THEPOWERGAME
Μπορεί η κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» να βρίσκεται στο φόρτε της, αλλά στο βάθος μαζεύονται μαύρα σύννεφα… Ο λόγος; Η Avialliance βρίσκεται αντιμέτωπη με μια τεράστια «μαύρη τρύπα» που μπορεί να ξεπεράσει το ένα δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη θυγατρική του καναδικού ομίλου PSP που κατέχει το 40% της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών». Η Avialliance ελέγχει και σειρά άλλων αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και της Βουδαπέστης με την κυβέρνηση του Βίκτωρ Ορμπάν να πιέζει ώστε να αγοράσει κοψοχρονιά το ποσοστό της! Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες η κυβέρνηση υπέβαλε στην AviAlliance προσφορά για το 55% της εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου Βουδαπέστης και έχει εντείνει την πίεση για «έξωση» του διεθνούς ομίλου! Η Avialliance συμμετέχει, επίσης, στις εταιρείες διαχείρισης των αεροδρομίων Ντύσελντορφ, Αμβούργου και Σαν Χουάν στο Πόρτο Ρίκο. Λέτε να βαρέσει κανένα κανόνι;
Μια περίεργη «επιδημία» εδάφους
Εκτός όμως από τον κεντρικό αερολιμένα, έχουμε και τα ευτράπελα με τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυτή η ιστορία με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) έχει προκαλέσει διάφορα απόνερα και σοβαρούς πονοκεφάλους στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Συμβαίνουν, όμως, και διάφορα απίστευτα. Για παράδειγμα, προ ημερών έκλεισε το αεροδρόμιο Ικαρίας επειδή αρρώστησε ο μοναδικός υπάλληλος στις τηλεπικοινωνίες. Την προηγούμενη Τετάρτη δεν πραγματοποιήθηκε πτήση προς Κοζάνη γιατί «λόγω ασθένειας» απουσίαζε το προσωπικό του αεροδρομίου! Πόσους επιβάτες είχε η πτήση προς Κοζάνη; Τρεις! Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στην Καστοριά και τους φόρτωσαν σε ταξί. Κατά σύμπτωση, σχεδόν πριν από τρεις δεκαετίες, ο Χαρρυ Κλυνν σε σκετς για την «Ολυμπιακή Ταλαιπωρία» μας έλεγε προφητικά πως «η πτήση για Κοζάνη δεν θα πραγματοποιηθεί επειδή αρρώστησε η συμπεθέρα του κυβερνήτη»!
Κάθε λιμάνι και καημός για το ΤΑΙΠΕΔ…
Και από τα ευτράπελα (και δυσάρεστα) στον αέρα, πάμε στη θάλασσα, μέρες που είναι… Τα λιμάνια του Βόλου και της Κέρκυρας, αλλά και της Πάτρας (λίγο δύσκολη υπόθεση με τη σημερινή δημοτική αρχή…) βρίσκονται στη λίστα εκκρεμοτήτων του ΤΑΙΠΕΔ. Ήδη είναι σε εξέλιξη τέσσερις διαγωνισμοί πώλησης ή παραχώρησης περιφερειακών λιμένων, Αλεξανδρούπολη (πώληση 67% τοπικού οργανισμού λιμένος), Νέα Καρβάλη Καβάλας (παραχώρηση), Ηγουμενίτσα (πώληση 67%) και Ηράκλειο (πώληση 67%). Στη οδό Κολοκοτρώνη υποστηρίζουν πως «δεν υπάρχει περίπτωση» νέας παράτασης στο διαγωνισμό για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, όπου αναμένεται σκληρή μάχη. Στελέχη του Ταμείου λένε, όμως, πως «όλα θα εξαρτηθούν από το πόσοι υποψήφιοι θα ζητήσουν παράταση» της προθεσμίας που λήγει στις 17 Σεπτεμβρίου. Όσο για τους τρεις πρώτους διαγωνισμούς, παραμένει άγνωστη η ημερομηνία πρόσκλησης των υποψηφίων για δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.
Έβαλε πόδι στην Ελλάδα η Apple
Έγινε το πρώτο βήμα της εισόδου της Apple στην ελληνική αγορά. Την είσοδο αυτή είχε σχεδόν προαναγγείλει ο ίδιος αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ και η ίδρυση της Apple EΠΕ ήρθε λίγους μήνες μετά.
Με βάση το καταστατικό ίδρυσης η νέα θυγατρική της Apple στην Ελλάδα, θα αποτελέσει μια εταιρεία marketing και προώθησης των προϊόντων της στην Ελλάδα. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, σκοπός της εταιρείας είναι η παροχή υπηρεσιών σε συνδεδεμένες εταιρείες του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών marketing και υπηρεσιών που σχετίζονται με την προώθηση πωλήσεων.
Το πως θα επηρεαστούν οι σχέσεις της μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας με τον όμιλο Quest, ο οποίος προωθεί τόσο τα αμερικανικά Apple όσο και τα κινέζικα Mi, μέσα από διαφορετικές εταιρικές οντότητες, είναι ένα θέμα που θα φανεί στους επόμενους μήνες.
- Στέλεχος τηλεοπτικού σταθμού πανεθνικής εμβέλειας, άρτι αποχωρήσασα από τη θέση της, φέρεται να οδεύει σε διευθυντική θέση στη Nova και στον τομέα του περιεχομένου.