THEPOWERGAME
Το στοίχημα της ανασυγκρότησης
– Ζημιά στο ΑΕΠ άνω του 1 δισ. ευρώ δείχνει η “φωτογραφία” των καταστροφών σε επιχειρήσεις, καλλιέργειες, ζωικό κεφάλαιο, τουρισμό ειδικά στη Βόρεια Εύβοια και είναι προφανές ότι όσο γρήγορα κι αν κινηθεί ο κρατικός μηχανισμός για την οικονομική ενίσχυση των πυρόπληκτων, οι πληγές στον παραγωγικό ιστό δύσκολα μπορούν να κλείσουν. Όπως λένε επαγγελματικοί φορείς της περιοχής, “ο τουρισμός στην περιοχή μας είναι πεθαμένος” και το μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση είναι η παραγωγική ανασυγκρότηση της. Δεν πρέπει, άλλωστε, να λησμονεί κανείς ότι η Εύβοια υποφέρει από υψηλά ποσοστά ανεργίας, ως και πέντε μονάδες υψηλότερα από το μέσο όρο της Επικράτειας…
Οι τιμές τραβούν την ανηφόρα
– Ο πληθωρισμός έδειξε τα δόντια του τον περασμένο μήνα και μια προσεκτική ματιά στα επιμέρους στοιχεία δείχνει το εύρος των ανατιμήσεων σε σύγκριση με πέρσι. Πέρα από τις τιμές των καυσίμων, που τραβάνε τον ανήφορο ελέω διεθνών τιμών πετρελαίου, καταγράφεται αύξηση άνω του 72% στην τιμή του φυσικού αερίου (7% και σε μηνιαία βάση) κι αυτό αργά ή γρήγορα θα περάσει και στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος, πάνω από 5% στις τιμές των φρούτων και 8% στις τιμές των λαχανικών, ενώ οι διεθνείς ανατιμήσεις στα υπόλοιπα βρώσιμα έλαια “σπρώχνουν” και τις εγχώριες τιμές με ρυθμούς άνω του16%. Σημειωτέον ότι η Β. Εύβοια, μεταξύ άλλων τροφοδοτεί με οπωροκηπευτικά το λεκανοπέδιο και είναι προφανές ότι η έλλειψη αυτών των αγαθών θα ενισχύσει το ανατιμητικό κύμα…
Καμία διάθεση για πανηγυρισμούς
– Τα πρώτα 4 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης έφτασαν, ωστόσο το “μούδιασμα” είναι εμφανές, καθώς με φόντο τα καμένα στην Εύβοια, την Αττική, την Πελοπόννησο, δεν υπάρχει ιδιαίτερη διάθεση για δηλώσεις σχετικά με ανάκαμψη, ευημερία κ.λ.π. Ακόμα και οι αναφορές στην ενίσχυση των “πράσινων” παρεμβάσεων με αυτά τα ευρωπαϊκά κονδύλια, μοιάζουν ετεροχρονισμένες, ενώ ενισχύουν την εικόνα ότι η Ελλάδα χρειαζόταν προ πολλού ενισχύσεις σε όλα τα μέτωπα για να έχει τύχη στη μάχη των πυρκαγιών. Για παράδειγμα, η πρόβλεψη 155 εκ ευρώ για εναέρια μέσα, άλλων 115 εκ για πρόληψη- αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών και 40 εκ για την αναβάθμιση του εναέριου δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ σε δασικές περιοχές, φαντάζουν τόσο λίγα μπροστά στην καταστροφή που συντελέστηκε…
Και, όμως, ΑΚΤΩΡ παίρνει έργα
– Προς την ΑΚΤΩΡ, που προσέφερε έκπτωση 47,59%, οδεύει η μεγάλη εργολαβία για τις «επείγουσες παρεμβάσεις αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στη νέα εθνική οδό Πατρών – Πύργου», προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Στο διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών είχαν κατατεθεί 13 προσφορές και η ΑΚΤΩΡ ήταν ο τρίτος μειοδότης με βάση την έκπτωση που προσέφερε. Οι υπηρεσίες του υπουργείου απέρριψαν τις δύο χαμηλότερες προσφορές, που είχαν κατατεθεί από τις ΟΔΟΣ ΑΤΕ και ΤΕΚΑΛ επειδή θεώρησαν πως δεν δικαιολόγησαν επαρκώς τις υψηλές εκπτώσεις που προσέφεραν. Το τελικό αποτέλεσμα
του διαγωνισμού θα κριθεί, πάντως, στις προσφυγές…
Συνεχίζεται η μάχη για την περιφερειακή Αλεξανδρούπολης
– Σε ένα άλλο, μεγαλύτερο διαγωνισμό, για την κατασκευή της περιφερειακής οδού Αλεξανδρούπολης που θα συνδέει το λιμάνι με την Εγνατία Οδό και έχει προϋπολογισμό 36 εκατ. ευρώ, συνεχίζεται η μάχη μεταξύ των υποψηφίων. Από τις έξι προσφορές που είχαν κατατεθεί αρχικά, και με βάση τις αποφάσεις της επιτροπής του διαγωνισμού, στο παιχνίδι έχουν μείνει οι τέσσερις και συγκεκριμένα οι ΑΚΤΩΡ, Intrakat, ΕΚΤΕΡ και ΤΕΚΑΛ.
Ο Ινδός και η μπάλα
– Κυκλοφορεί έντονα στα περιφερειακά αθλητικά site ότι ο Ινδός Taizoon Khorakiwala του SwitzGroup που έχει επενδύσει στους Κουλουράδες, στην Olympic Foods, στην CSM Hellas και στην Κρητών Άρτος, ενδιαφέρεται να επενδύσει και σε ελληνική ΠΑΕ η οποία δεν κατονομάζεται. Άγνωστες οι βουλές του Ινδού όμως όλα δείχνουν ότι πρόκειται περισσότερο για σενάριο και μάλιστα κάποιου ευφάνταστου. Το SwitzGroup επενδύει σταθερά και μόνο στα τρόφιμα και πολύ περισσότερο σε ότι έχει να κάνει με την αρτοποιεία και αν κρίνουμε από τις κινήσεις του στην Ελλάδα δεν δείχνει από τους ανθρώπους που τους πιάνεις εύκολα κορόιδο.
Το φράγμα των 700.000 συνδρομητών
– Η επίσημη ανακοίνωση από την Cosmote για την υπογραφή συμφωνίας με Παναθηναϊκό, ΑΕΚ και ΟΦΗ ήρθε να ταράξει τα νερά στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης. Η Nova απάντησε με οικονομική προσφορά και δωρεάν μήνες προς τους συνδρομητές, που είναι οι μόνοι που χάνουν από αυτό το «σπάσιμο» του πρωταθλήματος σε δύο πλατφόρμες. Για την τελική τους επιλογή κρίσιμο είναι που θα πάνε οι έξι μικροί αλλά και ο ΠΑΟΚ. Αν η πλάστιγγα γύρει υπέρ της Cosmote δεν αποκλείεται η τελευταία να σπάσει το φράγμα των 700.000 συνδρομητών για πρώτη φορά.