THEPOWERGAME
Η εξάρτηση της Ευρώπης από την Κίνα
-Η Ευρώπη έχει κάθε λόγο να ανησυχεί όχι μόνο για το πώς θα εξελιχθεί αυτό το μπρα-ντε-φερ με τους Ρώσους για τον τρόπο πληρωμής του φυσικού αερίου, αλλά και για το πώς θα κινηθεί εφεξής η Κίνα και η αλήθεια είναι ότι η κοινή Σύνοδος της προηγούμενης εβδομάδας δεν καθησύχασε αυτές τις ανησυχίες. Κάθε άλλο. Κι αν η ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία είναι δεδομένη, αντίστοιχη εξάρτηση υπάρχει από την Κίνα, όπως προκύπτει από τα αποκαλυπτικά στοιχεία της Eurostat. Από το 2011 ως και το 2021, η Ευρώπη «μετράει» ελλείμματα στο εμπορικό της ισοζύγιο με τη χώρα του Δράκου, αλλά ειδικά πέρυσι καταγράφηκε εκτίναξη των εισαγωγών από την Κίνα. Μηχανολογικός εξοπλισμός, οχήματα, βιομηχανικά είδη και χημικά είναι η αιχμή του δόρατος των κινεζικών εξαγωγών στην Ευρώπη και φυσικά δεν πρέπει να λησμονούμε το σοκ που υπέστη η Ευρώπη στις αρχές του 2020, όταν διαπίστωσε με βίαιο τρόπο την εξάρτησή της από το υγειονομικό υλικό προέλευσης Κίνας…
Χωρίς τέλος το ράλι των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας
-Με πολύ άγριες διαθέσεις μπήκε ο Απρίλιος. Σε αυτές τις πρώτες πέντε ημέρες του μήνα, η μέση χονδρική τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος διαμορφώνεται στα 255,70 ευρώ, έναντι 231,64 ευρώ στο διάστημα 28 Μαρτίου – 31 Μαρτίου και 230,22 ευρώ την εβδομάδα 21 Μαρτίου- 27 Μαρτίου. Η μέση τιμή του Φεβρουαρίου ήταν 211,71 ευρώ, η μέση τιμή του Ιανουαρίου ήταν 227,30 ευρώ και κάπως έτσι επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη ή μάλλον η βεβαιότητα ότι και οι επόμενοι μήνες θα είναι πολύ δύσκολοι…
!Ήταν αναμενόμενο, αλλά δεν παύει να έχει ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατά 9,7%, καθώς ο 1 στους 2 καταναλωτές θεωρεί ότι έχουν καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής ενώ 2 στους 3 καταναλωτές θεωρούν αυτά τα προϊόντα φθηνότερα των επωνύμων. Παρά ταύτα, το μερίδιο αυτών των προϊόντων επί του συνόλου των αγορών διαμορφώνεται στο 25-30%, έναντι 40-45% στη Δυτική Ευρώπη…
Συμβόλαια στο σιτάρι για να μην πούμε το ψωμί… ψωμάκι
-Παρά το κλίμα που δημιουργείται από τις δηλώσεις πολιτικών, δεν θα είναι ούτε εύκολη ούτε αυτόματη η αύξηση των εκτάσεων με μαλακό σιτάρι, αυτό δηλαδή που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ψωμιού, στην επόμενη καλλιεργητική περίοδο, ήτοι το προσεχές φθινόπωρο. Όσοι παραγωγοί έχουν καλλιεργήσει μαλακό σιτάρι κατά το παρελθόν έχουν να λένε πόσο δύσκολα το διέθεταν στην αγορά και μάλιστα συνήθως για ζωοτροφές. Γι’ αυτό αρκετοί στις σιτοπαραγωγικές περιοχές της χώρας υποστηρίζουν ότι μόνο, εάν οι αλευροβιομηχανίες προχωρήσουν σε συμβόλαια με συνεταιρισμούς και ομάδες παραγωγών, ώστε οι τελευταίοι να είναι βέβαιοι για την διάθεση της παραγωγής τους και μάλιστα σε ικανοποιητικά επίπεδα τιμών, θα αυξηθούν τα καλλιεργούμενα στρέμματα.
H πύρρειος νίκη της ΦΑΓΕ
-Και το τέλος του 2021 βρήκε τη ΦΑΓΕ να διαθέτει το γιαούρτι με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Έναν τίτλο που θα ήθελαν να έχουν αρκετοί από τους ανταγωνιστές της, καθώς όποιος είναι πρώτος στο ελληνικό γιαούρτι στην Ελλάδα αμέσως του ανοίγονται πιο εύκολα και οι διεθνείς αγορές. Η πρωτιά αυτή όμως δεν ήρθε χωρίς κόστος. Για να διατηρήσει – και να αυξήσει τη διαφορά οι προσφορές ήταν συνεχείς με αποτέλεσμα η άλλοτε «ακριβή» ΦΑΓΕ πλέον να έχει υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων σε όγκο (24,3%) από ότι πωλήσεων σε αξία (23,8%). Η επιθετική τιμολογιακή πολιτική την κρατάει σε μία απόσταση ασφαλείας από τους διώκτες της που στις πωλήσεις σε όγκο είναι η ΚΡΙ – ΚΡΙ (15,1%) και σε αξία η ΔΕΛΤΑ (16,1%).
Ρούχα από δεύτερο χέρι
-Η αυξητική τάση στην αγορά μεταχειρισμένων ρούχων από την μία είναι ελπιδοφόρα για τον πλανήτη και από την άλλη ανησυχητική για τη βιομηχανία ένδυσης. Στην Ισπανία όπου υπάρχουν στοιχεία, καθώς η βιομηχανία ενδύματος έχει γιγαντωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, υπολογίζεται ότι η συγκεκριμένη αγορά έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας αύξηση κατά 61,2% σε σχέση με το 2020. Η στροφή στα ρούχα «από δεύτερο χέρι» οφείλεται κατά βάση στην αλλαγή νοοτροπίας των καταναλωτών, ιδίως των νεότερων γενιών, που προσπαθούν να υιοθετήσουν βιώσιμες καταναλωτικές συνήθειες. Σε μάρκες όπως Dior, Loewe, Hermes και Gucci, η ζήτηση στην Ισπανία έχει εκτοξευθεί κατά 238,39%, 225%, 197% και 183% αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Τα αμερικάνικα τανκ και η επανάσταση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
-Ένας εργαζόμενος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρνήθηκε να εκτελέσει τις εντολές της διοίκησης και κάποια μέσα ενημέρωσης έκαναν λόγο για «επανάσταση» όλων των εργαζομένων της εταιρείας. Τώρα τι πραγματικά έγινε: Δύο τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφυγαν στην ώρα τους, φορτωμένα με αμερικανικά τανκ και στο τρίτο σημειώθηκε μια βλάβη. Η εταιρεία είπε σε ένα τεχνικό να μεταβεί στο σημείο για να την επιδιορθώσει και ο τελευταίος αρνήθηκε, επικαλούμενους… ιδεολογικούς λόγους. Η διοίκηση της εταιρείας έστειλε τελικά άλλο μηχανικό που επιδιόρθωσε τη βλάβη και η μεταφορά αρμάτων συνεχίστηκε κανονικά. Διάφορα sites, όμως, πρόλαβαν κι έγραψαν για την «αντίσταση» των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέναντι στον …αμερικανικό ιμπεριαλισμό, γεγονός που αναπαράχθηκε ακόμη και από το RIA Novosti. Για την ιστορία ο αμερικανικός αμυντικός εξοπλισμός μεταφέρθηκε από την Αλεξανδρούπολη στη Ρουμανία στην ώρα του και απρόσκοπτα.
Με τους κωδικούς του ΓΕΜΗ η δήλωση αποθεμάτων
Στο portal με διεύθυνση https://supplies.businessportal.gr θα δηλώνονται τα αποθέματα πρώτων υλών λιπασμάτων, τα λιπάσματα, οι ζωοτροφές, τα δημητριακά, τα άλευρα και τα φυτικά έλαια. Δηλώσεις θα κάνουν χονδρέμποροι των προαναφερόμενων αγαθών, φούρνοι και σούπερ μάρκετ. Ειδικά τα σούπερ μάρκετ θα καταγράφουν μόνον τα αποθέματα ηλιελαίου, ενώ οι φούρνοι τα αποθέματα αλεύρων, εφόσον είναι πάνω από 500 κιλά. Η ενημέρωση θα γίνεται με τους κωδικούς του ΓΕΜΗ της κάθε επιχείρησης και μόνον σε περίπτωση που δεν υπάρχουν αυτοί, τότε θα γίνεται με τα στοιχεία του TAXISnet.