THEPOWERGAME
Η Goldman Sachs, η ΕΤΕ και το ΤΧΣ
-Για όλες τις τράπεζες κάτι είχε να πει και να αυξήσει την τιμή στόχο η Goldman Sachs, εκτός από μία. Έδωσε σύσταση αγοράς για τις μετοχές των Alpha Bank και Eurobank με τιμές στόχους 1,68 ευρώ (από 1,12 ευρώ πριν) και 1,40 ευρώ (από 0,65 ευρώ πριν) αντίστοιχα. Για την Τράπεζα Πειραιώς προτείνει «ουδέτερη» σύσταση, αλλά με υψηλότερη τιμή στόχο στα 1,70 ευρώ από 1,47 ευρώ. Για την Εθνική Τράπεζα σιγή. Στην αγορά λένε όταν ένας οίκος, ενώ παρουσιάζει ανάλυση για έναν κλάδο κι εν προκειμένω τον τραπεζικό, δεν συμπεριλαμβάνει μία μετοχή, αυτό συμβαίνει για έναν και μόνο λόγο: Συνήθως, έχει αναλάβει ή βρίσκεται σε συζητήσεις για να αναλάβει συγκεκριμένα καθήκοντα συμβούλου.
-Με δεδομένο ότι το κλίμα στις αγορές ομολόγων δεν είναι το καλύτερο κι αν υπήρχαν σκέψεις για την έκδοση ομολογιακού, πλέον εγκαταλείφθηκαν εξαιτίας της αναταραχής στις κεφαλαιαγορές. Όλες οι εκτιμήσεις της αγοράς συντείνουν ότι η επόμενη κίνηση στην οποία θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο η Εθνική μέσα στη χρονιά είναι η προοπτική σταδιακής αποχώρησης του ΤΧΣ. Πριν γίνει αυτό όμως, πρέπει να θεσπιστεί το πλαίσιο για τον τρόπο που θα γίνει, αλλά και για την λειτουργία και το ρόλο του ΤΧΣ που τελεί ακόμα υπό κατάρτιση. Σε κάθε περίπτωση η μετοχή της ΕΤΕ χτυπάει το ένα υψηλό μετά το άλλο και οι περισσότεροι ξένοι οίκοι δίνουν τιμή στόχο πάνω από 4 ευρώ.
Το ΣΔΟΕ ψάχνει τους influencers
-«Έκρηξη» παρουσιάζει η διαφημιστική δαπάνη που διατίθεται παγκοσμίως για προωθήσεις προϊόντων μέσω social media. Παρά τα αυξημένα κόστη, η αποτελεσματικότητα του social media advertising παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με 1 στους 4 χρήστες (27,6%) 16-64 ετών να ανακαλύπτει νέα brands, προϊόντα και υπηρεσίες μέσω διαφημίσεων στα social media, ποσοστό λίγο μικρότερο από αυτό της τηλεόρασης (31,1%). Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα καθ’ ημάς και κάπως έτσι οι ελεγκτικές Αρχές της ΑΑΔΕ αλλά και το ΣΔΟΕ απέκτησαν νέο ελεγκτικό πεδίο, βάζοντας στο «μικροσκόπιο» γνωστές τηλεπερσόνες, που πλασάρονται ως influencers και προωθούν διάφορα είδη…
Ποδαρικό με το δεξί για τον τουρισμό
-Ένα από τα «κλειδιά» της ομαλής εκτέλεσης του Προϋπολογισμού είναι οι τουριστικές ροές. Ο πήχης έχει τεθεί συντηρητικά στο 80% των εισπράξεων του 2019, δηλαδή γύρω στα 14,5 δισ. ευρώ, ωστόσο δεν είναι μυστικό ότι κυβέρνηση και κλαδικοί φορείς προσδοκούν και φέτος υπέρβαση των αρχικών στόχων, ει δυνατόν να καλυφθεί πλήρως το χαμένο έδαφος. Με αυτό το δεδομένο, η εντυπωσιακή έναρξη της χρονιάς, με αύξηση των επισκεπτών κατά 224%, σε μια μάλλον «νεκρή» περίοδο, ενισχύει τις προσδοκίες
!!Τροποποιήθηκε ολίγον η διαδικασία για να φτάσουν στους ξενοδόχους τα 100 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους». Σε μια συγκυρία, όπου το κάθε ευρώ μετράει, είναι προφανές ότι οι καθυστερήσεις στις πληρωμές του Δημοσίου, δεν είναι κι ό,τι καλύτερο…
Διαγωνισμός για λίγους
-Για λίγους είναι ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της μαρίνας mega-yachts της Κέρκυρας. Οι υποψήφιοι πρέπει, εκτός από ενεργητικό τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ, να διαθέτουν εμπειρία στην ανάπτυξη και λειτουργία μαρίνας τουλάχιστον τριών ετών (μέσα στην τελευταία πενταετία). Και όχι οποιασδήποτε μαρίνας. Πρέπει να έχουν κατασκευάσει ή / και λειτουργήσει μαρίνα με δυναμικότητα μεγαλύτερη των 150 θέσεων ελλιμενισμού, με τουλάχιστον 50 θέσεις ελλιμενισμού για yachts μεγαλύτερα των 25 μέτρων, τουλάχιστον 3 θέσεων ελλιμενισμού για super yachts μεγαλύτερα των 70 μέτρων. Επιπλέον, να έχουν αναπτύξει και εμπορικές χρήσεις εντός μαρίνας, δομημένης επιφάνειας τουλάχιστον 5.000 τετραγωνικών μέτρων. Στις 18 Απριλίου θα γνωρίζουμε πόσοι υποψήφιοι εμφανίστηκαν.
Τα σκουπίδια της πανδημίας
-Θυμάστε τη διαφήμιση με τον οικολόγο γλάρο «όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά, σε θάλασσες και ακτές» αν έπρεπε να γυριστεί ξανά για αυτή την περίοδο η διαφήμιση θα ήταν «όχι μάσκες, όχι self test σε θάλασσες και ακτές». Όπως αποκάλυψε χθες σε εκδήλωση ο Νίκος Δούμπας της Περιβαλλοντικής Οργάνωσης iSea τα δύο τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί οι πλαστικές σακούλες μίας χρήσης από τις παραλίες και τις θάλασσες αλλά έχουν κάνει την εμφάνιση τους και μάλιστα σε ανησυχητικό βαθμό τα απορρίμματα υγειονομικού υλικού όπως είναι οι προστατευτικές μάσκες και τα γάντια.
Το ανθεκτικό ούζο
-Ένα από τα ποτά που άντεξε στην πανδημία ήταν το ούζο και τα συγγενικά τσίπουρο και τσικουδιά. Ο λόγος είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις που τα μπαρ ήταν κλειστά και άρα η κατανάλωση των σκληρών ποτών σε πολύ χαμηλά επίπεδα, το ούζο συνέχιζε να καταναλώνεται στα τσιπουράδικα και στα καφενεία της επαρχίας. Σε ότι αφορά το φετινό καλοκαίρι, εάν δεν έχουμε κάποιο απρόοπτο οι άνθρωποι του κλάδου αναμένουν για την Ελλάδα μία εκρηκτική αύξηση -λόγω τουρισμού- και κυρίως για τα «λευκά» ποτά όπως είναι η βότκα και το τζιν.
Ένα deal με άρωμα μοσχάτου Σπίνας
-Πολλές οι συνεργασίες και τα deals που «σκάνε» κάθε μέρα, κόντρα στο κλίμα αβεβαιότητας. Από την 1η Μαρτίου, η Ευάγγελος Τσάνταλης αναλαμβάνει την αποκλειστική εμπορική διάθεση των κρασιών του Οινοποιείου Στραταριδάκη. Η συμφωνία αφορά τόσο την Ελλάδα όσο και τις εξαγωγές, με στόχο τη δημιουργία ενός στρατηγικού καναλιού διανομής και προώθησης με τη δυναμική και την ευελιξία που απαιτούν οι σύγχρονες αγορές. Με αξιοσημείωτες επενδύσεις σε ιδιόκτητο αμπελώνα 250 στρεμμάτων, οινοποιείο και οινοτουρισμό, η παραγωγή του Οινοποιείου Στραταριδάκη ανέρχεται σε 200.000 φιάλες κρασιού, με αιχμή του δόρατος την Κρητική ποικιλία μοσχάτο Σπίνας, η πρώτη ξηρή οινοποίηση της οποίας έγινε από το Οινοποιείο Στραταριδάκη το 2008.