Γ.Δ.
1380.45 +1,00%
ACAG
-0,37%
5.36
BOCHGR
-0,23%
4.39
CENER
+1,72%
8.29
CNLCAP
-1,37%
7.2
DIMAND
-2,35%
8.3
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
+0,64%
12.64
TITC
+5,43%
35.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,04%
1.354
ΑΒΕ
+3,34%
0.464
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.335
ΑΚΡΙΤ
-2,16%
0.68
ΑΛΜΥ
+0,84%
3.62
ΑΛΦΑ
-0,26%
1.533
ΑΝΔΡΟ
+0,94%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+1,36%
9.35
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.55
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-29,95%
0.746
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.04
ΒΙΟ
+1,92%
5.05
ΒΙΟΚΑ
+1,18%
1.72
ΒΙΟΣΚ
+0,37%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,60%
1.27
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.12
ΔΑΑ
+1,09%
7.81
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,35%
11.51
ΔΟΜΙΚ
+4,07%
2.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,44%
0.294
ΕΒΡΟΦ
+1,83%
1.39
ΕΕΕ
+0,79%
33
ΕΚΤΕΡ
+3,17%
1.434
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,20%
1.674
ΕΛΠΕ
+1,21%
6.7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,49%
1.852
ΕΛΧΑ
+1,21%
1.668
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,73%
1.13
ΕΤΕ
+0,76%
6.932
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
1.976
ΕΧΑΕ
+1,58%
4.18
ΙΑΤΡ
+3,95%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+0,66%
0.304
ΙΛΥΔΑ
+1,80%
1.695
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
4.72
ΙΝΛΙΦ
-0,70%
4.26
ΙΝΛΟΤ
+0,23%
0.876
ΙΝΤΕΚ
+0,56%
5.42
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
+0,39%
2.56
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
342
ΚΕΚΡ
+1,82%
1.12
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,03%
1.44
ΚΟΡΔΕ
-1,96%
0.4
ΚΟΥΑΛ
+3,40%
1.034
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.41
ΚΡΙ
+2,25%
13.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.892
ΛΑΒΙ
+2,08%
0.735
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
+1,12%
2.72
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-2,16%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+1,97%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+1,32%
3.06
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+1,43%
2.48
ΜΟΥΖΚ
-3,85%
0.625
ΜΠΕΛΑ
-0,25%
24.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,69%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,91%
0.87
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,98%
20.6
ΟΛΠ
+0,84%
29.95
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.31
ΟΠΑΠ
+1,21%
15.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.795
ΟΤΕ
+0,89%
14.73
ΟΤΟΕΛ
+1,80%
10.2
ΠΑΙΡ
+3,11%
0.928
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
+1,47%
3.587
ΠΕΡΦ
+1,00%
5.05
ΠΕΤΡΟ
+1,30%
7.82
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-2,34%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,00%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,40%
4.98
ΡΕΒΟΙΛ
+4,26%
1.59
ΣΑΡ
+0,96%
10.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.332
ΣΙΔΜΑ
-0,65%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.66
ΣΠΙ
+0,39%
0.514
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.78
ΤΖΚΑ
+2,19%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,75%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.228
ΦΡΛΚ
+1,45%
3.5
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Ένα καπέλο από τα παλιά στα καύσιμα και μια λίστα για αισχροκέρδεια χωρίς ονόματα και διευθύνσεις

Η ήρα από το στάρι             

Το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι έπεσαν πολλά πρόστιμα σε επιχειρήσεις που εντοπίστηκαν περιπτώσεις αισχροκέρδειας. Η ανακοίνωση αυτή προφανώς σχετίζεται με τη διάταξη για την επιβολή πλαφόν στα περιθώρια κέρδους πώλησης καυσίμων, ψωμιού και λοιπών ειδών πρώτης ανάγκης. Η ανακοίνωση αυτή πάσχει, όμως, σε ένα βασικό σημείο: δεν αναφέρει ονόματα και διευθύνσεις. Αυτό που λένε άνθρωποι της αγοράς είναι ότι όπως γίνεται- έστω με καθυστέρηση- με τα πρόστιμα και τη δημοσιοποίηση των ονομάτων για παραβάσεις των μέτρων κατά της πανδημίας, έτσι ακριβώς πρέπει να γίνεται και με όσους θέλουν να κάνουν την κρίση ευκαιρία για την τσέπη τους. «Πρέπει επιτέλους να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι» λένε κι εδώ που τα λέμε, δεν έχουν άδικο…

Το ρεύμα καίει

Τα συγκριτικά στοιχεία από τη μηνιαία Έκθεση του HEPI (Household Energy Price Index) δείχνουν ότι στην Αθήνα- δηλαδή κατ’ επέκταση στην Ελλάδα- πληρώνουμε το 8ο ακριβότερο ηλεκτρικό ρεύμα σε όρους Μονάδων Αγοραστικής Δύναμης, δηλαδή αναλογικά με τα εισοδήματα μας. Δεν το λες και καλό αυτό. Αν μη τι άλλο δείχνει ότι όσο εξαρτώμεθα από το πανάκριβο φυσικό αέριο, δεν θα δούμε προκοπή στην τσέπη μας…

Πληρώνουμε τα σπασμένα στη βενζίνη        

Μπορεί να μας πει κάποιος γιατί ο Ισπανός πληρώνει τη βενζίνη 1,60 ευρώ, ο Ιταλός 1,87 ευρώ, ο Πορτογάλος 1,83 ευρώ, ο Γάλλος 1,81 ευρώ και ο Έλληνας σχεδόν 1,92 ευρώ; Μήπως έχουμε υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ; Ούτε κατά διάνοια. Μήπως οι άλλοι αγοράζουν πιο φτηνά την πρώτη ύλη. Φυσικά και όχι. Μήπως εμείς έχουμε μια από τις υψηλότερες φορολογίες καυσίμων; Αναμφίβολα. Και γι’ αυτό δεν ευθύνεται μόνο η προηγούμενη κυβέρνηση που «φούσκωσε» τους ΕΦΚ για να κλείσει όπως- όπως την αξιολόγηση με τους Θεσμούς, αλλά και οι Ευρωπαίοι τεχνοκράτες που αποδέχθηκαν ένα μέτρο που προκαλούσε εξόφθαλμη στρέβλωση. Το αποτέλεσμα δεν αλλάζει και είναι ότι πληρώνουμε την 4η ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη σε μια συγκυρία διόλου εύκολη…

Η όχι και τόσο σωστή απάντηση στο ρώσικο εμπάργκο

Την καλύτερη στιγμή κυκλοφόρησε η έκθεση της Agroexport, η οποία δείχνει ότι η Ευρώπη που τόσα χρόνια πλήττονταν στον γεωργικό τομέα από το εμπάργκο της Ρωσίας απάντησε το 2021 με αθρόα εισαγωγή ρωσικών γεωργικών προϊόντων. Σύμφωνα με την έκθεση, οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έγιναν οι μεγαλύτεροι αγοραστές ρωσικών τροφίμων το 2021, ρίχνοντας στην δεύτερη θέση την Κίνα. Πως το καταφέραμε αυτό; Αγοράζοντας αγροτοβιομηχανικά προϊόντα αξίας 4,7 δισ. δολαρίων- μία αύξηση 41% σε σχέση με το 2020. Και επειδή πολύ κουβέντα γίνεται για τα σιτηρά, όχι, δεν ήταν το βασικό προϊόν που αγοράσαμε. Το 40% των συνολικών εξαγωγών τροφίμων της Ρωσίας προς την Ε.Ε., δηλαδή κοντά στα 2 δισ. αφορούσε αλιευτικά προϊόντα, ενώ τα σιτηρά καταλάμβαναν μερίδιο λίγο πάνω από το 12% στο σύνολο των ρωσικών εξαγωγών στην Ε.Ε.

Από την Καστοριά στο Ντουμπάι

Όσο και αν ακούγεται παράδοξο, η ελληνική γουνοποιία είχε έντονη παρουσία στο εμιράτο του Ντουμπάι. Μάλιστα κάποια στιγμή είχε φθάσει να έχουν παρουσία πάνω από 40 εταιρείες. Αυτή η παρουσία εξασθένησε μερικώς τα επόμενα χρόνια αλλά το τελευταίο διάστημα δείχνει να αναζωπυρώνεται. Η σχεδόν ολική εξαφάνιση των Ρώσων από την Χαλκιδική και την Κρήτη στρέφει ξανά τους παραγωγούς γούνας της Καστοριάς στον Περσικό Κόλπο, ιδιαίτερα τώρα που το Ντουμπάι φαίνεται ότι θα γίνει το ήρεμο καταφύγιο για αρκετούς Ρώσους ολιγάρχες.

Η οδύσσεια των εξαγωγέων

Μπορεί να μην έχουν σταματήσει επισήμως, στην πράξη όμως είναι αδύνατες πλέον εισαγωγές και εξαγωγές από και προς Ρωσία και Ουκρανία. Έλληνας εισαγωγέας από τη Ρωσία εξηγούσε ότι καλείται να υπερπηδήσει τρία εμπόδια για να εισάγει προϊόντα: «Πρώτα απ’ όλα έχουν σταματήσει οι μεταφορές και μέσα στην ίδια τη Ρωσία. Είναι πολύ δύσκολο να βρεις μέσο για να μεταφέρεις το εμπόρευμα στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.

Ακόμη όμως και να βρεις, δεν υπάρχουν καράβια διότι δύσκολα πλησιάζουν στα λιμάνια υπό τον φόβο να δεχθούν επίθεση. Και στην απίθανη περίπτωση που βρεις τελικά καράβι, μετά το μπλοκάρισμα των τραπεζικών συναλλαγών, πώς θα πληρώσεις για το εμπόρευμα; Άρα, διμερές εμπόριο τέλος».

Τι έγιναν οι ουρές στην Εθνική;

Σε σημαντικές επενδύσεις στην τεχνολογία θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα η Εθνική Τράπεζα. Στο πλαίσιο του ψηφιακού της μετασχηματισμού, ετοιμάζει να αναβαθμίσει  την ψηφιακή εμπειρία των πελατών της σε επόμενα επίπεδα. Αν και από τις παλαιότερες και παραδοσιακές τράπεζες, οδηγεί την κούρσα του ανταγωνισμού με πρωτιές, σε διάφορα επιμέρους «ψηφιακά μέτωπα». Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι ψηφιακά ενεργοί πελάτες της Τράπεζας από 1 εκατομμύριο άτομα  το 2018 ξεπέρασαν το 2021 τα 2,5 εκατομμύρια άτομα. Και μάλιστα μιλάμε για ενεργούς χρήστες, που πραγματοποιούν δηλαδή συναλλαγές ή τουλάχιστον μπαίνουν στο e-banking, όχι απλά να έχουν κωδικούς που δεν χρησιμοποιούν.

Κι επειδή το ένα φέρνει το άλλο, έτσι ήρθαν και τα νέα για τη μείωση των ουρών στα καταστήματα. Να σημειωθεί ότι πέρυσι, οι συναλλαγές στα φυσικά καταστήματα της Εθνικής μειώθηκαν στο 4%, όταν τρία χρόνια πριν, το 2018, ήταν 20%.

Άγονες γραμμές και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Από τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών καταλαβαίνουμε πως μέχρι τα μέσα Απριλίου θα έχει κλείσει το σήριαλ με τη νέα σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις «άγονες γραμμές». Η τροπολογία προβλέπει πως η υφιστάμενη σύμβαση παρατείνεται μέχρι 15 Απριλίου αλλά για τις υπηρεσίες που θα παρέχει η εταιρεία φέτος θα γίνει εκκαθάριση με βάση τις προβλέψεις της νέας σύμβασης.

Νέες ρυθμίσεις για υδατοδρόμια

Μετά τα 2 – 3 νομοσχέδια και τις 10 – 20 υπουργικές και άλλες αποφάσεις για τα υδατοδρόμια, στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για τις πρότυπες προτάσεις που ψηφίζεται αύριο μπήκε και άλλη μία πολυσέλιδη τροπολογία με την ελπίδα πως κάποια στιγμή θα πετάξει ένα υδροπλάνο στη χώρα! Η τροπολογία επιτρέπει, μεταξύ άλλων, να λειτουργούν υδατοδρόμια σε εκτάσεις κυριότητας της ΕΤΑΔ και του ΤΑΙΠΕΔ (π.χ. σε κάποιο μεγάλο τουριστικού συγκρότημα) και σε αλιευτικά καταφύγια.

Ο νέος νόμος για την ΕΑΔΗΣΥ

Με το ένα τοις χιλίοις (0,1%) όλων των δημόσιων συμβάσεων θα αμείβεται η νέα Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) που αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα από την Ελληνική Βουλή. Παράλληλα απορροφά την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), η οποία θα αποτελεί τμήμα της ΕΑΔΗΣΥ. Ολοι πάντως ελπίζουν ότι αυτή τη φορά θα μπει μια τάξη στις δημόσιες προμήθειες, ειδικά ενόψει του Ταμείου Ανάκαμψης που θα περιλάβει πολλές από αυτές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!