THEPOWERGAME
Έσοδα ρεκόρ από αποκρατικοποιήσεις
-Με συγκομιδή 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ από επενδυτές, κυρίως από το εξωτερικό, μέσα σε λίγες ημέρες θα εμφανιστεί απόψε στην ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Τόσο είναι το ποσό που τοποθετούν στη χώρα μας οι επενδυτές που αποκτούν το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, το 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών και τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Πρόκειται για νούμερο που συγκεντρώθηκε μέσα σε λίγες ημέρες και αντιστοιχεί στα έσοδα που είχε για τέσσερα – πέντε χρόνια το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων! Και η μεγάλη διαφορά είναι πως πρόκειται για ποσά που αυξάνονται αν υπολογιστούν και οι επενδύσεις που θα γίνουν για παράδειγμα στον ΔΕΔΔΗΕ ή στην Εγνατία Οδό, ενώ σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα, μισού δισεκατομμυρίου, έχει και η ΔΕΠΑ Υποδομών.
Αναμένονται πολλές εκπλήξεις στη ΔΕΘ
-Τέτοια σιγή ασυρμάτου πριν από ομιλία Πρωθυπουργού σε ΔΕΘ, έχουμε πολλά χρόνια να βιώσουμε. Από τις δηλώσεις, τα μισόλογα δεξιά κι αριστερά και τα πηγαδάκια, καταλαβαίνουμε, πάντως, ότι οι εξαγγελίες κρύβουν πολλές εκπλήξεις κι αν πρέπει να ποντάρουμε κάπου, θα πρέπει να αναμένουμε σημαντικές μειώσεις φόρων, πέρα από το γνωστό «πακέτο», ενώ ισχυρά θα είναι τα αντίδοτα και στο κύμα ακρίβειας, παρά το ότι τα συναρμόδια υπουργεία επιμένουν ότι ο εισαγόμενος πληθωρισμός έχει ημερομηνία λήξης…
-Αυτό που λένε στα συναρμόδια υπουργεία- και μάλλον έχουν δίκιο- είναι ότι υπάρχει κίνδυνος σπέκουλας με τις εισαγόμενες αυξήσεις, δηλαδή κάποιοι να «πατήσουν» πάνω στις «φουσκωμένες» πρώτες ύλες και να ξετινάξουν τους καταναλωτές. Υπό αυτήν την έννοια, η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να τρίξει τα δόντια από σήμερα κιόλας σε όλη την αλυσίδα, από τις βιομηχανίες ως τα ράφια και να «ξεσκονίσει» π.χ. τις ειδικές εκπτώσεις που έχουν οι αλυσίδες super markets για παραγγελίες- πακέτο.
Η εκτίναξη των τιμών στα ξενοδοχεία
-Αυτό που προκάλεσε αίσθηση- μεταξύ άλλων, από τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό, είναι ότι αν και ο τουριστικός κλάδος υπέφερε επί τόσους μήνες και αγχωνόταν για το αν θα καταφέρει να καλύψει μέρος της χασούρας μέσα στο καλοκαίρι, δεν έγινε ιδιαιτέρως ελκυστικός απέναντι στους καταναλωτές. Οι τιμές σε ξενοδοχεία, μοτέλ, πανδοχεία εκτινάχθηκαν τον Αύγουστο κατά 11,4% και μένει να διαπιστωθεί αν αυτό θα αποτυπωθεί στις δηλώσεις ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος. Και ο νοών νοείτω…
Προειδοποίηση για τις αντοχές επιχειρήσεων
-Η μάχη για τη μετά- Covid περίοδο άρχισε. Τα «γεράκια» ανά τον κόσμο και ειδικά στην Ευρώπη επιμένουν στην ταχεία επιστροφή στους προ πανδημίας κανόνες αυτορρύθμισης της αγοράς, «πατώντας» πάνω στους δείκτες που φανερώνουν δυναμικότερη ανάκαμψη. Υπάρχει, όμως, ένα… μικρό προβληματάκι. Αυτή η ανάκαμψη δεν γίνεται με την ίδια ταχύτητα από χώρα σε χώρα και από κλάδο σε κλάδο, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος ανισορροπιών και όξυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων. Ακόμα και το απόλυτα τεχνοκρατικό όργανο το Euroworking Group προειδοποιεί για τις αντοχές επιχειρήσεων και κλάδων, αν αποσυρθούν βιαστικά τα μέτρα στήριξης. Ο Χειμώνας θα είναι «καυτός»…
Ο Κυρ. Μητσοτάκης για τη φέτα
Το καλύτερο «χαλί» για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού σήμερα Σάββατο στο περίπτερό του στη ΔΕΘ έστρωσε ο αρμόδιος οργανισμός ΕΛΓΟ «ΔΗΜΗΤΡΑ» με την βαρύτερη -ιστορικά – ποινή που επέβαλε χθες για τη νοθευμένη φέτα στη Σουηδία: δημοσιοποίηση της επωνυμίας της εταιρείας (L.A. FARM) και ανάκλησης της άδειας πιστοποίησης (δεν μπορεί να παράγει φέτα ΠΟΠ, άρα τίθεται εκτός αγοράς) μέχρις ότου συμμορφωθεί με τη νομοθεσία.
Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος είχε «σηκώσει» πολύ ψηλά το θέμα της καταπολέμησης της νοθείας στα τρόφιμα από την αρχή της θητείας του ως προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, στους παραβάτες αναμένεται να είναι εξαιρετικά σκληρό, ενώ πάνω από τα κεφάλια εκείνων που έχουν κάνει ήδη παράβαση επικρέμαται το οριστικό «λουκέτο» σε περίπτωση υποτροπής, όπως προβλέπει ο νόμος Βορίδη του 2020.
Εν αναμονή εδώ και 2,5 χρόνια
-Έπειτα από περίπου 2,5 χρόνια φαίνεται πως λύνεται το κουβάρι των προβλημάτων που εμπόδιζε την ουσιαστική εκκίνηση της εργολαβίας για την αναβάθμιση (με -ηλεκτροκίνηση) της γραμμής που συνδέει το Λουτράκι με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Αυτές τις ημέρες η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έλαβε αποφάσεις ώστε να προχωρήσει το έργο το οποίο έχει αναλάβει η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Ξανθάκης.