THEPOWERGAME
Κλείνουν οι εκκρεμότητες στην Εγνατία
-Η μελέτη για την πιστοποίηση των τελευταίων 16 σηράγγων της Εγνατίας Οδού, ώστε να καλύπτουν τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο μήνα με αποτέλεσμα να υπάρχει ορατότητα όσον αφορά στις παρεμβάσεις που απαιτούνται. Μέχρι το τέλος Απριλίου αναμένεται να λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός διοδίων καθώς και τρεις πλευρικοί σταθμοί. Για τον Οκτώβριο του 2022 έχει μετατεθεί η λειτουργία των δύο πλευρικών σταθμών στη Χαλάστρα. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να γίνει και το οικονομικό κλείσιμο για τη σύμβαση παραχώρησης με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Egis Projects.
Λύθηκε το μυστήριο της αποχώρησης της Rocket
-Ταινίες φαντασίας όπου οι πρωταγωνιστές απαγάγονται από εξωγήινους θύμισε το ξαφνικό λουκέτο που έβαλε η Rocket στην Ελλάδα. Μέχρι αργά το απόγευμα δεν υπήρχε καμία επίσημη ανακοίνωση από τη διοίκηση, ενώ και οι άμεσοι συνεργάτες ενημερώθηκαν με δέκα λέξεις μέσω email. Και όλα αυτά όταν μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας της με την KFC. Επίσης, στις 9 Φεβρουαρίου, η Rocket επεκτάθηκε στον Πειραιά, ενώ λίγες ημέρες νωρίτερα η ελληνική διοίκηση άφηνε να εννοηθεί ότι θα ξεκινούσε συνεργασία για διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ.
-Μία λιτή ανακοίνωση των συνιδρυτών ενημέρωσε αργά το απόγευμα ότι η εταιρεία κατεβάζει ρολά πανευρωπαϊκά και γίνεται προσπάθεια να παραμείνει ζωντανή η δραστηριότητα στην Ουκρανία. Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, οι συνεργάτες διανομείς που διέθετε στην Αθήνα ανέρχονταν σε 70 και η Rocket ήταν σε συζητήσεις με υποψήφιους για να αυξήσει τον στόλο της. Πέρα από τους διανομείς σημαντικό είναι το πλήγμα για τα συνεργαζόμενα εστιατόρια καθώς ένα μεγάλο μέρος από αυτά δεν είχε ενταχθεί σε κάποια άλλη πλατφόρμα.
Τα φορτηγά πλοία αποφεύγουν τη Μαύρη Θάλασσα
-Μπορεί η προσοχή όλων να στρέφεται στο πεδίο της ενέργειας, ωστόσο τα πράγματα ζορίζουν και στο πεδίο των τροφίμων. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα φορτηγά πλοία αποφεύγουν να μπουν στη Μαύρη Θάλασσα και να δέσουν στα λιμάνια της Ουκρανίας, με ορατό τον κίνδυνο σοβαρών διαταραχών στον εφοδιασμό με σιτηρά. Σημειωτέον ότι Ρωσία και Ουκρανία εξάγουν το 25% του σιταριού παγκοσμίως κι αν οι χώρες στραφούν στους έτερους «παίκτες», δηλαδή Αμερικανούς και Καναδούς, το ράλι θα τιμών θα αγριέψει…
Προσεχώς νέες ανατιμήσεις στο ψωμί
-Ήδη, κλαδικοί φορείς που «καίγονται» από τις αυξήσεις στην Ενέργεια, τα άλευρα και τα λίπη (βούτυρα, σπορέλαια), προαναγγέλλουν λίαν συντόμως νέες ανατιμήσεις στο ψωμί και σε άλλα είδη αρτοποιίας. Τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ έδειξαν μεγάλες αυξήσεις στα δημητριακά και τα ζυμαρικά κι εύκολα μπορεί να αντιληφθεί τι σημαίνουν όλα αυτά για την τσέπη των νοικοκυριών, ειδικά των πιο ευάλωτων…
Θάβει… την ΕΤΑΔ η Κομισιόν
-Με μελανά.. χρώματα περιγράφεται στη 13η έκθεση ενισχυμένης εποπτείας της Κομισιόν η δράση της ΕΤΑΔ. Είναι η τρίτη κατά σειρά έκθεση της Κομισιόν που αναφέρει ότι η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου δεν έχει πραγματοποιήσει «ουσιαστική πρόοδο στη διαχείριση του χαρτοφυλακίου ακινήτων» . Η επιμονή δε αυτή της Κομισιόν στο «θάψιμο» της ΕΤΑΔ δημιουργεί υποψίες, μήπως δηλαδή επεμβαίνει ξένος … δάκτυλος προκειμένου να εκτεθεί ο επικεφαλής της εταιρείας Στέφανος Βλαστός.
Απόλυτη… καταστροφή με αύξηση τζίρου 2,5 δισ.
Λίαν αποκαλυπτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και δίνουν πολλές απαντήσεις σε όσους περιγράφουν εικόνες απόλυτης καταστροφής στην ελληνική οικονομία. Το λιανικό εμπόριο- εξαιρουμένων των τροφίμων και των καυσίμων- αύξησε τον τζίρο του κατά περίπου 2,5 δισ. ευρώ σε σχέση με τη χρονιά της πανδημίας κι επί της ουσίας έπιασε τις επιδόσεις του 2019, τουτέστιν δεν είχε απώλειες. Πράγματι, αυτή η εξισορρόπηση δεν είναι οριζόντια, ούτε ανά Περιφέρεια ούτε ανά τομέα- π.χ. ο τζίρος στην ένδυση ήταν περίπου 250 εκατ. ευρώ μικρότερος- ωστόσο αυτό πόρρω απέχει από την… καμένη γη που περιγράφουν κάποιοι…
Ο 1 στους 3 εισαγωγείς μεταχειρισμένων Ι.Χ. δεν πλήρωσε ΦΠΑ
Ο Σύνδεσμος των Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έβγαλε ένα ενδιαφέρον δελτίο Τύπου, σύμφωνα με το οποίο από τον περασμένο Απρίλιο ως το Δεκέμβριο, οι τελωνειακές Αρχές διαπίστωσαν ότι το 34% των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων δεν πλήρωσε τον αναλογούντα ΦΠΑ. Ο «λογαριασμός» ξεπερνά τις 6.000 ευρώ κατά μέσο όρο ανά όχημα και «ακολουθεί» το αυτοκίνητο και μετά τον εκτελωνισμό. Τουτέστιν, όσοι αγόρασαν πρόσφατα μεταχειρισμένο εξωτερικού, καλό θα ήταν να τσεκάρουν τα συνοδευτικά έγγραφα, προς αποφυγήν δυσάρεστων εκπλήξεων…