THEPOWERGAME
Τα στοιχειωμένα οδικά έργα
-Προσωρινούς αναδόχους σε τρεις διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, το flyover της Θεσσαλονίκης, τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) θέλει να έχει εντός τετραμήνου η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Ο υπουργός Κ. Καραμανλής και ο υφυπουργός Γ. Καραγιάννης έχουν και ένα δεύτερο στόχο για το προσεχές τετράμηνο: Να δημοπρατήσουν και τέσσερα οδικά έργα, τα δύο από τα οποία είναι στοιχειωμένα! Πρόκειται για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ και το κρίσιμο έργο Μπράλος – Άμφισσα. Ο συνολικός προϋπολογισμός των τεσσάρων έργων αγγίζει το ένα δισ. ευρώ.
Η Λαγκάρντ και η επόμενη έξοδος στις αγορές
-Ηρεμούν σιγά- σιγά τα πράγματα στις αγορές ομολόγων, καθώς το μήνυμα της Κριστίν Λαγκάρντ ήταν απολύτως ξεκάθαρο: Μην περιμένετε αύξηση επιτοκίων στον ορατό ορίζοντα. Και κάπως έτσι, τα ομόλογα της ευρωπαϊκής περιφέρειας πήραν «ανάσες», με το ελληνικό 10ετές- που έφτασε ως το 1,34%- να υποχωρεί ταχέως κοντά στα επίπεδα του 1%. Και κάπως έτσι ξαναβγαίνουν από τα συρτάρια οι σχεδιασμοί για μία ακόμα έκδοση- ή μήπως swap- ως το τέλος της χρονιάς. Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, ότι ο προϋπολογισμός θα αναθεωρεί πάνω από το 7% τους φετινούς ρυθμούς ανάπτυξης, να μετράτε αντίστροφα μετά τις 19 του μήνα…
Εκτός νυμφώνος τα ευάλωτα νοικοκυριά
-Οι αιτήσεις για το νέο «Εξοικονομώ» θα ξεκινήσουν οσονούπω, αλλά στην αγορά δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για το ότι οι διορθωτικές κινήσεις που έγιναν σε σχέση με τον αρχικό οδηγό, δεν είναι αρκετές. Το «αγκάθι» δεν είναι άλλο από την εκτίναξη των τιμών υλικών, που χρησιμοποιούνται κυρίως για ενεργειακές αναβαθμίσεις π.χ. τα διπλά τζάμια, τα κουφώματα αλουμινίου. Επί του παρόντος, η μόνη αλλαγή που έχει γίνει είναι η αύξηση της επιδότησης στα 200 ευρώ/ τ.μ. από 180 ευρώ/ τ.μ., χωρίς να μεταβάλλεται το «ταβάνι» των 28.000 ευρώ, ενώ για την αγορά συσκευών «smarthome» η επιδότηση ανεβαίνει κατά 500 ευρώ, δηλαδή στις 2.000 ευρώ.
-Φυσικά, δεν τίθεται ζήτημα να μην καλυφθεί ο προϋπολογισμός των 632 εκατ. ευρώ, αφού η ζήτηση είναι τεράστια. Τίθεται, ωστόσο, εν αμφιβόλω ο κοινωνικός στόχος του νέου προγράμματος, δηλαδή η προτεραιοποίηση των αιτήσεων από τα χαμηλότερα εισοδήματα, αφού η «έκρηξη» του κόστους της δαπάνης βάζει εκ των πραγμάτων απαγορευτικό σε αυτά τα νοικοκυριά…
Χρηματιστηριακός πόλεμος στο πεδίο της πανδημίας
-«Μπουμ» 9% έκανε η μετοχή της Pfizer, μόλις έγινε γνωστή η είδηση για το χάπι που ετοιμάζεται να ρίξει στη μάχη κατά του κορονοϊού. Μέσα σε ένα χρόνο, η μετοχή καταγράφει κέρδη γύρω στο 24% κι έπεται συνέχεια, όπως όλα δείχνουν. Στον αντίποδα, η είδηση αυτή έριξε στα τάρταρα (-8,75%) τη μετοχή της Merck, πριν καλά- καλά κατοχυρώσει τα κέρδη από την ανακοίνωση του δικού της χαπιού. Αδυσώπητος ο οικονομικός πόλεμος στο πεδίο της πανδημίας…
Παραιτήσεις στην ΕΤΑΔ
-Εξελίξεις προμηνύονται αυτή την εβδομάδα στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ). Όλα δείχνουν ότι θα έχουμε παραιτήσεις μελών της διοίκησης της εταιρείας διαχείρισης των ακινήτων του δημοσίου. Οι αιτίες για τις αλλαγές είναι πολλές, αλλά οι αφορμές δόθηκαν με την κυβερνητική απόφαση να τα βρει με τον όμιλο Μαντωνανάκη, μία κίνηση με την οποία πολλοί εντός της ΕΤΑΔ διαφωνούν ή δεν συνάδει με τη μέχρι σήμερα πορεία τους.
ΣΕΜΠΟ: Αποφεύχθηκαν τα χειρότερα
-Έκαναν πίσω οι εργαζόμενοι στις προβλήτες της Cosco για την απεργιακή κινητοποίηση, αφού όμως έβαλε «νερό στο κρασί της» η κινεζική εταιρεία. Η τελευταία, «στριμωγμένη» από τις πρόσφατες εξελίξεις, αναγκάσθηκε να κάνει παραχωρήσεις στους εργαζόμενους με στόχο την εκτόνωση της κατάστασης. Από την άλλη πλευρά, και οι εργαζόμενοι στάθμισαν το υπέρτερο συμφέρον τους, καθώς οι κινητοποιήσεις, εκτός από την ΟΛΠ/Cosco, θα έπλητταν καίρια και τις ήδη επιβαρυμένες από τις ανατιμήσεις και το υψηλό ναυτιλιακό κόστος, εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις της χώρας. Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι το ενδεχόμενο των κινητοποιήσεων παραμένει ανοικτό, αλλά έχει μεγάλη σημασία ότι από προχθές άρχισαν ξανά οι κινήσεις στις προβλήτες με την εισαγωγή και εξαγωγή κοντέινερ .