Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Η στήριξη της μετοχής της Jumbo, η λίστα αναμονής στα έργα ΣΔΙΤ, ο ταλαντούχος Ν. Σταθόπουλος και οι καινούργιες Lamborghini

Η Apple, η Intralot και το πρόστιμο των 500.000 δολ.

-Πάνω από μισό εκατομμύριο δολάρια κόστισε στην Intralot μια έγκριση της Apple στην ρήση της εφαρμογής στοιχηματισμού για λογαριασμό της λοταρίας στην περιοχής της Columbia (DC Lotteries). Οι κάτοχοι κινητών iOS δεν μπόρεσαν να στοιχηματίσουν το βράδυ της περασμένης Κυριακής στους αγώνες του Super Βοwl, καθώς η Apple καθυστέρησε να δώσει το πράσινο φως για τη χρήση της εφαρμογής. Τα κινητά Android, όπως και το επίγειο δίκτυο δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα. Ωστόσο, η λοταρία της Columbia επέβαλε πρόστιμο στην Intralot ύψους 65.000 δολ. για χαμένα έσοδα, 6.300 δολ. για δαπάνες marketing και 487.200 δολ. για αποζημίωση της φήμης της λοταρίας. Πάντως παρά τα παρατράγουδα και τον πόλεμο που αντιμετώπισε η ελληνική εταιρεία, με προεξάρχουσα την Washington Post, τα έσοδα της DC Lotteries αυξάνουν. Σημειώνεται ότι η DC Lotteries ήταν η πρώτη που έτρεξε στοιχηματική υπηρεσία στις ΗΠΑ.

!Συνεχίζεται η διεκδίκηση του κέντρου λογισμικού της Deutsche Telekom από τη χώρα μας. Τις «μάχες» δίνουν κατά κύριο λόγο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, μαζί με τον πρόεδρο και  διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ. Οι δύο τους είναι σε στενή επαφή μεταξύ τους, αλλά και με την Βόννη και κυρίως με την Ντομινίκ Λερουά, μέλος του Δ.Σ. της Deutsche Telekom, κι επικεφαλής των θυγατρικών της εταιρείας στην Ευρώπη. Η μάχη είναι σκληρή, αλλά δεν έχει κριθεί τίποτε ακόμη.

Έργα ΣΔΙΤ σε λίστα αναμονής

-Όποιος παρακολουθεί τους διαγωνισμούς που προωθούνται ή σχεδιάζονται με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα έχει καταλάβει πως κάπου έχει κολλήσει το πράγμα. Το παραδέχονται ακόμα και υπουργοί δείχνοντας τις  ΣΔΙΤ που αφορούν την κατασκευή κτιρίων και κάποιες άλλες  για τις  οποίες  το δημόσιο θα αποζημιώνει τους κατασκευαστές με τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας. Τα ίδια κυβερνητικά στελέχη παραπέμπουν στα νέα δικαστικά μέγαρα όπου προχώρησε ο ένας διαγωνισμός και οι άλλοι εκκρεμούν. Υπάρχουν όρια στο πόσες πληρωμές διαθεσιμότητας μπορεί να σηκώσει ο προϋπολογισμός, όπως φαίνεται.

!Πώς γίνεται να μην καταλαβαίνουν κάποιοι ότι η εξόρυξη φυσικού αερίου με την τιμή του στα 15-20 ευρώ ήταν ασύμφορη για τις εταιρείες, αλλά πλέον με την τιμή του να διατηρείται σταθερά πάνω από τα 100 ευρώ- χωρίς μάλιστα προοπτική υποχώρησης του στα προ κρίσης επίπεδα- αλλάζουν όλα τα δεδομένα; Δεν χρειάζεται να είσαι πανεπιστήμων για να αντιληφθείς τη διαφορά, εκτός αν είσαι κακοπροαίρετος…

H αντεπίθεση της easyjet

-Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με τις low cost αεροπορικές εταιρείες είναι ότι έχουν μηδενική παρουσία σε επίπεδο στελεχών στις χώρες πέραν της έδρας τους. Έτσι ότι μαθαίνουμε για τις κινήσεις τους τα μαθαίνουμε από τρίτους. Η easyjet λοιπόν ισχυρίζεται, με βάση δηλώσεις στελεχών της στον βρετανικό Τύπο, ότι θα είναι ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας στα βασικά ελληνικά νησιά φέτος το καλοκαίρι καθώς προσέθεσε επιπλέον πέντε αεροσκάφη που θα ταξιδεύουν από και προς τουριστικούς προορισμούς στην χώρα μας.

Το απροσδόκητο των ασφαλιστικών

-Θα περίμενε κανείς ότι λόγω των όσων συμβαίνουν γύρω μας από φυσικές καταστροφές που είχαμε πέρυσι, σεισμούς και όλα τα άλλα δεινά που μας έχουν βρει ότι οι ασφαλιστικές έχουν στεγνώσει καθώς είναι συνεχώς με το χέρι στην τσέπη και πληρώνουν. Η εικόνα ήταν διαφορετική σύμφωνα με τον Γιάννη Κοντώρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Interamerican. Το  2021 ήταν μία καλή χρονιά τόσο για την Interamerican και τις ασφαλιστικές καθώς ο κόσμος δεν έβγαινε από τα σπίτια του και έτσι είχαμε λιγότερα ατυχήματα ενώ όσο παρέμενε μέσα και δεν ξόδευε και του έμεναν και χρήματα για να ασφαλίσει ό,τι αξίζει.

Οι…  μερακλήδες με τις Lamborghini

-Αύξηση 10,7% καταγράφηκε το Μάρτιο, στα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στη χώρα μας. Για να μην δημιουργούνται, όμως, λανθασμένες εντυπώσεις ότι ο στόλος των οχημάτων εκσυγχρονίζεται, επισημαίνουμε ότι αυτή η αύξηση οφείλεται στην εκτίναξη κατά 43,3% των νέων ταξινομήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αντιθέτως, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων ήταν μειωμένες κατά 6,3%, ενώ συνολικά στο τρίμηνο η μείωση είναι της τάξης του 4%. Να πούμε ότι υπήρξαν και κάποιοι… μερακλήδες, που αγόρασαν πέντε μεταχειρισμένες Ferrari, επτά Lamborghini εκ των οποίων οι δύο  ήταν του… κουτιού και εννέα  Maserati εκ των οποίων οι έξι  ολοκαίνουργιες…

Jumbo: Ο κίνδυνος που κρύβει η δήλωση Βακάκη για στήριξη της μετοχής

-Περισσότερα προβλήματα δημιούργησε  παρά έλυσε, η δήλωση του Απόστολου Βακάκη, ιδιοκτήτη και μεγαλομετόχου της  Jumbo, ότι θα προβεί σε επαναγορά ιδίων μετοχών για τη στήριξη της μετοχής. Πουθενά στον κόσμο, τουλάχιστον επισήμως, δεν διατυπώνεται κάτι ευθέως που να αφορά στην στήριξη μιας μετοχής. Γιατί είναι κάτι που μπορεί να ερμηνευθεί… στραβά και δικαίως από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς περί χειραγώγησης, ή κατεύθυνσης των επενδυτών. Η δήλωση αυτή  του κ. Βακάκη, όπως σχολίαζαν χθες παράγοντες της αγοράς, δεν έχει καμία διαφορά από την παρότρυνση ενός χρηματιστή σε πελάτη του για να αγοράσει το ένα ή το άλλο χαρτί. Επίσης, τέτοια κίνηση, είναι απορίας άξιον γιατί δεν έκανε ο κ. Βακάκης ένα χρόνο πριν όταν ο ίδιος α) είχε πουλήσει σημαντικό πακέτο μετοχών στα 14,7 ευρώ, και β) η μετοχή είχε φτάσει στον βυθό  των 12 ευρώ… Κατά τα άλλα, στους ορκισμένους οπαδούς του Jumbo, ο κ. Βακάκη μίλησε με τη γλώσσα της αλήθειας. Ο επικεφαλής του ομίλου γνωστοποίησε  στους αναλυτές ότι θα ξεκινήσει πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών ως μέτρο άμυνας για τη μετοχή ώστε να αποφευχθεί η πτώση και πως θα διατηρηθεί η μερισματική πολιτική, ήτοι θα δώσει 0,77 ευρώ ανά μετοχή.

Ο ταλαντούχος Νίκος Σταθόπουλος

-Διαχειρίζεται κεφάλαια άνω των 35 δισ. ευρώ και στην Ελλάδα την τελευταία 15ετία έχει επενδύσει κοντά στα 4 δισ. ευρώ. Ο κ. Νίκος Σταθόπουλος, Partner και Επικεφαλής της BC Partners, που την περασμένη χρονιά αποεπένδυσε από τη Pharmathen και επένδυσε στην επίσης ελληνική Pet City, ετοιμάζεται να προχωρήσει σε μια ακόμη σημαντική επενδυτική κίνηση στην Ελλάδα μέχρι το καλοκαίρι.  Ποιο είναι το βασικό κριτήριο για να επενδύσει σε μια εταιρεία; «Όταν εξαγοράζω μια εταιρεία από μια οικογένεια που την έχει ιδρύσει, δεν είναι απλά μια συναλλαγή. Ο επιχειρηματίας που έχει μια εταιρεία που πρόκειται να εξαγοραστεί ενδιαφέρεται για το ποιος θα είναι ο επόμενος ιδιοκτήτης για να υπάρξει η συνέχεια στην κουλτούρα, και έχει αυτή την ανθρώπινη ευαισθησία. Η ενσυναίσθηση είναι λοιπόν αυτό να αντιλαμβάνεται ο επενδυτής τον παράγοντα άνθρωπο», δήλωσε πρόσφατα.

-Σήμερα όπως ανέφερε  «στην Ελλάδα υπάρχουν πολύ καλές επιχειρήσεις και πολύ καλές διοικητικές ομάδες, και αν σήμερα είναι υποεπενδεδυμένη, οφείλεται στην αρνητική πορεία της χώρας τα προηγούμενα χρόνια και αυτό σήμερα αλλάζει». Σε αυτό βοηθά, σύμφωνα με όσα είπε  ο ίδιος η τεράστια ρευστότητα των 4 τρισ. δολαρίων που είναι αδιάθετα στο private equity. Άρα η ρευστότητα δεν είναι πρόβλημα.  Σημειώνεται πως οι «Financial Times» τον έχουν κατατάξει στην επίλεκτη ομάδα (Hall of Fame) των Ρrivate Equity, ενώ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ανακηρύχθηκε ως ένας από τους 50 πιο επιδραστικούς dealmakers στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ετήσια κατάταξη των «Financial News». Πρόκειται, δε, για τον μοναδικό Έλληνα που ηγείται ενός παγκόσμιου Private Equity Fund, της BC Partners, που είναι από τα παλαιότερα και μεγαλύτερα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια παγκοσμίως, έχοντας επενδύσει σε ΗΠΑ και Ευρώπη, σε 117 εταιρείες, η αξία των οποίων υπερβαίνει τα 150 δισ. ευρώ.

!Κάποιοι επιμένουν ότι πρέπει να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα π.χ. στο ψωμί, για να δουν άσπρη μέρα τα νοικοκυριά. Αφήνοντας στην άκρη το ότι είναι οι ίδιοι που συνυπέγραψαν τις μαζικές μετατάξεις βασικών ειδών διατροφής στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ, τον οποίο στη συνέχεια ανέβασαν στο 24%, αν τελικά εφαρμοστεί το μέτρο, θα βγαίνουν οι ίδιοι στα κανάλια και θα… καταγγέλλουν ότι με τα «ψίχουλα»  των 7 λεπτών- τόση είναι διαφορά μεταφοράς του ψωμιού από το 13% στο 6%- δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της ακρίβειας…

To ράλι στις τιμές των καυσίμων

-Μια ιδέα για την έκρηξη τιμών στα καύσιμα δίνει ο ετήσιος απολογισμός της Motor Oil που δημοσιεύθηκε χθες. Η μέση διεθνή τιμή της αμόλυβδης βενζίνης εκτοξεύθηκε πέρυσι στα 675 δολάρια ανά μετρικό τόνο από 378 δολάρια το 2020. Η μέση διεθνής τιμής του πετρελαίου κίνησης έφτασε τα 579 δολάρια ανά μετρικό τόνο από 353 δολάρια, των καυσίμων για αεροπλάνα τα 599 δολάρια από 339 δολάρια ανά μετρικό τόνο. Η τιμή του μαζούτ 1% πήγε στα 451 δολάρια από 279 δολάρια ανά μετρικό τόνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!