THEPOWERGAME
Το ντόμινο αυξήσεων και τα αντισταθμιστικά μέτρα
-Το κλίμα στην αγορά είναι βαρύ λόγω των ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες- ενέργεια και οι προσδοκίες από τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ είναι μεγάλες. Αυτό που μας λένε άνθρωποι από το χώρο της εστίασης είναι ότι ήδη από το καλοκαίρι έχουν δει το κόστος του ηλεκτρικού να εκτινάσσεται στα ύψη κι αυτό φαίνεται ότι θα προκαλέσει το μεγαλύτερο πονοκέφαλο στους ίδιους αλλά και στα συναρμόδια υπουργεία…
-Αν και η πίεση από τις πρώτες ύλες αυξάνεται, καταλαβαίνουμε ότι καφέ, φούρνοι, ζαχαροπλαστεία θα αποφύγουν τις βιαστικές κινήσεις. Θα υπάρξουν κάποιες πρώτες ανατιμήσεις, αλλά όχι οριζόντια, καθώς όσοι έχουν ακόμα ταμειακές αντοχές, θα προσπαθήσουν να απορροφήσουν το αυξημένο κόστος και να μην το μετακυλήσουν στους καταναλωτές. Με δεδομένο, πάντως, ότι η τιμή του σιταριού, του καλαμποκιού, της ζάχαρης, των φυτικών λαδιών είναι αυξημένη ως και 50% σε σχέση με πέρσι, είναι προφανές ότι αυτές οι αντοχές δεν είναι ανεξάντλητες…
-Με τις έως τώρα πληροφορίες, δεν φαίνεται να υπάρχει πρόθεση να μειωθούν συντελεστές ΦΠΑ και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης, πέρα από τη διατήρηση του χαμηλού ΦΠΑ σε εστίαση, τουρισμό, μεταφορές, θεάματα. Ως αντίδοτο στις ανατιμήσεις δείχνουν να προκρίνονται τα μέτρα προστασίας στους ευάλωτους (Κοινωνικό Τιμολόγιο) και η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος, με μέτρα όπως η περαιτέρω μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, η οποία θα κοστίσει γύρω στα 750 εκατ. ευρώ, αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για “ψαλίδισμα” τους κατά 1 μονάδα….
Προς υποβολή ακόμη 500 χιλιάδες δηλώσεις
-Η παράταση των φορολογικών δηλώσεων ήταν μονόδρομος, καθώς απομένουν προς υποβολή περίπου 500 χιλιάδες. Οι λογιστές, πάντως, γκρινιάζουν, σημειώνοντας ότι πέρα από το φόρτο εργασιών που προκάλεσε η «βροχή» των αιτήσεων για τα μέτρα στήριξης, η πλατφόρμα άνοιξε με καθυστέρηση, οι οδηγίες άργησαν, ενώ υπήρξαν και λάθη ή αστοχίες. Το υπουργείο Οικονομικών δεν συμμερίζεται αυτήν την εικόνα, επισημαίνοντας ότι επείγει η ολοκλήρωση της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, έτσι ώστε να εκκαθαριστεί εγκαίρως ο φετινός ΕΝΦΙΑ. Οι κακές γλώσσες λένε ότι στη συνάντηση των δύο μερών, το κλίμα ήταν «ψυχρό»…
Μέλος Δ.Σ. του ΟΛΠ ο Δ. Πολίτης
-O διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης τοποθετήθηκε νέο μη εκτελεστικό μέλος του ΟΛΠ. Η τοποθέτηση αυτή έρχεται να υπογραμμίσει τη σημασία που δίνει το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση στη νέα συμφωνία των ΟΛΠ/Cosco με την κυβέρνηση για το λιμάνι του Πειραιά. Η νέα συμφωνία έχει καθυστερήσει καθώς όπως αναφέρουν «έμπλεξε» στον ανασχηματισμό της κυβέρνησης. Εισηγητής στην Βουλή στη νέα συμφωνία είχε οριστεί ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Ζαββός, αλλά ο ανασχηματισμός τον οδήγησε εκτός κυβερνητικού σχήματος. Πάντως η νέα συμφωνία, αναφορικά με τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών ΟΛΠ κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco, αλλά και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει η εταιρεία για τις δεσμευτικές επενδύσεις, δεν θα καθυστερήσει.
Κλείνει ανοικτά μέτωπα ο Κ. Καραμανλής
Ένα – ένα τα κλείνει τα ανοικτά μέτωπα που βρήκε στις μεταφορές ο Κ. Καραμανλής. Και δεν ήταν και λίγα με αποτέλεσμα κάποιοι από τους συνεργάτες του σχεδόν να κοιμούνται στο υπουργείο! Θέμα ημερών είναι η τυπική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης του Θριασίου που είχε υπογράψει η ΘΕΚ ΑΕ (συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair). Θέμα εβδομάδων είναι και η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη νέα, πολυετή, σύμβαση για τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Μια σύμβαση που θα προβλέπει κίνητρα ώστε να γίνουν επενδύσεις σε συρμούς από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και ποινές αν δεν εκτελεί τα δρομολόγια για τα οποία θα δεσμευτεί.
-Ακόμα σοβαρότερα ανοικτά ζητήματα βρήκε ο υπουργός σε σχέση με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) που έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις δείχνουν να παίρνουν και αυτά το δρόμο τους. Και τα στοιχήματα για τα στελέχη του υπουργείου που ασχολούνται, όπως ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γ. Ξιφαράς, ή θα ασχοληθούν όπως ο νέος υφυπουργός Μιχ. Παπαδόπουλος δεν τελειώνουν εδώ! Επεκτείνονται στις διαπραγματεύσεις για το Eurocontrol, τις συλλογικές συμβάσεις στους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών κ.α.