THEPOWERGAME
Η ρευστότητα των 40 δισ και το Plan B
– Με φόντο τη «βουτιά» στις διεθνείς αγορές, που προκάλεσε η μετάλλαξη της Μποτσουάνα, στο οικονομικό επιτελείο σταυρώνουν τα… δάκτυλα για τις αναταράξεις που μπορεί να προκαλέσει μια ενδεχόμενη πολύ αρνητική επιδημιολογική εξέλιξη. Δημοσίως, όλοι κινούνται στη γραμμή «δεν υπάρχει νέο lockdown», αλλά ανεπισήμως οι αρμόδιες υπηρεσίες εργάζονται πυρετωδώς όχι μόνο για Plan B αλλά και Plan C, κοινώς για την ανάγκη ενός νέου γύρου μέτρων στήριξης και κρατικών ενισχύσεων. Στο Ταμείο βρίσκονται περίπου 40 δισ ευρώ και είναι προφανές ότι μπορούν να καλυφθούν άνετα οι πρώτες ανάγκες.
– Ωστόσο αν η κρίση παραταθεί, θα απαιτηθεί κοινή ευρωπαϊκή «ομπρέλα», καθώς αυτήν τη στιγμή η κοινοτική «γραμμή» είναι να μαζευτούν σε όλη την Ευρώπη τα ελλείμματα. Οι τελευταίες εξελίξεις ενισχύουν και τις φωνές για παράταση των έκτακτων μέτρων νομισματικής πολιτικής, παρά το ότι τα «γεράκια» έχουν βγάλει προ πολλού τα νύχια τους. Φαντάζεστε τι μπορεί να συμβεί, αν η ΕΚΤ βάλει τέλος στις αγορές ομολόγων, χωρίς να έχει καθαρίσει πλήρως το τοπίο της πανδημίας κι ενώ οι κυβερνήσεις θα πρέπει να χρηματοδοτούν μέτρα στήριξης;
Oι καθυστερημένες … μελέτες της ΕΕΤΤ
– Η διαφορά μεταξύ ονομαστικής και πραγματικής χρέωσης, είναι η βασική αιτία για την οποία η χώρα εμφανίζεται πανάκριβη στις χρεώσεις των τηλεπικοινωνιών στις κινητές επικοινωνίες. Αυτό θα είναι το συμπέρασμα της μελέτης που έχει πραγματοποιήσει η γερμανική εταιρεία Tarifica για λογαριασμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Τα συμπεράσματα της μελέτης αναμένεται να παρουσιαστούν άμεσα και πιθανώς πριν τα Χριστούγεννα.
– Πάντως η παρουσίαση των στοιχείων της μελέτης έχει καθυστερήσει, αφήνοντας περιθώρια παρερμηνειών και σχολίων. Στην ΕΕΤΤ αναφέρουν ότι αναμένουν και τα αποτελέσματα άλλης μελέτης για τις χρεώσεις στις σταθερές επικοινωνίες που υλοποίει η εταιρεία iDate,. Το γεγονός ωστόσο ότι έχει αργήσει μήνες η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Tarifica, δεν θεωρείται καλός οιωνός, καθώς ένα θετικό αποτέλεσμα πάντα είναι καλό να προβάλλεται όσο γίνεται πιο σύντομα.
Ο βαθύς ύπνος των τεχνοκρατών
– Οι τεχνοκράτες στις Βρυξέλλες-και όχι μόνο- κινδυνεύουν να πιαστούν για μια ακόμα φορά στον ύπνο, ως προς το συντονισμό των εθνικών κυβερνήσεων απέναντι στον κορονοϊό. Ενώ η χειμερινή επίθεση της πανδημίας «σαρώνει» και υποχρεώνει τις εθνικές κυβερνήσεις σε μέτρα, μέχρι τώρα δεν υπάρχει κοινή στρατηγική για τους κανόνες των μετακινήσεων μεταξύ των κρατών και είναι προφανές τι ζημιά μπορεί να προκαλέσει αυτό στον τουρισμό, που προσπαθεί ακόμα να βρει τα πατήματα του.
– «Προτείνουμε την έκδοση νέας σύστασης από το Συμβούλιο. Βασιζόμενοι στο κοινό μας εργαλείο, το ενωσιακό ψηφιακό πιστοποιητικό COVID, το οποίο έχει αναδειχθεί σε πραγματικό πρότυπο, προσανατολιζόμαστε προς μια «ανθρωποκεντρική» προσέγγιση. Κύριος στόχος μας είναι να αποφευχθεί η ετερογένεια στα μέτρα που λαμβάνονται στην ΕΕ», λένε τώρα από τις Βρυξέλλες κι αντιλαμβάνεστε πόσο καθυστερημένη θα είναι η αντίδραση των κυβερνήσεων, αν λάβουμε υπόψη τα τρία πρώτα κύματα. Σημειωτέον, ότι η Ελλάδα προσδοκά να ανοίξει η νέα τουριστική σεζόν από το Μάρτιο, για να καλύψει τις απώλειες 2020- 2021….
Οι Έλληνες το έριξαν στο ποτό
– Μία ήταν η κατηγορία που παρουσίασε διψήφια άνοδο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI για το εννεάμηνο της τρέχουσας χρονιάς. Πρόκειται για τα αλκοολούχα ποτά που εμφάνισαν άνοδο 13,6%. Η άνοδος προέρχεται κυρίως από τους πρώτους μήνες του lockdown και αποτελεί συνέχεια της τάσης που είχε διαφανεί από πέρυσι: ότι δεν καταφέραμε να πιούμε στα μπαρ το ήπιαμε στο σπίτι και ευτυχώς δεν ήταν «μπόμπα».
Πολυφωνία στη φέτα
– «Στην Διεπαγγελματική Φέτας δεν υπάρχει μία κοινή κατεύθυνση αλλά τρεις διαφορετικές» παραδέχτηκε ο πρόεδρος της Γιάννης Βιτάλης για να συνεχίσει και να πει ότι «απαιτείται ηθική και σεβασμός στους κανόνες για να επιβιώσει αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε ως ΔΟΦ. Σήμερα ο κάθε τυροκόμος παράγει την δική του φέτα, ενώ θα έπρεπε να παράγουμε ένα προϊόν.
– Όπως σημείωσε κατά την διάρκεια του Dairy Conference το νέο νομοσχέδιο που θα φέρει προς ψήφιση το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης αναμένεται να είναι πολύ πιο αυστηρό με τους παραβάτες προβλέποντας ακόμη και μόνιμη ανάκληση της πιστοποίησης. Σε ότι αφορά τους παραβάτες τους «φωτογράφισε» για τις αυξήσεις στο γάλα καθώς μετά από την ανακάλυψη των σκανδάλων βγήκαν άτσαλα στην αγορά για να καλύψουν τις μεγάλες ανάγκες τους.
Η πίεση έφερε αποτέλεσμα
– Με τη συμβολή του βουλευτή Β’ Πειραιά της ΝΔ Δημήτρη Μαρκόπουλου, προχωρά ο εκσυγχρονισμός της Λεωφόρου Σχιστού που ενώνει τον Πειραιά με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου. Ο βουλευτής έφερε σε επαφή τους φορείς του Πειραιά που διακαώς επιθυμούν την αναβάθμιση του οδικού άξονα που συνδέει την Δυτ. Αττική και τον Πειραιά με την ηγεσία του υπουργείου ΥΠΟΜΕ. Το αποτέλεσμα είναι ότι τελικά ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, υπέγραψε πρόσφατα απόφαση με την οποία το έργο της αναβάθμισης της Λ. Σχιστού ορίζεται ως έργο εθνικής σημασίας. Οι φορείς του Πειραιά πίεσαν πολύ και το έργο πλέον λαμβάνει άλλη προτεραιότητα. Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλε και η αποκρατικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά τα οποία μέσω της Λ. Σχιστού συνδέονται με τον Πειραιά και την Ε.Ο Αθηνών-Κορίνθου. Τώρα με την αναβάθμιση της Λεωφόρου τα ναυπηγεία θα αποκτήσουν πλέον και ανισόπεδη πρόσβαση μέσω της Λ. Σχιστού.