THEPOWERGAME
Μόνιμος μηχανισμός αντιστάθμισης του κόστους ενέργειας…
-Η λογική λέει ότι από τη στιγμή που η περίοδος μετάβασης στην πράσινη ενέργεια θα κρατήσει τουλάχιστον μια δεκαετία και μόνο αν η Ευρώπη -και η Ελλάδα- τρέξουν τις αντίστοιχες επενδύσεις για αποθηκευτικούς χώρους ενέργειας, στον κεντρικό σχεδιασμό θα έπρεπε να υπάρχει ειδική πρόβλεψη για το κόστος μετάβασης, δηλαδή πώς θα στηριχθούν νοικοκυριά κι επιχειρήσεις. Εκτός αν στις Βρυξέλλες πιστεύουν ότι θα… βρέξει χρήμα και θα «βουλώσει» τις «τρύπες» από το αυξημένο κόστος ενέργειας. Επειδή, λοιπόν, δεν φαίνεται να υπάρχει τέτοιου είδους μέριμνα, η Αθήνα στήνει Μόνιμο Μηχανισμό, ο οποίος, όμως, είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί να καλύψει τους πάντες και τα πάντα…
…και αγωνία για τις αναταράξεις του 2022
Ολοταχώς για ρυθμούς ανάπτυξης 8% πάμε φέτος, καθώς φαίνεται η πανδημία και η ενεργειακή κρίση δεν πρόλαβαν να κάνουν ζημιά. Κι αν για τον κορονοϊό υπάρχουν βάσιμες προσδοκίες ότι οι μεταλλάξεις μπορούν να οδηγήσουν στο «σβήσιμο» της πανδημίας, για την ενέργεια τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα, εξ ου και η αγωνία του οικονομικού επιτελείου για το 2022. Σημειωτέον ότι πριν μπούμε στο χειμώνα, το έλλειμμα στο ισοζύγιο πληρωμών καυσίμων ήταν περίπου 900 εκατ. ευρώ μεγαλύτερο από πέρσι, αλλά μικρότερο κατά 500 εκατ. ευρώ από το 2019…
Λίστα αναμονής 12 μηνών
-Περίπου 23% αύξηση καταγράφηκε στις νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων το Νοέμβριο. Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η αύξηση οφείλεται στην εκτίναξη κατά 88,8% των μεταχειρισμένων, ενώ στα καινούργια καταγράφηκε μείωση κατά 7,3%. Κάποιοι λένε ότι ήταν αναμενόμενο καθώς με τις καθυστερήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα παραγγέλνεις τώρα καινούργιο Ι.Χ και αν είναι είσαι τυχερός το παραλαμβάνεις μετά έξι μήνες. Δεν λείπουν και οι περιπτώσεις παράδοσης νέου αυτοκινήτου τον Ιανουάριο του 2023.
Οι πρώτοι μνηστήρες για το logistic center της Φυλής
Δύο εγχώριοι όμιλοι, που έχουν ήδη συνεταιριστεί στον τομέα των αποθηκευτικών χώρων, ακούγεται πως έχουν βάλει στο μάτι το κέντρο logistics που προωθεί η κυβέρνηση σε οικόπεδο 600 στρεμμάτων του δήμου Φυλής προκειμένου να μετεγκατασταθούν οι μεταφορικές επιχειρήσεις από τον Ελαιώνα. Πρόκειται για την BriQ που ελέγχεται από τους βασικούς μετόχους του ομίλου Quest και την Sarmed του Γ. Σαραντίτη. Οι δύο συνεργάζονται ήδη στα logistics αφού η BriQ απέκτησε πέρυσι τις αποθήκες της Sarmed στη ΒΙΠΕ Μάνδρας. Σίγουρα όμως παρακολουθούν τον κυβερνητικό σχεδιασμό και άλλοι.
Η μαρίνα Πύλου και οι 30 θέσεις για τους ψαράδες
-Ο πρώτος διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για τη μαρίνα Πύλου ήταν άγονος καθώς ο υποψήφιος επενδυτής (ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου που διαχειρίζεται το γειτονικό Costa Navarino) δεν ήθελε να μπλέξει με την αδειοδότηση και κατασκευή ενός αλιευτικού καταφυγίου 30 θέσεων για τους ψαράδες της περιοχής. Τώρα το θέμα λύθηκε αφού στο νέο διαγωνισμό που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ οι ψαράδες θα λάβουν 30 θέσεις μέσα στη νέα μαρίνα που θα δημιουργηθεί. Έτσι δεν θα μπλέξουν και οι υποψήφιοι με τη γραφειοκρατία για αδειοδότηση νέου χώρου, κ.λπ.
Η μάχη των ντεκαφεϊνέ
Οι πιο προσεκτικοί στην χθεσινή ανακοίνωση συνεργασίας της Green Cola με το Ζαγόρι θα πρόσεξαν ότι στην φωτογραφία προβάλλονταν ιδιαιτέρως το νέο προϊόν, η Green Cola χωρίς ζάχαρη και χωρίς καφεΐνη που ήδη έχει αρχίσει να τοποθετείται σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr σε σούπερ μάρκετ του Σκλαβενίτη και της ΑΒ Βασιλόπουλος. Με την κίνηση αυτή δημιουργείται πλέον μία νέα ανταγωνιστική κατηγορία στην οποία έως τώρα κυριαρχεί η Coca Cola. Μάλιστα η πολυεθνική είχε προχωρήσει εν καιρώ αυξήσεων για πρώτη φορά σε σημαντικές εκπτώσεις περιμένοντας τον ανταγωνισμό. Πρόκειται για μία κατηγορία η οποία εμφανίζει σημαντική δυναμική η οποία στηρίζεται από καταναλωτές οι οποίοι δεν επιτρέπεται να προσλαμβάνουν καφεΐνη (π.χ. όσοι ακολουθούν θεραπείες ομοιοπαθητικής) ή η συγκεκριμένη ουσία τους προκαλεί διαταραχές στον ύπνο.
Plastic free Μαξίμου
-Όσοι παρακολούθησαν την τηλεδιάσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον CEO της Deutsche Telecom κ. Χέτγκες θα πρόσεξαν ότι απουσίαζαν τα πλαστικά μπουκαλάκια νερού που έχουν κατά κανόνα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Μεγάρου Μαξίμου. Αυτά έχουν αντικατασταθεί με χάρτινα κουτάκια -μάλιστα κάποιοι νόμισαν ότι ήταν συσκευασίες γάλακτος- 100% ανακυκλώσιμα. Εδώ να πούμε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη με το που ανέλαβε προέβαλε ιδιαιτέρως την «αντιπλαστική» της πολιτική καταργώντας τα πλαστικά μιας χρήσης αρκετά νωρίτερα από το καταληκτικό όριο που έδινε η ΕΕ. Υπό κανονικές συνθήκες από 1η Ιανουαρίου του 2022 θα μπει τέλος στην χρήση πλαστικών μίας χρήσης που θα επιβαρύνει τους καταναλωτές τόσο στην εστίαση όσο και στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Καθώς όμως είμαστε μόλις δύο εβδομάδες πριν την επίσημη εφαρμογή του μέτρου και δεν γίνεται ο αντίστοιχος ντόρος που είχε γίνει με το τέλος στην πλαστική σακούλα κρατάμε μία πισινή για το εάν θα εφαρμοστεί το μέτρο κυρίως λόγω των προβλημάτων που έχουν προκύψει με τις ανατιμήσεις πρώτων υλών και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.