσης στα καύσιμα. Ο υπουργός, ωστόσο, είπε ότι πρέπει πρώτα να εφαρμοστούν τα μέτρα που ήδη έχουν νομοθετηθεί και μετά να συζητάμε για άλλα μέτρα.

Βγαίνουν και προαναγγέλλουν αυξήσεις

– Είναι απόλυτα φυσικό το οικονομικό επιτελείο να μην θέλει να ανοίξει ακόμα τα χαρτιά του για τα καύσιμα. Όχι γιατί δεν υπάρχει ακόμα διαθέσιμος «χώρος» για συνέχιση των επιδοτήσεων- αυτός θα υπάρξει σίγουρα από το… πάρτι στον τουρισμό- αλλά γιατί δεν θέλει να πυροδοτήσει πληθωριστικές προσδοκίες στην αγορά. Ήδη, επαγγελματίες του κλάδου βγαίνουν και προαναγγέλλουν αυξήσεις 7-8 λεπτών μέσα στην εβδομάδα, χωρίς να λένε, όμως, «πόθεν», ενώ κάποιοι άλλοι πιο… τολμηροί λένε για μέση τιμή 2,5 ευρώ μέσα στο καλοκαίρι…

!Το 98% των στελεχών της αγοράς θεωρούν ότι η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία θα κρατήσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς και 8 στα 10 στελέχη και την επόμενη χρονιά. Πρόκειται για το βασικό συμπέρασμα της κυλιόμενης έρευνας του ΙΕΛΚΑ στο χώρο των τροφίμων, όπου συν τοις άλλοις καταγράφεται πλήρης αναστροφή του θετικού κλίματος, που αποτυπωνόταν στην αντίστοιχη έρευνα του περασμένου Σεπτεμβρίου…

Η μείωση της αγοραστικής δύναμης

-Η κυβέρνηση έριξε στην αγορά 43 δισ. ευρώ για την απορρόφηση των κραδασμών της πανδημίας και συνεχίζει με φοροελαφρύνσεις στο εισόδημα και την ακίνητη περιουσία, καθώς και με επιδοτήσεις για το ενεργειακό κόστος. Όμως παρά την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος, οι τιμές «τρέχουν» με μεγαλύτερη ταχύτητα και όπως επισημαίνει η Έκθεση του ΙΝΕ ΓΣΕΕ, η συνολική αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 9,7% το 2022 εκτιμάται ότι θα περιορίσει μόνο μερικώς την απώλεια της αγοραστικής του δύναμης, την οποία προκαλεί το κύμα ακρίβειας. Τον Απρίλιο του 2022 η απώλεια αγοραστικής δύναμης του κατώτατου μισθού ήταν ίση με 18% έναντι 14,7% τον Μάρτιο. Ο μέσος μισθός του ιδιωτικού τομέα είχε απολέσει τον Απρίλιο του 2022 το 9,9% της αγοραστικής του δύναμης, ενώ ο μέσος μισθός μερικής απασχόλησης το 28%. Μήπως το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να ξαναδεί το πώς ακριβώς λειτουργεί η αγορά; Μήπως υπάρχουν ακόμα στρεβλώσεις, που έχουν ως αποτέλεσμα να κερδίζουν λίγοι και να χάνουν οι καταναλωτές και φυσικά ο Προϋπολογισμός;

Ανεβάζει τον πήχη για τον πληθωρισμό η ΕΚΤ

-Η ΕΚΤ ετοιμάζεται για νέα αναθεώρηση των προβλέψεων για το φετινό πληθωρισμό. Τα… μαντάτα θα έρθουν στη συνεδρίαση του Ιουνίου κι ένα μήνα αργότερα, θα γίνει η πρώτη αύξηση επιτοκίων κατά 0,25%. Στη Φρανκφούρτη επιμένουν ότι δεν κινδυνεύει η Ευρώπη με ύφεση. Συμπληρώνουν, όμως, ότι αυτό δεν προβλέπεται στο βασικό σενάριο εργασίας. Τουτέστιν, αν στραβώσει το πράμα, μπορεί να έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις…

Ο αγρότης, το τραπεζικό δάνειο και η εκταμίευση σε 24 ώρες

-Αγρότης θέλησε να υλοποιήσει επιδοτούμενο επενδυτικό πρόγραμμα και χρειάστηκε δάνειο από τράπεζα. Απευθύνθηκε σε τράπεζες στην Ελλάδα, χωρίς, όμως, να βρει ανταπόκριση. Μπροστά στο αδιέξοδο, τι έκανε; Απευθύνθηκε στον γιο του που κατοικεί μόνιμα στο εξωτερικό ώστε να ζητήσει εκείνος δάνειο από τράπεζα στη χώρα που διαμένει. Αποτέλεσμα; Το δάνειο εκταμιεύθηκε κυριολεκτικά σε μια ημέρα και μάλιστα με πιο χαμηλό κόστος απ’ ότι στην Ελλάδα. Το συγκεκριμένο παράδειγμα αναφέρθηκε από αγρότη στο πλαίσιο του 8ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων και αποτυπώνει ακριβώς την απόσταση που καλείται να διανύσει το τραπεζικό σύστημα στην Ελλάδα συγκριτικά με άλλες προηγμένες οικονομικά χώρες στην Ευρώπη. Από την άλλη βεβαίως, όπως επισημάνθηκε στο ίδιο φόρουμ, πριν μερικά χρόνια τα δάνεια προς τους αγρότες είχαν επιτόκιο 15% και πλέον έχουν φθάσει στο 5 με 5,5% (μεσοσταθμικά), ενώ γενικότερα το ελληνικό τραπεζικό σύστημα έχει κάνει πολλά βήματα μπροστά (μείωση κόκκινων δανείων, ψηφιοποίηση).

Ο Θ. Κοτταράς νέος CEO στη ΣΤΑΣΥ

-Ο αναπληρωτής  διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς προορίζεται για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΣΤΑΣΥ. Ο κ. Κοτταράς αναλαμβάνει τη θέση που άφησε κενή πριν μερικούς μήνες, ο κ. Νίκος Χαιρέτας. Ο τελευταίος παραιτήθηκε, μετά το τραγικό δυστύχημα όπου έχασε τη ζωή του ένας εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ τον περασμένο Νοέμβριο. Προσωρινά τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου ασκεί ο πρόεδρος της εταιρείας, Χαράλαμπος Δαμασκός. Σύντομα ωστόσο τα ηνία της εταιρείας θα αναλάβει ο κ. Κοτταράς.

Ο γερασμένος στόλος των ταξί

-Οι οδηγοί ταξί τελευταία έχουν περιορίσει τη χρήση του εφαρμογών όπως το Beat αφού έχει αυξηθεί η πελατεία «στο δρόμο». Τα συμπεράσματα από μια μελέτη του ΕΜΠ που παρουσίασε χθες η Beat είναι όμως ενδιαφέροντα. Ένα από αυτά δείχνει την ηλικία των οδηγών ταξί στην Αθήνα. Περισσότεροι από ένας στους τέσσερις είναι στο τιμόνι για τουλάχιστον είκοσι χρόνια, ενώ το 7,8% οδηγεί για περισσότερες από τρεις δεκαετίες. Το 30,7% δήλωσε πως οδηγεί ταξί από 9 έως 19 χρόνια. Το 30% των οχημάτων είναι ηλικίας άνω των 12 ετών με ό,τι αυτό σημαίνει για ιδιοκτήτες, οδηγούς και επιβάτες. Σχεδόν το 68% των οδηγών δηλώνει πως ο ιδανικός χρόνος αντικατάστασης οχήματος είναι τα 10 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!