THEPOWERGAME
Το πράσινο… αποτύπωμα της επαγγελματικής στέγης
-Οι τιμές γραφειακών χώρων και καταστημάτων– δηλαδή της επαγγελματικής στέγης– αυξήθηκαν αλλά με πολύ χαμηλότερους ρυθμούς από τους αντίστοιχους των κατοικιών. Η εικόνα αυτή δεν είναι τυχαία. Η πανδημία έφερε τα πάνω- κάτω στην αγορά εργασίας, με το μοντέλο της τηλεργασίας να «ακυρώνει» την ανάγκη μεγάλων γραφειακών χώρων. Ακόμα και μετά τη σχετική επιστροφή στην κανονικότητα, πολλές είναι οι επιχειρήσεις που συνεχίζουν με ένα μικτό σύστημα τηλεργασίας – φυσικής παρουσίας, με αποτέλεσμα και οι προδιαγραφές των γραφειακών χώρων να αλλάζουν. Αυτό που λένε άνθρωποι της αγοράς είναι ότι βασικό στοιχείο, πλέον, θα είναι το «πράσινο» αποτύπωμα της επαγγελματικής στέγης, δηλαδή χώροι με υψηλό δείκτης ενεργειακής απόδοσης, έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται τα λειτουργικά κόστη για θέρμανση – ψύξη…
!!Το παλεύουμε. Η χονδρική τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος για σήμερα «βούτηξε» στα 197,24 ευρώ από 254,68 ευρώ χθες για έναν και μόνο λόγο: στο ενεργειακό μίγμα συμμετέχουν κατά 31,13% οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και κατά 16,51% τα υδροηλεκτρικά. Την ίδια ώρα, η τιμή του φυσικού αερίου έχει επιστρέψει στα πολύ υψηλά του Οκτωβρίου, καθώς οι καταναλωτές πληρώνουν την ένταση Ευρώπης- Ρωσίας για την Ουκρανία και τη Λευκορωσία. Αν μη τι άλλο, τα παζάρια με τη Gazprom για τις παραδόσεις του 2022 αποκτούν διαστάσεις θρίλερ…
Έρχονται ανακοινώσεις για την αξιοποίηση των ακινήτων της Εκκλησίας
-Διαβάσατε για την παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μπορεί να μην προσέξατε πως ένα από τα θέματα που έθεσε χθες ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ήταν και η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Η στήλη είναι σε θέση να γνωρίζει πως δεν θα αργήσουν οι ανακοινώσεις για τη συνεργασία κυβέρνησης – Εκκλησίας στο συγκεκριμένο μέτωπο. Κάποιοι θα υποστηρίξουν πως αντίστοιχες ανακοινώσεις είχαν γίνει και παλαιότερα, όταν είχε ιδρυθεί και εξειδικευμένη εταιρεία για την αξιοποίηση των ακινήτων. Τώρα όμως μιλάμε για κάτι συγκεκριμένο και χειροπιαστό…
Τουρκική απόβαση στη Βόρεια Ελλάδα
-Δύο τουρκικών συμφερόντων αλυσίδες από τον χώρο της ένδυσης και των καλλυντικών ενισχύουν την παρουσία τους στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα βόρεια της χώρας. Πριν από λίγες ημέρες άνοιξε τις πόρτες της στο καταναλωτικό κοινό στην Τσιμισκή η τουρκική αλυσίδα εσωρούχων Penti, leader στο γυναικείο εσώρουχο στην Τουρκία όπου διαθέτει 400 καταστήματα. Το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στην Ελλάδα άνοιξε στην Αλεξανδρούπολη ενώ μετά το κατάστημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να αναπτύξει 10 καταστήματα στην Ελλάδα μέχρι το 2023. Εντός του επόμενου έτους θα κατέβει στην Αθήνα, όπου σχεδιάζει να αναπτύξει καταστήματα σε Χαλάνδρι, Ερμού και Γλυφάδα. Η αλυσίδα καλλυντικών WABI Beauty άνοιξε, πρόσφατα κατάστημα στην Τσιμισκή ενώ ήδη διαθέτει παρουσία στην Τούμπα και στη Νεάπολη, αλλά και στην Αθήνα. Η ανάπτυξη του concept, της WABI Beauty βασίζεται στη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising) σε επιλεγμένες γεωγραφικές περιοχές. Στόχος είναι να υπάρχει ένα κατάστημα WABI Beauty σε κάθε επιλεγμένη περιοχή της Ελλάδας και της Κύπρου.
Θεσσαλονίκη – Σμύρνη με το καράβι
-Πριν από σχεδόν ένα μήνα σας είχαμε ενημερώσει για την προσπάθεια επανασύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη ακτοπλοϊκά. Τελικά μάλλον θα έχουμε αίσιο τέλος και από τον Απρίλιο τα δύο λιμάνια του Αιγαίου θα ενώνονται αρχικά με ένα και στην συνέχεια με δύο πλοία της Levante Ferries. Ήδη το πλοίο «Σμύρνα» μετασκευάζεται για τον σκοπό αυτό στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας. Για τη σύνδεση πίεζαν ιδιαίτερα οι τουρκικές μεταφορικές εταιρείες καθώς κερδίζουν χρόνο και χρήμα από τα καύσιμα και τις ώρες οδήγησης. Η απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων είναι πάνω από 1.150 χλμ. και πλέον αυτός είναι ένας ικανοποιητικός χρόνος να ξεκουραστούν οι οδηγοί, κυρίως αυτοί οι οποίοι έρχονται από την ενδοχώρα της Τουρκίας για να κατευθυνθούν προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και από εκεί στις αγορές της Ευρώπης.
Ένα Hyatt στη Σαντορίνη
Το πρώτο Hyatt σε ελληνικό νησί θα είναι σύντομα γεγονός. Ανάμεσα στα επτά νέα ξενοδοχεία που ανακοίνωσε ο διεθνής ξενοδοχειακός κολοσσός για το 2022 είναι και το Magma Resort Santorini το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο στα μέσα καλοκαιριού. Θα βρίσκεται στην περιοχή Βουρβούλος, σχετικά κοντά στο Ημεροβίγλι, και θα διαθέτει 59 δωμάτια και σουίτες και φυσικά όλες τις ανέσεις που επιτρέπουν σε ένα ξενοδοχείο να φέρει την υπογραφή Hyatt.
Η Benetton εγκαταλείπει την Ασία
-Γνωστές μάρκες όπως η Benetton απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τους κόμβους παραγωγής χαμηλού κόστους στην Ασία, σε μια αλλαγή που θα μπορούσε να αποδειχθεί μια μόνιμη κληρονομιά της πανδημίας του κορονοϊού. Η ιταλική Benetton μεταφέρει μέρος της παραγωγής πιο κοντά στο σπίτι της, ενισχύοντας την παραγωγή στην Τουρκία, τη Σερβία, την Κροατία, την Τυνησία και την Αίγυπτο, με στόχο να μειώσει στο μισό την παραγωγή στην Ασία από τα τέλη του 2022, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Massimo Renon.
-Ο Renon, ανέφερε ότι ακόμη και αν το κόστος παραγωγής παρέμεινε 20% χαμηλότερο στο Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές έναντι των μεσογειακών χωρών, αυτό το όφελος αντισταθμίστηκε από τους μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης που προκλήθηκαν από εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα. «Από μέσο χρόνο παράδοσης 4-5 μηνών, σήμερα μπορούμε να φτάσουμε τους 7-8 μήνες (από την Ασία) δεδομένης της έλλειψης πλοίων», σημείωσε. Αντίθετα, όταν τα ρούχα παράγονται στην Αίγυπτο, η παράδοση σε αποθήκες και καταστήματα στην Ευρώπη μπορεί να μειωθεί σε 2 ή 2-1/2 μήνες. Στην περίπτωση των μάλλινων ενδυμάτων, τα οποία παράγει στη Σερβία και την Κροατία, μπορεί να χρειαστούν μόλις τέσσερις έως πέντε εβδομάδες. Σε αυτές τις δύο χώρες, καθώς και στην Τυνησία, η Benetton σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή στις δικές της εγκαταστάσεις, ενώ στην Αίγυπτο και την Τουρκία συνεργάζεται με προμηθευτές.
Τα πάνω κάτω στην αγορά τροφίμων
Κοσμογονικές θα είναι οι αλλαγές και στην εγχώρια βιομηχανία τροφίμων, καθώς οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες επιβάλλουν αντίστοιχη προσαρμογή των εταιριών, αν επιθυμούν να κερδίσουν μερίδια αγοράς. Για παράδειγμα, η στροφή προς εναλλακτικές της ζάχαρης, όπως είναι η ζαχαρίνη και η στέβια φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος με το 26% του κοινού να τις επιλέγει. Παράλληλα ένα 37% του κοινού δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανάλωση γλυκών και ζάχαρης, ενώ ακόμα πιο έντονη είναι η τάση για τη μείωση του αλατιού, την οποία επιθυμεί το 48% του κοινού. Επιπλέον, Το 14% καταναλώνει γαλακτοκομικά φυτικής προέλευσης, το 11% θα έτρωγε κρέας εργαστηρίου, ενώ το 19% του κοινού θεωρεί αυτές τις εναλλακτικές ως πιο υγιεινές.