THEPOWERGAME
Οι τρεις προτεραιότητες του Γ. Κοντόπουλου
-Έπειτα από μία διαδικασία που κράτησε τρεις μήνες, η τοποθέτηση του κ. Γιάννου Κοντόπουλου στο τιμόνι της ΕΧΑΕ κρίνεται από την αγορά ως η πλέον ιδανική λύση. Άνθρωπος της αγοράς, με μακρά θητεία στους ξένους οίκους, θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως brain drain περίπτωση. Με το ξεκίνημα της θητείας του τρεις είναι οι προτεραιότητες του κ. Κοντόπουλου:
-Πρώτον: Θα κινητοποιήσει τους πρωταθλητές της οικονομίας και τις παραδοσιακές αξίες αυτής. Δηλαδή την ποντοπόρο ναυτιλία, κοιτάζοντας να καταρτίσει σχέδιο και να εντάξει στο Χ.Α. ισχυρές ελληνικές εταιρείες του κλάδου.
-Δεύτερον: Η ενεργειακή μετάβαση, σύμφωνα με συνομιλητές του κ. Κοντόπουλου, περνάει και μέσα από το χρηματιστήριο της Αθήνας. Είτε ως παράγωγα, είτε ως εταιρείες, είτε με τη δημιουργία κλάδου στα πρότυπα του FTSE για τις ενεργειακές επιχειρήσεις, θα ανοίξουν οι πύλες για την εισαγωγή και νέων εταιρειών, αλλά και των παράγωγων προϊόντων τους.
-Τρίτον και ουσιαστικότερο, είναι η συγχώνευση του Χ.Α. με κάποιο μεγάλο διεθνές χρηματιστήριο. Για να γίνει αυτό όμως, θα πρέπει πρώτα η οικονομία να έχει αναβαθμιστεί και να έχει λάβει επενδυτική βαθμίδα από κάποιο ξένο οίκο αξιολόγησης.
Ο ΟΤΕ, η ψηφιοποίηση αρχείων και οι σταθμοί φόρτισης
-Καθώς το Ταμείο Ανάκαμψης έρχεται με εκατοντάδες εκατ. ευρώ για τη ψηφιοποίηση των αρχείων του κράτους, όλες οι επιχειρήσεις προσαρμόζουν την πολιτική τους κατάλληλα. Ο ΟΤΕ στο πλαίσιο της τελευταίας έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων του προχώρησε σε τροποποίηση του καταστατικού έτσι ώστε να αποκτήσει ο όμιλος δραστηριότητες στην ψηφιοποίηση αρχείων, την ηλεκτροκίνηση και τις ταχυμεταφορές. Αναφορικά με την παροχή ταχυμεταφορικών υπηρεσιών, ο ΟΤΕ πλέον θα μπορεί να παρέχει υπηρεσίες διανομής και παράδοσης προϊόντων/εμπορευμάτων της εταιρείας ή τρίτων, είτε με δικά του μέσα και προσωπικό, είτε με μέσα και προσωπικό τρίτων, συνεργατών του.
– Στους νέους σκοπούς του καταστατικού περιλαμβάνεται ακόμη η ψηφιοποίηση και η παραγωγή ψηφιακού υλικού, η ηλεκτρική αυτοκίνηση και οι σταθμοί φόρτισης, συμβουλευτικές υπηρεσίες, κ.ά. Τέλος ο ΟΤΕ θα μπορεί να δημιουργεί ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την παροχή υπηρεσιών διαμεσολάβησης σχετικά με την πώληση και αγορά από καταναλωτές προϊόντων που προσφέρονται από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, αλλά και minimarkets.
H Blueground πάει Χονγκ Κονγκ
-Δεν προλαβαίνουμε τις κινήσεις της Blueground η οποία την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι θα ηγηθεί επένδυσης 14 εκατ. ευρώ στην βραζιλιάνικη startup Tabas. Από τη Δύση θα πρέπει να στρέψουμε το βλέμμα μας στην Ανατολή, και μάλιστα στην Άπω Ανατολή, όπου τις επόμενες ημέρες αποκτά και εκεί παρουσία καθώς ανοίγει γραφείο στο Χονγκ Κονγκ. Είναι ό,τι πιο μακρινό έχει πραγματοποιήσει προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση η ελληνική start up η οποία έχει σήμερα παρουσία σε 18 αγορές σε Βόρεια Αμερική και ΕΜΕΑ.
!!Μαζί με τα χιόνια, ήρθαν και οι υψηλές τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος. Λίγο η αυξημένη ζήτηση, λίγο η ενίσχυση του φυσικού αερίου στο ενεργειακό μίγμα, η εβδομάδα ξεκίνησε με 243 ευρώ και σήμερα το κοντέρ θα γράψει σχεδόν 281 ευρώ. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το φυσικό αέριο «τσίμπησε» πάνω από τα 90 ευρώ, κυρίως λόγω Ουκρανίας. Χάος…
!Ημέρες καύσωνα θύμισε η ζήτηση για ηλεκτρικό ρεύμα. Από τα πλέον αρμόδια χείλη, μας διαβεβαίωσαν ότι είναι εξασφαλισμένη η επάρκεια σε αυτή την δύσκολη συγκυρία…
Εντυπωσιακή ανάκαμψη φορολογικών εσόδων
-Τα στοιχεία που δείχνουν την εντυπωσιακή ανάκαμψη πληθαίνουν και αιφνιδιάζουν ευχάριστα και το οικονομικό επιτελείο. Είναι ενδεικτικό ότι τα φορολογικά έσοδα ξεπέρασαν κατά περίπου 600 εκατ. ευρώ ακόμα και τις προ ολίγων ημερών πρώτες εκτιμήσεις από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Ακόμη υψηλότερη ανάπτυξη
–Το ΚΕΠΕ βάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη για το ΑΕΠ του 2021, υπολογίζοντας ότι μπορεί να φτάσει μια ανάσα από το 9% (8,86%). Όσο για το 2022, «βλέπει» μέσο ρυθμό 6,8% στο πρώτο εξάμηνο κι αυτό σημαίνει πρακτικά ότι αν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για ακόμα καλύτερο γ’ τρίμηνο από αυτό του 2021, το φετινό ΑΕΠ μπορεί να ξεπεράσει το 5- 5,5%.
Χαμηλός βαθμός ετοιμότητας
-Δεν πήρε και τον καλύτερο βαθμό, η ανταπόκριση του κρατικού μηχανισμού στην κακοκαιρία, παρ’ όλο που την περίμεναν από την περασμένη εβδομάδα. Δεν είναι δυνατόν να μποτιλιάρονται επί τέσσερις και πλέον ώρες οι οδηγοί δίπλα στο κέντρο της Αθήνας, ούτε είναι κατανοητό γιατί δεν μπορεί να μείνει ανοικτός ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος μόλις χιονίσει. Δεν γίνεται να κλείνουν κεντρικοί δρόμοι, δεν επιτρέπεται να μένουν απροστάτευτοι οι πολίτες. Πριν από την όποια συζήτηση, λοιπόν, για επενδύσεις, μεγάλα έργα, εκσυγχρονισμό και μεταρρυθμίσεις, θα πρέπει να αποδοθούν, επιτέλους, ευθύνες και να λογοδοτήσουν όσοι αμέλησαν ή παρέλειψαν να πράξουν τα δέοντα. Αλήθεια, για την Αττική Οδό δεν υπάρχουν ρήτρες από τη σύμβαση παραχώρησης;
Δεν υπάρχει ελπίδα
-Πορτοκαλί συναγερμός έχει σημάνει στις διοικήσεις των περισσότερων σούπερ μάρκετ από τον πρωτοφανή χιονιά που κάποιοι σκέφτηκαν να τον ονομάσουν Ελπίδα. Με τους δρόμους να κλείνουν ο ένας μετά τον άλλο και να είναι άγνωστο πότε θα κοπάσει η κακοκαιρία βλέπουν τα αποθέματα τους σε φρέσκα προϊόντα να ελαττώνονται χωρίς να γνωρίζουν πότε θα μπορέσουν να έχουν ξανά τροφοδοσία. Δεν μας έφταναν οι ελλείψεις στα ράφια λόγου του προβλήματος τροφοδοσίας από την Ασία όλα δείχνουν ότι θα έχουμε και εγχώριο τις επόμενες ημέρες.