THEPOWERGAME
H ημερομηνία λήξης της ενεργειακής κρίσης
-Υπό άλλες συνθήκες, ο εκβιασμός Πούτιν ότι η ομαλοποίηση της ροής φυσικού αερίου μπορεί να γίνει μόνο μέσω Nord Stream 2, θα πυροδοτούσε νέο ράλι στις διεθνείς αγορές ενέργειας. Δεν το είδαμε αυτό και τούτο σημαίνει πολύ απλά ότι το πρόβλημα είναι δομικό και δεν επηρεάζεται- επί του παρόντος- από τέτοιου είδους φωτοβολίδες. Από τη μια, αυτό είναι καλό γιατί ενισχύει το «καλό» σενάριο, δηλαδή ότι η τρέχουσα ενεργειακή κρίση έχει ημερομηνία λήξης.
-Από την άλλη, αυτή η ημερομηνία λήξης ορίζεται στον Απρίλιο του 2022, κάτι που σημαίνει ότι ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος για τα νοικοκυριά, ειδικά αν έχουμε ακραία καιρικά φαινόμενα, που θα επιτείνουν το έλλειμμα ζήτησης-προσφοράς. Σημειωτέον ότι τα συμβόλαια φυσικού αερίου ως το τέλος Μαρτίου διαπραγματεύονται στη ζώνη των 86-88 ευρώ. Πέρσι, τέτοιο καιρό η τιμή ήταν λίγο πιο πάνω από τα 15 ευρώ και πρόπερσι γύρω στα 18 ευρώ. Αυτό τα λέει όλα…
!!Επειδή έχουμε… ξεχάσει τα υπόλοιπα προβλήματα μας ως καταναλωτές, θυμίζουμε ότι το υψηλό κόστος των πρώτων υλών εξακολουθεί να «στοιχειώνει» επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Για παράδειγμα, η ούτως ή άλλως «αλμυρή» τιμή του σιταριού εκτιμάται ότι θα ανέβει άλλο ένα 10% μέσα στους επόμενους μήνες, έχοντας ήδη καταγράψει αύξηση γύρω στο 50% από το φθινόπωρο του 2019…
Οι σπάταλοι Γάλλοι και οι τσιγκούνηδες… Γερμανοί
-Δύο στοιχεία μας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση από τα αναλυτικά στοιχεία για την τουριστική κίνηση τον Αύγουστο, πέρα από το γεγονός ότι η διαφορά από τον «εκρηκτικό» Αύγουστο του 2019 ήταν μόλις 25% σε εισπράξεις. Το πρώτο, είναι η δυναμική επανεμφάνιση της κρουαζιέρας, παρά τους δρακόντειους περιορισμούς στις μετακινήσεις αυτών των ταξιδιωτών. Στην πραγματικότητα καλύφθηκε σχεδόν η μισή απόσταση από τις επιδόσεις- ρεκόρ του 2019.
-Το δεύτερο, είναι ότι μπροστάρηδες στην επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, δεν μπήκαν ούτε οι Γερμανοί, ούτε οι Βρετανοί αλλά οι Γάλλοι, που όχι μόνο ήταν περισσότεροι από τον Αύγουστο του 2019 αλλά τα ακούμπησαν… χονδρά. Η γαλλική… συνεισφορά ήταν 40,5% μεγαλύτερη από το 2019, ενώ οι Γερμανοί επισκέπτες αν και περισσότεροι από τον Αύγουστο του 2019, άφησαν 7 εκατ. ευρώ λιγότερα…
Αλλαγή CEO για την παραλαβή των τρένων
-Καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέλαβε ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο. Μάλιστα συγκροτήθηκε το νέο Δ.Σ. της σιδηροδρομικής εταιρείας με στόχο τη νέα τοποθέτηση. Ο κ. Καποτόρτο διαδέχεται τον Φίλιππο Τσαλίδη μετά την παραίτηση του τελευταίου στα μέσα του περασμένου μήνα.Όλα δείχνουν ότι οι διοικητικές αλλαγές στη θυγατρική της ιταλικής Ferrovie σχετίζονται με τις παραλαβές των νέων τρένων Pendolino ETR 470.
– Μέχρι την αλλαγή διοίκησης δεν είχε παραληφθεί κανένας συρμός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καίτοι ο πρώτος είχε φτάσει στη χώρα μας από τον περασμένο Ιανουάριο. Σταδιακά έφτασαν και άλλοι δυο συρμοί. Ωστόσο μέχρι τέλος Αυγούστου δεν είχε παραληφθεί κανένας συρμός.
Ένα μήνα μετά την παραίτηση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Φ. Τσαλίδη, οι δυο από τους τρεις συρμούς παραλήφθηκαν από τον Ιταλό μάνατζερ της εταιρείας.
Το χειροκρότημα του Πάιατ για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας
-Τη σημασία που αποδίδουν οι ΗΠΑ στη συνεργασία ONEX – Fincantieri στα Ναυπηγεία Ελευσίνας – την επισήμανε στα ρεπορτάζ του το powergame – ανέδειξε ο πρέσβης στην Αθήνα, Τζέφρυ Πάιατ, μέσω του προσφιλές του μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Ο ιδιαίτερα δραστήριος στο οικονομικό πεδίο διπλωμάτης «χτύπησε» μέσω twitter και μάλιστα δύο φορές: Το απόγευμα της Πέμπτης κοινοποίησε την ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων και χθες το πρωί σχολίασε το tweet του Άδωνι Γεωργιάδη («Είμαι πολύ υπερήφανος», έγραψε ο υπουργός για τη συγκεκριμένη συμφωνία) με εικονίδια χειροκροτημάτων και τις σημαίες των τριών χωρών: Ελλάδας, Ιταλίας και ΗΠΑ.
Αγγελίες για το 2022
Το πάθημα έγινε μάθημα τουλάχιστον για τα μεγάλα ξενοδοχεία. Φέτος αρκετά από αυτά δυσκολεύτηκαν να βρουν προσωπικό και αναγκάστηκαν να ανεβάσουν αρκετά τις παροχές και τις αποδοχές, ώστε να προσλάβουν υπαλλήλους σε κρίσιμες θέσεις. Αυτό οδήγησε αρκετούς ομίλους να αναζητούν ήδη από τον Οκτώβριο, μέσω αγγελιών, προσωπικό για τον Απρίλιο του 2022. Αξίζει να αναφερθεί ότι για τους περισσότερες από αυτούς και ειδικά στην Κρήτη η σεζόν δεν έχει κλείσει ακόμη.
Πλαφόν στις παραγγελίες
-Ένας από τους βασικούς λόγους που αρκετοί επιλέγουν να πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ είναι για να προμηθευτούν την εβδομαδιαία ποσότητα σε εμφιαλωμένο νερό καθώς για διάφορους λόγους δεν πίνουν αυτό από το σύστημα ύδρευσης. Το ότι φέρνει στα σούπερ μάρκετ καταναλωτές οι ιδιοκτήτες τους το βλέπουν θετικά, όμως έλα που τα εμφιαλωμένα νερά είναι βαριά, πιάνουν πολύ χώρο και έχουν ελάχιστο περιθώριο κέρδους.
– Η κατάσταση έχει γίνει χειρότερη καθώς πλέον αρκετοί καταναλωτές ανακάλυψαν τις υπηρεσίες delivery των σούπερ μάρκετ και πλέον δεν χρειάζεται να τους «πέφτουν» τα χέρια για να κουβαλάνε τις εξάδες. Κάποιοι μάλιστα το παράκαναν στις παραγγελίες τους και βλέποντας τα σούπερ μάρκετ ότι κινδύνευαν να γίνουν νεροκουβαλητές και να τρέχουν τα φορτηγά τους χωρίς κέρδος έβαλαν πλαφόν – έως δέκα συσκευασίες – στα νερά που μπορεί να παραγγείλει κάποιος ανά παραγγελία.